معروف ترین غذاهای تایلندی

10 غذا تایلندی که باید امتحان کنید

۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

امکان ندارد در تایلند باشید و در حال خوردن یکی از غذاهای لذیذ تایلندی نباشید! نه تنها شما که گردشگر هستید، بلکه تایلندی ها نیز عادت دارند که در حال راه رفتن مشغول غذا خوردن باشند. تایلندی ها یک سس مخصوص دارند که سس ماهی نام دارد و با مزه تند و شیرین در تمامی غذاهای تایلندی به کار می رود.

همانطور که می دانید برنج جزء جدایی ناپذیر غذاهای آسیایی ها است. فرقی ندارد به کدام شهر تایلند سفر می کنید، حتما برنج پخته شده در برگ درخت موز را امتحان کنید. این برنج مزه ای منحصر به فرد دارد که تا میل نکنید متوجه نمی شوید اما برگ را نخورید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر با غذاهای تایلندی و مواد اولیه آن ها آشنا شوید.

غذاهای تایلندی

آداب غذایی در تایلند

نکته ای که در عموم مردم تایلند همه گیر است، استفاده ی زیاد از ادویه جات می باشد و مسافران به سختی می توانند از غذا یا خوراکی های تایلندی میل کنند، زیرا بیش از اندازه به ماهی، میگو، صدف و خرچنگ فلفل می زنند. تایلندی ها اعتفاد دارند که باید در یک غذا، طعم های مختلفی مثل شوری، ترشی، شیرینی و تندی حس شود که اکثرا با ذائقه ایرانیان هماهنگی ندارد. در تایلند غذاهای دریایی بسیار زیاد و پرطرفدار هستند و آن ها را با برنج می خورند.

با توجه به قرارگیری تایلند در منطقه استوایی آب و هوایی خاص دارد و میوه های متنوع و خاص، انبه های خوشمزه، آناناس، هندوانه، مژکی، ترگیل، پاپایا در این کشور پیدا می شوند. در دکه های خیابانی تایلند می توانید شاهد حشرات سرخ شده از قبیل سوسک باشید که بسیار پر طرفدار هستند. شیرینی های تایلندی بسیار خوشمزه اند، بیسکوئیت های شکلاتی، کیک های لیمویی که با شیر نارگیل تهیه می شود برخی از بهترین شیرینی های تایلندی هستند.

با تور اقساطی تایلند الان سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید !

معروف ترین غذاهای تایلندی

در ادامه مطلب با 10 مورد از لذیذ ترین غذاهای تایلندی آشنا شوید که نباید از دست بدهید:

پد تای | Pad thai

پد تای یکی از معروف ترین غذاهای نودلی دنیاست که به عنوان غذای بین المللی تایلند شهرت دارد. روش تهیه پد تای با پختن رشته ها شروع می شود به طوری که رشته های نودل یا پاستا را آب پز می کنید، سپس آن را سرخ می کنید. گوشت این غذا می تواند میگو یا مرغ باشد. طمع دهنده ها شامل فلفل دلمه ای، بادام زمینی، کره بادام زمینی، پیازچه، جوانه ماش، جعفری و لیمو به همراه سس معروف تایلندی، سس ماهی، هستند. پدتای غذای بسیار لذیذی است که ظاهری زیبا دارد.

غذاهای تایلندی

سام تام | Som Tum

بهترین سالاد دنیا! غذای معروف شمال شرق تایلند است که به نام های سوم تام یا سالاد پاپایا نیز شناخته می شود. سیر، چیلی، لوبیا سیز، عنبه های هندی، گوجه فرنگی گیلاسی و میوه پاپایا خام مواد اصلی تشکیل دهنده این غذا به همراه میگو خشک، بادام زمینی و ادویه هستند. این سالاد با چاشنی های طعم دهنده، مزه ای شیرین و تند به خود گرفته است.

