غذاهای محلی کوش آداسی

غذاهای محلی کوش آداسی

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

دوست دارید بدانید که در سفر با تور اقساطی کوش آداسی و این بندر رویایی در کشور ترکیه چه غذاهایی را نوش جان کنید؟ آیا تا به حال فکر کرده‌اید که خوراکی‌های بومی این دیار چیست و چه طعم و بویی دارند؟ لذا به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و درباره غذاهای محلی کوش آداسی اطلاعات جالبی کسب کنید.

غذاهای دریایی کوش آداسی

مگر می‌شود به شهری بندری سفر کرد و انواع ماهی را امتحان نکرد؟ رستوران‌های کوش آداسی با استفاده از چاشنی‌ های یونانی و انواع ادویه، غذاهای دریایی که به عنوان غذاهای محلی کوش آداسی شناخته می‌شوند را برایتان طبخ می‌کنند. ماهی‌ها که به صورت روزانه صید می‌شوند، با قرار گرفتن در کنار مخلفات دیگر یک وعده غذایی لذیذ را برایتان خلق می‌کنند و در خاطرتان ماندگار می‌شوند. همچنین می‌توانید با سفارش انواع نوشیدنی لحظاتی ناب را رقم بزنید و از بودن در کوش آداسی دوست‌داشتنی لذت ببرید.

غذاهای دریایی کوش آداسی

طعم ناب کباب ترکی

کباب ترکی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای کشور ترکیه است و به عنوان یکی از محبوب‌ترین غذاهای کوش آداسی هم شناخته می‌شود. این غذا از ترکیب ورقه‌های نازک گوشت تهیه می‌شود و با گوجه، سس و ماست صرف می‌شود. تقریبا به هر رستورانی که پا بگذارید می‌توانید کباب ترکی را بیابید و به شکل ساندویچ و یا غذای پرسی سفارش دهید.

صدف شکم پر از غذاهای محلی کوش آداسی

یکی دیگر از غذاهای محلی کوش آداسی که شهرت زیادی هم دارد، صدف شکم پر نامیده می‌شود. این غذا که به عنوان غذاهای خیابانی این بندر نیز شناخته می‌شود، طعمی جالب دارد و محبوب توریست‌های بسیاری است. صدف شکم پر که از دریا صید می‌شود، با کشمش، ادویه، پیاز و گردو طبخ شده و همراه با کمی آب لیمو در اختیار گردشگران قرار داده می‌شود. اگر مشتاقید که این غذا را بچشید، تنها کافیست به یکی از اغذیه فروش‌های سطح شهر بروید و هر چند تا که دوست دارید سفارش بدهید.

صدف شکم پر از غذاهای محلی کوش آداسی

تنوع دلمه‌ها را در کوش آداسی ببینید!

یکی دیگر از غذاهای محلی کوش آداسی که تنوع زیادی هم دارد، دلمه است. دلمه فلفل‌های رنگی از جمله خوراکی‌هایی است که در بیشتر رستوران‌های این شهر یافت می‌شود و با طعم خوبی که دارند، حسابی شما را سر ذوق می‌آورند. همچنین اگر به دلمه برگه مو علاقه دارید، کوش آداسی می‌تواند جایی عالی برای صرف این خوراک دلپذیر باشد و خاطره‌ای خوش را در گنجینه خاطراتتان به ثبت برساند. علاوه بر آن انواع کوفته نیز در رستوران‌های این بندر یافت می‌شود که محبوب مسافران زیادی است.

با معروف ترین سوغاتی کوش آداسی آشنا شوید.

پیتزا از نوع ترکی!

پیتزا ترکی یکی دیگر از خوراکی‌های خاص ترکیه محسوب می‌شود که به عنوان یکی از غذاهای محلی کوش آداسی هم در اختیار افراد قرار می‌گیرد. این غذا ترکیبی از گوشت چرخ کرده، جعفری، پیاز، فلفل و نان است که با طعم خوبش طرفداران بسیاری دارد و به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم که طعم آن را بچشید. پیتزا ترکی با اینکه حجم زیادی ندارد، ولی خوشمزه است و همراه با یک نوشیدنی لذیذ می‌تواند یک وعده غذایی خاطره‌انگیز به شمار آید.

پیتزا از نوع ترکی!

