مراکز خرید ترکیه

مراکز خرید ترکیه

۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

برای بسیاری از مردم بهترین بخش سفر خرید کردن است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که سفر را برای خرید کردن دوست دارید، ترکیه مکان مناسبی برای شما است. اکثر شهرهای توریستی این کشور پر از مراکز خرید ترکیه و بازار هستند. فرقی نمی‌کند شما به استانبول می‌روید یا به آنتالیا و آنکارا یا ازمیر! در هر شهری می‌توانید تعدادی از بهترین و معروفترین مراکز خرید ترکیه را پیدا کرده و اوقات خوشی را در این مراکز سپری کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با برخی از بهترین مراکز خرید ترکیه آشنا کنیم.

مراکز خرید ترکیه

ترکیه، شهر بازارها

از آنجا که ترکیه پلی میان اروپا و آسیا است و با بنادر و اسکله‌های فراوانش محلی برای بارگیری و تخلیه بار کشتی‌ها به حساب می‌آید، از زمان‌های دور محلی برای تاجران و بازاریان و دست‌فرشان بوده است. در گذشته، اروپائیان برای وارد کردن کالاهای خود به آسیا باید از مسیر ترکیه عبور می‌کردند و آسیائیان نیز برای تجارت با اروپا باید از ترکیه می‌گذشتند. به همین دلیل مراکز خرید ترکیه از گذشته تا کنون به عنوان محلی برای تجارت و عرضه کالا شناخته شده است.

در میان شهرهای ترکیه استانبول در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. استانبول قطب تجاری و اقتصادی ترکیه است. تعداد بازارها و مراکز خرید در استانبول به قدری زیاد است که علاوه بر تجار و بازاریان، مسافرانی نیز که به قصد خرید وارد این شهر می‌شوند، گاهی اوقات تمام مدت زمان سفر خود را به گشتن در بازارها اختصاص می‌دهند و باز هم وقت کم می‌آورند.

مراکز خرید ترکیه و شهر استانبول در همه جای شهر پراکنده هستند و اگر شما گردشگر تور اقساطی استانبول هستید و برای کار و خرید به استانبول نرفته‌اید، به راحتی می‌توانید در میان گردش و تفریح خود به انواع مراکز خرید استانبول سر بزنید و خرید کنید.

خرید و رزرو تور اقساطی ترکیه بدون نیاز به ضامن

مراکز خرید استانبول

یکی از اصلی‌ترین میدان‌های استانبول، میدان تکسیم (تقسیم) است. اگر وارد شهر استانبول شوید، اسم این میدان و خیابانی به نام استقلال که به آن منتهی می‌شود را دفعات زیادی خواهید شیند، چرا که بسیاری از اماکن گردشگری ترکیه در نزدیکی این میدان است. علاوه بر این، سرتاسر خیابان استقلال و اطراف میدان تکسیم پر است از بازارها و هتل‌ها و کافه‌ها و بارها و رستوران‌هایی که می‌توانید اوقات بسیار خوشی را در آن‌ها سپری کنید.

از مهم‌ترین مراکز خرید استانبول می‌توان به مرکز خرید جواهر در نزدیکی میدان تکسیم، مرکز خرید بی‌اغلو ایش Beyoglu shopping center در خیابان استقلال و مرکز خرید ترکوز در حوالی میدان تکسیم اشاره کرد. علاوه بر این، در استانبول می‌توانید مراکز خرید چندمنظوره‌ای را نیز پیدا کنید و علاوه بر خرید، از شهربازی و رستوران و دیگر امکانات این مراکز استفاده کنید.

یکی از بزرگترین و مجهزترین این مراکز استانبول مال است. مرکز خرید ایستینه پارک، کانیون استانبول و پالادیوم نیز از دیگر مراکز خرید مدرن و مجهز استانبول هستند.

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ آن بعد از استانبول است، پس همانطور که حدس می‌زنید همانند استانبول مراکز خرید و بازارهای متنوع بسیاری دارد. اکثر این بازارها از تعداد بسیار زیادی فروشگاه تشکیل شده‌اند و طیف وسیعی از پوشاک و کیف و کفش کودک و بزرگسال را در انواع برندهای ترکیه‌ای و اروپائی ارائه می‌دهند.

