زیباترین شهرهای گرجستان

دیدنی ترین شهرهای گرجستان

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

کشور گرجستان میزبان شهرهایی است زیبا و دیدنی که هریک از آنها با جاذبه های طبیعی و تاریخی منحصر به فرد و شگفت انگیز، نظر گردشگران تور اقساطی گرجستان را به خود جلب کرده و هر ساله میزبان مسافران بسیاری از کشورهای مختلف جهان هستند. گردشگران زیادی از کشورمان نیز هر ساله راهی شهرهای مختلف گرجستان شده و لحظاتی فوق العاده و به یادماندنی را در این کشور بسیار زیبا سپری می کنند.

تفلیس و باتومی احتمالا آشناترین شهرهای گرجستان در میان گردشگران باشند اما این کشور میزبان شهرهای بسیار زیبای متعددی است که در این مطلب قصد داریم سری به آنها زده و شما را با زیباترین شهرهای گرجستان آشنا کنیم.

دیدنی ترین شهرهای گرجستان

تفلیس Tbilisi

پایتخت زیبای گرجستان یکی از توریستی ترین شهرهای این کشور است و هر ساله مسافران بسیاری از سراسر دنیا راهی این شهر بسیار دیدنی که از زیباترین شهرهای گرجستان است، می شوند. شهری با بیش از یک میلیون نفر جمعیت که در جنوب شرقی قاره زیبای اروپا قرار گرفته است. از تفلیس حرف می زنیم، شهری تاریخی و جذاب که میزبان جاذبه های گردشگری متعددی است که از جمله آنها می توان به شهر قدیم تفلیس، خیابان روستاولی، قلعه ناریکالا، مجسمه مادر، کلیسای متخی، کلیسای سامبا، پل صلح تفلیس، خانه اپرای پالیاشویلی و کلیسای تثلیث اشاره کرد.

تفلیس حال و هوایی بسیار جذاب و دوست داشتنی هم دارد. یکی دیگر از عوامل توجه گردشگران تور اقساطی تفلیس به این شهر که از زیباترین شهرهای گرجستان می باشد، امکانات تفریحی و رفاهی فوق العاده آن به شمار می رود. امکاناتی مانند هتل های لوکس، هاستل ها و اقامتگاه های ارزان و فوق العاده و رستوران های بسیار خوب که اقامت در این شهر را به تجربه ای شگفت انگیز برای مسافران تفلیس تبدیل می کنند.

امتحان غذاهای خوش طعم گرجی را هم در این شهر رویایی به این لیست اضافه کنید. تفلیس همان شهری خواهد بود که تعطیلاتی به یادماندنی را به شما هدیه خواهد داد. در راهنمای سفر به تفلیس در پیله های عصر پرواز می توانید با این مورد از زیباترین شهرهای گرجستان بیشتر آشنا شوید.

تفلیس

باتومی Batumi

دیگر شهر معروف و شناخته شده گرجستان در میان گردشگران باتومی است. شهری در همسایگی دریای سیاه که به ویژه در سال های اخیر توانسته نظر گردشگران را به خود جلب کرده و به یکی از توریستی ترین شهرهای این کشور زیبا و دیدنی تبدیل شود. این شهر ساحلی میزبان جاذبه های طبیعی و تاریخی فوق العاده، امکاناتی بی نظیر و البته آرامشی شگفت انگیز است و هر بیننده ای را مجذوب حال و هوای بی نظیر خود خواهد کرد.

باتومی 155 هزار نفر جمعیت دارد و یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای گرجستان به شمار می رود. از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر می توان به مجسمه علی و نینو، تله کابین آرگو، باغ گیاه شناسی باتومی، برج الفبا، دلفیناریوم باتومی، برج ساعت چاچا، دریاچه نوریگلی، پارک آبی باتومی، میدان اروپا و آبشار ماخونتستی اشاره کرد که در میان مسافران به این شهر زیبا و دیدنی محبوبیت بسیار زیادی دارند.

سواحل باتومی از مهمترین دلایل توجه گردشگران به این شهر محسوب می شوند که از معروفترین آنها می توان به ساحل اصلی این شهر، ساحل گونیو، ساحل اورکی، ساحل کواریاتی و ساحل گرین پارادایس یا بهشت سبز اشاره کرد. اگر با تور باتومی همراه شده و به این شهر که از زیباترین شهرهای گرجستان است سفر کردید، بازدید از این سواحل فوق العاده و آرام بخش را هم فراموش نکنید.

