کوش آداسی یا آنتالیا؟

کوش آداسی یا آنتالیا؟

۱۱ تیر ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

کوش آداسی یا آنتالیا؟ شما برای تعطیلات کدام یکی را انتخاب می کنید؟ کوش آداسی ساحلی و خوش آب و هوا یا آنتالیای تاریخی و لوکس؟ کوش آداسی در سواحل غربی ترکیه قرار گرفته و آنتالیا بیشتر به جنوب نزدیک است. هر دو این مناطق، ساحلی هستند و این یعنی با سفر به آن ها می توانید روزهای متوالی شنا کنید، خوش بگذرانید، غذاهای محلی بخورید و از اقامت در هتل های جذاب و مجلل لذت ببرید. اما شما کدام یکی را انتخاب می کنید؟ کوش آداسی یا آنتالیا؟

کوش آداسی یا آنتالیا؟

کوش آداسی یا آنتالیا؟ کدام شهر توریستی ترکیه را انتخاب کنیم؟

در ادامه مقاله “کوش آداسی یا آنتالیا” به بررسی این دو شهر توریستی و جاذبه های آنها می پردازیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شهر زیبای آنتالیا

آنتالیا پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه و مرکز استان آنتالیاست. در بین شهرهای ساحل مدیترانه، این شهر بزرگ ترین و البته یکی از زیباترین هاست. آنتالیا با تاریخ غنی و مناظر مسحور کننده، یکی از شهرهایی است که نه تنها مردم ترکیه و خاور میانه، بلکه گردشگرانی از سر تا سر دنیا، با تور اقساطی آنتالیا برای دیدنش می آیند. کوهستان های تاوروس در اطرافش، حتی در گرم ترین روزهای سال آن را کمی خنک نگه می دارند. آنتالیا نتیجه مدرنِ شهرهای کوچک باستانی و امپراتوری های سقوط کرده در صدها سال پیش از این است. آثار این شهرها و امپراتوری ها را هنوز به صورت دژهای سنگی و بناهای بزرگ تاریخی در گوشه و کنار شهر می شود دید.

بهترین زمان سفر به آنتالیا؛ مروارید دریای مدیترانه در ترکیه

چرا به آنتالیا سفر کنیم؟

اگر عاشق مناظر طبیعی هستید، آنتالیا مقصد ایده آل شما در ترکیه است. علاوه بر کوهستان های بزرگ و سرسبز که همیشه با درختان کاج پوشیده شده اند، یک مسیر پانصد کیلومتری از فتحیه به آنتالیا هست که بیشتر گردشگران بخشی از این مسیر را پیاده روی می کنند (چون طی کردن کل مسیر، بیست و نه روز طول می کشد!).

این مسیر از کنار بناهای تاریخی، دشت های سرسبز و مزارع محلی می گذرد و برای ریلکس کردن بعد از یک روز شلوغ و پر سر و صدا عالی است. آنتالیا آبشارهای جذاب، سواحل بی نظیر و البته تفریح های خیلی لوکس و جذاب در اختیارتان می گذارد. از اقامتگاه های مجلل کنار ساحل تا هتل بوتیک هایی که کوچک تر و ارزان تر هستند ولی چیزی از کیفیت کم ندارند. در بازارهای محلی آنتالیا گشت و گذار کنید و هم لباس، میوه و غذای محلی بخرید هم از نزدیک با فرهنگ مردم ترکیه آشنا بشوید. غروب آفتاب را هم با منظره اقیانوس، در یکی از سواحل این منطقه تماشا کنید.

چرا به آنتالیا سفر کنیم؟

جاذبه های دیدنی آنتالیا

قایق سواری روی آب های مدیترانه

هر روزی و هر ساعتی از شبانه روز، کشتی ها و قایق های تفریحی در ساحل های مختلف آنتالیا آماده هستند تا شما را به گردش دریایی ببرند.

مسجد ییولی مناره (Yivli menare)

قدمت بنای این مسجد به قرن سیزدهم میلادی برمی گردد و مناره های زیبایش برای هر کسی که به معماری و تاریخ علاقه داشته باشد، جذاب هستند.

شهر گمشده مایرا

یکی از جذاب ترین جاذبه های تاریخی ترکیه. در حد فاصل دو منطقه فینیکا و کاس در اطراف آنتالیا، یک شهر باستانی قرار گرفته که کنده کاری هایش (به شکل صورت) واقعا شگفت انگیز هستند.

