پیکاپ ویزا

پیکاپ ویزا چیست و چگونه باید آن را اخذ کرد؟

۱۹ دی ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

پیکاپ ویزا امکانی است که به افراد اجازه می‌دهد بدون صرف وقت و هزینه بسیار، ویزای معتبر دریافت کنند. دریافت ویزا، برای مسافرت به هر کشوری ضروری است. البته بسته به ارزش پاسپورت کشور مبدا، تعداد کشورهایی که فرد برای سفر به آنها نیاز به ویزا دارد متفاوت است.

برخی کشورها داخل ایران سفارت ندارند به همین منظور دریافت ویزا برای مسافرت به این کشورها از طریق پیکاپ ویزا انجام می‌شود. در ادامه این مطلب درباره روند دریافت این نوع ویزا، شرایط و مراحل و مدارک مورد نیاز آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. با ما در پیله های عصر پرواز همراه شوید.

پیکاپ ویزا چیست و چگونه باید آن را اخذ کرد؟

ویزا چیست و به چه کاری می‌آید؟

به طور کلی هر فرد برای مسافرت به کشور غیر از کشوری که تحت تابعیت آن است نیاز به پاسپورت و گاهی ویزا دارد. دریافت ویزا به معنای دریافت اجازه ورود به خاک یک کشور است. در این اجازه‌ نامه مدت زمان اقامت فرد، دلیل مسافرت او و مهلت استفاده او از این اجازه‌ نامه ذکر می‌ گردد.

امور مربوط به دریافت ویزا توسط کارگزاران مربوطه در سفارت‌خانه‌های هر کشور انجام می‌شود. جهت دریافت ویزا باید مدارک مربوطه را آماده کرده و درخواست خود را همراه آنها به سفارت تحویل دهید. در صورت تأیید درخواست، از طرف مقامات مربوط، ویزا برای شما صادر می‌ شود.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای تایلند برای ایرانیان

ویزای پیکاپ چیست؟

گاهی فرایند ذکر شده به مشکل می‌خورد، مثلاً هم‌ اکنون، کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس هیچ سفارتی در ایران ندارند. جهت دریافت ویزای این کشورها فرد باید به سفارت کشور مربوطه در یک کشور واسط سفر کند. سپس درخواست خود را ثبت کرده و منتظر نتیجه باشد.

اگر درخواست وی رد یا تأیید شود، وی باید دوباره به سفارت مراجعه کند تا ویزا به پاسپورتش الصاق شود یا از دلیل رد درخواست خود مطلع شود. به فرایند درخواست ویزا از کشور واسط، ارسال مدارک، دریافت و ثبت ویزا و بازگشت آن به فرد، توسط یک نماینده قانونی، پیکاپ ویزا گفته می‌ شود.

ویزای پیکاپ چیست؟

شرایط دریافت پیکاپ ویزا

فرد می‌ تواند با مراجعه به آژانس‌های معتبر و انتخاب نماینده یا کارگزار قانونی برای خود، مراحل دریافت ویزا را به وی واگذار کند. در این شرایط نماینده او، مدارک و درخواست ویزا را به سفارت مربوطه در کشور واسطه تسلیم می‌ کند. اگر سفارت با درخواست موافقت کند، ایمیلی برای فرد متقاضی ارسال می‌ کند.

فرد متقاضی نیز باید تا ۳۰ روز پس از دریافت ایمیل به سفارت مربوطه مراجعه کند تا ویزا به پاسپورت وی الصاق شود. در این شرایط اگر فرد نماینده قانونی یا کارگزار داشته باشد، او این مراحل را برای او پیش خواهد برد.

اطلاع از آدرس سفارت کشورهای دیگر در ترکیه

روند دریافت ویزای کانادا

در فرایند درخواست ویزا فرد باید پس از ارسال درخواست، به سفارت مربوطه مراجعه کرده و مراحل انگشت‌نگاری را طی کند. پس از انجام این کار، روند دریافت ویزا شروع می‌ شود. در مراحل بعدی باید دوباره به سفارت مراجعه کرده و سایر مراحل را پی گرفت.

جهت دریافت ویزای پیکاپ نیز باید یک بار حداقل به کشور واسطه مراجعه کرد و مراحل انگشت‌ نگاری را انجام داد. اگر از ایران اقدام کنید باید جهت دریافت پیکاپ ویزا در ترکیه یا گرفتن پیکاپ ویزا در امارات یک مورد را انتخاب کرده و حسب مورد به کشور مربوطه سفر کنید.

