بهترین سواحل ازمیر

معرفی بهترین سواحل ازمیر

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

شهر ازمیر یکی از شهرهای صنعتی و در حال توسعه ترکیه است. با این وجود؛ ازمیر دارای طبیعت و سواحل زیبایی است که همواره با استقبال گردشگران زیادی روبرو می شود. کم بودن فاصله ی طبیعت بکر و سواحل زیبای ازمیر با خود شهر، از مزایای این شهر توریستی محسوب میشود. سفر به سواحل زیبا و دوست داشتنی ازمیر، فرصتی مناسب برای گذراندن تعطیلات و داشتن یک مسافرت خاطره انگیز است. در این مقاله شما را با تعدادی از بهترین سواحل ازمیر آشنا خواهیم کرد.

سواحل چشمه

هنگامیکه صحبت لذت بردن از سواحل ازمیر به میان میآید، ساحل چشمه به عنوان محبوبترین گزینه مطرح خواهد شد. شبه جزیره چشمه دارای یک خط ساحلی به طول ۲۹ کیلومتر است که دارای دریایی تمیز، خورشید درخشان، زمین ماسهای و آبهای شفابخش گوگردی است.

برگزارای جشنواره موسیقی در ماه جولای یکی از جاذبههای این ساحل است که سالانه گردشگران زیادی در آن شرکت میکنند. ساحل چشمه دارای سواحل زیبای بهشتی است که ساحل ایلیکا، ساحل الماس، ساحل آلتینکوم یا ساحل طلایی، ماوی کوی، ساحل بویالیک و خلیج آیاورگی از محبوبترین آنها به شمار میروند.

بهترین سواحل ازمیر
بهترین سواحل ازمیر

سواحل آلیشا

ساحل آلیشا یکی از سواحل جذاب و دیدنی شهر ازمیر است که همواره از گردشگران زیادی پذیرایی میکند. یکی از عوامل پر بازدید بون سواحل آلیشا، دسترسی آسان به این منطقه با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. بنابراین، میتوان گفت این ساحل تقریبا در تمامی آخر هفته ها و تعطیلات میزبان مردم بومی ازمیر و افرادی است که در شهرهای همجوار ازمیر زندگی میکنند و عاشق شنا و ساحل گردی هستند. شما با سوار شدن در مینی بوسهای ایزبن آلانیا و عبور از یک راه ۴ کیلومتری کاملا ماسهای و زیبا، میتوانید به آسانی به ساحل آلیشا دسترسی داشته باشید.

بهترین سواحل ازمیر
ساحل آلیشا ازمیر

سواحل دیکیلی

دیکیلی ازمیر یکی از مناطقی است که به دلیل داشتن سواحل زیبا، معروف شده است. در اطراف سواحل دیکیلی. چشمههای آب گرمی وجود دارد که خاصیت درمانی داشته و از زمان رومیها تا به امروز به عنوان یکی از درمانهای سنتی از آن استفاده میشود. خط ساحلی دیکیلی حدود ۴۰ کیلومتر است و شما میتوانید در این گستره ساحلی چشمانداز وسیعی از زیباترین غروبهای خورشید در دنیا را به تماشا بنشینید.

علاوه بر این؛ آب این منطقه به نسبت سواحل دیگر کمی سردتر است و همین امر باعث میشود دیکیلی در گرمترین روزهای تابستان مکانی مناسب و مطلوب برای گردشگران باشد. سواحل دیکیلی دارای بندری است که باعث میشود برای ورود بسیاری از بازدید کنندگان بین المللی به عنوان دروازه ازمیر مورد استفاده قرار بگیرد. شما میتوانید در هر نقطه از دیکیلی، که دارای ۵ ساحل با پرچم آبی است، شنا کنید.

برای آشنایی با شرایط تور اقساطی ازمیر با ما تماس بگیرید.

سواحل فوکا

سواحل فوکا در نزدیکی شمال شهر ازمیر قرار دارد. مناسب بودن این منطقه برای قایقرانی باعث محبوب بودن و جذب گردشگران زیادی به فوکا شده است. چنانچه بخواهید در آبهای ساحل فوکا به قایقرانی بپردازید، میتوانید از قایقرانان محلی قایق هایی را کرایه کنید. سواحل فوکا با وجود ردیفی از پناهگاههای ساحلی، جزایر زیبا و سواحلی با پرچم آبی که مانند یک گردنبند به یکدیگر پیوسته اند، صحنه های زیبا و خارق العادهای را به تصویر میکشند. آسیابهای بادی قدیمی، صخرههای سیبدار و رستورانهای دریایی فوکا از دیگر جذابیتهای این ساحل به شمار میروند.

