بهترین زمان سفر به مالزی

بهترین زمان سفر به مالزی

۰۷ اسفند ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

کشور مالزی یکی از کشورهایی است که در منطقه جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده است. این کشور با آب و هوایی استوایی و طبیعتی جذاب و دل انگیز دارد، یک مقصد عالی برای گردشگری و طبیعت گردی است. به همین دلیل توریست ها و مسافران بسیار زیادی در طول سال به نقاط مختلف این کشور مسافرت کرده و از مکان ها و جاذبه های آن دیدن می کنند. برای آن که لذت از سفر به مالزی به حداکثر میزان ممکن برسد، بهتر است در بهترین زمان سفر به مالزی به این کشور سر بزنیم.

شرایط آب و هوایی خاص و ویزه مالزی موجب شده تا تنوع گونه های گیاهی و جانوری در این کشور زیاد باشد. این جاذبه های طبیعی فراوان و گوناگون صحنه ها و منظره های بسیار زیبایی را خلق می کنند که چشم هر بیننده ای را خیره به خود نگه می دارند. اما مهم است که در چه زمانی به این کشور سفر می کنید تا بتوانید این زیبایی ها را صورت کامل دیده و از آن ها لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به مالزی با توجه به هدف شما از سفر تعیین می شود؛ اگر برای خرید، حضور در جشنواره ها و رویدادها و یا طبیعت گردی می خواهید به مالزی سفر کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. ما در ادامه به بررسی بهترین زمان سفر به مالزی خواهیم پرداخت و آن را از جنبه های مختلف ارزیابی و بررسی خواهیم کرد.

بهترین زمان سفر به مالزی

بهترین زمان سفر به مالزی برای خرید

ماه های ژوئن و جولای (خرداد و تیر) جز ماه های محبوب و داغ گردشگری در مالزی هستند. در این ماه ها بسیاری از توریست ها که به تفریحات آبی و محیط های ساحلی علاقه مندند، به این کشور سفر می کنند. این ماه به دلیل حضور زیاد توریست ها، بسیاری از اجناس با قیمت های مناسب و مقرون به صرفه به فروش می رسند تا مشتریان را ترغیب به خرید کنند.

اما یکی دیگر از بهترین زمان سفر به مالزی برای خرید در مالزی، ماه های پاییزی و همزمان با کارناوال خرید است. کارناوال خرید سالان مالزی یا مگا سیل مالزی، هر ساله برگزار می شود. در این کارناوال انواع و اقسام محصولات را می توان با تخفیف های بسیار زیاد (نزدیک به 50 درصد) خریداری کرد. این رویداد معمولا در اکتبر و یا نوامبر برگزار می شود.

با تور اقساطی خارجی الان سفر کتید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید !

بهترین زمان برای طبیعت گردی در مالزی

در فصل بارش باران های موسمی، با وجود بارش فراوان باران آب و هوا در مالزی گرم است و دمای هوا بالاست. فصل بارش های موسمی بین فروردین تا شهریور است. در ماه های مهر و آبان بیشترین مقدار بارش باران در کشور مالزی مشاهده می شود (حداقل 270 میلی متر).

برای آن که بهترین زمان برای طبیعت گردی در مالزی را بدانید، باید ابتدا منطقه ای که قصد بازدید از آن را دارید مشخص کنید. به عنوان مثال اگر مقصد شما مناطق ساحلی این کشور است، شما می توانید در ماه های خرداد و تیر به مالزی سفر کنید. در این بازه زمانی آب و هوا نسبتا خشک تر است. شرایط به گونه ای خواهد بود که شما می توانید حداکثر لذت را از حضور در ساحل ها ببرید.

اگر قصد شما گشت و گذار و گردش در طبیعت در فصل های خنک تر و با آب و هوای مطلوب است، ماه های پاییزی مانند آبان می توانند بهترین زمان سفر به مالزی برای شما باشند. در این ماه ها هوا گرم نیست اما هم چنان بارش باران وجود دارد. در ماه های پاییزی مالزی آب و هوای مرطوب و معتدلی دارد. در این زمان گردش در طبیعت لذتی دو چندان داشته و می تواند یک تجربه خاص و فراموش نشدنی برای شما باشد.

به طور کلی اگر شما قصد لذت بردن از محیط های ساحلی را دارید و با آب و هوای مرطوب و گرم و شرجی سازگار هستید، خرداد و تیر زمان مناسبی برای سفر به مالزی محسوب می شوند؛ اگر هم می خواهید در ماه های خنک تر و با آب و هوای معتدل در مالزی گردش کنید، بهترین زمان سفر به مالزی برای شما پاییز است.

بهترین زمان سفر به مالزی

بهترین زمان سفر بر اساس جمعیت گردشگران

بهترین زمان سفر به مالزی بر اساس جمعیت گردشگران با توجه به مقصد شما در مالزی تعیین می شود. به عنوان مثال در بخش های غربی مالزی مانند کوالالامپور و پنانگ در فصل های پاییز از جمعیت بسیار زیادی از توریست ها پذیرایی می کنند. این فصل ها شلوغ ترین فصل گردشگری در این بخش مالزی است. در حالی که فصل تابستان و اواخر بهار مسافرت های کمتری به این بخش می شود.

خرید تور اقساطی و رزرو بهترین هتل ها در پیله های عصر پرواز !

بهترین زمان سفر بر اساس فستیوال ها و رویداد ها

در مالزی فستیوال ها و جشنواره های متعددی برگزار می شوند. یکی از جاذبه های پرطرفدار سفر به مالزی، حضور و شرکت در همین فستیوال ها و رویدادها است. مهم ترین فستیوال های مالزی در شهر کوالالامپور برگزار می گردند.
یکی از مهم ترین فستیوال ها در مالزی، روز ملی مالزی است. روز ملی به مناسبت سالروز استقلال کشور مالزی جشن گرفته می شود و در همه شهرهای کشور مالزی مردم به شادمانی می پردازند. مهم ترین شهری که در آن برای روز ملی مالزی جشن گرفته می سود، کوالالامپور پایتخت این کشور است.

در این روز پایتخت بسیار شلوغ می شود؛ شما می توانید در روز ملی مالزی کنسرت ها و نوازندگی های خیابانی، هنرهای دستی زیبا و غذاهای بسیار خوشمزه ای را بیابید. در صورتی که تمایل دارید در این فستیوال شرکت داشته باشید باید در ماه شهریور به مالزی سفر کنید. زیرا روز ملی مالزی، 31 آگوست یا 9م شهریور است.

کارناوال خرید یکی دیگر از فستیوال هایی است که سالانه در بین ماه های اکتبرو نوامبر برگزار می گردد. در این کارناوال اجناس و محصولات مختلف در فروشگاه ها با تخفیف های قابل توجه به فروش می رسند. اگر می خواهید هم از حضور در یک فستیوال لذت ببرید و هم خریدهای به صرفه تری داشته باشید، در این ماه ها به مالزی سفر کنید.

بهترین زمان سفر به مالزی

ارزان ترین فصل سفر به مالزی

مقصد شما تعیین می کند که چه زمانی، ارزان ترین فصل برای سفر به مالزی است. اگر شما می خواهید به بخش های شرقی مالزی بروید، زمستان ارزان ترین فصل برای سفر به مالزی است. قیمت تورها و هتل ها در این بازه زمانی بسیار کمتر است.

اما اگر بخواهید به شهرهای کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی بروید که در سمت غرب مالزی واقع شده اند، اواخر بهار تا اواسط مرداد بهترین زمان برای یک سفر کم خرج و کم هزینه است.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.