بایدها و نبایدهای سفر به کوش آداسی

بایدها و نبایدهای سفر به کوش آداسی

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

کوش آداسی یکی از مهم ترین شهرهای گردشگری ترکیه است. این شهر ساحلی در واقع به بندر آداسی هم معروف است. در این شهر به دلیل نزدیک بودن به دریا می توانید انواع تفریح های آبی را تجربه کنید. جدا از خود دریا، آداسی پارک های آبی خیلی مدرنی هم دارد که اگر به دنبال هیجان هستید بد نیست سری هم به آن ها بزنید، بنابراین با بایدها و نبایدهای سفر به کوش آداسی بیشتر آشنا شوید.

اما همیشه لازم است پیش از سفر به هرجایی، کمی درباره آنجا اطلاعات داشته باشیم. آب و هوا، آداب و رسوم مردم و هزینه ها فقط چندتا از مواردی هستند که دانستن آن ها قبل از رسیدن به مقصد ضروری است. بنابراین در این مطلب می خواهیم شما را با بایدها و نبایدهای سفر به کوش آداسی آشنا کنیم. رعایت این موارد باعث می شود تا سفرتان از کیفیت خیلی بالاتری برخوردار شود.

آشنایی با شرایط و قیمت تور اقساطی کوش آداسی

بهترین وقت برای سفر به کوش آداسی را بدانید.

کوش آداسی در جنوب غربی کشور ترکیه و در ساحل دریای اژه قرار دارد. خیلی مهم است که بدانید آب و هوای این شهر در هنگام سفرتان چه طور است و یا حتی زمان سفر را با آب و هوا هماهنگ کنید.

این شهر تابستان های خیلی گرمی دارد. در واقع گرمای هوا زیاد نیست اما به دلیل مجاورت با دریا، در تابستان هوا شرجی می شود. به همین دلیل ممکن است سفر در این وقت از سال برای خیلی ها سخت و ناراحت کننده باشد. از طرفی باید در نظر داشته باشید که در این فصل به دلیل گرما با کاهش گردشگران همراه هستیم.

بنابراین خیلی از خدمات مثل هتل ها و یا هواپیما را می توانید با قیمت خیلی کم تری نسبت به فصل های پرسفر به دست بیاورید. پس اگر به قصد خرید و یا تفریح های داخل سالن می خواهید به کوش آداسی سفر کنید، فصل تابستان انتخاب خوبی است و می تواند در کاهش هزینه ها بهتان کمک کند.

در هر صورت بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی بهار است. در این فصل سرمای زمستان رد شده و فقط خنکی دلچسبی باقی مانده است. این شهر در بهار نسبتاً شلوغ است. اما از طرفی آب و هوای خوب و بسیاری از فستیوال ها که در این فصل برگزار می شوند شلوغی را از یادتان می برند.

بایدها و نبایدهای سفر به کوش آداسی
نکاتی درباره سفر به کوش آداسی

کوش آداسی فرودگاه ندارد.

یکی از مواردی که خیلی ها در هنگام سفر به کوش آداسی نمی دانند این است که آن شهر فرودگاه ندارد. بنابراین شما سفر مستقیم به این شهر نخواهید داشت. بلکه ابتدا با هواپیما به ازمیر می رود. سپس به وسیله تاکسی و یا دیگر وسایل نقلیه به کوش آداسی می روید. فاصله این دو شهر زیاد نیست و تقریباً یک ساعت طول می کشد تا به آداسی برسید. هزینه حمل و نقل های بین شهری در ترکیه هم قیمت بالایی ندارند و لازم نیست نگرانی داشته باشید.

بهترین تفریحات کوش کدام است؟

با خودتان پول مناسب ببرید.

