استانبول یا ازمیر؟

ازمیر برای زندگی بهتر است یا استانبول؟

۱۰ تیر ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

امروزه سوالی خیلی از افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند می پرسند، این است ازمیر یا استانبول؟ کدام یک برای زندگی دائمی و سفر بهتر است؟ دغدغه ی این افراد این است که، حالا که می خواهند از شهر و کشور و برخی دلبستگی های خود جدا شوند و به امید یک زندگی بهتر، راحت تر، آرام تر و از لحاظ اقتصادی قوی تر و یا حتی برای ادامه تحصیل، ترک وطن کنند (که خود جای فکر و بحث فراوان دارد)، کشور مقصدشان ویژگی هایی که مورد نیاز آن ها است را داشته باشد.

استانبول به عنوان یکی از شهرهای پرطرفدار مهاجر پذیر، سال های سال است که پیش می تازد. به دلیل رشد فرهنگی، ترکیب حضور تاریخ و تمدن و مدرنیته، تلفیق آسیایی اروپایی اش و …، استانبول انتخاب مهاجرت خیلی ها بوده است.

برای کار، زندگی آرام تر، آمادگی برای مهاجرت به اروپا یا امریکا، تحصیل و … هر دلیلی که دارید و می خواهید ترکیه و البته استانبول را برای زندگی انتخاب کنید ، این مقاله را بخوانید. در این مقاله ما یک پیشنهاد تازه برای شما داریم.

بهترین شرایط برای خرید تور اقساطی استانبول در آژانس پیله پرواز

پیشنهادی به نام ازمیر

ازمیر ، شهری زیبا، لطیف و عاشقانه، متنوع از نظر آب و هوایی، دارای پیشینه و آثار تاریخی بسیار، که از لحاظ مدرنیته با استانبول برابری می کند، یکی از دختران جذاب پدر ترک منطقه است. اما اینکه ازمیر برای زندگی بهتر است یا استانبول ، و یا اینکه چرا باید میان استانبول و ازمیر برای انتخاب محل مهاجرت رقابتی تنگاتنگ وجود داشته باشد، سوالی است که پاسخش را تا چند دقیقه دیگر در خواهید یافت.

در ادامه 9 دلیلی که ازمیر شهر مناسبی برای مهاجرت است را خواهید خواند و نتیجه گیری با خودتان است که ازمیر برای زندگی بهتر است یا استانبول، ازمیر یا استانبول ؟

ازمیر یا استانبول؟
مزایای زندگی در ازمیر

ازمیر یک شهر مدرن است

قطعا همه ما دوست داریم در یک شهر مدرن و جذاب و البته با کمترین هزینه ممکن زندگی کنیم. ازمیر علاوه بر اینها در کنار اعتقاد به مدرنیته، بافت اصیل خود را نیز در بسیاری از نقاط شهر حفظ کرده است که تماشایش می تواند دل و جان شما حسابی سر ذوق بیاورد.

هزینه های پایین تر نسبت به استانبول

قطعا در پایتخت ها و شهرهای بزرگ هر کشوری ، هزینه زندگی بیشتر از شهرهای دیگر است. البته هستند شهرهای گرانی که زندگی کردن در آن ها به اندازه زندگی در پایتخت ها هزینه بر است. اما در ازمیر با آنکه سومین شهر ترکیه از نقطه نظرهای مختلف محسوب می شود، هزینه زندگی به نسبت استانبول و آنکارا بسیار پایین تر است و شما قدرت خرید بالاتری خواهید داشت. همچنین فروشگاه های معتبر و حراجی های دائمی در ازمیر نیز به کمک وضعیت اقتصادی شما می شتابد.

آب و هوای بهتر حتی نسبت به آنتالیا

آنتالیا در ترکیه به آب و هوای دلپذیر و رویایی اش مشهور است. به طوری که سالانه مسافران زیادی برای لذت بردن از اقلیم سبز و مرطوب آنتالیا و سواحل زیبایش عازم این شهر سبز آبی می شوند. اما باید گفت ازمیر نیز دست کمی از خواهر دیگرش ندارد و حتی در نقاطی گوی زیبایی، آرامش و عاشقانگی را از آنتالیا می رباید. اگر می خواهید در کنار مدرنیته و هزینه کمتر ، آب و هوای رویایی را در روز مرگی تان نیز تجربه کنید، ازمیر می تواند بسیار گزینه مناسبی برایتان باشد.

