ساحل شیخوف

ساحل شیخوف باکو کجاست و چگونه باید به آنجا رفت؟

۱۸ آذر ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

اگر به دنبال گذراندن تفریحات تابستانی در مکانی زیبا و ساحلی هستید و دوست دارید خستگی یک سال کاری را با سفر به منطقه ای خنک و زیبا در تابستان از تن بیرون کنید، ساحل زیبا و شگفت انگیز شیخوف در باکو یکی از بهترین گزینه ها برای گذراندن تعطیلاتی بی نظیر و به یادماندنی محسوب می شود.

ساحل شیخوف تمیزترین ساحل شهر باکو در کشور آذربایجان است. هوای پاک و تمیز، دریای آبی، ساحل زیبا و رویایی و امکانات رفاهی و قیمت های مناسب سبب شده اند این ساحل به محلی فوق العاده برای تفریح و خوش گذرانی تبدیل شود. در ادامه با این مکان رویایی و زیبا بیشتر آشنا می شویم.

سفر به ساحلی زیبا در تور اقساطی باکو ، بدون ضامن ، بدون پیش پرداخت

ساحل شیخوف، زیبا و دوست داشتنی

کشور زیبای آذربایجان در همسایگی ایران قرار گرفته و نزدیکی فرهنگی و اعتقادی بین مردم دو کشور سبب شده تا شهرهای مختلف این کشور به ویژه شهر تماشایی باکو، به محلی مناسب برای گردشگران ایرانی تبدیل شود. ساحل زیبای شیخوف یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری این شهر دیدنی کشور آذربایجان است که با رفتن به آن می توانید به تماشای دریای خزر از منظری دیگر نشسته و لحظاتی فراموش نشدنی را در شهر دیدنی باکو سپری کنید.

شیخوف یکی از سواحل متعدد شهر باکوست که در جنوب کشور جمهوری آذربایجان قرار گرفته و در میان سواحل این کشور از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این ساحل زیبا و دیدنی در شهر بی بی هبیت واقع شده و در میان گردشگران طرفداران بسیاری دارد. یکی از دلایل محبوبیت ساحل شیخوف، پارک آبی مشهور و بزرگ آن است که هیجان را با آرامش فوق العاده این ساحل پیوند زده و لحظاتی شگفت انگیز را برای مسافران به این شهر زیبای کشور آذربایجان رقم می زند.

در ساحل زیبای شیخوف امکانات فوق العاده ای هم برای گردشگران در نظر گرفته شده که از جمله آنها می توان به زمین بازی فوتبال و والیبال، پارکینگ و کافه و رستوران های متعدد اشاره کرد.

دریایی آبی، آسمانی شفاف و هوایی پاکیزه آن چیزی است که ساحل شگفت انپیز شیخوف پیش بای سافران شهر دیدنی باکو قرار می دهد و به ویژه در فصل تابستان لحظاتی به یادماندنی را برای گردشگران رقم خواهد زد.

سفر به ساحل شیخوف
ساحل شیخوف ساحل زیبای باکو

امکانات تفریحی ساحل شیخوف باکو

در این ساحل همانطور که گفتیم کافه ها و رستوران های مختلفی وجود دارند. با رفتن به این کافه های ساحلی می توانید در مجاورت موج های زیبا و آبی بی نظیر و شفاف دریا، از خوردن و آشامیدن خوراکی های خوش طعم آذربایجانی لذت ببرید.
از طرفی پارک آبی ساحل شیخوف نیز بسیار سرشناس است. این پارک آبی امکانات تفریحی متعدد و جذابی در اختیار گردشگران قرار می دهد. سرسره های آبی متنوع، اسلاید آب، ترامپولین، ۳ عدد استخر بزرگ و ۱ استخر ویژه کودکان از جمله تامکانات این مجموعه هستند که لحظاتی مفرح و هیجان انگیز را پیش روی مسافران شهر زیبای باکو و ساحل دیدنی شیخوف قرار می دهند.

این پارک آبی که در کنار رستوران Gece ۱۰۰۱ واقع شده است. این مجموعه می تواند تجربه ای جذاب و بی نظیر از سفر به سواحل آذربایجان به گردشگران هدیه دهد.

از سایر امکانات این ساحل می شود به دو زمین والیبال و فوتبال، محدوده آسفالت شده و اتاق های خصوصی اشاره کرد. همچنین کابین هایی که شامل سرویس بهداشتی و دوش هستند نیز در این ساحل تعبیه شده اند که موجب می شود امکان انجام ورزش های مختلف از جمله والیبال، بسکتبال، فوتبال، دو و دوچرخه سواری در این ساحل فراهم باشد. بعد از ورزش نیز می توانید در یکی از این کابین ها دوش گرفته و در اتاقی به استراحت بپردازید.

