شارجه یا دبی

شارجه یا دبی؛ کدام انتخاب بهتری است؟

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

امارات بهترین کشور توریستی

امارات متحده عربی یکی از بهترین کشورهای توریستی جهان است. در دهه های گذشته سرمایه گذاری های بسیار کلانی برای توسعه صنعت گردشگری و توریسم در این کشور صورت گرفته است و این کشور از این نظر پیشرفت های زیادی را کسب کرده است. به همین دلیل امروزه شهرهای مختلف این کشور مانند ابوظبی، شارجه یا دبی همگی بین توریست ها و گردشگران شهرت زیادی دارند.

سالانه گردشگران زیادی با تور اقساطی امارات به دیدن شهرهای مختلف آن رفته و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم میزنند. در ادامه مقاله “شارجه یا دبی” همراه ما باشید.

آب و هوای کشور امارات

کشور امارات که یکی از همسایه های جنوبی ایران است، آب و هوای بسیار گرمی دارد. اما این آب و هوای گرم برای بسیاری از توریست هایی که از کشورهای اروپایی، مخصوصا کشورهایی که آب و هوای بارانی یا سردسیر دارند خود نوعی جاذبه محسوب می شود. البته گاهی این گرما به حدی زیاد می شود که حتی تردد به صورت پیاده در شهرهای امارات دشوار است اما باز هم این موضوع چیزی از ارزش جاذبه های گردشگری در امارات نمی کاهد.

امارات بهترین کشور توریستی

مهمترین شهرهای امارات

در میان شهرهای مختلف امارات، سه شهر هستند که مهم تر و برجسته ترند: ابوظبی، بزرگترین و مهم ترین شهر شیخ نشین این کشور که به عنوان پایتخت انتخاب شده است؛ دبی، شهری توریستی که محل بازدید و گردش هزاران گردشگر در طول سال با تور اقساطی دبی است؛ و شارجه، شهر زیبا با سواحل جذاب و مراکز فرهنگی مهم.

هر یک از این سه شهر جاذبه ها و ویژگی های مخصوص خود را دارند. اما یک سوال مهم برای مسافران و گردشگرانی که به امارات سفر می کنند این است: از بین شارجه یا دبی کدام یک انتخاب بهتری است؟

پاسخ به سوال انتخاب شارجه یا دبی می تواند بسیار مفصل باشد. در بحث سفر به شارجه یا دبی و انتخاب از بین این دو شهر، باید جنبه های مختلفی را بررسی کرد. با توجه به این که هدف اصلی شما از سفر به امارات چه باشد، هر یک از دو شهر شارجه یا دبی می توانند انتخاب های خوبی برای سفر باشند.

در این مطلب به این سوال پاسخ می دهیم که در سفر به امارات، از بین شارجه یا دبی کدام یک مقصد بهتری برای مسافرت است؟ هر یک از این دو شهر چه ویژگی هایی دارند و برای چه دسته ای از مسافران مناسب تر هستند.

آشنایی با کارت گردشگری دبی و چگونگی تهیه آن

دبی، شهری برای خرید و تفریح

دبی یکی از قطب های توریستی جهان است. در حال حاضر این شهر بین توریست ها و گردشگران بسیار محبوب است و هر روز بر امکانات و ویژگی های تفریحی مختلف آن افزوده می شود. هر کس که قصد یک سفر تفریحی داشته باشد، می تواند به دبی رفته و از امکانات این شهر بهره مند شود.

در دبی شما می توانید انواع مکان های تفریحی را بیابید. حتی در بزرگ ترین پاساژها و مراکز خرید دبی هم امکانات بازی و سرگرمی وجود دارد. به عنوان مثال در دبی مال شما می توانید وسایل بازی و سرگرمی را بیابید. یا در آکواریوم دبی که شهرتی جهانی دارد، شما می توانید از مشاهده دنیای زیرآب و انواع گونه های آبزی لذت ببرید.

