راهنمای خرید در آنتالیا

راهنمای خرید در آنتالیا

۱۵ مهر ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

در زمان مسافرت، یکی از فعالیت‌هایی که مورد استقبال واقع می‌شود، خرید و گشتن در مراکز خرید است. آنتالیا یکی از شهرهای بزرگ ترکیه محسوب می‌شود که برای خرید بسیار پرطرفدار است؛ گردشگران زیادی هرساله با تور اقساطی آنتالیا از این شهر دیدن می‌کنند و به خرید سوغاتی یا کالاهایی که موردپسندشان هست، می‌پردازند، برای اینکه در هنگام خرید در آنتالیا مشکلی برای شما پیش نیایید یا بتوانید با توجه به چیزی که مورد نظرتان است، بازار مناسبی را انتخاب کنید، باید اطلاعات کامل و راهنمای خرید در آنتالیا و مراکزی که دارد، داشته باشید.

در این شهر مراکز خرید متعددی وجود دارد که در نقاط مختلف شهر واقع‌ شده است و هرکدام از ویژگی خاصی برخوردار هستند، علاوه بر این مراکز خرید، شما می‌توانید خیابان هایی که در آن ها دست فروشان مشغول به فروش انواع محصولات هستند، مشاهده کنید؛ تنوع در این مسئله باعث می شود که شما انتخاب های راحت تر و بهتری انجام دهید.

شما در شهر آنتالیا کالاهای متنوع این شهر را مشاهده می کنید که به عنوان سوغاتی می توانید آن ها را به شهر خود ببرید و از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله به معرفی این اقلام و مکان هایی که می توانید آن هارا تهیه کنید، می پردازیم تا برای این کار دچار مشکل نشوید.

شهر زیبای آنتالیا

راهنمای خرید سوغات آنتالیا

بازار فرش و گلیم آنتالیا

یکی از آداب و رسوم مردم این شهر، بافت فرش و گلیم است که این سوغات آنتالیا در دسته ی محصولات سنتی و صنایع دستی این شهر قرار می گیرد. این محصول نزد مردم این شهر نماد هنر است که قدمتی طولانی دارد. شما می توانید به بازاری که به این موضوع مربوط است، مراجعه کنید و انواع مختلفی از این فرش و گلیم ها را ببینید و آن‌هایی که می پسندید را، خریداری کنید.

بازار فرش لیدیا سوزاس یکی از بازارهای قدیمی فرش و گلیم در این شهر به حساب می آید که شما در این بازار می توانید انواعی از فرش، گلیم و زیرانداز را مشاهده کنید. این بازار در شهر آنتالیا- هیساپچی- بارباروس ماه واقع شده است که اگر علاقه به فرش دارید توصیه می شود از آن دیدن کنید.

آشنایی با مشهورترین شهربازی های آنتالیا

ظروف و اشیای سرامیکی و سفالی

یکی دیگر از محصولاتی که به عنوان سوغات آنتالیا محسوب می شود، ظروف و اشیائی است که در طرح های متنوع در بازار های این شهر وجود دارد؛ شما می توانید در این بازار ها کاسه، بشقاب، گلدان، زیر سیگاری و اقلام دیگری که بر روی آن ها طرح های گوناگونی با رنگ های متنوعی وجود دارد را مشاهده کنید و آن هارا با قیمتی مناسب برای خودتان یا به عنوان سوغاتی تهیه کنید.

بازار سرامیک فروشی کوتاهیه، یکی از مراکزی است که در آن انواعی از این محصولات به فروش می رسد؛ طرح هایی که بین اجناس این مکان مشاهده می کنید، الگو گرفته شده از طرح های عثمانی است. در این مرکز خرید، بعضی از مغازه ها کارگاه طراحی و تزئین خود را داخل مغازه اداره می کنند.

ظروف و اشیای سرامیکی و سفالی

بازار فروش زیورآلات

ترکیه و شهرهای آن، یکی از معادن طلا، جواهرات و سنگ های گران قیمت به شمار می رود که به سبب همین موضوع، زیورآلات یا حتی عتیقه جات گوناگونی در این شهر به فروش می رسد و شما می توانید با مراجعه به بازارهای مخصوص این کالا، آن چیزی که می خواهید، برای خودتان یا به عنوان سوغاتی تهیه کنید. بازار دوگو گاراجی یکی از بازار های بزرگ آنتالیا به حساب می آید که دقیقا در قلب این شهر واقع شده است؛ شما در این مرکز خرید می توانید محصولات گوناگونی به ویژه بدلیجات مورد نیازتان را تهیه کنید.