سیمیت و چای؛ پایه ثابت همه‌جای ترکیه

کوش آداسی صبح‌های دلپذیری دارد و جان می‌دهد برای صرف یک غذای خوش طعم! نان سیمیت و چای یکی از لذیذترین غذاهای محلی کوش آداسی شناخته می‌شود که معمولا برای صبحانه صرف می‌شود. سیمیت در واقع یک نان ترد است که با کنجد پوشیده شده و طعم خوبی دارد. این نان به همراه چای هم در کافه‌های شهر یافت می‌شود و هم توسط دست فروش‌های کوش آداسی عرضه می‌شود. حتی تصور اینکه در کنار دریا بنشنید و خود را به نان محلی و چای تازه مهمان کنید می‌تواند لذت‌بخش باشد و تا سال‌ها در ذهنتان به یادگار بماند.

۱۰ تا از خاص ترین تفریحات کوش آداسی که می‌توانید انجام بدهید!

بادمجان شکم پر (کارنیاریک)

اگر شیفته بادمجان هستید، کارنیاریک می‌تواند انتخاب خوبی باشد و به عنوان یکی از غذاهای محلی کوش آداسی، طعمی تازه را تقدیمتان کند. این غذا که ترکیبی از گوشت چرخ کرده، بادمجان، پیاز، گوجه فلفل و ادویه است، مورد توجه توریست‌های زیادی قرار می‌گیرد و به عنوان یک وعده غذایی لذیذ به شما پیشنهاد می‌شود. در کنار آن نیز می‌توانید یک نوشیدنی خنک سفارش بدهید و از تک تک لحظاتتان لذت ببرید.

بادمجان شکم پر

سوپ عدس

اگر هم خواهان صرف یک میان وعده خوش طعم هستید، ما به شما یکی دیگر از غذاهای محلی کوش آداسی یعنی سوپ عدس را پیشنهاد می‌کنیم. این غذا که از عدس قرمز تهیه شده است، طعم خوبی دارد و همراه با لیمو و نان محلی سرو می‌شود. توصیه ما به شما این است که اگر در فصل زمستان به کوش آداسی سفر کردید، طعم این غذا را حتما بچشید و از گرمای دلپذیر آن لذت ببرید.

بهترین رستوران های کوش آداسی؛ از رستوران لادیس بیچ تا کوفتجه یوسف

پلو ترکیه‌ای؛ غذایی که دوستش خواهید داشت

همواره ما شرقی‌ها به غذاهای برنجی علاقه‌مند بوده و هستیم. در این میان پلو ترکیه‌ای به عنوان یکی از خوراکی‌های مشهور ترکیه و یکی از غذاهای محلی کوش آداسی مورد توجه همگان قرار می‌گیرد. این غذا که با مرغ سرخ شده و گوشت درست می‌شود، طعمی دلپذیر دارد و می‌تواند برای صرف نهار یک وعده غذایی خوشمزه به شمار آید. اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید در کنار آن کباب و یا خوراکی‌های دیگر سفارش بدهید و در کنار عزیزانتان غذایی لذیذ نوش جان کند.

پلو ترکیه‌ای؛ غذایی که دوستش خواهید داشت

میان‌ وعده‌ای به نام کومرو

کومرو در واقع یک ساندویچ ساده است که به عنوان یکی از غذاهای محلی کوش آداسی طرفداران زیادی دارد. این ساندویچ در واقع از پنیر، سوسیس و گوجه درست شده است و مانند برگر در نانی گرد سرو می‌شود. این غذا در بیشتر اغذیه‌فروشی‌های شهر یافت می‌شود و با قیمت ارزانی که دارد می‌تواند یک غذای سریع و حاضری مناسب برای همگان محسوب شود. فراموش نکنید که ساندویچ کومرو را از جاهای تمیز و معتبر بخواهید و با کیفیت‌ترین آن را انتخاب کنید.

میان‌ وعده‌ای به نام کومرو

کلام آخر

لازم به توضیح است که غذاهای این شهر تنها به موارد گفته شده ختم نمی‌شود و خوراکی‌های بسیار زیاد دیگری نیز در کوش آداسی یافت می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به پوگاکا ( نوعی ساندویچ شکم) و کومپیر (نوعی سیب زمینی تنوری) اشاره کرد که طعم و بوی خوبی دارند.

اکنون که با خوشمزه‌ترین غذاهای محلی کوش آداسی آشنا شدید، می‌توانید در سفرتان به این دیار خوراکی‌های دلپذیر این کشور را انتخاب کرده و از طعم و بوی خوبشان لذت ببرید. رستوران‌های این شهر ساحلی با غذاهایی باکیفیت آماده پذیرایی از شما و دیگر مسافران تور ترکیه‌اند و فراموش نکنید تا غذاهای مناسب را تنها آن‌ها بخواهید و سلامت خود را به خطر نیندازید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.