فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن

فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن

۱۴ آبان ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

شهر استانبول سال‌های سال است که به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب به حساب می‌آید. استقبال زیاد گردشگران از سفر به این شهر و افزایش خرید بلیط هواپیما استانبول توسط توریست‌ها باعث شد، بعد از مدتی فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول پاسخگوی حجم گردشگران و مسافران نباشد. به همین دلیل فرودگاه صبیحه گوکچن در بخش آسیایی این شهر ساخته شد. نام این فرودگاه از نام صبیحه گوکچن، اولین زن خلبان جنگنده جهان و دختر خوانده مصطفی کمال پاشا گرفته شده است. فرودگاه صبیحه گوکچن که در ۴۵ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد، دومین فرودگاه ترکیه است.

در ابتدا ظرفیت ترمینال داخلی فرودگاه سابیها ۵۰۰ هزار نفر و ظرفیت ترمینال خارجی این فرودگاه معادل ۳ میلیون نفر بود. اما با گذشت زمان و در سال ۲۰۰۷ به دلیل سرازیر شدن حجم بیشتر گردشگران به استانبول، تصمیم گرفته شد تا ظرفیت ترمینال این فرودگاه را تا ۲۵ میلیون نفر افزایش دهند. سرانجام در سال ۲۰۰۹ ترمینال افتتاح و گسترش یافت.

فرودگاه صبیحه گوکچن در سال ۲۰۱۱ تقریباً با ۱۱ میلیون مسافر روبرو شد که در مقایسه با سال ۲۰۰۹ افزایش ۷۱ درصدی داشت. فرودگاه صبیحه استانبول در سال ۲۰۱۰ به عنوان موفق‌ترین فرودگاه در زمینه سرمایه‌گذاری توریسم شناخته شد و همین سال در کنگره ایرلاین‌های Low Cost جایزه بهترین فرودگاه جهان را دریافت کرد. علاوه بر این، فرودگاه صبیحه در سال ۲۰۱۵ با داشتن ۲۸ میلیون مسافر، عنوان سومین فرودگاه پر رفت و آمد دنیا را به خود اختصاص داد.

فرودگاه صبیحه گوکچن

امکانات فرودگاه صبیحه گوکچن

چنانچه بخواهید بلیط هواپیما استانبول را خریداری کنید، بهتر است امکانات و خدمات هر یک از فرودگاه‌های این شهر را نیز بدانید. زیرا در بیشتر مواقع بی‌نظمی وعدم مدیریت درست فرودگاه ها، می‌تواند بخشی از سفرتان را به یک خاطره ناخوشایند تبدیل کند. ما در این مقاله به دومین فرودگاه بین المللی ترکیه یعنیفرودگاه صبیحه گوکچن پرداخته ایم. این فرودگاه بین المللی خدمات و سرویس‌های زیادی برای پرواز‌های خارجی و داخلی ارائه می‌دهد، بنابراین لازم دانستیم شما را با امکانات این فرودگاه آشنا کنیم:

  • در فرودگاه صبیحه مسافران می‌توانند به اینترنت و وای فای این فرودگاه دسترسی داشته و از آن استفاده کنند.
  • فرودگاه سابیها دارای پارکینگ ۴ طبقه با ظرفیت ۴ هزار خودرو است که مسافرها می‌توانند خودروی خود را در پارکینگ فرودگاه قرار دهند.
  • فرودگاه صبیحه گوکچن دارای هتلی ۴ طبقه است که این هتل ۱۲۸ اتاق دارد. بنابراین مسافرانی که حین پرواز در این فرودگاه توقف داشته و تمایل دارند این زمان را در مکانی راحت به استراحت بپردازند، می‌توانند در اتاق‌های این هتل اقامت کنند.
  • فرودگاه سابیها مجموعه‌ای از فروشگاه‌های فری شاپ را در خود جای داده است و مسافران می‌توانند اجناسی را حتی به عنوان سوغاتی از این فروشگاه‌ها تهیه نمایند.
  • فرودگاه سابیها دارای مجموعه فود کورت بزرگی است که رستوران‌ها و کافه‌های متعددی را در خود جای داده است. مسافران می‌توانند در صورت تمایل از این مجموعه استفاده کنند.
  • فرودگاه صبیحه استانبول سالن تشریفات و کنفرانس داخلی بزرگ و مجهزی دارد که افراد طی مدت حضورشان در فرودگاه و با هماهنگی می‌توانند جلسات و فعالیت‌های تجاری و اداری خود را در این سالن برگزار نمایند.

شما با خرید بلیط هواپیما استانبول و انتخاب فرودگاه سابیها به عنوان مقصد، می توانید از امکانات و مزایای این فرودگاه مجهز استفاده نمایید.

با تور قسطی استانبول الان سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید !

