معروف ترین غذاهای گرجستان

با معروف ترین غذاهای گرجستان آشنا شوید

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

سفر به گرجستان یعنی ورود به دنیای جذاب و فوق العاده غذاهای این کشور، غذاهایی بسیار خوش عطر و طعم که سفر به این کشور زیبا و دیدنی بدون امتحان طعم بی نظیر آنها کامل نخواهد بود. در واقع چشیدن طعم فوق العاده معروف ترین غذاهای گرجستان بخشی از جاذبه های گردشگری کشور زیبای گرجستان محسوب می شود.

در غذاهای این کشور می توان رگه هایی از غذاهای آسیایی و اروپایی را به صورت توامان دید. مهمان نواز بودن مردم گرجستان هم در طعم بی نظیر غذاهای این کشور بسیار موثر است، آنها عشق و جادو را چاشنی غذاهای فوق العاده شان می کنند. در این مطلب قصد داریم به سراغ این غذاها رفته و شما را با خوش طعم ترین و معروف ترین غذاهای گرجستان آشنا کنیم. با ما در پیله های عصر پرواز همراه شوید.

خاچاپوری Khachapuri

یکی از معروف ترین غذاهای گرجستان که طرفداران زیادی هم در میان مسافران به شهرهای مختلف این کشور تماشایی دارد، خاچاپوری است. این غذای خوشمزه بیشتر به عنوان صبحانه سرو می شود و رفتن به گرجستان بدون چشیدن خاچاپوری کامل نخواهد بود. پنیر و نان دو ماده اصلی تشکیل دهنده این غذای خوش طعم گرجی هستتند.

خاچاپوری انواع مختلفی هم داشته و به شیوه های متفاوتی طبخ می شود که از جمله معروف ترین آنها می توان به آجارولی، مگرلی، باچولبی، ایمرولی، مگرولی و … اشاره کرد. برای طبخ خاچاپوری خمیر نان را به شکل های مختلف پخته و آن را با پنیری مخصوص پر می کنند. از تخم مرغ هم برای تهیه این غذا استفاده می شود. خاچاپوری را در برخی دیگر از کشورهای دنیا مانند روسیه هم می توان دید. اگر با تور اقساطی گرجستان همراه شده و به این کشور زیبا و دیدنی سفر کردید، امتحان طعم متفاوت و بی نظیر خاچاپوری این غذای محبوب و معروف گرجی را هم فراموش نکنید.

غذاهای گرجستان

چخخبیلی Chakhokhbili

چخخبیلی یکی دیگر از غذاهای خوش طعم و معروف ترین غذاهای گرجستان است. این غذا خورشتی بسیار خوشمزه است که معمولا با نان سرو می شود و در میان مسافران گرجستان طرفداران بسیاری دارد. برای تهیه این غذای خوش طعم و محبوب گرجی از گوشت مرغ و سبزیجات مختلف استفاده می شود. چخخبیلی عطر و طعم فوق العاده ای داشته و به خوبی توانسته نظر مسافران به گرجستان را به خود جلب کند.

رزرو تور اقساطی تفلیس بدون نیاز به ضامن در پیله های عصر پرواز !

خینکالی Khinkali

اگر خاچاپوری معروف ترین غذاهای گرجستان نیست، به دلیل وجود غذایی است بسیار خوش طعم و بی نظیر که به آن خینکالی می گویند. غذایی که خوردن آن در خود گرجستان لذت دیگری دارد. خینکالی غذای سنتی و محبوب مردم گرجستان است که شباهت زیادی به دامپلینگ چینی دارد.

برای تهیه این غذا خمیری ترد و نازک را با موادی مانند گوشت چرخ کرده، پیاز و ادویه جات مختلف پر کرده و آن را به صورت یک بقچه می پیچند و آب پز می کنند. خینکالی را نیز مانند خاچاپوری به شکل های مختلفی می توان دید و ترکیبات مواد درون آن در انواع مختلف این غذای خوش طعم و بی نظیر متفاوت است.

معروف ترین غذاهای گرجستان

آجاپصندلی Ajapsandali

اگر عاشق غذاهای گیاهی و طعم و عطر فوق العاده سبزیجات مختلف هستید، آجاپصندلی غذای مورد علاقه شما در سفر به گرجستان خواهد بود. بادمجان، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و ادویه جات مختلف مواد اصلی تشکیل دهنده این غذا هستند؛ اما برخی از موادی مانند سیب زمینی و هویج هم برای تهیه این غذای خوش طعم و بسیار مقوی گرجی استفاده می کنند.

متسوادی Mtsvadi

کباب غذای مورد علاقه مسافران ایرانی در سفر به کشورهای مختلف دنیاست. متسوادی یکی از کباب های خوشمزه کشور گرجستان است که با ذائقه مسافران ایرانی این کشور بسیار هماهنگ بوده و در میان گردشگران طرفداران زیادی دارد. برای تهیه این غذا تکه های گوشت بره یا گوساله را کباب کرده و سپس آن را در سسی خوش طعم که از رب انار و پیاز تهیه می شود، می گذارند که طعمی متفاوت و منحصر به فرد به این کباب خوش طعم گرجی می بخشد. کباب کردن تکه های گوشت بر روی آتش نکته مهم در طبخ این غذای پرطرفدار و محبوب کشور گرجستان است.

بهترین غذاهای گرجستان

لوبیو Lobio

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای گرجستان لوبیو است. این غذای پرطرفدار و محبوب گرجی همانگونه که از نامش هم پیداست با لوبیای سیاه درست می شود و خوراکی است تهیه شده از این ماده خوشمزه به همراه گوشت، پیاز و ادویه های مختلف که به همراه نان سرو می شود. لوبیو غذایی است بسیار مقوی که در ظروف سفالی سنتی پخته می شود.

سفری به یادماندنی همراه با تور اقساطی ترکیه !

خارچو Kharcho

یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار ترین و معروف ترین غذاهای گرجستان در میان گردشگران سوپی است خوش عطر و طعم و بسیار مقوی که برای تهیه آن از گوشت گاو استفاده می شود. برای طبخ این غذا گوشت را به خوبی طعم دار کرده و همراه با ادویه ها و سبزیجات مختلف می پزند. در نهایت شما با سوپی جا افتاده و فوق العاده مواجه می شوید که خوردن آن یکی از خاطرات خوب شما از سفر به کشور زیبای گرجستان خواهد بود. خارچو را معمولا با نانی ترد و خوش طعم سرو می کنند.

معروف ترین غذاهای گرجستان

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در خصوص سفر به کشور زیبای گرجستان، هزینه های خورد و خوراک در این کشور، بهترین رستوران های گرجی و اطلاعاتی از این دست هستید در راهنمای سفر به گرجستان در بلاگ پیله های عصر پرواز می توانید آشنایی کامل تری با این کشور زیبا و شگفت انگیز که در میان گردشگران هم طرفداران بسیاری دارد پیدا کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.