لازم است بدانید، ساحلهای عمومی این منطقه در فصل تابستان پذیرای گرشگران و توریستهای زیادی است. بنابراین چنانچه به دنبال آرامش و فضای خلوتتری هستید میتوانید با اقامت در هتلها و اقامتگاههایی که در آن جا وجود دارد، از سواحل خصوصی این اقامتگاهها استفاده نمایید.

معروف ترین سواحل ازمیر
ساحل زیبای فوکا

سواحل کارابورن

یکی دیگر از بهترین سواحل ازمیر، سواحل کارابورن است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث شده این ساحل به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب به حساب بیاید. این شبه جزیره جهت جذب گردشگر از پتانسیلهای بالایی مانند غواصی، پیاده رویهای دسته جمعی میان طبیعت، تورهای روستایی، اکوتوریسم و گردشگری کشاورزی برخوردار است. سواحل کارابورون با داشتن دریایی تمیز و دارا بودن مناطقی جهت غواصی، صید ماهی و قایق سواری، خلیجهای بکر و آرام، سواحل زیبا، چشم اندازهای شگفت انگیز،

وزش نسیم خنک در فصل تابستان، غذاهای دریایی خوشمزه و رستورانهای محلی متفاوت خود را به عنوان یک مکان گردشگری جذاب معرفی کرده است. سواحل و خلیجهای زیبای بسیاری در داخل و اطراف کارابورن وجود دارد که برخی از آنها از طریق جادهها قابل دسترسی نیستند. بنابراین برای کشف این سواحل و خلیجها باید با تورهای قایق سواری همراه شوید.

نکاتی کامل درباره شهر ازمیر در راهنمای سفر به ازمیر

سواحل مندرس

سواحل مندِرِس که در جنوب ازمیر واقع شده است به دلیل وجود خط ساحلی زیبایی به طول ۴۳ کیلومتر و داشتن مجتمعهای گردشگردی، یکی از سواحل محبوب ازمیر به شمار میروند. قدمت این منطقه به دوران روم باستان باز میگردد و یکی از مکانهای تاریخی و مهم ترکیه یعنی پارک باستانشناسی ترکیه را در خود جای داده است. درختان وسوسه انگیز انگور و نارنگی زینت بخش این ساحل دوست داشتنی شده اند. مجموعه سواحل مندرس دارای سواحل متعددی ازجمله اوز دره و گومولدور است که به طور مختصر به آنها میپردازیم:

اوزدره: ساحل اوز دره، یکی از محبوبترین مناطق توریستی در ازمیر است. اوزدره به دلیل وجود سواحلی با پرچم آبی، خلیجهای زیبا، طبیعتی که ترکیبی از رنگ آبی و سبز را در کنار هم قرار داده و آب و هوایی مطبوع، مکانی جذاب برای گردشگران به حساب میآید.

بهترین سواحل ازمیر
ساحل اوزدره

یکی از مزایای اوزدره، دسترسی آسان به این منطقه است. ازدره تنها ۷ کیلومتر با فرودگاه عدنان مندرس ازمیر فاصله دارد و علاوه بر داشتن دریای باشکوه، دارای مناطقی جهت کمپینگ و پیک نیک نیز میباشد. این ویژگیها باعث میشود که ازدره به مقصد مناسبی برای گذراندن تعطیلات و استراحت در آخر هفته ها شناخته شود.

گومولدور: ساحل گومولدور را میتوان سرزمین نارنگیهای ساتسومایی نامید که عطری مسحور کننده به فضای گومولدور بخشیده اند. این ساحل در فاصله ۳۵ کیلومتری فرودگاه عدنان مندرس ازمیر واقع شده و همین امر باعث دسترسی آسان به گومولدور و در نهایت محبوبیت این ساحل بین گردشگران شده است. از جاذبه های ساحل گومولدور میتوان به وجود رودخانه های آب شیرین جهت ماهیگیری، داشتن ساحل هایی با پرچم آبی و امکان پرداختن به تفریحات آبی نام برد.

بهترین مراکز خرید ازمیر کجاست؟

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.