بهترین موزه های بلغارستان

بهترین موزه های بلغارستان

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

کشور بلغارستان به داشتن جاذبه های فرهنگی و تاریخی مشهور است. صوفیه پایتخت این کشور یکی از قدیمی ترین اقامت گاه های بشر محسوب می شود. در جای جای این کشور زیبا و خوش آب و هوا می توان آثار تاریخی و نشانه های سایر تمدن ها را پیدا کرد. از جمله اصلی ترین و مهم ترین جاذبه ها در بلغارستان، موزه های بلغارستان هستند که به محل بازدید توریست ها و مسافران بی شماری تبدیل شده اند.

در بهترین موزه های بلغارستان شما می توانید انواع و اقسام اشیای تاریخی و باستانی را پیدا کنید. این موزه ها وسیله ای برای سفر به دل تاریخ هستند و سرگذشت تمدن ها و اقوام پیشین را به وضوح به نمایش در می آورند. موزه های بلغارستان برای هر کسی که به تاریخ و فرهنگ علاقه داشته باشد جذابیت زیادی دارند.

اگر می خواهید به کشور بلغارستان سفر کنید، بازدید از بهترین موزه های بلغارستان را فراموش نکنید. ما در این فهرست شماری از بهترین موزه های بلغارستان را گردآوری کرده ایم و آن ها را معرفی می کنیم. این موزه ها جز پربازدید ترین و محبوب ترین مکان های توریستی در بلغارستان هستند و دیدن آن ها حتما می تواند تجربه ای فراموش نکردنی برای شما باشد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

موزه تاریخ ملی صوفیه

بدون شک اولین موردی که در لیست بهترین موزه های بلغارستان قرار می گیرد، موزه تاریخ ملی صوفیه است. این موزه بزرگ ترین مجموعه مربوط به آثار تاریخی در کشور بلغارستان است و ساختمان بسیار گسترده و باشکوهی دارد. موزه تاریخ ملی صوفیه یکی از بزرگ ترین موزه های اروپای شرقی و بخش بالکان محسوب می شود و همواره در صدر لیست پربازدید ترین موزه های بلغارستان قرار دارد.

برای آشنایی با تاریخ، تمدن و فرهنگ مردم بلغارستان و آگاهی از سبک زندگی مردمان این منطقه در سال های دور، موزه تاریخ ملی صوفیه بهترین گزینه است. با حضور در این موزه و بازدید از آثار تاریخی و اشیای باستانی آن می توانید به شکل عمیقی درباره تاریخ بلغارستان آگاهی کسب کنید. این موزه در خیابان ویتوشکو واقع شده است و به علت آن که بزرگ و پهناور است، ممکن است ساعت ها مشغول بازدید از آن باشید.

بهترین موزه های بلغارستان

موزه تاریخ استارا زاگورا

یکی دیگر از بهترین موزه های بلغارستان موزه استارا زگورا است. موزه استارا زگورا که در شهر استارا زگورا واقع شده است یکی از خاص ترین و جذاب ترین موزه های کشور بلغارستان محسوب می شود. با وجود این که شهر استارا زگورا جز شهرهای توریستی برجسته بلغارستان شناخته نمی شود ولی این موزه یکی از محبوب ترین مناطق برای توریست ها و مسافرانی است که به تمدن های پیشین علاقه دارند.

طبقه زیرین موزه استارا زگورا بلغارستان، در اصل یک خیابان رومی باستانی است. این خیابان که قدمتی نزدیک به 2000 سال دارد، بهترین شاهد و نمایانگر تمدن پیشرفته رومیان در گذشته است. شما می توانید خیابان های سنگفرش شده با مهندسی دقیق و زیبای باقی مانده از تمدن روم را از نزدیک ببینید و نظاره گر شکوه و جلال آن باشید. این منطقه در گذشته جز مهم ترین مناطق در رم باستان بوده و افراد برجسته و ثروتمندی در آن زندگی می کرده اند. سعی کنید بازدید از موزه استارا زگورا را حتما در برنامه خود بگنجانید چرا که مشابه این موزه را تقریبا هیچ جای دیگری نمی توان یافت.

با تور اقساطی خارجی الان سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید !

