سوغاتی های کوش آداسی

سوغات کوش آداسی

۲۶ فروردین ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

سوغات کوش آداسی | یکی از مرزهای ترکیه در واقع خط ساحلی است که به دریای اژه راه دارد. در این منطقه بندرها و شهرهای مختلفی قرار دارند که هرکدام جاذبه های خاص خودشان را دارند. اما یکی از جذاب ترین شهرهای بندری ترکیه کوش آداسی است. این شهر ساحل تمیزی دارد و خیلی ها آنجا را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می کنند.

کوش آداسی به دلیل فاصله کمی که تا مرزهای آبی یونان دارد، ارتباط خاصی را با این کشور ایجاد کرده است. مخصوصاً در گذشته روابط تجاری بین ترکیه و یونان بسیار قوی بوده است. به همین دلیل فرهنگ مردم کوش آداسی خیلی متأثر از یونان باستان است و دیدنی های تاریخی زیادی از آن دوره ها باقی مانده اند.

به دلیل فرهنگ غنی مردم کوش آداسی، این شهر سوغاتی ها و صنایع دستی متنوعی دارد. وقتی با تور اقساطی کوش آداسی از بازارهای این شهر بازدید می کنید بد نیست برای عزیزانتان هم سوغاتی های کوش آداسی را بخرید و بهشان هدیه بدهید. بنابراین در این مطلب می خواهیم چند مورد از مهم ترین سوغات کوش آداسی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید تصمیم بهتری برای خرید بگیرید.

سوغات کوش آداسی
سوغات کوش آداسی

صنایع دستی

صنایع دستی کوش آداسی محصولات مرغوب و خوش ساختی هستند. بد نیست بدانید که تعداد خیلی کمی از آن ها در کارگاه ها تولید می شوند. خیلی از صنایع دستی ای که در فروشگاه های این شهر می بینید به دست مردم محلی ساخته شده اند و برخی از آن ها جزئیات فوق العاده زیبایی دارند. به طور مثال کالاهای چرمی این شهر خیلی معروف‌ اند.

محصولات چرمی

در آنجا می توانید فروشگاه های زیادی را پیدا کنید که محصولات چرمی می فروشند. این محصولات به دلیل تنوع خوبی که دارند گزینه مناسبی برای سوغاتی هستند. کیف پول، کیف زنانه، کمربند و … که با توجه به سلیقه هر فردی می شود بهترین دست سازه چرمی را برایش خرید.

رزرو و خرید تور اقساطی ترکیه با ارائه یک چک صیادی بنفش به تاریخ 10 ماه بعد

فرش ها و گلیم های رنگارنگ

احتمالاً اولین سوغاتی های کوش آداسی که بعد از گشت و گذار در بازارهای این شهر به چشمتان می خورد فرش ها و گلیم های رنگارنگ هستند. این گلیم ها نیز از صنایع دستی این شهر هستند. تنوع بالایی که گلیم های دستباف در رنگ و اندازه دارند به شما اجازه می دهند تا انتخاب های زیادی داشته باشید. همان طور که می دانید مهم ترین ویژگی فرش ها و گلیم های کوش آداسی دستباف بودنشان است.

اما با این حال قیمت زیادی ندارند و با پرداخت هزینه مناسبی می توانید یکی از این سوغاتی های کوش آداسی را برای خود یا عزیزانتان بخرید. خوبی گلیم ها این است که با توجه به سایز و ابعادی که دارند می شود ازشان برای تزئین بخش های مختلفی از خانه استفاده کرد.

فرش ها و گلیم های رنگارنگ کوش آداسی
فرش ها و گلیم های رنگارنگ کوش آداسی

سفال از قدیمی ترین سوغات کوش آداسی

همان طور که پیش تر اشاره کردیم این شهر نقش خیلی مهمی در تاریخ ترکیه داشته و از جمله بنادر استراتژیک این کشور بوده است. بنابراین بخش زیادی از فرهنگ تاریخی در کوش آداسی باقی مانده است. در این شهر کارگاه های سفال سازی زیادی را می بینید. سفال ترکیه قدمتی چند صد ساله دارد و حتی یکی از نمادهای این کشور به حساب می آید.

