معرفی مراکز خرید گوا

با بازارها و مراکز خرید گوا آشنا شوید

۰۷ اسفند ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

بیشتر گردشگران شهر بندری گوا در جنوب غربی هندوستان را با تپه های سرسبز، نخلستان های گرمسیری و مزارع برنج می شناسند. این شهر 5000 ساله، در حال حاضر وسیع ترین سواحل و جاذبه های تفریحی در سرتاسر کشور هند را در خود جای داده است.

اما اگر فکر می کنید که طبیعت گردی تنها دلیل سفر به این منطقه است و خبری از خرید در این شهر نیست، سخت در اشتباهید و خبر از مراکز خرید گوا ندارید. بر خلاف تفکر خیلی از افراد، بازار های خیابانی و مراکز خرید متنوع سر تا سر این شهر توریستی را در بر گرفته؛ تا حدی که خرید، فروش و بازارگردی به یکی از اصلی ترین تفریحات مسافران گوا تبدیل شده است.

در این بازارها از انواع سوغاتی های دست ساز و محلی تا لوازم مدرن و محصولات برندهای معتبر جهانی، خرید و فروش می شوند. فراموش نکنید که مانند بسیاری از دیگر کشورهای آسیایی، چانه زدن و تخفیف گرفتن هم جزیی از فرهنگ اهالی گوا به شمار می رود. اگر قصد سفر به این شهر رویایی و بازارگردی در آن را دارید، با ما در پیله های عصر پرواز همراه باشید تا شما را با معروف ترین مراکز خرید آن آشنا کنیم.

معرفی مراکز خرید گوا

مرکز خرید مال دو گوا (Mall De Goa)

مال دو گوا، یکی از بزرگترین و مدرن ترین مراکز خرید گوا است. این مجموعه در سال 2016 میلادی تاسیس شده و با بیش از 80 فروشگاه و مغازه و همینطور چندین رستوران، فود کورت و سالن سینما به یکی از محبوب ترین مناطق گوا از نظر گردشگران تبدیل شده است.

در این مرکز خرید، برندهای بزرگی چون پوما، نایک، لویی فیلیپ، یونایتد کالرز، کلوین کلاین و تامی هایلفیگر محصولات خود را عرضه کرده و بر محبوبیت مال دو گوا در میان گردشگران اضافه می کنند. پارکینگ اختصاصی، شهر بازی کودکان و یک سینمای چهار بعدی هزار نفره از جمله امکانات این مرکز خرید فوق العاده گوا هستند.

مال دو گوا یکی از مراکز خرید گوا

مرکز خرید کاکولو مال (Caculo Mall)

اگرچه محبوبیت مرکز خرید کاکولو مال نزد اهالی محلی، بیشتر به خاطر فروش محصولات داخلی و هندی است؛ اما وجود شعبه های چندین برند معتبر جهانی از جمله وست ساید، لویی فیلیپ، نایک، ری بن، کی اف سی و بلک بری را نیز در آن می توانید ببینید.

کاکولو مال، اولین مرکز خریدی از مراکز خرید گوا است که به طور استاندارد و با رعایت پروتکل های جهانی در این شهر بنا شده و با چندین رستوران، فود کورت، سالن بولینگ، شهر بازی، سینما و یک گیم نت بزرگ به یک مجموعه کامل تجاری تفریحی تبدیل شده است. رستوران های موجود در این مجتمع نیز مانند فروشگاه های آن بهترین ها را عرضه می کنند. انواع غذاهای محلی کشور هندوستان و غذاهای مدیترانه ای و اروپایی، دسرهای متنوع سنتی و هر نوع نوشیدنی که فکرش را بکنید در این رستوران ها پیدا می شود.

کاکولو مال از مراکز خرید گوا

بازار ماپوسا (Mapusa Friday Market)

از مراکز خرید گوا می توان به بازار ماپوسا اشاره کرد، بازاری محلی و سنتی است که فقط جمعه ها در محله ماپوسا برپا می شود. انواع ماهی های تازه و خشک شده، ادویه جات محلی، وسایل تزیینی، اشیاء قدیمی، شیرینی و ترشی های سنتی و … از جمله اقلام قابل عرضه در این بازار هستند. بازار ماپوسا از صبح زود تا غروب آفتاب، محل تردد خریداران و گردشگران مختلف است و قیمت های فوق العاده کالاهای عرضه شده در آن، قابل توجه ترین ویژگی این بازار است.