موزه محیط زیست روس

یکی دیگر از بهترین موزه های بلغارستان، موزه محیط ریست روس است. این موزه در شهر روس بلغارستان واقع شده و جاییست برای تماشای موجودات زنده در گونه های بسیار مختلف و متعدد. موزه روس در امتداد ساحل رود دانوب قرار گرفته و منطقه پیرامون آن جز مناطق خوش آب و هوای بلغارستان است.

در موزه روس می توان انواع گیاهان، موجودات زنده و حیوانات وحشی و اهلی را دید. فسیل های بسیاری از جانداران دوره های پیشین در موزه روس وجود دارد. هم چنین یکی از مهم ترین جاذبه های موزه روس بلغارستان، ماکت سه بعدی بزرگی از یک ماموت در اندازه های واقعی ماموت است که توجه بسیاری از بازدیدکنندگان و توریست ها را به خود جلب می کند.

بهترین موزه های بلغارستان

موزه باستان شناسی وارنا

موزه باستانی شناسی وارنا یکی از مهم ترین و بهترین موزه های بلغارستان است. این مجموعه بهترین جا برای کسانی است که به مطالعه تاریخ دوران باستان و تمدن های اولیه علاقه دارند. شما می توانید ساعت ها در این موزه بگردید و از دیدن اشیای تاریخی و باستانی موجود در این موزه لذت ببرید. برخی از اشیای درون موزه باستان شناسی وارنا مربوط به حدود 10 هزار سال پیش از میلاد مسیح هستند؛ زمانی که نخستین گونه های بشری به حیات خود ادامه می دادند.

اولین گنجینه های طلای بشر در منطقه وارنا کشف شده است. هم چنین نکروپولیس، محوطه ای تاریخی و بسیار مهم است که کشفیات بسیاری از دوران باستان شناسی در آن یافت می شوند. نکروپولیس در نزدیکی وارنا واقع شده است . آثار و اشیای باستانی کشف شده در آن در موزه باستان شناسی وارنا گردآوری شده اند. اگر برای تفریحات ساحلی و سرگرم شدن به وارنا تشریف بردید، حتما از این موزه زیبا و باشکوه هم دیدن کنید.

قبل از سفر به این کشور زیبا راهنمای سفر به بلغارستان را مطالعه کنید !

موزه فضای باز ایتار

موزه ایتار یکی از مهم تین مناطق تاریخی در بلغارستان و جزو بهترین موزه های بلغارستان است. آثار موجود در این منطقه مربوط به حدود 150 تا 200 سال پیش هستند؛ با وجود آن که قدمت این آثار مانند بسیاری مناطق باستانی بلغارستان زیاد نیست، اما جذابیت خاص خود را دارند. این موزه مجموعه ای زیبا و باصفاست که سبک زندگی مردم بلغارستان در حدود 150 سال پیش را به خوبی نشان می دهد.

موزه فضای باز ایتار بلغارستان در شهر گابرورو واقع شده است. هر ساله توریست های بسیاری به این منطقه خوش آب و هوا می روند و از موزه ایتار نیز دیدن می کنند. در این موزه خانه های قدیمی بلغاری، وسایل زندگی و کسب و کار در آن دوران مانند لباس ها، کمربندها، کفش ها و… قابل مشاهده هستند.

بهترین موزه های بلغارستان

موزه رترو

یکی از پر بازدیدترین موزه های وارنا و بهترین موزه های بلغارستان، موزه رترو است. این موزه در طبقه اول مرکز خرید بزرگ وارنا واقع شده و با رفتن به مرکز خرید وارنا می توانید هم اجناس مورد نظر خود را خریداری کرده و هم از این موزه زیبا بازدید کنید.

موزه رترو وارنا بهترین نمایشگاه برای نشان دادن روزگار بلغارستان در دوران کمونیسم و حکومت پر قدرت شوروی است. ماشین های قدیمی که در قرن 20م و به ویژه نیمه دوم آن در بلغارستان رایج بوده اند در این موزه دیده می شوند. هم چنین تمام وسایل زندگی و کاری مربوط به دوران بین 1940 تا 1980 در موزه رترو قابل مشاهده است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.