قوانین و مقررات عجیب تایلند

قوانین و مقررات عجیب تایلند

۱۷ مهر ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

زمانی که می خواهید به یک کشور خارجی همچون تایلند سفر کنید باید قوانین مربوط به آن کشور را بدانید تا سفری بی دردسر را تجربه کنید بنابراین باید با قوانین و مقررات عجیب تایلند آشنا شوید. به عنوان مثال زنان توریستی که به کشور ایران سفر می کنند باید از روسری یا شال استفاده کنند. بنابراین می توان درک کرد که هر کشوری قوانین مربوط به خود را دارد و کشوری مانند تایلند نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یک سری از این قوانین برای ما عجیب بوده و عواقب انجام آن بسیار عجیب تر خواهد بود و برخی دیگر کاملا قابل درک است. در این بخش می خواهیم در خصوص قوانین این کشور توضیحاتی را خدمت شما عرض کرده تا اگر قصد سفر به این کشور را دارید بتوانید آشنایی کاملی با قوانین آن داشته باشید و سفر بدون دردسری را تجربه کنید. اما لازم است قبل از نام بردن این قوانین یک آشنایی کلی با کشور تایلند و موقعیت جغرافیایی آن داشته باشیم.

برای خرید و رزرو تور اقساطی تایلند با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آشنایی بیشتر با کشور تایلند

کشور تایلند از دو واژه تای و لند گرفته شده که به معنای سرزمین مردمان آزاد است. این کشور واقع در جنوب شرقی آسیا بوده و زبان رسمی مردمان آن تایلندی است. پایتخت کشور تایلند شهر بانکوک نام دارد و بیش از 95 درصد مردمان آن مذهب بودایی دارند و طبیعی است که معابد بسیاری در این کشور وجود داشته باشد.

آب و هوای این کشور به صورت گرمسیری بوده و دارای آب و هوای گرم و خنک است، فصل گرم و خشک آن از ماه اسفند تا اوایل خرداد بوده، فصل بارانی آن از اواخر خرداد تا آذر ماه ادامه دارد و در نهایت فصل خنک آن از اواخر آذر تا بهمن ماه ادامه می یابد. از آنجایی که این کشور به دریا نزدیک است به همین دلیل در بیشتر مواقع دارای آب و هوای معتدل بوده و بسیار حاصلخیز است.

آشنایی با قوانین عجیب تایلند

حال که اطلاعات کلی از این کشور به دست آوردید بهتر است در این قسمت با قوانین و مقررات عجیب تایلند که گاهی جالب و کمی عجیب است آشنا شده تا زمان سفر بتوانید آگاهی لازم را از این کشور داشته باشید:

لمس نکردن سر افراد

در کشور تایلند سر مقدس ترین و مورد احترام ترین عضو بدن شناخته می شود به همین دلیل هیچ گاه زمان سفر به موها و سر کودکان دست نزنید و زمان استراحت بالای سر کسی نخوابید.

اشاره نکردن به کسی

اشاره کردن به افراد در بسیاری از قسمت های کشور تایلند بی احترامی محسوب می شود برای همین اگر خواستید به کسی اشاره کنید بهتر است این کار را با چانه انجام دهید. اگر هم زمان سفر قصد دارید از کسی بخواهید که به سمت شما بیاید بهتر است به جای اشاره با انگشت به صورت مستقیم به او، انگشتان خود را به سمت زمین گرفته و از شخص مورد نظر بخواهید که به سمت شما بیاید.

قیمت خرید تور بانکوک قسطی

مواظب پاهای خود باشید!

همان طور که در کشور تایلند سر مقدس ترین قسمت بدن محسوب می شود، پا نیز کثیف ترین عضو بدن به حساب می آید به همین دلیل هیچ وقت در این کشور با پا به کسی اشاره نکنید و سعی نکنید پای خود را از سر کسی بالاتر ببرید. در ضمن در حین سفر نباید پای خود را بر روی میز و یا صندلی قرار دهید زیرا بی احترامی و بی ادبی اتلاق می شود. در حین بازدید از معابد نباید پای خود را به طرف بودا دراز کرده و یا پای خود را بر روی مجسمه های بودا قرار دهید.

