قبرستان هواپیما

قبرستان هواپیما جاذبه ای در تایلند و آمریکا

۲۹ آبان ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

آشنایی مختصر با تایلند

تایلند، کشوری در جنوب شرقی آسیا و واقع‌ شده در شبه‌ جزیره هند و چین است و با اسم سرزمین حوری یا تایی که بیشتر گردشگران نیز آن را به این نام صدا می‌زنند شناخته می‌شود. این نام را مردمان محلی بر اساس دو کلمه Thi و Land تعیین کرده‌اند. این کشور وسعتی معادل 513115 کیلومترمربع دارد، پرجمعیت‌ترین شهر این کشور که جاذبه ‌های گردشگری زیاد از جمله قبرستان هواپیما و زیبایی نیز دارد، شهر بانکوک است که پایتخت این کشور نیز محسوب می ‌شود.

زبان مردم، تایلندی و دین و مذهب آن‌ ها بودایی است و از مهم ‌ترین، معروف ‌ترین و بزرگ‌ ترین شهرهای آن می‌ توان به بانکوک، ناخون راتچاسیما، ساموت پراکان و چیانگ مای اشاره کرد. زمان مناسب برای سفر به این کشور با توجه به آب ‌و هوا در فصل زمستان و بهار است، همچنین برای بهترین شهرهای توریستی آن پاتایا و پوکت را می‌توان نام برد.

مردم این کشور زیبا از لحاظ فرهنگ و آداب‌ و رسوم در درجه ‌ی بالایی قرار دارند؛ آن ‌ها همیشه و در هر شرایطی لبخند بر لب دارند، بسیار خوش ‌اخلاق و خوش ‌رفتار هستند و از هرگونه تندخویی و رفتارهای ناپسند پرهیز می ‌کنند، به همین دلیل تایلند به کشور زیبایی و لبخند معروف شده است.

آشنایی مختصر با تایلند

اگر به این کشور سفر کردید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که به سر و پاهای افراد اشاره نکنید یا آن‌ها را لمس نکنید زیرا این حرکت برای مردم تایلند مفهوم خوشایندی ندارد و آن‌ها را ناراحت می‌کند، آن‌ها این دو عضو از بدن انسان را مقدس ‌ترین عضو در بین بقیه اعضا می‌ دانند.

یکی از نکات بسیار جالبی که درباره این کشور وجود دارد این است که روزهای هفته را با رنگ‌های مختلف مشخص کرده‌اند. شنبه: ارغوانی، یکشنبه: قرمز، دوشنبه: زرد، سه‌شنبه: صورتی، چهارشنبه: سبز، پنج‌شنبه: نارنجی و جمعه آبی است. جالب است بدانید چون پادشاه در روز دوشنبه متولد شده است، از رنگ زرد به ‌عنوان رنگ سلطنتی یاد می‌کنند.

رزرو تور اقساطی تایلند و سفر به سرزمین لبخندها

تایلند از لحاظ جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی

در این بخش کشور تایلند را به‌ طورکلی و مختصر از لحاظ جاذبه ‌های گردشگری بررسی می ‌کنیم: این کشور یکی از جذاب‌ ترین نقطه ‌های جهان برای گردشگری و دارایی جاذبه‌های بی ‌شماری است که مطمئنا شما نمی‌ توانید از هیچ‌ یک از آن‌ ها به ‌راحتی عبور کنید! شما می ‌توانید از سواحل بی ‌نهایت زیبا و آرام، شهرهای شلوغ و پر رفت ‌و آمد، معابد باشکوه و عظیم و طبیعت وسوسه ‌انگیز لذت فراوان را ببرید.

تایلند از لحاظ جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی

قبرستان هواپیما، جاذبه‌ای مخفی در تایلند

قبرستان هواپیما جاذبه‌ای مخفی در این کشور است که دلیل نام‌گذاری آن به (قبرستان هواپیما) این بوده است که چند جت MD-82 که در زمان گذشته به خطوط هوایی ارینت تای تعلق داشته ‌اند در محلی در شهر بانکوک جمع ‌آوری‌ شده‌ اند و امروزه این مکان به یک جاذبه گردشگری تبدیل‌ شده است و در حال درآمدزایی از راه گردشگری است.

اوایل، از این مکان به‌ عنوان یک کافه با مدل و تم هواپیما استفاده شد اما عدم استقبال امیدوار کننده، باعث شد هواپیماهای بازنشسته بدون هیچ استفاده‌ ای به حال خود رها شوند و این موارد باعث شد که این مکان (قبرستان هواپیما) نام بگیرد.