یکی از سوال هایی که قبل از سفر به کوش آداسی برای مسافران پیش می آید این است که چه نوع پولی با خودشان ببرند. همان طور که می دانید واحد پول ترکیه لیر است. بنابراین ارز رایج در این شهر هم لیر است. با این حال شما می توانید با خودتان دلار هم ببرید. اما در هر صورت باید دلارهایتان را نیز به لیر تبدیل کنید.

پس برای جلوگیری از اتلاف وقت در میان سفر، بهتر است از همان ابتدا به اندازه کافی لیر ببرید که دیگر لازم نباشد برای تبدیل پول به صرافی مراجعه کنید. اگر قبل از سفر هم نتوانستید پول هایتان را به لیر تبدیل کنید نگران نباشید. کوش آداسی به دلیل گردشگران زیادی که دارد تقریباً در هر خیابانش یک صرافی پیدا می شود. بنابراین در صورت لزوم می توانید خیلی سریع یک صرافی پیدا کنید و کارتان را انجام دهید.

بایدها و نبایدهای سفر به کوش آداسی
واحد پولی ترکیه

رستوران های ارزان بد نیستند.

گاهی پیش می آید که برخی گردشگران در شهر کوش آداسی به سراغ رستوران های ارزان نمی روند. همیشه این تصور درباره رستوران ها و کافه های محلی وجود دارد که غذاهای خوب و یا سرویس دهی مناسبی ندارند. اما در این شهر اصلاً این طور نیست. بلکه خیلی از رستوران های کوچک که هزینه زیادی ندارند، غذاهای فوق العاده ای را به شما می دهند. این رستوران ها چون توسط افراد محلی اداره می شود معمولاً از کیفیت خوبی برخوردارند و مخصوصاً غذاهای سنتی ترکیه را باید در آنجا امتحان کنید.

به طور کلی هزینه غذا در ترکیه کمی بالا است. با این حال می شود با کمی بررسی و تحقیق رستوران های خیلی خوبی را پیدا کرد که قیمت های مناسبی دارند. علاوه بر اینترنت بد نیست از افراد محلی هم برای پیدا کردن این رستوران ها کمک بگیرید.

بایدها و نبایدهای سفر به کوش آداسی
بهترین رستوران های کوش آداسی

برای چشیدن طعم بی نظیر غذاهای ترکی، پیشنهاد می کنیم حتما بهترین رستورن های کوش آداسی را بشناسید.

مراقب مدارکتان باشید

در هر سفری مهم است که از مدارکتان به خوبی مراقبت کنید. به ویژه در سفرهای خارجی که تمام هویت و اعتبار شما به همان مدارک بستگی دارد. توصیه می کنیم تا جای ممکن اصل مدارک را با خو جا به جا نکنید. از هرکدام چندتا کپی بگیرید و آن ها را نشان دهید. در صورت لزوم می توانید اصل مدارک را ارائه کنید و آن ها را بگذارید در هتل و جای امن بمانند.

اگر هم می خواهید اصل مدارک را همیشه همراه داشته باشید چند توصیه می تواند بهتان کمک کند. بد نیست یک کیف کمری بخرید و مدارک و پول هایتان را داخل آن بگذارید. به این صورت از نظر امنیت خیالتان تا حدی آسوده است و دیگر نگرانی خاصی درباره آن ها ندارید.

مراقبت از مدارک مهم
بایدها و نبایدهای سفر به کوش آداسی

همچنین بهتر است همه پول هایتان را هم همیشه همراه نداشته باشید. هربار که می خواهید به گردش بروید فقط به اندازه نیاز پول نقد بردارید. کوش آداسی شهر امنی است. با این حال همیشه باید جوانب احتیاط را رعایت کنید. ممکن است به خاطر کمی پول جانتان به خطر بیفتد. پس بهتر است این توصیه ها را همیشه در ذهن داشته باشید.

تاکید می کنیم قبل از اینکه قصد سفر به کوش آداسی را دارید، ابتدا بدانید که بهترین زمان سفر به کوش آداسی کی است.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای ”بایدها و نبایدهای سفر به کوش آداسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.