تجربه هیجان و لذت با تفریحات آبی آنتالیا

ظروف و اشیای مسی آنتالیا

از قدیم تا به امروز، ترکیه و شهرهای آن در ساخت ظروف مسی معروف هستند؛ مس از آنجایی که خواص گوناگونی دارد نزد مردم این شهر اهمیت دارد و در این ظروف نوشیدنی و غذا صرف می شود. شما می توانید با مراجعه به بازاری چون بازار مس بورسا، انواع مختلفی از ظروف را مشاهده کنید و آن‌ها را برای خودتان یا یکی از دوستانتان تهیه کنید.

ظروف و اشیای مسی آنتالیا

محصولات چرمی آنتالیا

یکی از صنایع خوب در شهر آنتالیا، صنعت چرم شناخته می شود، این صنعت بسیار موفق بوده و با چرم ایتالیا در رقابت است. چرم در لباس، کیف، کفش، کمربند و دیگر موارد مربوط به مد، استفاده می شود؛ اگر شما قصد خرید محصولات چرمی به عنوان سوغاتی را دارید، باید گفت که این محصولات هزینه ی نسبتا بالایی نیاز دارند. مرکز خرید میگروس، یکی از مراکزی است که در آن انواع مختلفی از پوشاک با برند های متفاوت وجود دارد، همچنین در این بازار می توانید انواع محصولات چرم را نیز مشاهده کنید.

علاوه بر مواردی که گفته شد، آنتالیا مراکز خرید متعدد دیگری نیز دارد که در این مراکز، مغازه های گوناگونی وجود دارد که هر کدام محصول خاص خود را می فروشند، در ادامه به معرفی برخی از این مراکز در راهنمای خرید در آنتالیا می پردازیم.

راه های دسترسی از فرودگاه آنتالیا تا مرکز شهر آنتالیا

معرفی مراکز معتبر در راهنمای خرید در آنتالیا

بازار آنتالیا

در راهنمای خرید در آنتالیا و در این بازار می توانید از وجود غرفه های لباس، ادویه، قالیچه و لباس های محلی لذت ببرید، این بازار بسیار متنوع و مورد پسند همه ی سلیقه ها است. قیمت های اجناس در این مکان از بقیه ی مراکز خرید در آنتالیا بیشتر است، پس توجه داشته باشید که حتما در زمان خرید از فروشنده ها تخفیف بگیرید.

بازار آنتالیا

بازار هفتگی معروف در آنتالیا

راهنمای خرید در آنتالیا، برگزاری بازارهای هفتگی در تعدادی از شهرهای کشور ترکیه رایج است و شهر آنتالیا هم یکی از آن ها به حساب می آید. هر هفته در این شهر، بازارهای روزانه‌ی متفاوتی در محله‌های مختلف برگزار می شود. در این بازارها دیگر شما برندهای معروف و لوکس را نمی بینید ولی تنوع جنس ها در این بازارها بسیار گسترده است و شما می توانید همه ی اجناس را با قیمت بسیار مناسب بخرید. روزهای بازار شهر آنتالیا از سه شنبه تا شنبه است و محله های آن امکان دارد تغییر کند پس حتما قبل از اینکه به آنجا بروید از اهالی محل بپرسید که بازار دایر هست یا به محله ی دیگری منتقل شده است.

مرکز خرید تراسیتی

یکی از بزرگترین مراکز خرید سوغات آنتالیا مرکز خرید تراسیتی نام دارد، این مرکز بالای ۱۵۰ مغازه متنوع از برندهای معروف، انواع کفش، لباس های زنانه و مردانه و رستوران های جذاب بین المللی و محلی را در خود جای داده است و شما می توانید به راحتی هر چیزی را که لازم دارید را خریداری کنید. در راهنمای خرید در آنتالیا لازم به ذکر است که بدانید مرکز خرید تراسیتی آنتالیا هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است و می توانید از آن بازدید کنید.

مرکز خرید تراسیتی
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.