با اینکه امروزه، گفته می‌شود زمین‌ هایی که هواپیماهای فرسوده در آن مستقر هستند با ارزش است اما هنوز برنامه‌ی جدیدی برای این مکان ‌ها در نظر گرفته نشده است و چیز جدیدی در این‌ باره به گوش نمی‌رسد؛ اما احتمالا به ‌زودی افراد مربوطه، دستور و برنامه‌ی جدیدی برای استفاده هر چه بیشتر و بهتر از این مکان را صادر خواهند کرد.

قبرستان هواپیما، جاذبه‌ای مخفی در تایلند

محوطه اسکلت‌ های هواپیما

یکی از عکاسان تایلندی که برای فعالیت مربوط به شغل خود به این محل رفته است می‌گوید: این مکان همان ‌گونه که از نامش نمایان است محلی بسیار ترسناک است. از هواپیماها چیز زیادی باقی نمانده، بیشترین چیزی که به چشم می ‌خورد اسکلت‌ های هواپیما است، ماسک‌ های اکسیژن که در بالای صندلی ‌ها وجود دارند و متروکه بودن این مکان باعث خوفناک شدن هر چه بیشتر این قبرستان می‌شود.

اگرچه برای هیچ ‌کدام از این هواپیماها حادثه ‌ای پیش نیامده است و مرگ ‌و میری هم در این محل روی نداده، اما مردم، این مکان را جایی برای گذر ارواح می‌دانند. علاوه بر این همواره افسانه‌ها و داستان‌های زیادی درباره‌ ی روح در این محل گفته می‌شود که دلیل آنجا گذاشتن اشیا و مخصوصا عروسک‌های افراد بی‌خانمان است که چون این مکان متروکه بوده است در آن ساکن شده‌ اند.

با خرید تور اقساطی بانکوک، امروز سفر کن و هزینه آن را 10 ماه بعد پرداخت کن!

ورودی قبرستان هواپیما

همه ‌ی این موارد باعث ترسناک ‌تر شدن این مکان اسرار آمیز می‌شود. با این اوصاف همیشه گردشگران کنجکاوی وجود دارند که حاضرند حتی برای ورود به این قبرستان مبلغی معادل 6.60 یورو را به خانواده ‌هایی که آنجا ساکن شده ‌اند بپردازند تا اجازه‌ ی ورود به این منطقه را کسب کنند. به ‌طورکلی می‌ توان گفت قبرستان هواپیما یکی از جاذبه‌ های گردشگری ترسناک و هیجان‌انگیز تایلند است که هرکسی جرئت رفتن به آن را ندارد!

ورودی قبرستان هواپیما تایلند

قبرستان هواپیما در آمریکا

همچنین در آمریکا، مکانی با نام قبرستان هواپیما وجود دارد که در اینجا راجع به آن نیز توضیح مختصری خواهیم داد.
این گورستان که در آمریکا واقع شده است، بزرگترین گورستان نظامی هواپیما به شمار می رود که در آن بیش از پنج هزار فروند هواپیمای فرسوده قرار دارد.

این گورستان 72 ساله که مساحتی بالغ بر ده هزار کیلومتر دارد، در یک منطقه ی خشک قرار گرفته است و رطوبت و بارش کمی را تجربه می کند که این موضوع برای نگهداری از هواپیماهای فرسوده مناسب است، چراکه آب و هوای خشک مانع از پوسیدگی بدنه ی هواپیما می شود و همچنین بازگشت این هواپیما به چرخه ی ناوبری را ممکن می سازد. همچنین این منطقه که به این قبرستان اختصاص شده داده شده است در ارتفاع شش هزار متری از سطح دریا قرار گرفته است که این نیز یکی از دلایل فرسوده نشدن هواپیما ها در این منطقه است.

قبرستان هواپیما در آمریکا

به طور معمول هر هواپیمایی که در این کشور عمر مفید خود را می کند و پس از مدتی دیگر کارایی کافی را ندارد، قطعات الکترونیک آن که شامل تجهیزات امنیتی و ارتباطی است از هواپیما جدا می شود و فقط بدنه ی آن در این قبرستان باقی می ماند. گفتی است که این قبرستان هواپیما ارزشی بالغ بر 35 میلیار دلار دارد.

پیله های عصر پرواز معتبرترین سامانه فروش تور اقساطی در ایران

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.