فستیوال‌های روسیه

فستیوال‌های معروف روسیه

۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

فستیوال‌های روسیه از جاذبه های گردشگری مهم این کشور است. روسیه کشوری پهناور با تاریخچه‌ای کهن و فرهنگی غنی است که در تمام دوران تاریخ میزبان سنت‌ها و اقوام گوناگون بوده است. روسیه هرساله میزبان جشن‌ها و فستیوال‌های فرهنگی و مذهبی همراه با موسیقی و رقص و شادی بوده است. در واقع این جشن‌ها بخش مهمی از پیشینه فرهنگی روسیه را به نمایش می‌گذارند. با رزرو تور اقساطی روسیه از دیدن فستیوال‌های روسیه نهایت لذت را ببرید.

فستیوال سال جدید روسیه

از مهم‌ترین فستیوال‌های روسیه، فستیوال سال جدید است. این فستیوال که از 25 دسامبر تا 5 ژانویه برگزار می‌شود شامل بازی‌ها و رقص و شادی و نمایش‌های سنتی و آتش‌بازی‌های فراوان است. تا شب‌های سرد روسیه را به‌گرمای دل‌چسبی میهمان کند. اگر تمایل دارید این جشن باشکوه را از دست ندهید در تایم برگزاری این فستیوال در میدان سرخ مسکو حضور داشته باشید تا شاهد آتش‌بازی‌ها و نورافشانی های شگفت‌انگیز این فستیوال در طول شب باشید.

فستیوال پاییز طلایی روسیه

از دیگر فستیوال‌های روسیه، فستیوال پاییز طلایی روسیه است. این جشن آخرین فستیوالی است که در هوای گرم این کشور برگزار می‌شود و در این فستیوال همه کشاورزان از اقصی نقاط روسیه محصولات لبنی، کشاورزی غذاهای محلی و همه محصولات پرورشی و تولیدیشان را عرضه می‌کنند این فستیوال در همه شهرهای این کشور برگزار می‌شود، اما در مسکو دیدنی‌تر از هر شهر دیگه‌ای به نمایش درمی‌آید.

شهر با تزئینات جالبی آراسته می‌شود و مسکو را خواستنی‌تر از هر زمان دیگری به نمایش می‌گذارد. مردم در این زمان فرصت شرکت در جشن‌های خیابانی و محلی را پیدا می کنند. ناگفته نماند فرصتی برای شکمو ها مهیا شده تا دلی از عزا درآورند و از غذاهای خوش‌مزه عرضه‌شده در این فستیوال نوشِ جان کنند !

فستیوال جاز اوسادبا

فستیوال جاز اوسادبا یک فستیوال موسیقی جاز در شهر مسکو است. که به مدت یکی دو روز در تیر و مرداد برگزار می‌شود. بزرگ‌ترین فستیوال فضای باز موسیقی در روسیه است که با استقبال گردشگران تور اقساطی مسکو روبه رو است. گروه‌هایی با سبک‌های مختلف موسیقی مثل جاز، بلوز و جاز – راک و دیگر سبک‌های موسیقی در این رویداد شگفت‌انگیز موسیقی اجرا می‌کنند.

فستیوال جاز اوسادبا

 فستیوال مراسم کریسمس ارتدوکس

فستیوال مراسم کریسمس ارتدوکس هم فستیوالی خاص در روسیه است. یکی از جالب‌ترین موضوعات درباره روسیه این است که با آمدن سال جدید میلادی بر خلاف تمام کشورها جشنواره‌های جذاب روسیه رو به اتمام هستند. در واقع مردم برای شروع سال جدید و جشن‌های سال نو آماده می شوند. سال نو میلادی در روسیه از 7 ژانویه شروع می‌شود. روس‌ها معتقدند ایام مذهبی شروع سال را باید در روز تجلی مسیح با غوطه‌ور شدن در آب سرد رودخانه ها به پایان برد. به عقیده آن‌ها این کار نمادی از غسل تعمید مسیح است و به آن‌ها توان مضاعفی می‌بخشد.

فستیوال روز پیروزی

فستیوال روز پیروزی همان‌طور که از نامش پیداست جشنی با درون‌مایه وطن‌پرستانه به خاطر پیروزی شوروی در جنگ با نازی هاست. که توسط ارتش نظامی روسیه برگزار می شود. رژه‌ها و مانورهای جنگی از نمایش‌های این جشن است و در میدان سرخ مسکو برگزار می‌شود.

فستیوال شب‌های سفید سنت‌پترزبورگ

فستیوال شب‌های سفید سنت‌پترزبورگ از معروف ترین فستیوال‌های روسیه است که هرساله در ماه‌های می تا جولای برگزار می‌شود. هنرمندان و اهالی موسیقی در این فستیوال هنرهای خود را عرضه می‌کنند و انواع رقص و نمایش‌ها موسیقی کلاسیک روسی برگزار می‌شود.