در این سفر مراحل انگشت‌نگاری طی شده و روند دریافت ویزا آغاز می‌شود. پس از این مرحله، فرد باید مدتی منتظر پاسخ از طرف سفارت بماند. این مدت ممکن است تا ۶ ماه به طول بینجامد. بنابراین چندان به صرفه نیست که فرد در آن کشور بماند اما برای مراحل بعدی نیز باید دوباره برگردد.

روند دریافت ویزای کانادا

مراحل گرفتن ویزای پیکاپ

جهت دریافت پیکاپ ویزا، فرد پس از ارسال درخواست به سفارت مربوطه و دریافت ایمیل موافقت باید:

  • به آژانس معتبری در زمینه پیکاپ ویزا مراجعه کرده و نامه یا پرینت ایمیل دریافتی از طرف سفارت را همراه با پاسپورت خود به آنها تحویل دهد.
  • سپس کارشناسان پیکاپ ویزای آژانس مربوطه مدارک وی را مورد بررسی قرار می‌دهند.
  • در مرحله بعد، فرم وکالت توسط طرفین تنظیم می‌شود.
  • پاسپورت و مدارک متقاضی توسط نماینده به سفارت مربوطه تحویل می‌شوند
  • و پس از طی مراحل بین ۷ تا ۱۰ روز، پاسپورت و پیکاپ ویزای الصاق شده به آن به متقاضی تحویل داده می‌شوند.

مزایای پیکاپ ویزا

از مزیت‌های دریافت ویزای پیکاپ این است که فرد نیازی به مسافرت مجدد به سفارت مربوطه در کشور واسط را نخواهد داشت. از همین روی، هزینه‌های اضافی مربوطه حذف می‌شوند و زمان زیادی نیز برای انجام این کار صرف نخواهد شد. از طرفی متخصصان و کارشناسان آژانس‌های مرتبط، با این روند به خوبی آشنا هستند و می‌توانند بدون ایراد مشکل و در کمترین زمان، ویزا را دریافت کرده و برای شما ارسال کنند.

مزایای پیکاپ ویزا

مدارک مور نیاز برای دریافت ویزای پیکاپ کانادا

کانادا از جمله کشورهایی است که در ایران سفارت ندارد و در نتیجه جهت مسافرت به این کشور باید از ویزای پیکاپ استفاده کرد. جهت دریافت ویزای خود برای این کشور باید مدارک زیر را به آژانس مربوطه تحویل دهید:

  • پاسپورت
  • پاس ریکوئست یا برگه‌ای که جهت درخواست پاسپورت ارائه می‌شود.
  • برگه انگاشت‌نگاری انجام شده در کشور واسطه

اطلاع از قیمت و مراحل اخذ ویزای سوئیس

هزینه و قیمت به روز گرفتن پیکاپ ویزای کانادا

هزینه ویزای پیکاپ بستگی به عوامل مختلفی از هزینه باربری گرفته تا ارسال مدارک به کشور مربوطه و هزینه سفارت‌خانه دارد. از هر سفارتی که اقدام به دریافت این ویزا کنید باید هزینه‌ای بپردازید و هر آژانسی که این کار را برای شما انجام دهد نیز مبلغی به عنوان دستمزد دریافت خواهد کرد.

هزینه دریافت پیکاپ ویزا برای مسافرت به کانادا، انگلیس یا آمریکا در حدود ۳۰ تا ۱۲۰ دلار خواهد بود. البته این مقدار بسته به نوسانات بازار ارز متغیر است.

هزینه و قیمت به روز گرفتن پیکاپ ویزای کانادا

نکات مهم در دریافت ویزای پیکاپ

دریافت این نوع ویزا زمانی رخ می‌دهد که کشور مقصد سفارتی در کشور مبدا نداشته باشد، مثلاً اگر شما بخواهید از ایران به آمریکا بروید باید اجازه ورود داشته باشید که همان ویزا است. اما آمریکا در ایران سفارت ندارد، بنابراین باید:

  • ابتدا درخواست خود را در سفارت کشور واسط ثبت کنید.
  • برای انگشت‌نگاری به آن کشور مراجعه کنید.
  • پس از دریافت ایمیل تأیید ویزا از آن پرینت گرفته و با پاسپورت خود و سایر مدارک به آژانس‌های دریافت ویزا مراجعه کنید.
  • سایر مراحل توسط کارگزاران این آژانس‌ها انجام شده و در پایان، ویزا طی چند روز به دست شما می‌رسد.
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.