همچنین می توانید زیر سایبان های رنگی متعددی که در ساحل وجود دارند دراز کشیده و از حمام آفتاب لذت ببرید. از طرفی امکان سفارش نوشیدنی و غذا نیز در این منطقه وجود دارد. پارکینگ اختصاصی این ساحل هم به بازدیدکنندگان ساحل شیخوف این امکان را می دهد تا نزدیکی محل تفریح با ماشین خود رفته و آن را در محلی امن پارک کنند.

پارک آبی ساحل شیخوف
پارک آبی ساحل شیخوف در باکو

فصل های توریست پذیر ساحل

آب و هوای کشور آذربایجان با توجه به موقعیت مکانی و جغرافیایی آن، همانند شهرهای شمال غربی ایران است. به ویژه پایتخت این کشور زیبا و دیدنی شهر باکو که آب و هوایی همانند شهر تبریز دارد و زمستان هایی سرد را پشت سر گذاشته اما در بهار و تابستان با آب و هوای خنک و مطلوب لحظاتی مفرح تر را برای گردشگران رقم می زند.

بنابراین بهتر است در فصول گرم تر سال به این کشور و شهر باکو سفر کنید تا از هوای خنک و جذاب در کنار سواحل زیبا و آبی بهره مند شوید. سفر به ساحل شیخوف نیز بهتر است در فصول بهار و تابستان صورت پذیرد.

تجسم کنید، دراز کشیدن زیر آفتاب تابستانی، روی شن های نرم ساحلی و باد خنکی که بر پوستتان می وزد در کنار صدای امواج چه لذتی دارد. ساحل شیخوف این آرامش فوق العاده را به شما هدیه می کند. با سفر به این شهر و این ساحل قطعاً تابستانی بی نظیر خواهید داشت.

کافه های ساحل شیخوف
کافه های کنار ساحل شیخوف

آدرس دقیق و روش رسیدن به ساحل شیخوف

جهت رسیدن به این ساحل آرامش بخش و جذاب باید به شهر باکو بروید، سپس از آنجا خود را به شهر بی بی هبیت رسانده و به آزادراه سال یان بروید تا به ساحل برسید. اگر با ماشین تور می روید یا خودتان ماشین کرایه کرده اید بهتر است راهنمایی با خود همراه کنید تا مناطق را به شما معرفی کند.

جهت رفتن به این ساحل می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی نیز استفاده کنید، اتوبوس های شماره ۲۰, ۱۳۷, ۱۹۳, ۲۱۹, ۲۳۴, ۲۸۳, ۲۴۲, ۲۵۸ شما را به این ساحل تمیز و دریای آبی می رسانند.
همچنین تاکسی های واقع در خیابان نظامی تارگوی نیز شما را به این ناحیه توریستی زیبا می برند. به این نکته هم توجه داشته باشید که هنگام سفر به ساحل، کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی را فراموش نکنید.

جذاب ترین تفریحات باکو را از دست ندهید

هزینه رفتن به ساحل شیخوف

اگر به ساحل زیبای شیخوف رفتید، برای استفاده از قسمت های عمومی نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نیست. در این قسمت ها می توانید دراز بکشید، قدم بزنید، آفتاب بگیرید یا با احتیاط آب تنی کنید.

در قسمت هایی از این ساحل زیبا و طبیعت بی نظیر که به طور رایگان در اختیار عموم قرار دارند، کافه هایی وجود دارد که به شما این امکان را می دهند که از خوردن و نوشیدن خوراکی های خوشمزه در کنار ساحل لذت ببرید.

بخش هایی از این ساحل نیز هستند که به عنوان سواحل خصوصی شناخته می شوند. این قسمت ها امکانات بیشتری داشته و دقیقا در کنار قسمت های عمومی ساحل واقع شده اند. هزینه ورود به این قسمت ها برای هر شخص ۱۰ منات آذربایجان یا به عبارتی ۶۷ هزارتومان ایران است.

اگر برای ماه عسل به این ساحل سفر می کند، خانوادگی به تفریح رفته اید یا دوست دارید شلوغی کمتری را تجربه کنید به شما پیشنهاد می کنیم از این سواحل ویژه استفاده کنید.

استراحت در ساحل شیخوف
فضای عمومی در ساحل شیخوف
به این مطلب امتیاز دهید

1 دیدگاه برای ”ساحل شیخوف باکو کجاست و چگونه باید به آنجا رفت؟

  1. باکو شهر فوق العاده زیبا و لاکچری بود که این مدت سفر کردم، کاملا اروپایی و با کلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.