مهم‌ترین برنامه این فستیوال اجرای نمایش‌های متعدد در سالن تئاتر مارینسکی از سالن‌های معروف نمایشی در سنت پترزبورگ و نمایش منحصربه‌فرد آتش‌بازی بر روی رودخانه نوا است. این فستیوال به منزله آمیخته شدن هنر موسیقی و نمایش به فرهنگ سنت‌پترزبورگ هرساله اجرا می شود. بهترین زمان سفر به این شهر با تور اقساطی سنت‌پترزبورگ در تایم برگزاری این فستیوال است. زیرا خاطره شیرین این سفر را تا مدت‌ها زیر زبانتان حفظ خواهد کرد!

فستیوال شب‌های سفید سنت‌پترزبورگ

فستیوال روز بین‌المللی زنان

هرساله در ماه مارس در مسکو فستیوالی با عنوان روز بین‌المللی زنان برگزار می‌شود. در این روز زنان برای نشان دادن برابری حقوق زن و مرد به جشن و پایکوبی و راه‌پیمایی در شهر می‌پردازند.

فستیوال روز سنت جان باپتیست

در ماه جولای فستیوالی با عنوان روز سنت جان باپتیست در سراسر روسیه برگزار می‌شود. مردم هیزم‌های آتش برپا کرده و زوج‌های جوان و عاشق دست در دست هم به نشانه عشق ابدی از روی این آتش‌ها می پرند. این جشن تداعی کننده خاطره پریدن از روی آتشِ روز چهارشنبه‌سوری ما ایرانیان است!

عید پاک ارتدوکس

فستیوال عید پاک ارتدوکس روسیه نماد سُنت مردم روسیه است. در این فستیوال مردم در کلیساها جمع شده و به دعا و راز و نیاز می‌پردازند. این ایام در روسیه جزو تعطیلات عمومی محسوب نمی‌شود و مردم کل هفته را هفته عید پاک می‌نامند. به تخم‌مرغ رنگ کردن پختن انواع دسر و شیرینی و کلیسا رفتن می‌پردازند. در این فستیوال انواع شیرینی‌ها و دسر ها عرضه می شوند. خوشبحال شکمو هایی که در این ایام در روسیه هستند!

عید پاک ارتدوکس

فستیوال ماسک طلایی

فستیوال ماسک طلایی به مدت دو ماه در مسکو برگزار می شود. در این جشن اجراهای ویژه‌ای از اپرا رقص و آواز برگزار می‌شود و در پایان هر روز مراسم اهدای جوایز به برترین‌ها است.

فستیوال زمستانه روسی

فستیوال زمستانه روسی که اواسط سپتامبر در مسکو برگزار می‌شود از محبوب‌ترین فستیوال‌های سالانه روسیه است که در پارک ایزمایلوو Izmailov با سورتمه سواری و رقص محلی و موسیقی و پاتیناژ بر روی دریاچه و انواع خوراکی های خیابانی برگزار می‌شود.

آشنایی با زیباترین مساجد روسیه و معماری‌های خیره‌کننده آنها

فستیوال روز خنده

هرساله در اول آوریل مراسمی با عنوان روز خنده در روسیه برگزار می‌شود. روز خنده مصادف با روز دروغ در کشورهای غربی است مردم و رسانه‌ها در این روز همه سعی خود را برای خنداندن همدیگر می‌کنند. نمایش‌های کمدی و رژه گروه‌های کُمدین در شهر یومورینا از بی‌نظیرترین و شادترین جشن‌های روسیه است.

فستیوال ایوان کوپالا

ایوان کوپالا Ivan Kupala از فستیوال‌های روسیه و مراسمی باستانی برای حاصلخیزی خاک است. در زمان 6 و 7 جولای برگزار می‌شود. مراسم آب‌بازی و پریدن از روی آتش و حلقه گل انداختند از طرف دختران مجرد در آب است. آب‌بازی در باور روس‌ها باروری و پاکی و آتش‌بازی نشانه از بین بردن نیروهای شیطانی است.

فستیوال ایوان کوپالا

فستیوال ترویتسا

ترویتسا Troitsa یکی از فستیوال‌های روسیه است که در روسیه و اکراین و بلاروس برگزار می شود. مردم به قبرستان‌ها رفته و به یاد عزیزانشان نوشیدنی و خوراکی سرو می کنند و بر این باورند اگر بار دیگر بیایند و از خوراکی‌ها خبری نباشد خوش‌یمنی به سراغشان می آید.

جشنواره روز مدافع سرزمین پدری

از دیگر مراسمات مهم و فستیوال‌های روسیه روز مدافع سرزمین پدری است. این روز در 23 فوریه هرسال برگزار می‌شود. در گذشته به روز ارتش سرخ معروف بود. این روز از تعطیلات رسمی در روسیه است و یادبودی است برای تمامی مردان جوان و پیری که در جنگ‌ها از سرزمین پدری دفاع کردند.

آیا می دانید بهترین زمان سفر به روسیه چه فصلی از سال است؟

بهتر است بدانید که این ها تنها بخشی از فستیوال‌های روسیه بودند. روسیه دارای تعداد زیادی از این فستیوال های جذاب و متنوع است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.