تفریحات باکو

تفریحات مهم در باکو

۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

باکو را می‌توان پایتخت و یکی از شهرهای پرجمعیت کشور آذربایجان دانست که به دلیل وجود اولین میدان نفتی در آن به شهرت بالایی دست پیداکرده است، به همین علت بناهای تاریخی، مکان‌های دیدنی، تفریحی، گردشگری و مراکز خرید بسیاری را در خود جای‌ داده است. تفریح در باکو حس و حال عجیبی دارد زیرا انگار در بخش مهمی از گذشته ایران قدم می‌گذاریم. در این مقاله قصد داریم تعدادی از تفریحات باکو را با شما به اشتراک بگذاریم تا زمانی که به این شهر سفر کردید بدانید به کجا بروید.

تفریحات مهم در باکو

هسته تاریخی باکو را از دست ندهید

هسته تاریخی این شهر یکی از تفریحات باکو به شمار می‌رود که در یونسکو نیز به ثبت رسیده است. سنگ‌ فرش‌ های خیابان، تاریخ و تمدن آذری، برج‌ها و ساختمان‌های بسیار قدیمی که در این ناحیه وجود دارد، توجه همگی را به خود جذب می کند. شما می‌توانید با تور اقساطی باکو به این شهر سفر کرده و در این مکان پایتخت شروانشاهان را ببینید، برج سنگی که از قرن 12 در آنجا قرار دارد را تماشا کنید، از گرمابه قرن 17 دیدن کنید و در چایخانه سنتی باکو چای بنوشید و با آثار و تمدن کشور آذربایجان و شهر باکو به‌خوبی آشنا شوید.

پارک آبی دالغا بیچ

اگر فصل گرما را برای سفر به باکو انتخاب کردید، حتما به بزرگ‌ترین پارک آبی آذربایجان سر بزنید و از تفریحات متنوع آن لذت ببرید. پارک آبی دالغا بیچ یک مرکز تفریحی و شیک به‌حساب می‌آید که 37 کیلومتر از مرکز شهر باکو قرار دارد. این مجموعه دارای 5 رستوران، 10 استخر برای ورزش‌های آبی، باشگاه شبانه، استخر کودکان، سونا و بسیاری از امکانات دیگر است. پارک آبی دالغا بیچ یکی دیگر از تفریحات باکو به شمار می‌رود که به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن کنید.

پارک آبی دالغا بیچ

موزه فرش

یکی از تفریحات باکو بازدید از موزه فرش است. این موزه در سال 1967 با دستور لطیف کریموف در مسجد جامع برپا شد. در این موزه، فرش‌های گران‌قیمت و با ارزش را درون قاب‌های مخصوص نگه می‌دارند تا آسیبی به آن آثار وارد نشود؛ بنابراین موزه فرش یکی از اولین موزه‌های اختصاص‌یافته به هنر فرش‌بافی به حساب می آید و امروزه کامل‌ترین مجموعه فرش آذربایجان را به همگان نشان می‌دهد.

اطلاع از شرایط خرید تور اقساطی آذربایجان

ونیز کوچک را ببینید

این شهر کوچک در سال 1960 ساخته‌شد و در سال 2012 مساحت آن به ده هزار مترمربع گسترش پیداکرده است. ونیز کوچک دو جزیره کوچک و بزرگ دارد که پل‌های سنگی تزئینی، این دو جزیره را به یکدیگر متصل کرده اند. گشت و گذار در این شهر یکی از تفریحات باکو بوده و هنگامی که شما در حال گذر کردن از این کانال‌های پر آب و تمیز هستید، لحظات خوشی را کنار خانواده و دوستانتان تجربه خواهید کرد.

ونیز کوچک را ببینید

شهر قدیمی باکو

افرادی که به دنبال تفریح و جاذبه‌های دیدنی شهر باکو هستند، حتما باید از تفریحات مهمی که امکان انجام آن ها در باکو وجود دارد، باخبر باشند. یکی از این تفریحات ایچری شهر یا شهر قدیمی است که دارای مجموعه‌هایی از ساختمان‌ها و بناهای بسیار شگفت‌انگیز بوده است؛ همچنین باید گفت که در آن زمان باکو یکی از شهرهای قدرتمند در منطقه آذربایجان به شمار می‌رفته است. شما در این شهر قدیمی می‌توانید از مکان‌هایی چون قیزقالاسی یا برج دختر، کاخ شیروان شاهان و ساختمان‌های قدیمی دیدن به عمل آورید.

آیا می دانید بهترین غذاهای باکو کدامند؟

تابستان خود را در آمبوران بگذرانید

باشگاه ساحلی آمبوران یکی از تفریحات باکو به‌ویژه در فصل گرم تابستان به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید برای تابستان خود برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید، این باشگاه می‌تواند با امکانات ویژه‌ای که دارد تمام نیازهای شما را در یک فضای ایده آل فراهم آورد و آرامشی بی‌نظیر را با استخر، لیمو بار و امکانات فوق‌العاده دیگر در اختیار شما قرار دهد.

