شرایط زندگی در ازمیر

شرایط زندگی در ازمیر

۲۹ مهر ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

یکی از معروف ترین شهرهای کشور ترکیه، ازمیر است. ازمیر در کنار استانبول و آنکارا یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است و از نظر تجاری و اقتصادی اهمیت بسیار زیادی دارد. تور اقساطی ازمیر برای مسافران و گردشگران، از جمله مسافران ایرانی که به ترکیه می روند، از محبوبیت بالایی برخوردار است. داشتن آب و هوایی معتدل در اکثر اوقات سال، برگزاری فستیوال های متعدد، داشتن سواحل زیبای ماسه ای، تاریخی غنی و پر فراز و نشیب و آسان بودن شرایط زندگی در ازمیر، از ویژگی های مهم این شهر ترکیه هستند که آن را به یک نقطه خاص در این کشور تبدیل کرده اند.

یکی از اتفاقاتی که در سال های اخیر با رشد رو به رو بوده است، مهاجرت به ترکیه و سکونت در این کشور است. یکی از نقاطی که ایرانیان برای سکونت در ترکیه بر می گزینند، شهر ازمیر است. دلایل این انتخاب متفاوت است. در این مطلب، قصد داریم به بررسی کامل و جامع شرایط زندگی در ازمیر بپردازیم. چه قصد مسافرت و گردش در این شهر را داشته باشید و چه بخواهید به آن مهاجرت کنید، دانستن نکات و شرایط زندگی در ازمیر می تواند به شما کمک بسیاری کند.

معرفی شهر ازمیر ترکیه

قدمت ازمیر بسیار طولانی است. شواهد موجود نشان می دهند تمدن هایی در 6500 سال پیش از میلاد مسیح در این منطقه زندگی می کرده اند. در دوران 6 تا 5 قرن پیش از میلاد مسیح، ازمیر ترکیه یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین شهرهای زمان خود بوده است و در اوج پیشرفت قرار داشته است. شهر ازمیر اکنون نیز به عنوان سومین شهر بزرگ کشور ترکیه پس از استانبول و آنکارا شناخته می شود. ازمیر در غرب ترکیه قرار دارد و مساحت آن 7340 کیلومتر مربع برآورد شده است.

ازمیر در تاریخ خود فراز و نشیب های زیادی داشته است. ازمیر و منطقه اژه در بازه های قابل توجهی تحت کنترل و حکومت یونانیان بوده اند. اقوام مختلفی در سالیان مختلف در ازمیر حضور داشته اند. مانند یونانی ها، شامی ها، اعراب، یهودی ها و… آثار باستانی و مکان های تاریخی موجود در این شهر نشان دهنده تاریخ غنی و تمدن های فراوانی است که در این شهر ساکن بوده اند.

زندگی در ازمیر

جمعیت شناسی ازمیر

طبق آخرین آمار موجود از سرشماری ازمیر، جمعیت این شهر حدود 4.300.000 نفر است. همان طور که گفته شد، اقوام مختلفی در ازمیر هستند. مردم ازمیر مردمی خونگرم و مهمان نواز هستند و همین یکی از نکات مثبت زندگی در ازمیر است. زبان رسمی این شهر ترکی است و جالب این که با وجود تعداد زیاد مسافران و گردشگرانی که به این شهر سفر میکنند، انگلیسی مردم این منطقه خیلی تعریفی نیست!

با تور اقساطی ترکیه الان سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید !

هزینه های زندگی در ازمیر

یکی از مسائلی که تاثیر بسیار بالایی بر روی شرایط زندگی در ازمیر دارد، هزینه های زندگی در این شهر است. ازمیر نسبت به سایر شهرهای ترکیه بسیار ارزان قیمت است و زندگی در این شهر به دلیل هزینه های پایین آسان تر از سایر شهرها است. هزینه های زندگی در ازمیر از استانبول کمتر است و با آنکارا تفاوت چندانی ندارد.

