سوغات سریلانکا

معروف‌ترین سوغات سریلانکا

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ۲ دقیقه

سریلانکا که نام قدیمی آن سیلان است، جزیره در جنوب آسیا محسوب می‌شود. مساحت آن ۶۵ هزار و ۶۱۰ کیلومتر و دارای ۲۱.۴ میلیون نفر جمعیت است. این شهر که از مستعمرات بریتانیا بوده، زبان رسمی خود را سینهالی برگزیده است. دو پایتخت سری جایاواردنپورا و کلمبو، به ترتیب جاذبه‌های سیاسی و تجاری این کشور را دارند. در ادامه مطلب “سوغات سریلانکا” همراه ما باشید.

آب‌وهوای این کشور را می‌توان معتدل و گرمسیر دانست و از محصولات کشاورزی سریلانکا می‌توان به ادویه‌های معروفی چون وانیل، دارچین و زنجبیل اشاره کرد؛ علاوه بر آن، نارگیل هم که یکی از محصولات باکیفیت این کشور محسوب شده است، تجارت مخصوص خود را دارد و به سراسر دنیا صادر می‌شود. موارد دیگر مانند صنایع دست‌ساز، در این جزیره بسیار شناخته‌شده به‌حساب می‌آید و همچنین کارهای متنوع چوبی چون مجسمه‌ها و آینه‌های چوبی، از دیگر صنایع‌دستی این کشور به‌حساب می‌آید.

ویژگی‌های طبیعی این منطقه باعث شده که افراد زیادی، هر ساله از سراسر دنیا برای تفریحات و گردشگری، تور اقساطی سریلانکا را انتخاب کنند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین سوغات سریلانکا را به شما معرفی کنیم؛ اما بهتر است شناختی کلی درباره‌ی خود کشور داشته باشید و سپس با موضوع سوغات سریلانکا آشنا شوید. سوغات نشان‌دهنده یادبود شما از جایی است که به آنجا سفرکرده‌اید؛ این کشور به دلیل اهمیت دادن به صنایع‌دستی، سوغات‌های فراوان و گوناگونی دارد که در این مقاله به معرفی سوغات سریلانکا می‌پردازیم.

کشور سریلانکا

ساری و سارونگ سریلانکایی

لباس‌های سنتی این کشور، از جمله بهترین سوغات سریلانکا محسوب می‌شوند زیرا نشان‌دهنده فرهنگ سنتی آن‌ها است. ساری، لباس‌های سنتی زنان و سارونگ، لباس‌های سنتی مخصوص برای مردان شناخته می‌شود که رنگ و طرح‌های رنگارنگ و گوناگونی در طراحی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که جذابیت و زیبایی خاصی به آن نیز می‌بخشد.

راهنمای سفر به سریلانکا و نکات ضروری سفر به این جزیره

چای سیلان

مزارع چای در این کشور بسیار گسترده، باکیفیت و مرغوب حساب می‌شود. بسته‌بندی و عطرهای متنوعی که این چای دارد می‌تواند باسلیقه‌ی بسیاری از افراد سازگاری پیدا کند و نظر آن‌ها را به خود جلب کند؛ چای ارل گری و های برند را می‌توان از نمونه‌های شناخته‌شده چای در این سرزمین دانست که این سوغات سریلانکا طرفداران بسیاری دارد.

سنگ‌ها و جواهرات قیمتی

سنگ‌هایی چون یاقوت کبود و سنگ ماه‌ها، جزو سنگ‌های قیمتی و سوغات سریلانکا محسوب می‌شوند. راتناپورا، مرکز معادن این سنگ‌ها در نظر گرفت که سنگ‌های آن بسیار قیمتی است. یکی از شهرهای جزیره سریلانکا که Galle fort نام دارد، مرکز فروشگاه‌ها و مغازه‌های این سنگ به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید این سنگ‌های قیمتی را به‌عنوان یادگاری از این کشور خریداری و با خود به‌عنوان یادگاری ببرید.

سنگ‌ها و جواهرات قیمتی

پارچه‌های دست‌ بافت

همان‌طور که میدانید صنایع‌دستی در این کشور از ارزش و اهمیت بالایی برخوردارند و گونه‌های متفاوت از اجسام دست‌ساز به‌عنوان محصولات این کشور، به فروش می‌رسد و آن‌ها را به‌جاهای دیگر صادر می‌کنند. یکی از ابزارهای تولید پارچه که handloom نام دارد، از زمان‌های گذشته در بین زنان شهر وجود داشته و مورد استفاده قرار می‌گرفته است. آن‌ها برای تولیدات لباس، دستمال‌سفره و پارچه‌های حریر برای جهیزیه، از این دستگاه استفاده می‌کردند، این روش را می‌توان یکی از راه‌های درآمدزایی آن‌ها دانست که محصولات خود را به سراسر دنیا نیز صادر می‌کردند.

