آثار تاریخی روسیه

معروف ترین آثار تاریخی روسیه

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

کشور روسیه یکی از غنی ترین فرهنگ ها را به خود اختصاص داده است. از دیرباز تمدن روس ها جز مهم ترین تمدن ها در جهان بوده اند. روسیه در طول تاریخ جز کشورهای مهمی بوده که در مقاطع مختلف توانسته تاثیرات قابل توجهی بر روی سایر کشورها بگذارد. این کشور پهناور فرهنگ های مختلفی را در دل خود جای داده است و فراز و نشیب های بسیاری را سپری کرده. آثار تاریخی روسیه، بهترین شواهد از تاریخ و فرهنگ عمیق این کشور هستند.

در بین شهرهای مختلف روسیه، دو شهر مسکو و سن پترزبورگ اهمیت بسیار زیادی دارند. بیشتر توریست هایی که به این کشور می روند راهی این دو شهر می شوند تا از مکان های دیدنی و تاریخی آن ها بازدید کنند. سن پترزبورگ از سال های بسیار دور یکی از مهم ترین شهرهای دنیا بوده است. این شهر از دوران حکومت تزارها بر روسیه و پیش از آن یک مرکز مهم محسوب می شده. امروز هم سن پترزبورگ میزبان توریست های بسیاری از سراسر دنیاست که برای دیدن مکان های تاریخی و کلیساهای باشکوه این شهر به آن سر می زنند.

در این مطلب قصد داریم به معرفی معروف ترین آثار تاریخی روسیه بپردازیم و اندکی درباره پیشینه و تاریخچه آن ها توضیح دهیم. اگر قصد سفر به روسیه و مخصوصا شهر سن پترزبورگ را داردی، این مطلب می تواند برای شما بسیار مفید باشد. شما با سر زدن به این مکان ها و آثار تاریخی روسیه می توانید لذت سفر خود را چندین برابر کنید.

کلیسای سنت باسیل

بدون تردید اولین نامی که در فهرست معروف ترین آثار تاریخی روسیه به ذهن می رسد، کلیسای سنت باسیل است. کلسیایی بسیار باشکوه، بزرگ و نمادین که یک مرکز توریستی مهم در شهر مسکو روسیه محسوب می شود. معماری خاص و رنگ بندی شده کلیسای جامع سنت باسیل آن را به یکی از مهم ترین کلیساها در جهان تبدیل کرده است. این کلیسای ارتدوکس از چندین کلیسای بزرگ تشکیل شده که در کنار یکدیگر این مجموع با شکوه را به وجود آورده اند.

کلیسای سنت باسیل در میدان سرخ واقع شده است. قدمت آن به قرن 16 میلادی باز می گردد. جالب است بدانید که این کلیسا تا ابتدای قرن 17 میلادی به عنوان بلندترین ساختمان در اروپا شناخته می شد. کلیسای سنت باسیل به دستور ایوان مخوف، یکی از معروف ترین تزارهای تاریخ روسیه ساخته شد. کسی که آن چنان بی رحم بود که پس از ساخته شدن این کلیسای زیبا و با شکوه دستور داد چشم های معمار آن را کور کنند؛ چرا که نمی خواست دیگر بنایی با این شکوه و عظمت در هیچ جای دیگری ساخته شود.

اصلی ترین بخش در کلیسای سنت باسیل مسکو کلیسای جامع تثلیث است که پیش از سایر بخش های این مجموعه ساخته شد. از سال 1929 میلادی این کلیسا به عنوان یک موزه فعالیت می کند. هم چنین یونسکو این کلیسا را در فهرست میراث های جهانی قرار داده است.

آثار تاریخی روسیه

کاخ کرملین و میدان سرخ

یکی دیگر از آثار تاریخی روسیه که باعث جذب توریست های بسیاری به این کشور می شود، میدان سرخ و کاخ کرملین است. کاخ کرملین عمدتا به خاطر اهمیت سیاسی بسیاری که دارد شهرت زیادی پیدا کرده است؛ اما شاید جالب باشد بدانید قدمت کاخ کرملین به قرن 14 میلادی باز می گردد. میدان سرخ و کاخ کرملین در مرکز شهر مسکو هستند و یکی از با شکوه ترین مناطق این شهر محسوب می شوند.

