آداب و رسوم عجیب مردم تایلند

عجیب ترین آداب مردم تایلند

۰۲ مرداد ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

کشور تایلند یکی از کشورهای محبوب توریستی در آسیاست که به «سرزمین لبخندها» معروف شده. این کشور آب و هوایی عالی دارد و به دلیل داشتن پوشش گیاهی گسترده و مناطق طبیعی و جنگلی پهناور مقصدی عالی برای طبیعت گردی توریست ها محسوب می شود. هم چنین از نظر فرهنگی و تاریخی نیز تایلند جاذبه های زیادی دارد و بسیاری از توریست ها از معابد و مکان های مذهبی در این کشور دیدن می کنند. با وجود همه این جاذبه های گوناگون، برخی آداب مردم تایلند بسیار عجیب و غریب است، در این مقاله قصد داریم با عجیب ترین آداب مردم تایلند آشنا شویم.

تور اقساطی تایلند با بهترین شرایط اقساطی پرداخت

درباره تایلند چه می دانید؟

همان طور که می دانید، دین رایج در تایلند دین بودایی است. بیش از 90 درصد مردم ساکن تایلند به این دین و مبانی آن اعتقاد دارند. مسحیت و اسلام دیگر دین های مطرح در تایلند هستند که طرفدارانشان بسیار کمتر از آیین بودایی است. در تایلند جشن ها و مراسم های مختلفی برگزار می شود که بیشتر این جشن ها بر اساس مفاهیم و اعتقادات بوداییان است. در این کشور 16 جشن مختلف در طول سال برگزار می گردد و از جمله مهم ترین های آن ها می توان به جشن فانوس اشاره کرد. جشن فانوس یکی از زیباترین و جذاب ترین مراسم هایی است که می توانید در تایلند ببینید.

عجیب ترین آداب مردم تایلند
فرهنگ مردم تایلند

در ادامه این مطلب ما می خواهیم به بررسی بیشتر فرهنگی تایلندی پرداخته و با عجیب ترین آداب مردم تایلند هم آشنا شویم. بسیاری از این قوانین ممکن است برای توریست ها و مسافرانی که به تایلند می روند عجیب و غریب و حتی بی معنی به نظر برسد. با این حال شما باید متوجه این قانون ها و آداب و رسوم مردم تایلند باشید و به آن ها احترام بگذارید تا در طول سفر خود به تایلند دچار مشکل نشوید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فرهنگ مردم تایلند

پیش از آن که به عجیب ترین آداب مردم تایلند بپردازیم لازم است با فرهنگ این کشور و ریشه های آن آشنا شویم. فرهنگ مردم تایلند با فرهنگ مردم چین، هند و بسیاری کشورهای آسیای شرقی شباهت زیادی دارد. در این فرهنگ احترام به پیشینیان و گذشتگان اهمیت بسیار زیادی دارد. خانواده ارزش بالایی داشته و ارتباط اعضای آن با یکدیگر محترم شمرده می شود (مانند بسیاری از کشورهای آسیایی دیگر).

مردم تایلند مردم مهربان، خوش اخلاق و مهمان نوازی هستند و در طول سفر خود رفتارهای خوبی از آن ها خواهید دید. به ویژه به هنگام مراسم ها و جشن هایی که در تایلند برگزار می شود شما می توانید این مهربانی و مهمان نوازی را بیش از هر موقع دیگر لمس کنید.

خانه و خانواده در فرهنگ تایلندی ارزش و اهمیت زیادی دارد. در خانواده اعضای بزرگ تر و مسن تر همواره مورد احترام هستند و باید با آن ها با ادب و تواضع برخورد شود. به هنگام جشن های عروسی معمولا عروس لباس سنتی صورتی رنگی می پوشد و داماد هم با کت و شلوار حاضر می شود.

تور قسطی بانکوک نیز برای طرفداران این شهر زیبا برگزار می گردد.

در تایلند هنر بیشتر مربوط به اقشار پردرآمدتر و بالاتر جامعه است. البته در طول سال های گذشته طبقه بندی های اجتماعی در تایلند دستخوش تغییراتی شده و قشر متوسط بیش از پیش رشد داشته است. با این حال هنر بیشتر مربوط به قشر خاصی است. در بیشتر آثار هنری کشور تایلند می توان رد پای اعتقادات بوداییان را مشاهده کرد. البته اخیرا توجه به زندگی اجتماعی معاصر و شرایط و چالش های قشرهای متوسط و پایین تر نیز در میان آثار هنری بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته اند.

