مهم ترین شهر های توریستی مالزی

مهمترین شهرهای توریستی مالزی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

اطلاعت کلی درباره کشور مالزی

از آنجاکه مالزی یکی از کشورهایی خوش آب وهوا با جاذبه های طبیعی و انسانی بالایی است، هرساله افراد زیادی برای گردشگری، تجارت و اقامت، به این کشور سفر میکنند و از شهرهای توریستی مالزی دیدن می کنند. همچنین دولت مالزی از این مسیر درآمد بالایی به دست می آورد و همین درآمد را صرف کارهای خدماتی متنوع می کند.

تور اقساطی آسیا بدون ضامن با کمترین قیمت و بهترین امکانات

نکته قابل اهمیت که در سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد این است که تنها ۲۵.۸ میلیون گردشگر از شهرهای توریستی مالزی بازدید کرده اند! همچین اتفاقی برای یک کشور فوق العاده به حساب میآید. شهرهای مالزی، ویژگی های متفاوت درزمینه های متنوع دارند؛ زمینه هایی همچون تاریخی، طبیعی، انسانی، گردشگری، تجاری و مذهبی برای شهرهای مالزی در نظر گرفته شده است و باعث میشود مردم سراسر دنیا را به سوی خود بکشد.

در این مقاله قصد داریم که شهرهای مهم و زیبای مالزی را به شما معرفی کنیم؛ آشنایی شما با این مناطق، باعث میشود که بخواهید از آنها بازدید کنید، بنابراین با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار گیرد.

 بازدید شهرهای توریستی مالزی

به کدام یکی از شهرهای توریستی مالزی سفر کنیم؟

شاه؛ زبان محلی مالزی است که معنی استان را میدهد. این کشور دارای ۱۳ استان اصلی و دارای دو قسمت است، برای واضح سازی این مسئله از شما میخواهیم که یک هلال نیم دایره را فرض کنید که قوسی آن به سمت بالا باشد، یک بخش از کشور مالزی در سمت راست، شامل استان های کداح، پنانگ، پاهانگ، سلانگور، پوتراجایا و کوالالامپور میشود و در قسمت چپ این کشور هم استان های صباح و ساراواک قرار دارند.

کوالالامپور یکی از شهرهای توریستی مالزی

این شهر که پایتخت مالزی است و یکی از شهرهای توریستی مالزی به حساب میآید و قدمت این شهر برای زمانی است که مردم مالزی برای کار در معادن قلع، این شهر را برای مهاجرت انتخاب کردند. یکی از مشهورترین لقب هایی که این شهر دارد «شهر آسمان خراش» نام دارد. مهمترین امکانات به علت پایتخت بودن این شهر در کوالالامپور قرار دارند؛ امکاناتی نظیر مراکز خرید، هتل ها، جاذبه های گردشگری و انواع غذاها مخصوص به این پایتخت است.

کوالالامپور یکی از  شهرهای توریستی مالزی

شهر پنانگ

این شهر مالزی در مرز آسیا و اروپا قرار دارد که جزیره مانند است و در شمال غربی مالزی قرار دارد. مهمترین بازارهای محلی برای تبادل اجناس، تجارت خرده فروشی و معامله هایی از این قبیل در این ناحیه وجود دارد؛ همچنین این شهر میوه های استوایی مخصوص به خود را دارد که بسیار پرطرفدار به حساب میآیند. تورهای طبیعت گردی، جاذبه های تاریخی، دره سیلیکون و مراکز خرید متعدد ازجمله جاهای پربازدید و مهم این شهر شناخته میشوند و یکی از شهرهای توریستی مالزی به حساب می آید.

شما می توانید با تور اقساطی سفری بی دغدغه با بهترین امکانات را تجربه کنید

شهر لنکاوی

گردشگران صفت بهشت مالزی را به شهر لنکاوی نسبت داده اند؛ در زبان مالایی نام این شهر به معنای عقاب قهوه ای است . این شهر جزیره مانند، دارای بیش از صد جزیره است که بیشتر گردشگران هدف خود را استفاده از جاذبه های طبیعی آن ها قرار میدهند و از این مکان زیبا، لذت میبرند. مناطق دیدنی این شهر را میتوان پل هوایی لنکاوی، باغ پرندگان، آبشار، باغ برنج لامان لنکاوی و مسجد آل هانا دانست؛ برای خرید یادگاری و سوغات هم میتوانید به جزیره کریستال لنگکاوی مراجعه کنید. مکان های مورد اهمیت این شهر عبارتاند از: افسانه های عرفانی، سواحل عالی، جنگل های بارانی فوق العاده و مراکز خرید متعدد.