بهترین زمان سفر به سریلانکا چه فصلی از سال است؟

محصولات دریایی

منظور از محصولات دریایی، فروش حلزون‌ها، صدف‌ها و جلبک‌های بی‌جان است که درون دریا از بین رفته‌اند، زیرا آسیب رساندن به محیط‌زیست جرم بسیار بزرگی محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد. برخی از مغازه‌ها روی محصولات، طراحی‌های ظریفی انجام می‌دهند که زیبایی آن‌ها را چند برابر می‌کند و به‌ عنوان سوغات سریلانکا می‌فروشند.

کتاب‌های معروف

این کشور، دارای مجموعه‌ای از شاعران و نویسندگان بزرگ است که اثرات به‌یادماندنی از خود به‌جای گذاشته‌اند. خرید کتاب‌های معروف نویسنده‌های سریلانکایی برای افرادی که طرفدار شعر، شاعری و ادبیات هستند پیشنهاد می‌شود.

مجسمه‌های فیل و بودا

نماد فیل، برای افراد این کشور از معنی خاصی برخوردار است زیرا نشان‌دهنده‌ی فرهنگ، اعتقادات و باورهای گذشته آنان به‌حساب می‌آید. آن‌ها به ساختن مجسمه‌های فیل از جنس چوب در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، این فرهنگ را بین مردم سراسر دنیا پخش می‌کنند و از این راه درآمد مناسبی هم به دست می‌آورند. این محصول، جزو یکی از سوغات سریلانکا نیز است که مورد استقبال گردشگران هم واقع می‌شود؛ همچنین مجسمه‌های بودا هم به دلیل جنبه مذهبی، در معابد سریلانکایی و سراسر دنیا یافت می‌شوند.

مجسمه‌های فیل و بودا

سنگ‌های حکاکی شده با نصف قیمت

سنگ‌های حکاکی شده که در تمام معابد بودایی با نصف قیمت وجود دارند، از اهمیت خاصی برخوردار هستند. این سنگ‌ها حکاکی مذهبی دارند و در برخی از معابد به‌عنوان یادگاری، فروخته می‌شوند، گردشگرانی که برای عبادت یا بازدید به این مکان‌ها می‌آیند به این سنگ‌ها جذب می‌شوند و آن‌ها این سنگ‌های حکاکی شده را به‌عنوان یادگیری برای دوستان خود به یادگار می‌برند.

خوش طعم ترین غذاهای سریلانکا که در تور اقساطی این کشور باید امتحان کنید.

کارهای فلزی

موردهای دیگر از سوغات دست‌ساز که در این کشور تولید می‌شود، می‌توان کارهای فلزی را مورد اشاره قرارداد که از تولیدات گسترده کشور محسوب می‌شوند. کارهای فلزی معمولا در اطراف شهر کندی پیدا می‌شوند؛ کارهایی مثل سینی‌های فلزی تزیینی، ظروف، اشیا و مجسمه‌های فلزی، لامپ‌های فلزی مخصوص تشریفات، طرفداران زیادی دارد. طراحی خاص این کارها در رنگ و اندازه‌های مختلف، باعث شده که تمامی سلایق آن‌ها را بپسندند.

ماسک‌های سریلانکا

راکشا که نام دیگر این ماسک‌ها است، جزو مشهورترین سوغات سریلانکا به‌حساب می‌آید. جنس اکثر این ماسک‌ها، از چوب است و حالت نمادین دارد، از این ماسک‌ها به‌عنوان وسیله‌ای برای تزیین خانه، در مراسم‌ها و نمایش‌ها خاص، استفاده می‌کردند. لازم به ذکر است که این ماسک از طرح و اندازه‌های متفاوتی برخوردار است و این موضوع سبب شده برای همه‌ی افراد با همه‌ی سلیقه‌ها مناسب به نظر رسد.

ماسک‌های سریلانکا

محصولات آیورودا

این محصول که جنبه آرایشی و بهداشتی مخصوص خانم‌ها را دارد، طب سنتی مخصوص این کشور است. انواع مختلف ماسک‌ها، کرم‌های گیاهی، روغن‌های ماساژ و شامپوهای ضد شوره وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کرده و به‌عنوان سوغات سریلانکا به دوستان خود هدیه دهید. همان‌طور که توجه کردید، این کشور نیز همانند هر منطقه گردشی دیگر از سوغات به خصوصی برخوردار است که شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خودتان آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید.

پیله های عصر پرواز مجری اختصاصی تورهای اقساطی با شرایط استثنائی

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.