غذاهای سریلانکا

خوش طعم ترین غذاهای سریلانکا

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

یکی از جذاب ترین بخش های سفر به سریلانکای زیبا و شگفت انگیز خوردن غذاهای خوش طعم و متفاوت این کشور است. غذاهایی پر ادویه و منحصر به فرد که شباهت هایی هم با غذاهای هندی دارند. چشیدن طعم فوق العاده غذاهای سریلانکا یکی از جاذبه های گردشگری کشور زیبای سریلانکا محسوب می شود. تنوع بهترین وازه برای توصیف عذاهای منحصر به فرد و خوش طعم کشور سریلانکا محسوب می شود و غذاهایی با طعم های متنوعی را می توان در این کشور زیبا و دیدنی همسایه اقیانوس زیبای هند امتحان کرد. با ما در پیله های عصر پرواز همراه شوید تا شما را کمی بیشتر با خوش طعم ترین غذاهای سریلانکا آشنا کنیم.

اگ هاپرز Egg Hoppers

یکی از معروف ترین و خوش طعم ترین غذاهای کشور زیبای سریلانکا اگ هاپرز است. صبحانه ای بسیار کامل و مقوی با طعم فوق العاده که آرد برنج ماده اصلی تشکیل دهنده آن محسوب می شود و شباهت زیادی به پنکیک دارد. شیره نارگیل یکی از محبوب ترین مواد در تهیه غذاهای سریلانکا یکی دیگر از موادی است که برای تهیه این غذای خوش طعم به کار می رود. همانگونه که از نام این غذا هم پیداست، تخم مرغ یکی دیگر از موادی است که برای تهیه اگ هاپرز از آن استفاده می کنند. می توان این غذای خوش طعم را با ادویه کاری و برای وعده شام هم مصرف کرد.

غذاهای سریلانکا

کوتو روتی Kottu roti

کوتو روتی یکی دیگر از معروف ترین و خوش طمع ترین غذاهای سریلانکا است که امتحان طعم متفاوت و فوق العاده آن یکی از خاطرات خوب شما از سفر به کشور زیبای سریلانکا خواهد بود. این غذا علاوه بر طعم فوق العاده عطری بسیار وسوسه کننده و اشتهابرانگیز دارد و نباید بدون خوردن آن سریلانکا را ترک کرد. کوتو روتی یکی از غذاهای خیابانی سریلانکا هم محسوب می شود که دیدن شیوه طبخ آن به اندازه خوردن این غذای خوش طعم و معروف برای گردشگران جذابیت دارد.

گوشت بره، پیاز، سبزیجات متنوع، ادویه های مختلفی مانند فلفل و پودر کاری و گوتامبا روتی یا نان سرخ شده مواد اصلی تشکیل دهنده این غذای خوش طعم سریلانکایی هستند. تماشای نحوه تهیه این غذا توسط فروشندگان غذاهای خیابانی در سریلانکا یکی از جذاب ترین کارهایی است که می توان در این کشور انجام داد.

در سفر خود همراه با تور اقساطی سریلانکا حتما از این غذاها امتحان کنید!

جوجه کاری Kukul mas curry

جوجه کاری یکی دیگر از محبوب ترین غذاهای سریلانکا است که نباید امتحان طعم بی نظیر آن را در سفر به این کشور زیبا و دوست داشتنی از دست داد. در واقع این غذا با ذائقه مسافران ایرانی سریلانکا هم بسیار هماهنگ است و با عطر و طعم فوق العاده توانسته نظر گردشگران را به خود جلب کند. برای تهیه این غذای خوش طعم تکه های جوجه را با ادویه های مختلف مانند پودر کاری، فلفل، هل و رازیانه به خوبی پخته و آن را با برنج سرو می کنند. اگر با تور سریلانکا همراه شده و به این کشور زیبا و دیدنی سفر کردید، امتحان طعم این غذای بسیار خوش طعم را هم فراموش نکنید.

ساموساس Samosas

ساموس یکی دیگر از غذاهای خوش طعم سریلانکایی است که بسیار شبیه سمبوسه ایرانی است. غذایی که توسط فروشندگان غذاهای خیابانی هم فروخته می شود و محبوبیت بسیار زیادی در میان گردشگران دارد. موادی که برای پر کردن این غذا استفاده می شود متفاوت است و می توانید بنا به سلیقه خودتان انواع مختلف ساموس را در سریلانکا امتحان کنید. معمولا درون این غذای خوش طعم را با سبزیجات و ادویه های مختلف پر می کنند. این غذا با سس هایی بسیار خوش طعم و لذیذ سرو می شود.

خوش طمع ترین غذاهای سریلانکا

عدسی Dhal

یکی دیگر از خوش طمع ترین غذاهای سریلانکا عدسی است. این غذا در میان اهالی این کشور طرفداران بسیاری دارد و در وعده های غذایی مختلفی سرو می شود. برای تهیه این خوراک بسیار خوش طعم عدس های قرمز را در شیر نارگیل می پزند که طعمی متفاوت و منحصر به فرد به این غذا می دهد. ادویه های مختلفی که برای پخت عدسی استفاده می شوند هم عطر و طعم این غذا را فوق العاده تر می کند.

سفری خوش و به یادماندنی همراه با تور اقساطی بالی پیله های عصر پرواز!

سالاد نارگیل Pol Sambol

سالاد نارگیل دیگر غذایی است که می توانید در کشور زیبای سریلانکا امتحان کرده و از چشیدن طعم فوق العاده و منحصر به فرد آن در این کشور زیبا و شگفت انگیز قاره آسیا لذت ببرید. برای تهیه این سالاد بسیار خوش طعم که معمولا در کنار غذا خورده می شود از میوه محبوب نارگیل، پیاز قرمز، ادویه جات مختلف و آبلیمو استفاده می شود. ترکیب این مواد شاید در نظر اول خیلی سازگار به نظر نرسد اما این غذا در کشور سریلانکا و در میان گردشگرانی که به این کشور زیبا و دیدنی سفر می کنند، بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و با خوردن آن می توانید طعمی متفاوت و کاملا جدید را امتحان کنید.

لامپریس Lamprais

لامپریس یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای سریلانکا است که ریشه آن به کشور هلند باز می گردد، لامپریس است. غذایی که دو ماده اصلی تشکیل دهنده آن برنج و گوشت بوده و یکی از غذاهای محبوب کشور سریلانکا در میان گردشگران به شمار می رود. برای تهیه لامپریس، گوشت را با ادویه های مختلف طعم دار کرده و به همراه برنج سرو می کنند. در طبخ این غذا از برگ موز هم استفاده می شود که طعمی متفاوت و منحصر به فرد به آن می بخشد.

معروف ترین غذاهای سریلانکا

ماهی ترش و ادویه کاری Fish ambul thiyal

اگر به کشور سریلانکا سفر کردید، خوردن غذاهای فوق العاده دریایی را هم فراموش نکنید. یکی از غذاهای دریایی معروف و محبوب این کشور ماهی ترش و ادویه کاری است. برای تهیه این غذای خوش طعم ماهی را به شکل مکعبی بریده و با ادویه های متنوع و خوش طعم سرخ می کنند. این غذا طعم ترشی داشته و معمولا آن را همراه با برنج سرو می کنند.

اگر قصد سفر به سریلانکا را دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری از این کشور زیبا و دیدنی قاره آسیا داشته باشید، راهنمای سفر به سریلانکا در بلاگ پیله های عصر پرواز را هم فراموش نکرده و سفری به یادماندنی تر را به سریلانکای رویایی و شگفت انگیز تجربه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.