کرابی

کرابی، شهری به زیبایی بهشت در تایلند

۱۵ آذر ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

کرابی یکی از شهرهای تایلند که مساحت آن 4709 کیلومترمربع است، این شهر در قسمت جنوبی تایلند و خط ساحلی مالاکا واقع شده که زیبایی های بسیار زیاد و بی نظیری در خود دارد، بخشی از زیبایی های طبیعی مانند جزایر متفاوت، کوهستان های زیبا و سواحل دلنشین در این شهر وجود دارد، ما در این مقاله شما را با این شهر آشنا می کنیم.

تور تایلند، کرابی
طبیعت زیبای شهر کرابی

جاذبه های گردشگری شهر کرابی

فان پارک کرابی

یکی از بهترین تفریحاتی که می توانید در شهر کرابی داشته باشید، فان پارک است زیرا شما در این پارک تفریحات جذابی مانند زیپ لاین را تجربه می کنید و این تفریحات برای تمام افرادی که میانگین قد آن ها بالای 120 سانتی متر هستند، قابل استفاده است.

معبد ThamSua

این معبد یکی از معروف ترین جاذبه های کرابی به شمار می رود، در آن می توانید از قسمتی که پنجه ببر نام دارد و نشانه هایی از آن بر روی سنگ وجود دارد دیدن کنید. در این معبد مجسمه ایی بودایی وجود دارد که افراد محلی آن را پرستش می کنند.

معبد کرابی
معبد ThamSua در کرابی

پارک جنگلی ThungTeao و استخر زمردی Emerald

یکی از جذاب ترین جاذبه های شهر کرابی استخر امرالد است که در جنوب کشور تایلند قرار دارد و اگر به این منطقه سفر کردید، حتما به این استخر سر بزنید زیرا دیدن برکه ای که آب کریستالی در آن جریان دارد، بسیار شگفت انگیز است، در این پارک جنگلی علاوه بر استخر امرالد می توانید طبیعت زیبا و بکر و همچنین حیواناتی که به این منطقه تعلق دارند را مشاهده فرمایید.

فیل سواری

فیل سواری از تفریحات رایج تایلند است که گردشگران بسیاری به آن علاقه مند هستند، همچنین جنگل های شهر کرابی مکان بسیار مناسبی برای فیل سواری محسوب می شود. زمانی این تفریح به پایان می رسد که فیل ها به رودخانه نزدیک می شوند و شنا کردن با آن ها تجربه ی بسیار جذاب و جالبی برای گردشگران به شمار می رود.

جزایر پودا و لانتا

جزایر پودا و لانتا از مکان هایی هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند و وجود مرجان های دریایی متفاوت، زیبایی خاصی را به سواحل این جزایر داده است، تعداد زیادی هتل در جزیره لانتا به چشم می خورد که دلیل آن محبوبیت این جزیره است.

استراحت در چشمه های آب گرم Klong Thom

این چشمه های آب گرم طبیعی هستند و خاصیت درمانی دارند که همین موضوع باعث جذب گردشگران به این چشمه ها می شود، دمای آب بین 35 تا 40 درجه سانتی گراد است که شنا و استراحت در این چشمه های آب گرم بسیار لذت بخش است.

سفر به شهر کرابی
چشمه های آّ گرم شهر کرابی

مسابقه در Krabi Kart Speedway

یکی از تفریحاتی که فقط در شهر کرابی می توانید داشته باشید، تجربه ی سرعت با ماشین های مخصوص در Krabi Kart Speedway است، در این پیست ماشین های دو سرنشین وجود دارد که می توانید با فرد دیگری از آن ها استفاده کنید و علاوه بر این در این مجموعه برای نوجوانان پارک پینت بال وجود دارد که برای آن ها بسیار جذاب به نظر می رسد.

راه های سفر به شهر کرابی

برای سفر کردن به این شهر راه های متفاوتی وجود دارد، شما می توانید به صورت هوایی از بانکوک یا به صورت زمینی یا قطار از شهر پوکت به کرابی بروید.