ازمیر برای زندگی بهتر است یا استانبول؟
آب و هوای شهر ازمیر

اگر دانشگاه معتبر و سطح بالا می خواهید

شاید هدف شما و یا فرزندتان برای مهاجرت، درس خواندن در یک دانشگاه خوب باشد. باید بدانید که ازمیر دارای دانشگاه هایی است که از لحاظ سطح علمی بسیار بالا هستند و گزینه های خوبی پیش پای شما قرار می دهند. دانشگاه کمبریج انگلستان نیز در شهر ازمیر شعبه دارد.

غذاهای ایرانی پسند

خب قطعا افراد دوست ندارد وقتی قرار است برای مدتی طولانی به یک شهر و یا کشور دیگر مهاجرت کنند، غذاهایی بخورند که باب میلشان نیست و ذائقه اش با آن جور نیست. اما برای ایرانیان خوش خوراک در ازمیر از این خبر ها نیست. جالب این جاست بسیاری از غذاهای ترکی که برایشان سر و دست می شکنیم، ریشه ی ازمیری دارند.

ارزانترین قیمت خرید تور اقساطی ازمیر با بهترین مزایا

درصد بالای اشتغال حتی برای مهاجران

خب قطعا شما هر جایی که بخواهید برای زندگی بروید، نیاز به شغل و در امد دارید. شما در ازمیر کمتر دغدغه ی کار خواهید داشت. چرا که گرچه این شهر کوچک است اما سرویس هایی که انسان ها در یک شهر هرچند کوچک لازم دارند هیچگاه محدودیت بردار نیست. شما در ازمیر بی کار نمی مانید.

امنیت و آرامشی بسیار بالاتر از استانبول

به طور کلی کلان شهر های هر کشوری و به خصوص استانبول، از لحاظ آرامش و گاها امنیت به پای شهرهای 3 و 4 آن کشور نمی رسد. در حال حاضر در استانبول فقط چیزی در حدود 4 میلیون مهاجر سوریه ای و عراقی وجود دارند. این با توجه به معادلات و رخدادها و کاراکترهای موثر و خشن سیاسی سال های اخیر در منطقه می تواند سهم به سزایی در کاهش امنیت یه شهر داشته باشد.

ازمیر یا استانبول ؟ کدام برای زندگی بهتر است؟
آؤامش و زیبایی ازمیر

آثار تاریخی زیبا که برایش بلیط نمی خرید

نکته جالب توجه درباره ازمیر این جاست که شما همین که در شهر راه می روید و به محل کار یا تحصیلتان می روید، می توانید از کنار موزه های بدون محدوده و آثار باستانی رد شوید و لذتش را ببرید. بسیاری از آثار تاریخی ازمیر از جمله میدان کوناک به راحتی در دسترس عموم قرار دارد.

سفر به یادماندنی را با تور ترکیه قسطی را در کنار ما تجربه کنید.

حمل و نقل عمومی آسان

دغدغه ی حمل و نقل عمومی آن هم زمانی که شما هنوز اتومبیل شخصی ندارید و یا محل کار و یا تحصیلتان در نقطه ای است که سخت است با اتومبیل بروید، می تواند بسیار مهم باشد. در ازمیر شما در هرجای شهر که باشید به راحتی می توانید خود را به نقطه مورد نظرتان برسانید. حمل و نقل ریلی در ازمیر سر و سامان عالی دارد و هیچوقت برای رفتن به مرکز شهر و جاهای شلوغ به مشکل نخواهید خورد.

در پایان این نظر شخص شماست که تصمیم بگیرید و انتخاب کنید که ازمیر یا استانبول؟ ازمیر برای زندگی بهتر است یا استانبول.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.