جشنواره های موسیقی گرجستان

با جشنواره های موسیقی گرجستان بیشتر آشنا شوید

۳۱ تیر ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

وقتی در گرجستان حرف از تابستان می شود آفتاب، مهمانی ها و جشنواره های موسیقی بسیار از جلوی چشمان هر توریستی می‌گذرد. جشنواره هایی که لحظاتی شگفت انگیز و به یادماندنی را برای آنها رقم زده و سفر به این کشور زیبا و دیدنی را به تجربه ای لذت بخش تر برای گردشگران تور اقساطی گرجستان تبدیل کرده اند.

بهترین قسمت جشنواره های موسیقی گرجستان این است که آنقدر تنوع در آنها وجود دارد که هرکسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند یک جشنواره موسیقی باب میل خود را پیدا کند. بنابراین برای توریست‌های ایرانی که به دنیال مقصدی تابستانی و جذاب می گردند، تصمیم گرفتیم لیستی از بهترین و جذاب ترین جشنواره های موسیقی گرجستان را ارائه دهیم تا هنگام سفر سری هم به این جشنواره ها زده و سفر به این کشور زیبا و دیدنی را شگفت انگیزتر کنند. با ما همراه شوید.

جشنواره های موسیقی گرجستان

فستیوال فضای باز تفلیس

فستیوال فضای باز تفلیس یک جشنواره بین المللی سالانه است که بیشتر توجه علاقه مندان به سبک‌های موسیقی راک و الکترونیک را به خود جلب می کند. این یکی از جشنواره های موسیقی گرجستان است که اولین بار در سال 2009 برگزار شد و از آن زمان تا به حال هنرمندان مشهوری از سراسر جهان در این جشنواره اجرا داشته اند. از جمله این هنرمندان می توان به گروه پلاسیبو، بث هارت، گروه ارکایو و اینفکتد ماشروم و … اشاره کرد.

این جشنواره معمولاً طی سه الی چهار روز و در فضای باز خارج از تفلیس برگزار می‌شود. پس اگر از طرفداران پروپاقرص موسیقی‌های راک و الکترونیک هستید، موقع سفر به این کشور زیبا به هیچ عنوان جشنواره های موسیقی گرجستان را فراموش نکنید.

این جشنواره از غروب شروع می شود و تا نزدیکی صبح ادامه دارد. چندین استیج در محل برگزاری این فستیوال وجود دارد که هرکدام پیش از اینکه مهمان اصلی در صحنه اصلی اجرا کند، سبک های متفاوتی از موسیقی توسط دی جی بر روی آنها پخش می شود. اطراف محل فستیوال هم پر از دکه های مواد غذایی، کافه ها، بارها و مغازه هایی برای خرید سوغاتی است که شرکت کنندگان بتوانند مواد غذایی مورد نیازشان را نیز تامین کنند. همچنین منطقه خاصی را برای کمپ زدن در محل برگزاری جشنواره های موسیقی گرجستان طراحی شده که می توانید شب را آنجا مانده و کمپ بزنید.

فستیوال فضای باز تفلیس

فستیوال سبک جاز دریای سیاه

همانطور که از عنوان این جشنواره های موسیقی گرجستان مشخص است، شهر ساحلی باتومی در کنار دریای سیاه میزبان یک جشنواره بین المللی سالانه جاز است که به طور سنتی در ماه جولای برگزار می شود. این جشنواره که برای اولین بار در سال 2007 برگزار شد هر ساله گسترش می‌یابد و اکنون شامل سبک‌های r&b، دیسکو، هیپ هاپ ، سول و فانک است.

در سال های گذشته هنرمندان افسانه ای و مشهوری مانند لیزا استنسفیلد، میسی گری، مایک استرن، سرجیو مندز، جورج کلینتون، اسنوپ داگ و … اجرا داشته اند. بلیط های فستیوال سبک جاز دریای سیاه به سرعت به فروش می‌رسد، بنابراین به محض اعلام برگزاری این جشنواره های موسیقی گرجستان، باید سریعا جهت خرید اقدام نمایید.

