مهمترین تفریحات کوش آداسی

تفریحات کوش آداسی

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

کوش آداسی یک جزیره‌ی جذاب در کشور ترکیه است، که هم جنبه‌ی تفریحی و هم جنبه‌ی تاریخی دارد. این‌ جزیره طی سال‌های اخیربه عنوان یک مقصد توریستی در لیست بسیاری از گردشگران قراردارد، و تفریحات کوش آداسی بی نظیر است.

این جزیره که در استان آیدین ترکیه قراردارد، فاصله‌ی بسیارکمی تا جزیره ساموس در کشور یونان داشته و بسیاری از مواقع تورهای گردشگری مشترکی بین این دو جزیره برگزار می‌گردد.کوش آداسی به معنای جزیره پرندگان است و برای سفر درفصل‌های بهار و تابستان بسیارعالی است. همان طور که گفته شد، تفریحات آبی در کنار گردش‌های تاریخی آن باعث جذابیت و محبوبیت دربین گردشگران است.

تور اقساطی کوش آداسی با بهترین شرایط توسط آژانس پیله های پرواز می گردد.

در ادامه‌ی متن تعدادی از جذاب‌ترین تفریحات کوش آداسی را باهم مرور می‌کنیم:

1-شهر باستانی پرینه، تاریخ زنده‌ی ترکیه

قبل از آن که درباره‌ی تفریحات آبی کوش آداسی حرف بزنیم، کمی به این بپردازیم که این شهر از نظر تاریخی برای ما چه چیزی سوغات دارد؟

شهر پرینه یا پریه نه، شهر باستانی در چهل کیلومتری جنوب کوش آداسی است، طبق بررسی‌های صورت گرفته، قدمت این‌ شهر به 400 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و مدت بسیار طولانی در زیر گل و لای مدفون بوده است. وقتی از شهر دیدن می‌کنید اولین چیزی که به ذهنتان می رسد، شباهت عجیب شهر به تخت جمشید است اما طبق گفته‌ی متخصصین معماری آن به سبک یونان باستان است و یک سبک اروپایی یا غربی دارد.

بهترین تفریحات کوش آداسی
شهر باستانی پرینه در کوش آداسی

2-افسوس؛ شهر افسانه‌ای یونان باستان

در دوره‌ی طلایی امپراطوری یونان باستان برمنطقه‌ی مدیترانه، قطعا شکوه این شهر دیدنی بوده است. امروزه هم اگر علاقه به گشت و گذار در بقایای عظیم باقی مانده از هزاران سال پیش را دارید، جای درستی را انتخاب کرده‌اید. رفتن از افسوس تا کوش آداسی با وسیله‌ی نقلیه حدود 15 دقیقه زمان لازم دارد و حدود 20 کیلومتر فاصله بین آن‌ها قراردارد.این شهر ازنظر تاریخی اهمیت زیادی دارد و سرشار از جذابیت های بصری برای دیدن است. حتما به خاطر داشته باشید که برای دیدن این اماکن یک راهنما که به زبان شما مسلط باشد، حتما به همراه داشته باشید، تا پیشینه‌ی مکان و ساختار و… آن را برایتان توضیح دهد.

آیا می دانید بهترین زمان سفر به کوش آداسی چه زمانی است؟

3- میلتوس، زادگاه المپیک درجهان

میلتوس یک شهرباستانی، در دوره‌ی یونان باستان است،شهر میلتوس برخلاف شهر پرینه درزیر خاک مدفون نشده و حتی در دوره‌ی سلجوقیان هم محل زندگی مردم قرارداشته. ازجمله جذاب‌ترین بخش‌های این شهر بقایای معبد آپولو و قلعه‌ی بیزانس در این منطقه است.

مسافت این‌ منطقه تا کوش آداسی حدود 65 کیلومتر بوده و در جنوب این شهر قراردارد. باید بدانید که بازی‌های المپیک یونان باستان هم دراین شهر به وجود آمده و ازنظر تاریخی شهر بسیار ارزشمندی است. این شهر تا شهر پرینه تنها 17 کیلومتر فاصله دارد و می‌توان به صورت هم‌زمان به دیدن هر دومنطقه رفت.

آشنایی به تفریحات کوش آداسی
شهر تاریخی میلتوس

4-تفریحات آبی کوش آداسی

قایق سواری

یکی از رایج‌ترین انتخاب‌ها در کوش آداسی، قایق سواری در آب‌های آن است . این‌ تورهای قایق گردی معمولا به سمت سایر ساحل‌ها می‌روند و مدت زمان آن‌ها طولانی است، اگر برای این تفریح کشتی را انتخاب کنید می‌توانید غذای خود را هم در سطح آب میل کنید یا جزیره‌ی مقصد را برای این مسئله درنظر بگیرید .البته این‌سفرهای کوتاه آبی در فصل‌های گرم سال امکان برگزاری دارند.