دبی، شهری برای خرید و تفریح

مراکز خرید دبی

علاوه بر این ها، در دبی مراکز خرید بسیار متعددی وجود دارد. این مراکز خرید هر آن چه بخواهید خریداری نمایید را در خود جای داده اند. از لباس گرفته تا کیف و کفش، از وسایل آرایشی و بهداشتی گرفته تا تجهیزات دیجیتال و موبایل و تبلت؛ هر آن چه می خواهید بخرید، در دبی یافت می شود. ضمن آن که قیمت ها در دبی بسیار بهتر از شهر ابوظبی است و خرید در آن جا مقرون به صرفه تر در می آید.

به طور خلاصه امکانات تفریحی و مراکز خرید تجاری در دبی بسیار فراوان هستند. اگر قصد شما از سفر کردن به کشور امارات متحده عربی، لذت بردن از امکانات تفریحی مختلف و خرید کردن اجناس اصل باشد، بهترین مقصد همان شهر دبی است.

مراکز خرید دبی

شارجه، شهری برای تفریحات ساحلی و بازدید از مراکز فرهنگی

در شارجه هم مراکز تفریحی، سینما، رستوران ها و مراکز خرید متعددی وجود دارد ولی از این نظر، شارجه قابل مقایسه با دبی نیست. در عوض، شارجه برای کسانی که می خواهند به ساحل بروند، تنی به آب بزنند یا در آفتاب استراحت کنند یک مقصد بی نظیر است.

اگر به شارجه مسافرت کنید، از آن جا که بیشتر هتل ها در نزدیکی سواحل شهر قرار دارند، کار راحتی برای رفتن به کنار دریا و تفریحات آبی دارید. سواحل شارجه بسیار گسترده هستند و شما می توانید در این ساحل ها استراحت کنید. این سواحل برای توریست های اروپایی جذابیت زیادی دارند. هم چنین اگر قصد شنا کردن در آب را داشته باشید، مناطق مختلفی برای این هدف در نظر گرفته شده اند؛ شما می توانید با شنا کردن هم گرمای هوای این شهر را بهتر تحمل کنید و هم از سفرتان لذت ببرید.

برترین جشنواره ها و فستیوال های دبی؛ از موسیقی تا رنگ

دلایل مهم سفر به شارجه

از دلایل مهمی که می توان برای سفر به شارجه بیان کرد، خلوت تر بودن این شهر است. همان طور که می دانید، دبی یکی از قطب های گردشگری و توریسم محسوب می شود و توریست هایی که به آن جا مسافرت می کنند خیلی زیادند. برعکس دبی، شارجه خلوت تر است و هم چنین هزینه های کمتری هم در این شهر باید پرداخت کنید.

علاوه بر این ها شارجه دارای مراکز فرهنگی متعدد است. اگر به دیدن جاذبه های فرهنگی یا آشنایی با آداب و رسوم کشور امارات علاقه مند هستید، شارجه می تواند به خوبی نیاز شما را پاسخ بدهد. در شارجه دو موزه بسیار مهم وجود دارند که می توان آن ها را مهم ترین موزه های کشور امارات به حساب آورد. یکی از این موزه ها موزه تمدن اسلامی است که با معماری جذاب و داشتن اشیا و آثار بسیار جالب، می تواند برای هر توریستی جذابیت داشته باشد. هم چنین موزه دریایی شارجه، دیگر مرکز مهم فرهنگی در این شهر است.

دلایل مهم سفر به شارجه

نتیجه گیری کلی سفر به شارجه یا دبی

در پاسخ به این سوال که از بین شارجه یا دبی کدام یک انتخاب بهتری است، ابتدا باید بدانید قصد شما از سفر چیست؟

به دبی سفر کنید اگر می خواهید:

  • از بروز ترین و جذاب ترین امکانات تفریحی استفاده کنید
  • برای خرید کردن سفر کنید
  • یک سفر سرشار از آسایش و تفریح داشته باشید و
  • جاذبه هایی مانند آکواریوم دبی، آب نمای دبی و برج بلند خلیفه را تماشا کنید.

به شارجه سفر کنید اگر می خواهید:

  • از تفریحات ساحلی و آبی لذت ببرید،
  • از مکان های فرهنگی دیدن کنید،
  • خرج کمتری در سفر داشته باشید و
  • در یک شهر آرام و خلوت و به دور از هیاهو وقت خود را بگذرانید.
به شارجه سفر کنید اگر می خواهید:
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.