آکوالند یا پارک آبی

هم در چشمه های آب گرم از خواص درمانی بهره مند شوید و هم در سرسره ها و استخرها تفریح کنید.

آکوالند یا پارک آبی

کافه بایرام افندی

این کافه در بخشی از یک پارک جنگلی قرار دارد و تمام میزهایش هم کنار یک رودخانه هستند. در یک فضای طبیعی با هوای خیلی خیلی تمیز، از قهوه و کیک لذت ببرید.

کافه جوی

اگر به دنبال یک غذای ساده و سریع هستید این کافه با سوخاری ها، سالادها و پیتزاهای باکیفیتش می تواند گزینه خوبی برای رفع خستگی در سفر باشد.

مهیج ترین تفریحات آنتالیا که نمی‌توانید از آن‌ها غافل شوید!

شهر کوش آداسی

کوش آداسی که زمانی یک روستای ماهیگیری کوچک و دور افتاده بود، این روزها به یکی از مقاصد گردشگری جذاب در آسیا و دنیا تبدیل شده است. این شهر با هشت ساحل که تمامشان زیبا هستند، در بهار و تابستان میزبان گردشگرانی است که با تور اقساطی کوش آداسی برای هوای معتدل و طبیعت نفس گیرش به آن می آیند. کوش آداسی در استان آیدین (Aydin) ترکیه قرار گرفته و حدود صد کیلومتر با ازمیر فاصله دارد. از فرودگاه ازمیر، می توانید با یک تاکسی که حدود پنجاه یورو قیمت دارد، یک ساعته به این منطفه برسید.

شهر کوش آداسی

جذابیت های کوش آداسی

کوش آداسی نسبت به آنتالیا، فضای جنگلی و سرسبز کمتری دارد و همین افزایش فضای شهری، آن را به مقصد مورد علاقه کسانی تبدیل کرده که از تعطیلاتشان تفریح، رستوران و کافه گردی و البته خرید می خواهند. همچنین نزدیک بودنش به بعضی از جاذبه های مهم فرهنگی، تاریخی و مذهبی در ترکیه عامل مهمی در جذب گردشگر محسوب می شود. بنای تاریخی کلیسای بازیکلیا را حتما ببینید و در کافه ی معروف سلکوک (Selçuk Köftecisi) کوفته هایش را که در تمام کشور معروف شده اند امتحان کنید.

این کافه، پنجاه سال است که به مردم این منطقه کوفته های ترکی محلی می دهد. می خواهید تجربه بافت سنتی تر را داشته باشید؟ چهل دقیقه از ساحل به سمت سیرین سه (Sirince) رانندگی کنید و به یک منطقه روستایی برسید که پر است از خانه های چوبی، مزارع زیتون و فروشگاه های محلی.

تجربه هیجان در تفریحات کوش آداسی، از قایق رانی در دریای اژه تا اسب سواری

یادتان نرود که در کوش آداسی این چند جا را ببینید:

روستای کریزلی

عاشق فضای سبز هستید. به این روستا در ده کیلومتری کوش آداسی سر بزنید که پر از تاکستان و در تمام فصل های سال خلوت و آرامش بخش است.

جزیره کبوتر (Guvercin Ada )

کمی دورتر از خلیج کوش آداسی، این جزیره با با قلعه های قرن سیزدهمی پیدا می کنید که هم می توانید از بالای باروهای بلندش دریا را نگاه کنید و هم در کافه های ساحلی اش لبی تر کنید.

جزیره کبوتر (Guvercin Ada )

رستوران کازابلانکا

این رستوران در واقع یک استیک هاوس یا استیک فروشی است که در آن انواع غذاهای فرنگی و استیک ها را می شود امتحان کرد.

رستوران ارزینکان (Erzinkan)

مجموعه ای از غذاها و دسرهای معروف ترکیه را در ارزینکان بخورید.

سخن پایانی

ما در مطلب “کوش آداسی یا آنتالیا” سعی کردیم کامل ترین مقایسه را میان دو شهر زیبای ترکیه داشته باشیم. حال شما به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که کوش آداسی یا آنتالیا کدام یک برای سفر بهتر است.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای ”کوش آداسی یا آنتالیا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.