نکته مهم در این میان این است که ازمیر محیطی آرام و زیبا و دوست داشتنی دارد. آب و هوای خوب، آرامش و زیبایی این منطقه آن را به یک قطعه از بهشت تبدیل کرده است؛ همین موضوع باعث می شود هزینه زندگی در این شهر نسبت به امکاناتی که دارد کاملا به صرفه باشد.
هم چنین برای کسانی که قصد مسافرت و اقامت کوتاه مدت در ازمیر را دارند، قیمت ها بسیار مناسب است. در ازمیر پیدا کردن اجناس با کیفیت ارزان قیمت کاری آسان است و غذاها و امکانات تفریحی و توریستی با قیمت بسیار پایینی ارائه می شوند.

شرایط زندگی در ازمیر

آب و هوای ازمیر

آب و هوای ازمیر تحت تاثیر مجاورت این شهر با دریای مدیترانه قرار دارد؛ به همین دلیل تابستان های ازمیر گرم و آفتابی بوده و زمستان های آن ملایم و با بارش برف و باران به مقدار اندکی همراه است. در تابستان ها هوای ازمیر گرم و خشک است و گرمای هوا حداکثر تا دمای 40 درجه نیز می رسد. معمولا به دلیل وزش نسیم های دریایی و برخورداری از مناطق ساحلی گسترده دمای تابستان های ازمیر خیلی بالا نیست.

در زمستان ها نیز بارش باران اندکی مشاهده می شود. در این منطقه برف کمی می بارد و سرمای هوا ملایم است. پاییز یکی از بهترین زمان ها برای مسافرت و حضور در ازمیر است. زیرا هوا کاملا مطلوب و معتدل است و ملایمت هوا لذت گردش و گشت و گذار را بیشتر هم می کند. زندگی در ازمیر کاملا مورد پسند کسانی است که به هوای ملایم و معتدل علاقه دارند.

با شرایط و راه های اخذ اقامت ترکیه آشنا شوید !

جاذبه های ازمیر

همان طور که گفته شد ازمیر شهری تاریخی است. یکی از بهترین ویژگی هایی که ازمیر دارد و شرایط زندگی در ازمیر را بهتر می کند، وجود جاذبه های گوناگون تاریخی، توریستی و تفریحی است. ازمیر در عین حال که مکان های باستانی فراوانی دارد که بازدید از آن ها برای هرکسی لذت بخش است، آب و هوایی خوب هم دارد که رغبت و انگیزه گردش را بیشتر می کند.

یکی از اصلی ترین جاذبه های ازمیر، بنای آگورا است. آگورای ازمیر که در مرکز شهر است بهترین شاهد از قدمت زیاد ازمیر به حساب می آید. هم چنین شهر باستانی افه سوس که در سال میلیون ها بازدیدکننده دارد، با طاق های بلند شباهت هایی به بنای تخت جمشید دارد.

آکروپلیس پرگامون، پارک فرهنگ، دهکده شیرینچه، برج ساعت ازمیر، اسکله ازمیر و موزه آتاتورک از دیگر مناطق دیدنی این شهر هستند که معرفی آن ها خود مطلب جداگانه ای می طلبد. همه این مکان ها در کنار یکدیگر فضایی عالی برای گردش و گشت و گذار در ازمیر فراهم می کنند.

زندگی در ازمیر

خورد و خوراک در ازمیر

یکی از سوال هایی که در رابطه با شرایط زندگی در ازمیر مطرح می شود، وضعیت خورد و خوراک و غذاهای این شهر است. تنوع غذایی در ازمیر آن قدر بالاست که غذای مورد علاقه هر کسی با هر سلیقه ای قابل یافتن است. در ازمیر و رستوران های آن شما می توانید انواع غذاهای ترکی، مدیترانه ای، کلاسیک، دریایی و… را بیابید.

یکی از محبوب ترین و معروف ترین غذاهایی که در ترکیه و ازمیر طبخ می شود، ماهی است. این غذای دریایی که با طعم لذیذ خود طرفداران زیادی دارد، در شکل های مختلف (سرخ شده، شکم پر، کبابی و…) پخته می شود. گوزلمه، یکی از غذاهای ترکی محبوب، بورک، مانتی و کوفته از دیگر غذاهای محبوب ازمیر ترکیه هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.