راهنمای سفر به بلغارستان

راهنمای سفر به بلغارستان

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

بلغارستان یکی از کشورهای قدیمی و دیدنی واقع در قاره اروپاست. این کشور که آب و هوای معتدل و مطلوب و طبیعتی زیبا دارد، از مقاصد مهم در گردشگری محسوب می شود. یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت تور اقساطی بلغارستان بازدید از مناطق تاریخی این کشور است.

در این راهنمای سفر به بلغارستان، به معرفی این کشور می پردازیم. از بهترین زمان سفر به آن می گوییم و درباره جزییات سفر به بلغارستان شرح خواهیم داد. اگر شما هم قصد سفر به بلغارستان را دارید، خواندن این راهنمای سفر به بلغارستان برای شما مفید است.

راهنمای سفر به بلغارستان

درباره کشور بلغارستان

بلغارستان در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است. این کشور از شمال با رومانی، از جنوب با ترکیه و یونان، از شرق با دریای سیاه و از غرب با صربستان و مقدونیه همسایه است. پایتخت این کشور شهر صوفیه است. همچنین سواحل شهر وارنا در بلغارستان از جاذبه های اصلی گردشگری این کشور به حساب می آید. مجموعه آب و هوای مناسب، سواحل زیبا، طبیعت جذاب و هزینه های کم سفر از دلایل اصلی محبوبیت تور قسطی بلغارستان است.

رزرو تور قسطی و سفر به زیباترین نقاط دنیا

بهترین زمان سفر به بلغارستان

تقریبا در همه اوقات سال، بلغارستان یک مقصد عالی به حساب می آید. این کشور پوشیده از کوهستان ها و کوهپایه ها بوده و مناطق جنوبی آن آب و هوای بسیار معتدل و مدیترانه ای دارند. مناطق شمالی بلغارستان سردتر هستند. در فصل بهار آب و هوای بلغارستان بسیار برای گردشگری و تفریح مطلوب است.

همچنین تابستان های بلغارستان خیلی گرم نیست. به همین دلیل در راهنمای سفر به بلغارستان، اگر قصد شما گردش و تفریح در سواحل وارنای بلغارستان باشد، تابستان بهترین زمان برای مسافرت شماست.

بهترین زمان سفر به بلغارستان

راه های سفر و هزینه ها

بهترین راه سفر به بلغارستان، استفاده از خدمات آژانس های هواپیمایی و تورهای مسافرتی است. این خدمات و تورها در قیمت های بسیار مناسب ارائه می گردند. در راهنمای سفر به بلغارستان باید بدانید که قیمت بلیط هواپیما به مقصد صوفیه، پایتخت بلغارستان متفاوت می باشد. قیمت مناسب، بلغارستان را به یک گزینه محبوب برای سفر تبدیل کرده است.

هزینه سفر و چه پولی همراه خود ببریم؟

هزینه سفر به بلغارستان و قیمت تور بلغارستان قسطی به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا محل اقامت شما یا میزان خورد و خوراک و تفریحاتتان؛ اگر قصد اقامت در هتل های لوکس و برتر بلغارستان را داشته باشید، هزینه های افزایش می یابد. قیمت تور بلغارستان در بازه ای متفاوت قرار دارد که در زمان های مختلف می تواند متفاوت باشد.

برای سفر به بلغارستان بهترین پول می تواند دلار یا یورو باشد. زیرا واحد پول بلغارستان لو (لف) است که ارز رایجی نیست. به همین دلیل در راهنمای سفر به بلغارستان بهتر است همراه خود دلار یا یورو ببرید و در صرافی های آن جا آن را تبدیل کنید.

فستیوال گل رز بلغارستان، خوشبوترین فستیوال جهان

شرایط دریافت گذر نامه و ویزا

برای دریافت گذرنامه باید مبلغی پرداخت کنید. هم چنین هزینه لازم برای دریافت ویزا نیز با توجه به نوع ویزای درخواستی متفاوت است.

بلغارستان سه نوع ویزا برای ترانزیت فرودگاهی، اقامت کوتاه مدت و اقامت بلند مدت صادر می کند. مهمترین مدارکی که برای صدور ویزا باید ارائه شود عبارتند از: فرم درخواست ویزا، عکس 3.5 در 4.5، کپی از شناسنامه و کارت ملی، کپی گذرنامه و ویزاهای پیشین، ارائه اصل گذرنامه و پرداخت وجه مشخص (60 یورو برای بزرگسالان).