باتومی

گوری Gori

شهر زیبای گوری یکی دیگر از زیباترین شهرهای گرجستان است که در میان گردشگران نیز محبوبیت خوبی دارد. شهری خوش آب و هوا با طبیعتی زیبا و دیدنی که بازدید از آن لحظاتی فراموش نشدنی را برای مسافران کشور زیبای گرجستان رقم می زند. گوری جایی است که ژوزف استالین در آن زاده شده و بخشی از شهرت این شهر در میان گردشگران به این دلیل است. این شهر از اهمیت اقتصادی فوق العاده ای هم برخوردار است. کلیسای جامع مریم مقدس، قلعه گوری، موزه استالین و مجسمه قهرمانان گوری از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر زیبا و دیدنی گوری به شمار می روند.

گوری

شهر متسختا Mtskheta

اگر به تاریخ علاقه مندید یکی از زیباترین شهرهای گرجستان که می توانید از آن بازدید کنید، شهر بسیار زیبای متسختاست. این شهر میزبان جاذبه های تاریخی بسیاری بوده و در ایالت شیداکارتلی این کشور قرار گرفته است. این شهر بسیار زیبا قدیمی ترین و مقدس ترین کلیساهای کشور گرجستان از جمله کلیسای جامع سوتیتسخولی را در خود جای داده است که بر محبوبیت آن در میان گردشگران اضافه می کند. اگر با تور گرجستان همراه شده و به این کشور زیبا و دیدنی سفر کردید، بازدید از این شهر تاریخی و زیبا را هم فراموش نکنید.

شهر متسختا

کوتائیسی Kutaisi

یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبا و تماشایی کشور گرجستان که هر ساله میزبان گردشگرانی از کشورهای مختلف دنیا نیز هست، کوتائیسی است. دومین شهر بزرگ این کشور با خیابان های بسیار زیبا و دیدنی، جاذبه های تاریخی فوق العاده و حال و هوایی بی نظیر که نظر مسافران به گرجستان را به خود جلب کرده و در سال های اخیر گردشگران بیشتری راهی این شهر زیبا و تاریخی می شوند. کلیسای باگراتی، صومعه موتسامتا و غارهای پرمتئوس از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر زیبا و دیدنی به شمار می روند.

با معروف ترین غذاهای گرجستان آشنا شوید!

مستیا Mestia

مستایا شهریست زیبا در دل کوه های گرجستان که یکی از زیباترین شهرهای گرجستان برای گذراندن لحظاتی فوق العاده محسوب می شود. این شهر در حدود 500 کیلومتری تفلیس قرار گرفته و با طبیعت بسیار زیبا و جاذبه های تاریخی فوق العاده توانسته نظر مسافران کشور زیبای گرجستان را به خود جلب کند.

این شهر کوهستانی که از زیباترین شهرهای گرجستان است، آب و هوایی از بسیار خوب هم داشته که در جلب نظر گردشگران به مستیا بسیار موثر است. موزه تاریخ و قوم نگاری سوانتی، یخچال های چالادی و کوه های اوشابا مهمترین جاذبه های این شهر زیبا و دیدنی کشور گرجستان به شمار می روند.

بسیار خوب هم داشته که در جلب نظر گردشگران به مستیا بسیار موثر است. موزه تاریخ و قوم نگاری سوانتی، یخچال های چالادی و کوه های اوشابا مهمترین جاذبه های این شهر زیبا و دیدنی کشور گرجستان به شمار می روند.

مستیا

دهکده اوشگولی Ushguli

اما گرجستان علاوه بر شهرهای زیبا و دیدنی میزبان دهکده هایی فوق العاده هم هست که نظر گردشگران را به خود جلب کرده و میزبانی فوق العاده برای مسافران کشور زیبای گرجستان به شمار می روند. دهکده زیبا و شگفت انگیز اوشگولی یکی از آنهاست. روستایی در دل کوه ها که شما را به دنیایی جذاب و رویایی دعوت کرده و لحظاتی آرام بخش و به یادماندنی را به میهمانان خود هدیه می دهد.

البته این را هم باید بدانید که دسترسی به این روستا که از زیباترین شهرهای گرجستان می باشد، کمی مشکل است. برج های سنگی و تاریخی این روستا که نامشان در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به چشم می خورد، از دیگر دلایل توجه گردشگران به دهکده زیبای اوشگولی به شمار می رود.

پیله های عصر پرواز معتبرترین سامانه رزرواسیون تور اقساطی

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.