بهترین سوغاتی های کوش آداسی چیست؟

غواصی

غواصی در کوش آداسی آن‌قدر محبوب است که معمولا گردشگران به دنبال تورهایی می‌گردند که این امکان را برای آن‌ها فراهم کند و این یک امتیاز برای تور محسوب می‌شود. مشهورترین اسکله‌ی کوش آداسی برای غواصی، اسکله‌ی آکوا آدابانکو است، که اگر در این‌زمینه سابقه‌ای ندارید و تا به حال غواصی نکردید، برای شما آموزش قبل غواصی هم فراهم می‌کنند.

تفریحات آبی کوش آداسی
غواصی در کوش آداسی

در گردش غواصی، تعدادی جاذبه‌ی دیدنی هم درنظر گرفته شده که هیجان این تفریح را برای افراد افزایش دهد. شما درطی غواصی در آب‌های این اسکله درکنار تماشای زندگی جانداران آبزی، از یک کشتی غرق شده هم دیدن خواهید کرد که برای جذب افراد و بالابردن میزان گردشگران غرق شده است.

برای سفر به شهر آنکارا، تور اقساطی انکارا نیز برگزار می گردد.

پارک‌های آبی

پارک‌های آبی ازدیگر جاذبه‌های دیدنی و تفریحات کوش آداسی هستند، این پارک‌های آبی هم در بسیاری از هتل‌های کوش آداسی وجود دارند و هم به صورت مستقل دیده می‌شوند. جذابیت پارک‌های آبی برای بسیاری از افراد زیاد است و هر چه تعداد و عظمت سرسره‌ها و وسایل تفریحی آن‌ها بیشتر باشد، طرفدارن بیشتری هم دارند. داشتن پارک آبی یکی از امتیازات بسیار مهم در انتخاب هتل‌ها است، که در بسیاری از هتل‌های پنج ستاره‌ی کوش آداسی وجود دارد. درمیان این پارک‌ها، می‌توان به پارک آبی آکوافانتزی و آدالند اشاره کرد.

تفریحات آبی کوش آداسی
پارک آبی کوش آداسی

5- تجربه‌ی هیجان انگیز، غذاهای ترکی

به نظر من، سفر بدون چشیدن طعم غذاهای محلی آن منطقه یک سفر ناکامل است. آشنایی با موادغذایی و طعم‌های مختلف هرمنطقه مارا با فرهنگ رایج در آن هم آشنا می‌کند . اما فراتر از همه‌ی این مسائل غذای ترکی به ذائقه‌ی ایران بسیار سازگار است و اکثر ایرانیان از آن‌ها کمال لذت را می‌برند. کوش آداسی باتوجه به موقعیت جغرافیایی اش، سرشار از غذاهای دریایی است و شاید بتوان گفت غذاهای دریایی آن‌ها در کل ترکیه زبانزد هست.

قیمت تور ازمیر قسطی

6- سافاری سواری یا اسب‌ سواری !!

روستای پاموجاک در شمال کوش آداسی قراردارد. وقتی از گشت وگذار در بین بناهای تاریخی جنوب کوش آداسی برگشتید، شاید بد نباشد که به شمال آن هم سر بزنید. پاموجاک یک روستای ساحلی و اغلب کسانی که به این منطقه می‌آیند، قصد اسب سواری یا گردش با سافاری را دارند.

مهیج ترین تفریحات کوش آداسی
یکی از تفریحات کوش آداسی، سافاری سواری

7-غار کاراجا؛ سکونتگاهی برای انسان‌های نخستین

یکی از جاذبه‌های طبیعی کوش آداسی، غارکاراجا است. این غار شگفت انگیز محل سکونت انسان‌های اولیه بوده و در حال حاضر برای بازدید گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که این غار توسط مارکوپولو کشف شد و موردتوجه زمین شناسان مطرح قرارگرفت.

هرچند زمانی که صحبت از کشف به میان می‌آید، منظور کشف اهمیت مکان و اطلاع رسانی درباره‌ی آن است، چون سالیان درازی قبل از مارکوپولو مردم محلی از وجود غار اطلاع داشتند. بازگشایی غار برای بازدید عموم پس از بررسی چندین ساله‌ی زمین شناسان در سال 1996 اتفاق افتاد.

بهترین تفریحات کوش آداسی
بازدید از غار کاراجای کوش آداسی

در پایان باید اشاره کرد که تفریحات کوش آداسی حقیقتا مقصد بسیار عالی برای سفر است. این مکان انواع مختلف سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد و با درنظرگرفتن آن یک سفر بسیار متنوع را تجربه خواهیدکرد، سفری که امکان تجربه‌ی آن ازنظر گستردگی تنوع کمتر پیش خواهد آمد.

تور قسطی استانبول با بهترین شرایط و امکانات

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.