خرید ملک در ازمیر

خرید ملک در ازمیر

۰۶ آبان ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

طبق آخرین قوانینی که در سال 2018 در کشور ترکیه تصویب شد، یک تبعه‌ی خارجی برای خرید ملک در ازمیر می‌تواند یک ملک به ارزش 250 هزار دلار خریداری کند و با استفاده از این امتیاز حق شهروندی این کشور را به دست آورد. ترکیه یک کشور پرجمعیت محسوب می‌شود که سالانه 40 میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند، به همین دلیل است که می‌توان ترکیه را یک منطقه‌ی خوب برای سرمایه‌گذاری دانست.

پس از استانبول و آنکارا، ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه به‌حساب می‌آید؛ که در سواحل دریای اژه قرار گرفته است. این شهر یکی از قطب‌های گردشگری ترکیه است که سالانه افراد بسیاری به آن سفر می‌کنند. آثار تاریخی متعدد، وجود دانشگاه‌های معتبر و عوامل دیگر، سبب شده است که این شهر استانداردهای لازم برای زندگی کردن در آن را داشته باشد. مساحت این شهر چیزی بالغ‌بر 734 هزار کیلومترمربع است و حدود چهار هزار نفر، جمعیت دارد.

این شهر از جاذبه‌های گردشگری بسیاری مثل سواحل آرام، برج ساعت میدان کناک، کلیسای سنت پلیکارت، خانه حضرت مریم، غار اصحاب کهف، معبد آپلون و مسجد حیصار برخوردار است که سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌کند. امروزه ازمیر یکی از شهرهایی که در آن به میزان بالایی خریدوفروش خانه انجام می‌شود، به‌حساب می‌آید؛ اگر شما قصد خرید خانه در ازمیر را دارید، بهتر است ابتدا اطلاعاتی کامل را درباره‌ی تمام ویژگی‌های این شهر به دست آورید و سپس اقدام به خرید کنید. در این مقاله به برسی خرید ملک در ازمیر و برخی از موضوعاتی که باید بدانید، می‌پردازیم.

خرید ملک در ازمیر

قوانین خرید ملک در ازمیر

طبق قانون 35 املاک و اراضی ترکیه، یک تبعه‌ی خارجی می‌تواند در این کشور ملکی تا حداکثر 30 هکتار که
در منطقه‌ی نظامی قرار نگرفته است را خریداری کند. با توجه به این قانون، یک فرد می‌تواند با در نظر گرفتن
این موارد ملک‌های مختلفی اعم از مسکونی، تجاری، اراضی را خریداری کند.

زمانی که شما ملک خود را خریداری کردید، باید طی دو سال اقدام به ساخت کنید و در این مدت پروژه‌ی خود
را به وزارت مربوطه نیز معرفی کنید؛ همچنین اگر ملکی که خریده‌اید تجاری است باید به دنبال انجام کارهای
اداری آن، قبل از شروع پروژه باشید.
در قرارداد خرید ملک در ازمیر، یکسری قوانین وجود دارد که اگر انجام نشود، قرارداد شما باطل به‌حساب خواهد آمد،
که در اینجا به این قوانین خرید ملک در ازمیر اشاره‌ای خواهیم داشت.

  • ملک شما باید از طریق وزیر مربوطه تایید شود که اگر نشود پایان پروژه‌ی شما رقم می‌خورد.
  • داشتن پایان کار برای شروع پروژه الزامی است و نداشتن آن به معنی باطل بودن قرارداد خواهد بود.
  • تبعه‌ی خارجی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارد، باید ساکن کشوری باشد که در لیست کشورهایی که ترکیه تابعیت آن‌ها را مجاز اعلام کرده است، قرار دارد.

با تور اقساطی ازمیر الان سفر کنسد و 10 ماه دیگر پرداخت کنید !

مدارک مورد نیاز خرید ملک در ازمیر

  • سند ملک و اطلاعات کامل ملک موردنظر
  • مدارک خریدار که شامل کارت شناسایی و پاسپورت است؛ توجه داشته باشید که این مدارک باید به زبان ترکی ترجمه‌شده باشد.
  • رسید پرداخت عوارض شهرداری
  • دو قطعه عکس شش در چهار از خریدار و فروشنده
  • حضور وکیل با داشتن اصل و کپی مدرک وکالت‌نامه که توسط وزارت خارجه و دادگستری تایید شده است.
  • دو نفر شاهد
شرایط خرید ملک در ازمیر

اقامت در ازمیر ترکیه با خرید خانه

اتباع ایرانی می‌توانند به مدت 90 روز در ازمیر ترکیه، بدون ویزا بمانند اما خرید ملک در ازمیر می‌تواند باعث اخذ و دریافت ویزا و شهروندی ازمیر شود. لازم به ذکر است شما می‌توانید با مبلغی کمتر ازآنچه پیش‌تر گفته شد ملکی را خریداری کنید، اما با پرداخت مبلغ کمتر شما نمی‌توانید شهروندی این کشور را به دست آورید و فقط قادر به دریافت ویزا هستید.