لنکاوی یکی از شهر های توریستی مالزی

منطقه جرج تاوان مالزی

این منطقه که معروفترین جاذبه های توریستی را دارد در سال ۲۰۰۸ میلادی در گینس به ثبت رسید؛ زیرا دارای یک میراث فرهنگی فعال است که در آنجا آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی، وجود دارد. معابد مخصوص برای مذهب های متفاوت مانند شیعه و سنی، موزه های بی نظیر و رستوران های معروف آن باعث شده که این منطقه محبوبیت خاص خود را داشته باشد. جاذبه های تاریخی و سبک معماری هم از عناصر مهم این منطقه به حساب میآید.

شما از طریق سفر به مالزی می توانید از معروف‌ ترین رستوران‌ های مالزی دیدن کنید.

شهر ایپوه

این شهر که از نواحی مدرن و مجلل این کشور به حساب میآید، در جنوب شرقی ایالت پنانگ واقع شده و شمال غرب کشور مالزی را در برگرفته است. این شهر تا پایتخت فاصله ای ۱۸۰ کیلومتری دارد. تاجران زیادی به ویژه تاجران کشور چین برای تجارت به این منطقه مراجعه میکنند. معمارهای سبک آسیایی که در این منطقه مشهور است، افراد سراسر دنیا را مجذوب خودکرده اند و آن ها را به این شهر برای بازدید می کشانند. آشپزهای این شهر نیز بسیار معروف هستند؛ گردشگری غذا، طبیعت زیبا و جاذبه های تاریخی که این شهر دارد، از پوئن های مثبت دیگر این شهر به حساب میآید.

ایپوه یکی از شهر های توریستی مالزی

شهر میری

این شهر که بافرهنگ چینی عجین شده است، رشد بازرگانی خود را از چین دارد؛ همچنین نزدیکترین جاذبه گردشگری معروف به این شهر کوه کینابالو است که سه پارک معروف با نام های گونونگ مولو، تپه نیاه و لمبیر هیل از مناطق پربازدید این شهر به حساب میآید. وجود انواع تورهای طبیعت گردی، پرنده نگری، غارنوردی، تفریحات ساحلی و وجود انواع پارک های ملی از مناطق مشهوری است که در این شهر برای بازدید وجود دارد.و یکی از شهرهای توریستی مالزی به حساب می آید.

شهر کوچینگ

این منطقه در ایالات ساراواک قرار دارد و چهارمین شهر بزرگ مالزی محسوب میشود. نکته جالب درباره کوچینگ این است که سرتاسر شهر را عکس ها و نمادهای گربه گرفته است؛ علت همچین چیزی هم این است که برخی از افراد معتقد هستند که از یک سیاست خاص برای معروف بودن و در چشم بودن باید استفاده کرد. مجسمه ها، مراکز تجاری و صنعتی، پارک های ملی متعدد، مراکز طراحی تتو و غذاهای خیابانی این شهر باب میل همه است و افراد زیادی را مجذوب خود میکند و باعث میشود هرساله گردشگرانی به این شهر سفر کنند.

کوچینگ یکی از  شهرهای توریستی مالزی

شهر الور ستار

این شهر در مرکز ایالت مالزی واقع شده و در استان لنکاوی، وجود دارد. الور در زبان مالایی معنای «شهر کاسه برنج مالزی» را دارد. جاذبه های گردشگری متعددی که در این شهر وجود دارد، هرساله افراد زیادی را به خود جذب میکنند؛ مسجد زهیر، برج الور ستار و مجموعه عظیم تفریحی پکان رابو از مناطق مهمی است که شما هنگام سفر به این شهر باید از آن ها بازدید کنید. حمل ونقل در این شهر بسیار راحت انجام میشود؛ شما میتوانید با راه آهن یا کشتی نوع رسیدن به مقصد خود را به صورت دلخواه انتخاب کنید. انواع قایق های سنتی، گالری و فروشگاه های لوازم خانگی از مناطق مهم این شهر به حساب میآید.

ایالت مالاکای

ایالت مالاکا در جنوب غربی کشور واقع شده است که در سال ۲۰۰۸ میلادی در میراث جهانی یونسکو ثبت شده؛ تا قرن ۱۴ میلادی این منطقه یک روستای کوچک به حساب میآمده است که مردم از طریق ماهی گیری زندگی خود را به راه می انداختند. از آن اتفاق به بعد توجه گردشگران را به خود جذب کرده است و تبدیل به یکی از شهرهای توریستی مالزیش. مهمترین ویژگی هایی که میتوان برای این منطقه در نظر گرفت، وجود بنادر کشتیرانی و قایق های ماهیگیری است که افراد به خاطر آن ها از این شهر بازدید میکنند. سبک آشپزی متفاوت که نیویا نام دارد، معماری پرتغالی، متنوع بودن غذاهای دریایی از علت های شهرت این ایالت محسوب میشود.

ایالات مالاکای یکی از  شهرهای توریستی مالزی

شهرهایی که به شما گفته شد، طبق پرس و جو از مردم و کاوش کردن نظر آن ها، به عنوان بهترین شهرهای توریستی مالزی ازنظر گردشگری و داشتن اوقات به یادماندنی معرفی شد. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید جواب سوال های خود را گرفته باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.