سفری خاطره انگیز به شهر کرابی با تور اقساطی بانکوک 

بهترین رستوران های شهر کرابی

قابل ذکر است تایلندی ها عاشق غذا هستند، در تایلند و شهر کرابی غذا جزئی از فرهنگ آن ها محسوب می شود، علاوه بر این برنج جزو غذاهای اصلی آن ها به شمار می رود که معروف ترین غذاهای شهر کرابی؛ سام تام، تام خا گای، گائنگ دائنگ، پد تایلندی و مرغ سبز هستند.

تویین لوتوس

رستوران تویین لوتوس یکی از رستوران های باکیفیت شهر کرابی به شمار میرود که 2 سال جایزه ی رستوران برتر این شهر را از آن خود کرده است، در این رستوران غذاهای دریایی، تایلندی و غذاهایی مانند پیتزا سرو می شود.


آشپزخانه کودام

این آشپزخانه برای گردشگرانی که می خواهند برای خورد و خوراک خود، اقتصادی هزینه کنند بسیار مناسب است، علاوه بر این مواد اولیه ی این رستوران روزانه تهیه می شود و منو آن بیشتر شامل غذای تایلندی و غذاهای دریایی تایلندی می شود.

بیسترو موناکو

رستوران بیسترو موناکو در مرکز شهر قرار دارد، بیسترو موناکو یک رستوران کوچک و دلنشین است و دلیل محبوبیت این رستوران علاوه بر غذاهای باکیفیت و خوشمزه ای که دارد، این است که غذاهای خانگی را هم در منوی خود جای داده است. این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی غذاهایی که در این رستوران سرو می شود، مورد برررسی قرار می گیرد.

کافه 89

کافه رستوران آسیایی – تایلندی 89 در سال 2019 نشان کیفیت برتر را اخذ کرده، کافه 89 از صبحانه تا شام به محلی ها و گردشگران خدمات ارائه می دهد و از 6 صبح تا 10 شب آماده خدمت رسانی است؛ این کافه انواع قهوه، اسموتی و غذاهای آسیایی و تایلندی را سرو می کند.

رویال تاندور

رستوران رویال تاندور از مواد اولیه ی تازه برای طبخ غذاهای خود استفاده می کند که باعث معروفیت این رستوران شده است، منوی رستوران رویال تاندور غذاهایی؛ ایتالیایی، هندی، تایلندی و آسیایی را در خود جای داده است و خدمات این رستوران از وعده ی صبحانه تا شام صورت می گیرد.

غذاهای کرابی
غذاهای محلی شهر کرابی

مراکز خرید کرابی

بازار شبانه کرابی

در این بازار شما می توانید محصولات و سوغاتی های محلی را در فروشگاه ها خریداری کنید و کودکان شما هم در این بازار سرگرم بازی می شوند، این بازار شبانه یکی از جاذبه های کرابی به شما می رود و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

مرکز خرید ووگ

این مرکز خرید یکی از مدرن ترین و لوکس ترین مراکز شهر کرابی محسوب می شود که محصولات متنوعی مانند لباس، کفش، لوازم موبایل، اسباب بازی و برند های مشهور و معروف دنیا را به فروش می رساند؛ علاوه بر این به شما این امکان را می دهد که بعد از گشت و گذار در این مرکز خرید، برای استراحت در رستوران های آنجا غذا نوش جان کنید.

مرکز خرید تسکو لوتوس

پرطرفدار ترین مرکز خرید شهر کرابی تسکو لوتوس نام دارد که در سال 2013 افتتاح شده است، این مرکز خرید یک سوپر مارکت بسیار وسیع در خود جای داده است و در بخش فروشگاه ها محصولات باکیفیت و متنوعی مثل مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک را عرضه می کند.

رزرو تور اقساطی تایلند بدون نیاز به ضامن، تنها با یک چک صیادی

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.