بازار ماپوسا از مراکز خرید گوا

بازار آنجونا (Anjuna Flea Market)

آنجونا نام یک چهارشنبه بازار است که محل برگزاری آن، سواحل آفتابی آنجوناست و در میان گردشگران طرفداران بسیاری دارد. مردم محلی گوا، این مکان را شلوغ ترین و معتبر ترین مراکز خرید گوا می دانند و به همین دلیل هم بسیار مورد توجه مسافران این شهر قرار گرفته است.

در این بازار می توانید انواع صنایع دستی، وسایل هنری، زیور آلات، سوغاتی های محلی و حتی خوراکی و پوشاک را با کمی پیاده روی پیدا کنید. قیمت محصولات عرضه شده در این بازار هم مثل دیگر بازارهای گوا، بسیار معقول و مقرون به صرفه است؛ با این وجود چانه زدن و تخفیف گرفتن را هرگز فراموش نکنید.

بازار آجونا از مراکز خرید گوا

بازار پانجیم (Panjim Market)

پانجیم یک بازار سنتی روباز است که در منطقه پانجیم قرار دارد و یکی از بزرگترین مراکز خرید گوا به شمار می رود. خوراکی های سنتی، آجیل و خشکبار، شیرینی های متنوع، ترشی های محلی، صنایع دستی و محصولات هنری چند نمونه از اقلام عرضه شده در این بازار هستند. بازار پانجیم همه روزه از ساعت 7 صبح تا غروب آفتاب فعالیت می کند و بازدید از آن به هر گردشگری توصیه می شود.

بازار پانجیم از مراکز خرید گوا

بازار شبانه آرپورا (Saturday Night Market)

یکی دیگر از مراکز خرید گوا بازار شبانه آرپوراست. این بازار هر هفته، شنبه شب ها در منطقه ای از گوا به نام آرپورا برپا می شود و انواع صنایع دستی هندی و تبتی محصولات اصلی ارائه شده در آن هستند. پس اگر به دنبال جایی برای خرید سوغاتی های اصیل هندوستان می گردید، آرپورا یکی از بهترین گزینه هاست.

گفتنی است که این بازار از اولین بازارهای شبانه در هندوستان بوده که یک فرد آلمانی آن را پایه گذاری کرده است. انواع زیور آلات فانتزی، سنگ های قیمتی، آلات موسیقی محلی، لباس ها و منسوجات گلدوزی شده، پارچه های مخملی با رنگ ها و طرح های متنوع و انواع صنایع دستی و هنری هندی و شرقی با تخفیف های استثنایی و فوق العاده از جمله کالاهایی هستند که در این بازار شما را ترغیب به خرید می کنند. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید!

گشت و گذار در طبیعت زیبای شهر گوا با تور اقساطی هند

بازار شبانه مکی (Mackies Saturday Nite Bazaar)

یک بازار شبانه دیگر از مراکز خرید گوا است که شنبه شب ها از 6 عصر تا پاسی از شب در ساحل باگا برپا می شود. فروشندگان هندی و تبتی در این بازار انواع محصولات سنتی و محلی شهر خود را با بهترین قیمت ها به خریداران عرضه می کنند.

این بازار چند صد غرفه رنگارنگ دارد که با یک گشت و گذار چند ساعته در آن با انواع فرهنگ ها و صنایع هنری هندوستان آشنا می شوید. در لا به لای این غرفه ها، چندین رستوران محلی و فست فود مدرن نیز وجود دارد که نیاز شما به هر نوع غذا و خوراکی محلی را برآورده می کند. اجراهای زنده موسیقی و همینطور غرفه های آموزش طبخ غذاهای سنتی از دیگر امکاناتی است که در این مکان ساعت ها شما را سرگرم خواهد کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.