افرادی که ملکی با ارزش کمتر از 250 هزار دلار خریداری می‌کنند، باید ابتدا دو و سپس سه سال بعد اقامتشان را تمدید کنند و بعد از گذشت 5 سال از خرید خانه، فرد می‌تواند به اداره‌ی مهاجرت رفته و اقامت دائم خود را دریافت کند؛ اما اگر شما ملکی بیش از ارزش گفته‌شده تهیه کنید، طبق قانونی که در سال 2018 تصویب شد، در طول سه ماه پاسپورت و اقامت خود را دریافت می‌کنید. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، مکان و محله‌ای است که در آن تصمیم به خرید ملک‌ دارید، شما باید جوانب مختلفی مانند امکانات رفاهی، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی، مکان‌های عمومی و مواردی این‌چنینی توجه داشته باشید.

نکته‌ی دیگری که لازم است بدانید این است که امکان دارد شما در طول روز با تبلیغ‌های گوناگونی در جهت خرید ملک در ازمیر و دیگر شهرهای مختلف ترکیه مواجه شوید که در آن‌ها وعده‌های گوناگونی نیز به گوش می‌رسد، این مواردی که ذکر می‌شود تا حدی ممکن است درست باشد اما باید کار را بر اساس قوانین حاکم در ترکیه پیش برد تا مشکلی ایجاد نشود.

ازمیر یا استانبول؟ کدام برای زندگی بهتر است؟

هزینه‌های انتقال مالکیت در ازمیر

مالیات انتقال سند در این شهر، 4% ارزش کل ملک است که این مالیات پرداختی باید به میزان مساوی بین خریدار و فروشنده تقسیم شود.
در صورت عدم حضور خریدار، هزینه‌ی اخذ وکالت 150 یورو است و همچنین برای دریافت پایان کار باید مبلغی را درازای نکاتی چون نوسازی و متراژ پرداخت کنید که از 400 یورو شروع می‌شود.
اخذ آبونمان برق متناسب با قدمت ملک است، اگر ملک شما نوساز است باید مبلغی بالغ‌بر 100 یورو و اگر قدیمی‌ساز است، 30 یورو باید بپردازید.

تا به اینجا به مواردی که مرتبط با خرید ملک در ازمیر بود پرداختیم و اکنون به برسی منطقه‌ی ازمیر می‌پردازیم تا بتوانید محلی که در آن قصد خرید ملک رادارید، کامل بشناسید.

خرید ملک در ازمیر

موقعیت محیطی ازمیر

این شهر از موقعیتی خوبی برخوردار است و نقطه غرب و شرق را به هم متصل می‌کند، ازمیر از 2 منطقه آزاد (منطقه‌ای خارج از محوطه‌ی گمرکی که در آن نیازی به پرداخت عوارض و مالیات نیست.) و 13 شهرک صنعتی ساخته‌شده است که این عوامل در اقتصاد و سرمایه‌گذاری‌هایی که در این شهر انجام می‌شود تاثیر دارد؛ این شهر روزبه‌روز پیشرفت می‌کند و شرایط زندگی در آن مهیاتر می‌شود.

هزینه‌های زندگی در ازمیر

زندگی در ازمیر، کم‌هزینه‌تر از زندگی در استانبول و آنکارا است و شما با هر میزان درآمدی می‌توانید یک زندگی معمولی و خوب را رقم بزنید. همین موضوع سبب شده است که بسیاری از افراد تصمیم به تغییر محل سکونت خود بگیرند و به زندگی در ازمیر و خرید ملک در ازمیر فکر کنند.

با واحد پول ترکیه و نکات استفاده از آن آشنا شوید !

امنیت و آرامش در ازمیر

در این شهر حدودا چهار میلیون نفر زندگی می‌کنند و تقریبا می‌توان گفت یک شهر کم‌جمعیت است. برخلاف این شهر، استانبول که یک شهر شلوغ و پرجمعیت به‌حساب می‌آید، آرامش و امنیت بالایی ندارد و آمار دزدی و مشکلاتی این‌چنینی در این شهر بالا است. پس اگر تصمیم شما برای زندگی یک محیط آرام و امن است، ازمیر را انتخاب کنید.
تمامی فاکتورهای ذکرشده، در چند وقت اخیر سبب شده است که نرخ خرید خانه در این شهر رو به افزایش باشد و طبق آمار تا سال 2018، 8 هزار ملک به اتباع کشورهای خارجی دیگر فروخته‌شده است.

خرید خانه در ازمیر
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.