مراکز خرید داخل فرودگاه صبیحه گوکچن

به دلیل وجود مسافران زیاد در فرودگاه بین المللی سابیها استانبول، طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌ها و مراکز خرید در این فرودگاه بین المللی قرار دارد. این مراکز همواره و هر ۳۶۵ روز سال برای پاسخگویی به نیاز مسافران و میهمانان دایر هستند.

فروشگاه‌ها و مراکز خرید این فرودگاه شامل مراکز خرید بزرگ، فروشگاه‌های هدایا، فروشگاه‌های پوشاک و حتی مغازه‌های کفش فروشی می‌باشند. شما همچنین ممکن است صنایع دستی سنتی ترکیه را در بیشتر گیفت مارکت‌های فرودگاه سابیها پیدا کنید. در این مراکز به راحتی می‌توان یک سوغات لحظه آخری از ترکیه تهیه کرد.
تعدادی از فروشگاه‌های فرودگاه سابیها استانبول در زیر ذکر شده است:

  • D&R
  • بازار جدید
  • فروشگاه هدایا و سوغاتی‌ها
  • مغازه هدیه آلتیس
  • Area Shop
  • بوفه Salkım
  • کارتال Yuvası
  • بازار استانبول
  • لوان لسترا
  • فروشگاه GS
  • فنریوم
  • فروشگاه Toyzz
  • مغازه Relay
  • Samsonite
  • جواهری زمرد
  • ویکتوریا سیکرت
  • بوتیک Vakko
  • گل فروشی
  • جواهری Altınbaş

لازم به ذکر است طبق آنچه قبلاً عنوان کردیم رستوران‌ها و کافه‌هایی مانند مک دونالد، کافه استانبول، اوستا دونرجی، مک کافه، برگر کینگ، کافه مادو، starbucks و کافه Drive Inn نیز در این فرودگاه وجود دارند.

فرودگاه صبیحه گوکچن

چگونه از فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول به هتل خود برسیم

فرودگاه سابیها استانبول در فاصله ۴۵ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد اما برای رفتن و رسیدن به هتل و یا محل اقامت‌تان نگران نباشید. زیرا گزینه‌هایی برای حمل و نقل از این فرودگاه به مرکز شهر وجود دارد. چنانچه توانایی پرداخت هزینه کرایه تاکسی را دارید، می‌توانید به راحتی با تاکسی‌های دربستی شاتل به محل اقامت و هتل خود در محله سلطان احمد، بیوغلو، تکسیم و یا هر کجای شهر بروید. دلیل گران بودن نسبی کرایه‌های تاکسی فرودگاه سابیها، دور بودن فرودگاه از قسمت اروپایی استانبول است. البته کرایه‌ها بر اساس تاکسیمتر محاسبه می‌گردند.

شما می‌توانید علاوه بر تاکسی، با اتوبوس‌های شاتل HaveBus نیز از فرودگاه به محل اقامت و هتل خود بروید. هنگام سوار شدن به اتوبوس مبلغ معین شده را به راننده پرداخت و در ازای آن بلیط دریافت خواهید کرد. اگر بخواهید با اتوبوس به هتل‌های واقع در میدان تکسیم بروید، باید بدانید به دلیل اینکه درصد زیادی از مسافران در هتل‌های اطراف میدان تکسیم اقامت می‌کنند، این مسیر تقریباً پر رفت و آمدترین مسیر اتوبوس می‌باشد.

اتوبوس‌های فرودگاه سابیها به سمت تکسیم از ساعت ۴ صبح تا ۱ بامداد فعال هستند و مسیر فرودگاه تا میدان تکسیم را حدوداً در مدت ۹۰ دقیقه طی می‌کنند. لازم است بدانید مبلغی نیز به ازای چمدان‌ها و لوازم همراه‌تان به کرایه اضافه خواهد شد.

چنانچه محل اقامت شما سمت منطقه سلطان احمد باشد و می‌خواهید با اتوبوس‌های Havebus به آن جا بروید، باید در ابتدا با اتوبوس به تکسیم رفته و سپس با تاکسی و یا تراموا به سمت محله سلطان احمد و هتل خود بروید. البته شما می‌توانید سوار اتوبوس‌های کادیکوی شده و از آنجا با کشتی به امینونو که در بخش اروپایی استانبول است برسید. اتوبوس‌های فرودگاه تا کادیکوی نیز از ۴ صبح تا ۱ بامداد فعال هستند و زمان تقریبی این مسیر ۶۰ دقیقه می‌باشد.

جهت اطلاع از شرایط و رزرو تور قسطی استانبول با مشاوران ما در پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

2 دیدگاه برای ”فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن

    1. فرودگاه صبیحه گوکچن دارای دو ترمینال داخلی A و B و یک ترمینال بین المللی است. این ترمینال ها شامل سالن های CIP، فری شاپ، رستوران ها، بانک و … است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.