همچنین ظروف سفالی به دلیل اندازه ها و طرح های متنوعی که دارد حسابی مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند. در کنار ظرف های سفالی، بشقاب های سرامیکی کوش آداسی هم زیبایی و جلوه خاصی دارند. این بشقاب ها را معمولاً برای تزئین بوفه و یا آویزان کردن به دیوار خریداری می کنند. حجم کم و قیمت مناسب بشقاب های چینی آن ها را تبدیل به یک سوغات خوب کرده است.

سنگ چشم نظر

در آخر مهم ترین محصول از صنایع دستی و سوغاتی های کوش آداسی که خیلی ها از دیدن آن تعجب می کنند سنگ چشم نظر است. به طور حتم شما هم از این سنگ ها نمونه های زیادی دیده اید. اما این شهر را به عنوان یکی از زادگاه های سنگ چشم نظر می شناسند و در هر مغازه سوغاتی فروشی که بروید می توانید نمونه هایی از آن را به شکل سنگ ساده، دستبند و غیره ببینید.

اگر می خواهید بدانید بهترین فصل سفر به کوش آداسی چه زمانی است، مطلب “بهترین زمان سفر به کوش آداسی” را از دست ندهید.

خوراکی های کوش آداسی

اغلب خوراکی های سنتی کوش آداسی به شکلی هستند که می توانید آن ها را به راحتی به عنوان سوغاتی های کوش آداسی با خودتان به هواپیما ببرید. ادویه ها یکی از عناصر جدانشدنی از فرهنگ این شهر هستند. در همان بدو ورودتان به بازارهای شهر متوجه تعداد زیاد مغازه های ادویه فروشی می شوید و عطر و رنگ جذابشان را می بینید. فلفل و سماق های ترکیه از جمله معروف ترین ادویه های این کشور هستند. بد نیست مقداری از آن ها را خریداری کنید و از طعم خوبی که به غذاهایتان می دهند لذت ببرید.

با این که برخی از شهرهای ایران معروف ترین باقلواهای دنیا را دارند، ولی اگر اهل خوردن شیرینی هستید باید باقلوای ترکی را هم امتحان کنید. این باقلوا شباهت زیادی به باقلواهای خودمان دارد. ولی برخی از آن ها از نظر مواد تشکیل دهده ای که داخلشان دارند متفاوتند. همچنین شیوه درست کردن شهد باقلواهای ترکی هم دستورالعمل خاص خودش را دارد.

خرید باقوای ترکی در کوش آداسی
خرید باقوای ترکی در کوش آداسی

توصیه می کنیم این باقلوا را در همان کوش آداسی به شکل تازه میل کنید. زیرا ممکن است در طول راه خراب بشود و دیگر تازگی اولیه را نداشته باشد. باقلوای ترکی را در کافه های کوش آداسی همراه با چای مخصوص ترکی نوش جان کنید. جای ترکی در لیوان های مخصوص ارائه می شود و خیلی تیره تر است. اما طعم و عطر بی نظیری که این سوغات کوش آداسی دارد باعث می شود تا چند بسته چای سیاه ترکیه هم با خودتان سوغات بیاورید. در بین نوشیدنی های ترکیه از قهوه ترک هم نباید غافل شد که خوردنش در آنجا حس و حال دیگری دارد.

یکی دیگر از شیرینی های ترکیه و سوغات کوش آداسی لوکوم است. این شیرینی از نظر ظاهری شبیه به راحت الحلقوم خودمان است. لوکوم را با چیزهایی مثل گردو، بسته و دیگر آجیل ها تزئین می کنند که بر روی طعم آن هم تاثیر دارند. خوبی لوکوم این است که آن را می توانید در هر فروشگاهی پیدا کنید و قیمت زیادی هم ندارد.

جهت کسب اطلاعات لازم درخصوص نکات ضروری و راهنمای سفر به کوش آداسی با کارشناسان ما در پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.