تابستان خود را در آمبوران بگذرانید

ارتفاع پارک آپلند را از دست ندهید

یکی دیگر از تفریحات باکو می‌تواند دیدن کل شهر از بالاترین نقطه‌ی این شهر باشد، دیدن این شهر از چنین ارتفاعی نمای زیبای این شهر را چندین برابر جلوه می دهد. وقتی به آپلند می‌روید، گویی تمام شهر زیر پای شما قرارگرفته دارد، پس پیشنهاد می شود که تماشای غروب آفتاب در این ارتفاع را از دست ندهید.

در زمستان پارک آپلند هوای بسیار سردی را تجربه می کند، پس اگر تصمیم به سفر در فصل زمستان را دارید، به برداشتن لباس های گرم و زمستانی توجه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید در کمال آرامش از محیط اطراف لذت ببرید. همچنین شما می‌توانید از برج‌های شعله که در نزدیکی این پارک قرار دارند بازدید کنید و از زیبایی های آن لذت کافی را ببرید.

همه آنچه درباره سفر زمینی به آذربایجان و باکو باید بدانید

غذاهای آذری را میل کنید

از شباهت زیاد عادات و فرهنگ غذایی این کشور با ایران تعجب نکنید؛ ما تعداد زیادی از غذاهای محلی این کشور را به‌عنوان غذاهای محلی آذربایجان شرقی می‌شناسیم و با خوردن آن‌ها متوجه استفاده از رنگ و طعم میوه‌جات در انواع غذاها می‌شویم. استفاده زیادی از برنج، به‌کارگیری زعفران برای خوش عطری غذا به‌شدت طعم غذاهای ایرانی را یادآوری می شود. از دیگر غذاهای شهر باکو می‌توان به انواع برنج، کباب‌، دلمه، کوفته، سوپ‌، حلوا و بسیاری از غذاهای خوش‌طعم دیگر اشاره داشت؛ پیشنهاد می شود اگر به این شهر سفر کردید از امتحان کردن غذاهای یاد شده غافل نشوید.

غذاهای آذری را میل کنید

به آتش‌ بازی نوروز بروید

یکی از تفریحات باکو که می‌توان به آن اشاره‌ داشت، آتش‌بازی سال نو است که بخشی از آن از کشور ایران به‌جامانده است. مراسم چهارشنبه‌سوری آیینی است که مردمان این کشور با پریدن از روی آتش بدی‌ها، سختی‌ها و مریضی‌های سال گذشته را به آتش می‌سپارند و با دلی پاک و به‌دوراز بدی به استقبال سال جدید می‌روند. رنگ زیبای شعله آتش و حس و حال شاد مردم، در این شهر و در این زمان ایده خوبی برای عکاسی گردشگران به‌حساب می‌آید.

به آتش‌ بازی نوروز بروید

در بلوار دریا قدم بزنید

شما می‌توانید با استفاده از امکانات بلوار دریا یا بلوار اصلی شهر، شب‌های بی‌نظیری را برای خود و دوستانتان به ارمغان آورید و از دیدن دریای خزر در تاریکی که با نورهای کنار خیابان روشن‌شده‌اند لذت ببرید. در این بلوار شما هر چیزی را که بخواهید می توانید پیدا ‌کنید، مانند انواع بازار، موزه‌، ساختمان‌های قدیمی، شهربازی و بسیاری از امکاناتی که می‌شود آن‌ها را از تفریحات باکو نام برد.

مرکز فرهنگی حیدر علی اف

اگر به کارهای فرهنگی و بازدید از موزه‌ها علاقه‌مند هستید، ساختمان فرهنگی حیدر علی اف را به شما پیشنهاد می‌دهیم که معماری زیبای آن را zahahadid که یک معمار شناخته‌شده به شمار می‌رود، انجام داده است. شما با رفتن به این مجموعه می‌توانید با معماری، فرهنگ، ارزش‌ و عقاید مردم این کشور آشنا شوید.

مرکز فرهنگی حیدر علی اف

جمع بندی

در آخر با خواندن مقاله “تفریحات باکو” می‌توان به شباهت زیاد کشور آذربایجان از لحاظ فرهنگی، اقلیمی، عادات غذایی و ارزش‌ها نسبت به ایران پی برد. ما در اینجا شما را با تفریحات باکو آشنا کردیم پس هر وقت به این کشور سفر کردید پیشنهاد می‌شود از تمام جاذبه‌ها و تفریحات باکو ذکرشده در این مقاله دیدن کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.