مردم تایلند برای سلام کردن به یکدیگر ابتدا کف دو دست خود را به هم چسبانده، در حالی که انگشت ها رو به بالاست کمی خم شده و دستان خود را کمی بالا می برند. در سلام کردن و آداب معاشرت نیز اهمیت احترام به بزرگ تر کاملا مشهود است؛ افراد کوچکتر یا از رده های پایین تر باید ابتدا سلام کنند و سپس فرد بزرگ تر به آن ها پاسخ می دهد. برای سلام کردن به خانم ها باید عبارت «ساوات دی کا» و برای سلام کردن به آقایان باید عبارت «ساوات دی کراپ» را بر زبان آورد. فرد مقابل نیز به همین ترتیب پاسخ سلام را خواهد داد.

عجیب ترین آداب و رسوم مردم تایلند
فرهنگ عجیب مردم تایلند

عجیب ترین آداب و رسوم مردم تایلند

در هر کشوری برخی آداب و رسوم به هیچ وجه منطقی به نظر نمی رسند و عجیب و غریب هستند. از جمله قوانین و آداب عجیب مردم تایلند می توان به این اشاره کرد که پیش از آغاز نمایش یک برنامه فرهنگی مانند فیلم یا تئاتر، ابتدا باید سرود پادشاه پخش شود و همه باید به احترام آن سرود قیام کنند. اگر به عنوان توریست با این قانون آشنا نباشید ممکن است در چنین موقعیتی ناخواسته توجه دیگران را جلب کنید یا حتی باعث ناراحتی آنان شوید.

از جمله قوانین عجیب دیگر در تایلند این است که خارج شدن از خانه بدون پوشیدن لباس زیر ممنوع است! یا این که به دلیل وجود عکس پادشاه تایلند بر روی اسکناس پول، پا گذاشتن روی پول ممنوع است.
یکی از ویژگی های جالب در تایلند احترام و پذیرش تفاوت های جنسیتی و هویت های جنسیتی مختلف است. تا حدی که در بسیاری از شهرهای تایلند از جمله بانکوک، شما سه نوع دستشویی می یابید: یکی برای آقایان، یکی برای خانم ها و یکی هم برای تراجنسیتی ها.

چنانچه مقصد شما شهر زیبای پوکت است، تور توکت اقساطی نیست برگزار می گردد.

از جمله عجیب ترین آداب مردم تایلند، در مقوله ازدواج و سخت گیری هایی که در آن است مشاهده می شود. برای ازدواج باید تحصیلات شخص تکمیل شود و تنها در آن صورت است که فرد می تواند برای ازدواج اقدام کند. به این صورت که فرد ابتدا با خانواده نامزد خود آشنا شده و سپس همراه با خانواده اش به خواستگاری می رود. در تایلند هم رسمی برای پرداخت کردن شیربها به خانواده عروس وجود دارد.

در تایلند این رسم وجود دارد که کوچک ترین دختر خانواده خانه والدینش را به ارث می برد؛ از سوی دیگر این دختر و همسرش باید از پدر و مادر دختر در دوران پیری نگهداری کنند.

آداب و رسوم عجیب و غریب مردم تایلند
عجیب ترین آداب مردم تایلند

از دیگر آداب عجیب در میان مردم تایلند می توان به ممنوعیت راندن وسایل نقلیه موتوری بدون لباس بالاتنه اشاره کرد. هم چنین پرتاب کردن میوه درخت دوریان در تایلند ممنوع بوده و با جریمه همراه می شود. هم چنین در سفر به تایلند این نکته را مورد توجه قرار دهید که برای هدیه دادن به کسی آن را با دست راست بدهید و نیز بر روی سر کسی، حتی بچه ها دست نکشید؛ سر در فرهنگ تایلندی محترم ترین بخش بدن است.

برای سفر به کشور تایلند، قبل از سفر حتما راهنمای سفر به تایلند را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.