از جمله این مراکز خرید ترکیه می‌توانیم به مرکز خرید آرمادا اشاره کنیم. این مرکز خرید که در خیابان اسکی شهیر قرار دارد، با 250 فروشگاه یکی از بزرگترین و معروف‌ترین مراکز خرید آنکارا است. مرکز خرید کنت پارک آنکارا نیز یکی دیگر از معتبرترین فروشگاه‌های آنکارا است که مرکزی چند منظوره به حساب می‌آید و علاوه بر فروشگاه‌های متنوع، مرکز تفریحی برای کودکان، سالن سینما، رستوران و …. را نیز در خود دارد.

بازار مسگران یا بازار باکیرجیلارچارشیسی نیز یکی دیگر از توریستی‌ترین بازارهای آنکارا است و برای افرادی را که به دنبال صنایع دستی و انواع ظروف مسی ترکیه هستند بسیار جالب است. از دیگر مراکز خرید بزرگ و معروف آنکارا می‌توانیم به کاروم Karum Shopping & Business Center، آنکامال ANKAmall و گالریا آنکارا Galleria Ankara اشاره کنیم.

رزرو تور اقساطی آنتالیا تنها با یک چک صیادی

مراکز خرید آنتالیا

شهر آنتالیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای و سواحل زیبایش یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه است. این شهر نیز مانند دیگر شهرهای پر مسافر و توریستی ترکیه پر است از مرکز خرید و بازار. در مراکز خرید آنتالیا شما می‌توانید انواع برندهای ترک و اروپایی را در کنار هم پیدا کنید.

از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید آنتالیا می‌توانیم به مرکز خرید تراسیتی (terra city)، مرکز خرید مارک (mark)، مرکز خرید میگروس (migros)، مرکز خرید دیپو (deepo)، مرکز خرید آکا پارک (akka park) و مرکز خرید اراستا (erasta) اشاره کنیم. اکثر این مراکز خرید در نزدیکی دیگر آثار دیدنی و توریستی آنتالیا قرار دارند و شما می‌توانید در کنار گشت و گذار و بازدیدهای خود برای خرید کردن و رفتن به مراکز خرید ترکیه هم برنامه‌ریزی کنید.

مراکز خرید آنتالیا

مراکز خرید کوش آداسی

یکی از دیگر شهرهای توریستی و دوست‌داشتنی ترکیه، کوش آداسی است. این شهر کوچک ساحلی، به خاطر ساحل زیبا و پارک‌های آبی‌اش در میان گردشگران شهرت دارد و هر ساله تعداد زیادی مسافر را به غرب ترکیه می‌کشاند. اگر اهل بازارگردی هستید و قصد سفر به این شهر با تور اقساطی کوش آداسی را دارید خیالتان راحت باشد.

این شهر کوچک نیز مثل بقیه شهرهای ترکیه آنقدر بازار و مراکز خرید متنوع در دل خود دارد که برای دیدن آن‌ها وقت کم می‌آورید. مرکز خرید آکدوگان Akdogan، مرکز خرید کوش آداسی ای‌وی‌ام Kusadasi AVM، مرکز خرید نوادا اوتلت novada outlet soke و بازار بزرگ کوش آداسی grand bazaar از جمله بهترین و معروف‌ترین بازارهای کوش آداسی هستند.

علاوه بر این‌ها، بازار حجیوات (hacivat shop) نیز یکی از مراکز خرید صنایع دستی است که مکان خوبی برای تهیه سوغاتی و آشنایی با صنایع دستی ترکیه است. این بازار یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید ترکیه است که بازدید از آن حتی اگر قصد خرید کردن را هم ندارید بسیار مفرح و دلپذیر است.

مراکز خرید کوش آداسی

سخن پایانی مراکز خرید ترکیه

علاوه بر شهرهایی که در اینجا معرفی کردیم، دیگر شهرهای پرمسافر ترکیه نیز دارای مراکز خرید متنوع و بزرگ و کوچکی هستند. قصد سفر به هرکدام از شهرهای ترکیه را که دارید، خیالتان از بابت خرید کردن در مراکز خرید ترکیه راحت باشد زیرا ترکیه کشوری است تجاری با انبوهی بازار و مراکز خرید ترکیه!

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.