کاخ کرملین علاوه بر آن که از نظر سیاسی بسیار مهم است، از لحاظ تاریخی نیز اهمیت بسیاری دارد. این کاخ در کنار میدان سرخ و کلیسای سنت باسیل در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. در بین کاخ های شهر مسکو این کاخ قدیمی ترین کاخ است. برخی از بخش های آن نزدیک به 8 قرن قدمت دارند.

یکی از ویژگی های کاخ کرملین که موجب شده شکوه و زیبایی آن بیش از پیش بشود، قرار گرفتن آن در مجاورت رود موسکوا است؛ مهم ترین رود در شهر مسکو که از کنار کاخ کرملین رد می شود و منظره ای زیبا به آن می بخشد. از مهم ترین بخش ها در کاخ کرملین می توان به سالن سنت اندرو، سالن سنت الکساندر نوسکی و سالن سنت جورج اشاره کرد.

با تور اقساطی روسیه الان سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید!

کاخ کاترین

کاخ کاترین از مهم ترین آثار تاریخی روسیه است که می تواند با زیبایی بی مثال خود شما را خیره خود کند. این کاخ در پوشکین در نزدیکی شهر سن پترزبورگ روسیه قرار گرفته و مانند یک جواهر در آن محدوده می درخشد. ظاهر بیرونی کاخ کاترین با استفاده از برجسته کاری هایی که مزین به طلا شده اند پوشیده شده و چشم هر بیننده ای را خیره خواهد گذاشت.

کاخ کاترین متعلق به کاترین اول، همسر پیتر کبیر است. در ساخت این کاخ از خلاقانه ترین شیوه های معماری بهره گرفته شده؛ یکی از بخش های این کاخ اتاق کهربا است که نمایی بی نهایت زیبا دارد. بدون تردید می توان کاخ کاترین را مجلل ترین ساختمان در کل سن پترزبورگ و یکی از باشکوه ترین سازه های جهان به حساب آورد.

آثار تاریخی روسیه

کاخ زمستانی

کاخ زمستانی با نام موزه آرمیتاژ نیز شناخته می شود. بنایی با شکوه و دیدنی در شهر سن پترزبورگ که هر ساله مرکز بازدید هزاران توریست و گردشگر از سراسر دنیاست. این موزه بزرگ هم از نظر توریستی و تجاری اهمیت زیادی دارد و هم جز معروف ترین آثار تاریخی روسیه قرار می گیرد.

معماری زیبا و نمای بیرونی خیره کننده این کاخ موجب شده تا شهرت فراوانی برای خود کسب کند. این کاخ اقامتگاه سلطنتی پتر کبیر بوده و قدمت آن به قرن 18 میلادی باز می گردد. این بنا بعد از پتر کبیر بارها مورد بازسازی قرار گرفت.

رزرو تور اقساطی مسکو تنها با یک چک صیادی !

کاخ پترهوف

یکی دیگر از آثاری که از دوران حکومت پتر کبیر در روسیه به جای مانده کاخ پترهوف است. کاخ پترهوف در حومه شهر سن پترزبورگ واقع شده و حقیقتا یک شاهکار تمام عیار معماری است. یکی از نام های این کاخ پایتخت آب نماها است. دلیل آن نیز وجود آب نماهای بسیار زیبا در دل باغی بزرگ در دل کاخ است. این کاخ زیبا با بیش از 2 قرن قدمت یکی از مهم ترین آثار تاریخی روسیه محسوب می شود.

آثار تاریخی روسیه

مترو مایاکاوسکایا

شاید باورش سخت باشد که یک ایستگاه مترو در بین آثار تاریخی روسیه مطرح شود؛ اما این حقیقت دارد که ایستگاه مترو مایاکاوسکایا یکی از شاهکارهای معماری در روسیه است. مترو روسیه از نظر زیبایی شهرت فراوانی دارد. در این بین این ایستگاه مترو بدون تردید بهترین و زیباترین نقطه است. جایی که فراتر از یک ایستگاه مترو بوده و به لطف زیبایی فراوانش به بک جاذبه توریستی تبدیل شده است.

جهت اطلاع از شرایط تور اقساطی روسیه و رزرو آن با مشاوران ما در پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.