پرتاب نکردن وسیله یا ابزار

زمانی که خریدی انجام می دهید پول آن را برای فروشنده پرت نکنید زیرا عمل بسیار زشت و بی احترامی محسوب می شود به همین خاطر بهتر است از دست راست خود برای این کار استفاده کنید و هزینه را پرداخت کنید.

فریاد نزدن

در کشور تایلند نباید بر اثر عصبانیت خشمگین شوید و فریاد بزنید زیرا این عمل بی ادبی به شمار می رود.

بی احترامی نکردن به پادشاه تایلند

این موضوع طبیعی است که وقتی وارد یک کشوری می شوید به رهبر و موسس آن کشور نباید توهین کنید بنابراین هنگام ورود به این کشور هم نباید به پادشاه آن توهین کنید. حتی افرادی که در این کشور با عکس پادشاه بر روی دیوار و یا پول تایلند بی احترامی کند به زندان خواهد رفت.

توجه در سلام و تشکر کردن

زمانی که می خواهید با افراد تایلندی سلام کنید و یا از آنها تشکر کنید باید دو دست خود را به یکدیگر چسبانده و سر خود را به سمت پایین و بالا حرکت دهید، در ضمن یادتان باشد وسیله ای در دست نداشته باشید و با دست پر این کار را انجام ندهید. این حرکت را در کشور تایلند تمامی افراد به جز افراد خانواده سلطنتی و راهبان انجام می دهند.

برای سفر به تایلند راهنمای سفر به تایلند را مطالعه نمایید.

لبخند زدن

در کشور تایلند مردم اکثرا لبخند به لب دارند، چه در هنگام صحبت کردن معمولی و چه در هنگام عذرخواهی! بنابراین یادتان باشد همیشه در کشور تایلند لبخند بزنید.

در آوردن کفش در اماکن مختلف

به مانند بیشتر کشورهای آسیایی در هنگام ورود به مراکز مقدس و خانه باید کفش های خود را در آورید در غیر این صورت این کار بی ادبی شما را خواهد رساند. جالب است بدانید برخی از فروشگاه ها و رستوران ها در این کشور نیز به هنگام بازدید ممکن است از شما بخواهند قبل از ورود به آن مکان کفش خود را درآورید.

آشغال نریختن

در کشور تایلند باید از ریختن آشغال خودداری کنید زیرا در صورت انجام این کار به صورت نقدی مجازات خواهید شد. به عنوان مثال زمان گشتن در خیابان حواستان باشد که اگر در حال جویدن آدامس بودید هرگز آن را پرتاب نکنید. اگر این کار را انجام دهید حدود 600 دلار جریمه خواهید شد بنابراین بهترین کار این است که از ریختن آشغال دوری کنید.

معروف ترین سواحل تایلند کجاست؟

منع مصرف مواد مخدر

در کشور تایلند نیز به مانند بسیاری از کشورهای دیگر مصرف مواد مخدر غیرقانونی است و حکمی که برای مواد مخدر در نظر گرفته شده اعدام است. خرید داروهایی که بدون مجوز وارد کشور شود محکومیتی شبیه به مواد مخدر دارد. در این کشور سیگارهای الکترونیکی و کشیدن سیگار در مکان های عمومی نیز شامل مجازات نقدی و یا زندان خواهد بود.

همان طور که ملاحظه فرمودید این کشور دارای قوانین سختی بوده و در هنگام سفر به آن باید تمامی موارد گفته شده را رعایت کرده تا هیچ گونه مشکلی برای شما در حین سفر ایجاد نشود و بتوانید سفر خود را بدون دردسر انجام دهید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.