یام نوا | Yam Nua

یام نوا یکی دیگر از معروف ترین غذاهای تایلندی است. خوراک بیف یان نوا غذایی کامل است که شما را سیر می کند اما تایلندی ها بیشتر این غذا را نوعی سالاد به حساب می آورند. یان نوا در واقع گوشت گوساله تند به همراه سیب زمینی پخته شده است که با نعناع، لیمو، فلفل و پیاز طعم دار شده است. مزه ی یام نوا بسیار به ذائقه ایرانی ها نزدیک است.

قبل از سفر با بات واحد پول تایلند آشنا شوید !

تام یام گونگ | Tom Yum Goong

بوی قوی سوپ تام یام گونگ در میان گردشگران به عنوان بوی تایلند شهرت دارد. مواد اولیه این سوپ کلاسیک تایلندی از چیلی، برگ لیمو، سس ماهی، آبلیمو و قارچ قهوه ای تشکیل شده و مزه ای بسیار تند دارد. میگو و قارچ که اصلی ترین مواد این غذا هستند با سس مخصوص ماهی مزه دار شده اند و کافیست یک قاشق از آن را امتحان کنید تا تفاوت غذای تایلندی با دیگر کشورها برایتان واضح شود.

خوش طعم ترین غذاهای تایلندی

تام خا گای | Tom Kha Gai

طعم منحصر به فردی دارد که از ترکیب مرغ، شیر نارگیل و طعم دهنده های مختلف به دست می آید. طعم لذیذ این غذا به ساقه سنبل هندی، موسیر، کوشنه و فلفل های تندی هستند که در این غذا استفاده می شوند. کافیست به جای مرغ از میگو در مواد اولیه این سوپ استفاده کنید و یک سوپ دریایی دارید. این سوپ با بافت کرمی، مزه ای تند داد!

پد خائو | Khao Pad

پد خائو مشهورترین غذای تایلندی است که اغلب برای ناهار استفاده می شود. این غذا از برنج پخته شده و سرخ شده به همراه پیاز، ریحان، فلفل، گوشت مرغ یا میگو یا خرچنگ به همراه تخم مرغ و دانه های چند گیاه تشکیل می شود. نسبت به دیگر غذاهای تایلندی، پد خائو تندی کمتری دارد.

بررسی نکاتی مفید و ضروری در راهنمای سفر به تایلند !

گائنگ کِئو وان کای | Gaeng Keow Wan Kai

کاری سبز مرغ! مرغ، سس ماهی، شیر نارگیل ترکیب شده و به قدری پخته می شوند که مرغ نرم بشود. مرغ در ظرفی جداگانه گذاشته می شود تا شیر نارگیل حسابی بجوشد و غلیظ شود. سپس خمیر کاری و در آخر مرغ به سس اضافه می شود و بعد از چند دقیقه پختن ریحان، برگ های لیمو، نخود و فلفل به غذا اضافه می شوند.

بهترین غذاهای تایلندی

گائنگ دائنگ | Gaeng Daeng

گائنگ دائنگ به معنای کاریِ مرغ قرمز است. کاری قرمز با گوشت های لقمه ای درست شده و مزه ای شیرین دارد. شیر نارگیل پایه ی این غذا بوده و خمیر کاریِ قرمز، برگ های لیموی کفیر، برگ های ریحان شیرین و سس ماهی به گائنگ دائنگ طعم می دهد، در نهایت این غذا با برنج سرو می شود.

پد کراپو مو سَپ | Pad Krapow Moo Saap

پد کراپو مو سَپ غذایست که هرچه تندتر باشد، تایلندی ها بیشتر می پسندند، به طوری که لب و دهانشان کاملا بسوزد! برنج و گوشت چرب، فلفل، ریحان، سس سویا، گردو و اسفناج مواد تشکیل دهنده این غذای تند و شیرین تایلندی هستند.

کای مد ما موآنگ | Kai Med Ma Muang

کای مد ما موآنگ یا خوراک آجیل! در این غذا انواع آجیل سرخ شده به همراه مرغ، هویج، قارچ، سس سویا و عسل و البته فلفل به وفور یافت می شود. این خوراک طعمی شیرین و تند اما متفاوت دارد.

محبوب ترین غذاهای تایلندی
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.