ترسناک ترین مکان های روسیه

ترسناک ترین مکان های روسیه کدامند؟

۱۸ تیر ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

در کشور روسیه مناطقی وجود دارد که هم به دلیل جاذبه‌ها و شگفتی‌های طبیعی و هم به دلیل نقل افسانه‌ها و باورهای عجیب و حیرت‌آور بومیان مناطق مختلف روسیه که گاها خرافاتی بیش نیستند، باعث شده مردم دچار خوف و وحشت شوند؛ و این مناطق را در برهه‌ای از تاریخ خالی از سکنه و به حال خود رها کنند. که نتیجتا این مناطق از ترسناک ترین مکان های روسیه شناخته می شود.

دریاچه شیطان

دریاچه شیطان یکی از مناطق غیرطبیعی و ترسناک ترین مکان های روسیه در منطقه Urzhum در 772 کیلومتری مسکو دریاچه‌ای بیضی‌ شکل است که با انبوهی از گیاهان که بصورت جزیره هایی بر روی آب اند پوشیده شده است. از این دریاچه فواره‌هایی بالا می آیند و صدایی همهمه گونه ایجاد می‌کند. که بومیان منطقه بشدت از آن واهمه دارند و دریاچه را شوم می‌دانند. طبق باورهای قدیمی این دریاچه را حاصل گریه بسیار زنان و کودکان از خودکشی عزیزانشان می‌دانند.

آن‌ها بر این باورند که دریاچه پناهگاهی برای شیطان زیر آب شده است و فواره‌ها هم توسط شیطان ایجاد می‌شود. اما علم این پدیده را حاصل گرفتگی حفره‌ها و کانال‌های تهِ دریاچه می‌دانند که هر بار این گرفتگی‌ها با فشار آب باز می شوند و فواره‌ها ایجاد می‌شوند. این پدیده بیشتر در بهار و زمان ذوب یخ‌ها رخ می دهد.

دریاچه شیطان

دشت مرگ

دشت مرگ که در 3700 کیلومتری مسکو قرار دارد یکی از مکان‌های مخوف و مافوق طبیعی و ترسناک ترین مکان های روسیه است. مکانی که قطب نما، ساعت و دستگاه‌های مغناطیسی را از کار می‌اندازد و محققان را دچار مشکل کرده است. افراد وقتی به نزدیکی این منطقه می‌رسند بیمار می‌شوند یا در مناطق اطراف گمراه شده و ساعت‌ها سرگردانند. طبق گفته محققان دلیل بروز این پدیده‌ها انفجار شهاب‌سنگ در سال 1908 میلادی عنوان کردند.

آنها مدعی شدند، شاید بخشی از سنگ در زمین جا مانده و میدان مغناطیسی قوی اش موجودات و لوازم را تحت تاثیر قرار می دهد. عده ای دیگر اذعان داشتند که ذغال سنگ گداخته در زمین باعث تولید گازکربنیک و مسمومیت جانداران شده است.

با رزرو تور اقساطی روسیه از ترسناک ترین مکان های روسیه دیدن نمایید.

فانوس اتمی

فانوس اتمی در جزیره ساخالین از وهم انگیز ترین بناهای رها شده و ترسناک ترین مکان های روسیه است که توسط میورا شینو در این جزیره ساخته شد. این فانوس منحصربه‌فرد در سال 1939 بر روی یک دیزل ژنراتور با یک باتری پشتیبان اضطراری شروع بکار کرد. بعدها در سال 1990 با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها با انرژی هسته‌ای دوباره به کار افتاد. اما باز هم سال‌ها به حال خود رها شد و در سال 2006 تجهیزات این فانوس به غارت رفت و این بنا را تبدیل به یکی از ترسناک ترین مکان های روسیه کرد.

فانوس اتمی

معدن الماس میر

معدن الماس میر در یاکوتا معدنی روباز بود. که بخش عمده الماس روسیه را تولید می‌کرد و از منابع اصلی درآمد مردم این منطقه بود. چون الماس این معدن در عمق زمین قرار داشت به مرور استخراج آن پرهزینه شد و کم‌کم به حال خود رها شد. این معدن از نمای هوایی مانند حفره‌ای در قلب روسیه است که نمایی بسیار وحشتناک دارد و به ترسناک‌ترین سیاه‌چاله روی زمین معروف است. شاید اگر قرار باشد ترسناک ترین مکان های روسیه را بشناسیم بی درنگ تصویر این سیاه چاله عظیم در ذهنمان نقش ببند.