شرایط دریافت گذر نامه و ویزا

هزینه اقامت در راهنمای سفر به بلغارستان

برای اقامت ارزان قیمت در بلغارستان می توانید از هاستل ها و مهمان خانه ها استفاده کنید. بسته به کیفیت اتاق مهمان خانه، قیمت یک شب رزرو آن متفاوت است. هم چنین می توانید نسبت به اجاره اتاق در خانه های خصوصی اقدام کنید. هزینه اقامت در هتل های بلغارستان با توجه به کیفیت آن ها متفاوت است.

ارزان ترین و گران ترین مراکز اقامتی بلغارستان

در راهنمای سفر به بلغارستان باید بدانید که می توان از هاستل ها و هتل های متعدد برای اقامت استفاده کرد. بهترین و لوکس ترین هتل های بلغارستان مانند هتل ادمیرال، ریویرا هالیدی بیچ اند کلاب و هتل ملینا گرند با ارائه خدمات درجه یک اقامتی به یاد ماندنی برای شما رقم می زنند. از دیگر هتل های مناسب در بلغارستان می توان هتل اتلانتیک، هتل آنل و هتل شرایتون صوفیه را نام برد.

ارزان ترین و گران ترین مراکز اقامتی بلغارستان

هزینه خورد و خوراک

برای خورد و خوراک در بلغارستان نیاز به هزینه های گزاف نیست. در راهنمای سفر به بلغارستان باید بدانید که شعبه های مک دونالدز وجود دارند همچنین یک وعده غذای متوسط دو نفره در یک رستوران خوب در بلغارستان، هزینه ای متفاوت در پی خواهد داشت. بیشتر غذاهایی که در رستوران های بلغارستان سرو می شوند، غذاهای ترکی و مدیترانه ای هستند.

هزینه حمل و نقل

در راهنمای سفر به بلغارستان برای حمل و نقل عمده ترین وسیله ها، تاکسی و اتوبوس است. اتوبوس ها ارزان قیمت تر بوده است. تاکسی ها قیمت بیشتری دارند و برای کسانی که با آدرس مقصد خود در شهر آشنایی دقیق دارند مناسب ترند.

تفاوت ویزا با پاسپورت و مدارک لازم برای دریافت هر یک!

بهترین مراکز خرید بلغارستان

چند مورد از بهترین مراکز خرید کشور بلغارستان در شهر صوفیه واقع شده اند. از میان این مراکز خرید ، گراند مال صوفیه، بلوار ویتوشا و مرکز خرید Ekzarh Yosif مهم تر از سایرین هستند. هم چنین در شهر وارنا نیز گراند مال و وارنا مال مهم ترین و عمده ترین مراکز خرید محسوب می شوند.

بهترین مراکز خرید بلغارستان

بهترین رستوران ها

برای انتخاب رستوران های برتر در راهنمای سفر به بلغارستان کار سختی ندارید. زیرا بهترین رستوران های این کشور با اختلاف شهرتی بیشتر از سایر رقبای خود دارند. در شهر صوفیه رستوران خانه استیک کریستال و در شهر وارنا رستوران مستر بابا بسیار معروف هستند. این رستوران ها معمولا شلوغ بوده و برای صرف غذا در آن ها باید از قبل میز رزرو کنید.

جاذبه هایی که در سفر باید ببینید

مهم ترین شهرهایی که باید در راهنمای سفر به بلغارستان از آن ها بازدید کنید، صوفیه، پلودیو و وارنا هستند. صوفیه پایتخت بلغارستان است و در آن می توانید مناطق دیدنی و زیبایی مانند کوه ویتوشا با چشم انداز با شکوه و پل عشاق با منظره ای زیبا پیدا کنید.

دیگر منطقه مهم در بلغارستان که حتما باید آن را امتحان کنید، سواحل این کشور و مخصوصا سواحل ماسه های طلایی وارنا است. هم چنین کلیسای جامع وارنا که مهم ترین کلیسای ارتدوکس شناخته می شود می تواند گزینه ای مناسب برای بازدید باشد.

جاذبه هایی که در سفر باید ببینید
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.