فستیوال سبک جاز دریای سیاه

جشنواره آرت-ژن

اگر به شنیدن آهنگ‌های محلی علاقه مندید، دوست دارید گروه رقص ملی را تماشا کرده و تجربه ای جذاب از تماشای فرهنگ سنتی مردم گرجستان به دست آورید، جشنواره Art-Gene برای شما بسیار مناسب است. جشنواره ای بسیار موفق و محبوب که از سال 2003 در فصل تابستان و در موزه مردم نگاری تفلیس واقع در نزدیکی دریاچه کوست (لاک پشت) برگزار می‌شود.

بر خلاف دیگر جشنواره های موسیقی گرجستان، Art-Gene حداقل یک هفته طول می‌کشد. فعالیت های فرهنگی و هنری متنوعی را می توان در این جشنواره شاهد بود و جشنواره آرت-ژن محلی مناسب برای خرید صنایع دستی کشور گرجستان هم به شمار می رود.

راهنمای سفر به گرجستان، از خرید بلیط تا سوغاتی های رنگارنگ آن

جم فستیوال گرجستان Gem Fest

یکی از جشنواره های موسیقی گرجستان نو ظهور، جشنواره GEM Fest است که برای اولین بار در سال 2015 برگزار شد. این نام مخفف جشنواره موسیقی الکترونیکی گرجستان است و در شهر ساحلی آناکلیای در کنار دریای سیاه برگزار می‌شود. در اولین سال این جشنواره با حضور 123 هنرمند بین المللی و گرجی و 10 هزار مراجعه کننده در طول نه روز برگزار شد.

لوسیانو، الن آلین، بوکا شید، آرمین ون بورن و … از جمله هنرمندانی بودند که در اولین سال برگزاری این فستیوال هنرنمایی کردند. سال بعد، این فستیوال موسیقی گسترش یافته و هنرمندان بیشتری در صحنه جم فستیوال گرجستان ظاهر شدند و هنر خود را به نمایش گذاشتند.

جم فستیوال گرجستان Gem Fest

جشنواره موسیقی جاز تفلیس

با پایان روزهای گرم تابستان، تفلیس خود را برای یک جشنواره بین المللی جاز دیگر آماده می کند. جشنواره موسیقی جاز تفلیس که از سال 2000 به طور مداوم برگزار می شود و طرفداران بسیاری در میان مسافران این شهر زیبا و دیدنی دارد. اولین فستیوال موسیقی گرجستان با سبک جاز در سال 1978 برگزار شد و “جشنواره جاز شوروی” نام گرفت. در این جشنواره 23 گروه موسیقی از 13 ایالت شوروی حاضر بودند و حدود 30،000 مخاطب داشت.

این فستیوال که بزرگترین رویداد جاز در اتحاد جماهیر شوروی بود دو بار دیگر در سال 1986 و دوباره هم در سال 1989 برگزار شد. از سال 2000، این جشنواره دامنه خود را گسترش داده و اکنون میزبان هنرمندان سبک های سول، بلوز و راک است. برگزارکنندگان جشنواره همچنین مسئول جشنواره جاز دریای سیاه در باتومی هم هستند و مشابه جشنواره جاز دریای سیاه، بلیط جشنواره جاز تفلیس نیز به سرعت به فروش می رسد. پس اگر قصد رفتن به این جشنواره موسیقی را دارید باید در حالت آماده باش باشید تا بتوانید بلیط بخرید.

جشنواره موسیقی جاز تفلیس

دیگر جشنواره های موسیقی گرجستان

علاوه بر این فستیوال‌های موسیقی که در بالاتر توضیح دادیم، فستیوال‌های دیگری هم در گرجستان وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • جشنواره هیپ هاپ A3C که در ماه اکتبر و در آتلانتا برگزار می شود. این جشنواره در سه روز برگزار شده و شامل اجرای موسیقی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و موارد دیگر است.
  • جشنواره بلوز Blind Willie McTell
  • جشنواره ملی هنرهای سیاه که در ماه جولای در آتلانتا برگزار می‌شود که سبک های مختلف موسیقی مانند بلوز ، جاز، سول و موارد دیگر را می توان در آن اجرا می شود.
  • جشنواره راکون کریک بلوگراس که در ماه جولای در دالاس برگزار می‌شود.

پیله های عصر پرواز، معتبرترین سامانه رزرو تور اقساطی

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.