معدن الماس میر

بنای زاخلوچی Zakhluchye

بنای زاخلوچی Zakhluchye در مسکو که بنایی مذهبی است در منطقه‌ای جنگلی در ساحل دریاچه ای حوالی مسکو رها شده که طی سال‌های متمادی دست‌خوش باورهای کهنه و خرافاتی مردم منطقه شده است. این بنای مذهبی که اواخر قرن نوزده به‌عنوان معبد بنا شده بود اکنون در میان باغی با درختان درهم به مکانی رازآلود و مخوف مبدل شده است. این معبد دارای برج‌های عجیبی است که کاشی‌کاری‌های آن جاذبه بسیار دارد. این مکان باشکوه هم در زمره ترسناک‌ترین مکان‌های روسیه بشمار می رود.

پیله های عصر پرواز مجری تخصصی تورهای قسطی با شرایط ویژه

هتل پنج ستاره نورثرن کرون Northern Crown

از دیگر ترسناک ترین مکان های روسیه می‌توان به هتل پنج ستاره نورثرن کرون Northern Crown در سنت پترزبورگ اشاره داشت. این بنا در سال 1988 توسط شوروی مشرف به رودخانه کارپاوکی Karpovki در سنت پترزبورگ ساخته شد. اما در مراحل پایانی به دلیل مشکلات و مسائل مالی پروژه ساخت آن متوقف شد و به حال خود رها شد. 250 اتاق لوکس در این هتل وجود دارد که با مرمت قابل بهره‌برداری است. ویرانی‌های قابل مشاهده این بنا از شهرهای اطراف آن را به باشکوهترین و شاید ترسناک ترین مکان های روسیه مبدل کرده است.

هتل پنج ستاره نورثرن کرون

کارخانه داگ دیزل

کارخانه داگ دیزل در داغستان به عنوان مرکز آموزش‌ها و ساخت تجهیزات نیروی دریایی روسیه در سال 1939 ساخته شد که با تغییر نیازهای نیروهای نظامی این کشور از چرخه فعالیت خارج شد. این کارخانه دو مایل و نیم از ساحل فاصله دارد و در دریای خزر به حال خود رها شده است. این کارخانه که امروزه مخروبه ای خوفناک و جزو ترسناک ترین مکان های روسیه است که جز پرندگان سکنه‌ای ندارد؛ و به دلیل فاصله زیاد از ساحل دسترسی به آن کار راحتی نیست. این مکان در اواخر غروب خورشید به دلیل پرواز پرندگان بر فراز آن بسیار خوف انگیز و ترسناک است.

خرید تور اقساطی مسکو، با امکانات ویژه و اقامت در بهترین هتل ها

دره مرگ

دره مرگ یکی دیگر از مناطق رمزآلود و ترسناک ترین مکان های روسیه است. این مکان به پاتیل بزرگ غرق شده نیز مشهور است. دره مرگ در 6 هزار کیلومتری شرقِ مسکو و در نواحی رودخانه Vilyuy قرار دارد. طبق اظهارات بومیان منطقه، دیگچه های بزرگی در زمین دفن شده که لبه‌های تیز آن بیرون مانده است و غول‌های یک چشم آهنپوش زیر این پاتیل ها خوابیده اند. هر کسی به منطقه وارد می‌شود دچار گیجی و درد در ناحیه شکم می شود.

تحقیقات نشان داده تأثیرات عجیب منطقه ناشی از تولید گازهای سمی آتش‌فشانی است. اما هنوز دلیل علمی و درستی برای شگفتی های این منطقه ارائه نشده زیرا کاوشگرانی که به این منطقه می روند همگی دچار بیماری و سردرگمی می شوند. این رفتارهای مافوق طبیعی منطقه، این مکان را به ترسناک‌ترین مکان‌های روسیه مبدل کرده است.

دره مرگ

منطقه دارگوس Dargavs

یکی از مناظر دیدنی و ترسناک ترین مکان های روسیه منطقه دارگوس Dargavs در مرز جنوبی روسیه با گرجستان واقع است. در این منطقه مقبره‌ها و سرداب هایی بر بلندای تپه‌ها بنا شده اند که قدمتشان به قرن 19 میلادی برمی‌گردد. یافته‌های فراوانی از قایق‌های چوبی دفن شده به چشم می‌خورد که به گفته بومیان منطقه متعلق به گذشتگانی است که باور داشتند مردگان بعد از مرگ باید از رودخانه عبور کند.

منطقه دارگوس

سخن پایانی

وجود این مناطق طبیعی یا غیرطبیعی در کشور روسیه، هر ساله سبب جذب گردشگران و کاوشگران بسیاری به این منطقه می شود. البته ناگفته نماند که از این راه درآمد کمی هم نصیب دولت روس نشده است!

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.