خیابان‌های معروف استانبول

خیابان‌های معروف استانبول را بشناسید

۲۰ تیر ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

در سال‌ های اخیر به علت گسترش شهر استانبول و سفر آسان‌تر به آن، این‌ شهر در بین ایرانیان به‌عنوان یک‌ مقصد تجاری و گردشگری محبوبیت زیادی در میان گردشگران تور اقساطی استانبول پیدا کرده‌ است. هر چند با تلاش دولت ترکیه برای تبدیل آن به یک نقطه‌ی گردشگری دنیا و معرفی آن در تبلیغات جهانی علاوه‌ بر ایرانیان ساکنین سایر کشورها، هم آن را مقصد مطلوبی می‌دانند.

یکی از مقاصد مهم مسافران و تورهای مسافربری، خیابان‌های معروف استانبول است. کمتر کسی وجود دارد، که به این‌ شهر آمده باشد و اسم خیابان‌های معروف استانبول به گوشش نخورده باشد. برخی از این‌خیابان‌ها برای خرید، برخی برای کافه‌ گردی یا شکم‌گردی و برخی برای جاذبه‌های گردشگری و مقاصد باستانی و تفریحی دارای محبوبیت هستند.
در متن زیر، با تعدادی از خیابان‌های معروف استانبول آشنا می‌شویم.

خیابان‌های معروف استانبول را بشناسید

خیابان فرانسه؛ خیابانی جذاب و پر رونق در استانبول

اولین‌ چیزی که با شنیدن اسم، خیابان فرانسه‌ی استانبول به ذهنتان می‌رسد، چیست؛ فکر می‌کنید، قرار است با چه‌ چیزی مواجه شوید؛ یا علت نام‌گذاری آن چیست؟

خیابان فرانسه، خیابان پرشور و حالی است، که در شهر استانبول قرار گرفته و پاتوق اهالی استانبول و گردشگران بسیاری است. آن‌چه در این‌ خیابان می‌بینید و باعث شهرت و محبوبیت آن هم شده، زیبایی بصری به همراه رستوران‌های دوست‌داشتنی آن است.

وارد خیابان فرانسه که از خیابان‌های معروف استانبول است می‌شوید، با خیابان کم‌عرضی مواجه می‌شوید که سرتاسر آن پر از رستوران‌های رنگی با تزئینات ویژه بوده و همه‌ چیز محیا است که شما با چشیدن لذیذترین غذاها، یک خاطره‌ی دل‌انگیز را برای خودتان رقم بزنید. البته خالی از لطف نیست که به وجود گالری‌های هنری این‌ منطقه هم برای بازدید اشاره‌ کرد.

اما در مورد علت نام‌ گذاری آن برخلاف چیزی که به ذهن اغلب انسان‌ها می‌آید، معماری آن هیچ شباهتی به خیابان‌های فرانسه ندارد و نه‌ تنها هیچ نشانه‌ی بصری از فرانسه دیده‌ نمی‌شود، که حتی رستوران‌های آن هم رستوران‌های ترکی است.
پس چرا با همه‌ی این‌ اوصاف به آن خیابان فرانسه می‌گویند؟ در واقع در سال‌ های گذشته، یک معمار معروف فرانسوی دست به ترمیم و بازسازی این‌ خیابان می‌زند و در بسیاری از موارد از مصالح فرانسوی و سلیقه‌ی غربی خود هم بهره می‌برد و بنابراین به‌ خاطر حضور و عملکرد این‌ فرد اسم این‌ خیابان به خیابان فرانسه تغییر می‌کند.

خیابان فرانسه

محله بی اوغلو؛ از قدیمی‌ترین محله‌های شهر

منطقه‌ی بی اوغلو، از قدیمی‌ترین و خیابان‌های معروف استانبول است. معمولا وقتی بی اوغلو را می‌شنوی در کنار آن دو چیز به شما یاد آوری می‌شوید. منطقه بی اوغلو در نزدیکی خیابان استقلال است، پس حتما در بی اوغلو ساکن شوید.

در واقع این‌ محله، یکی از محبوب‌ترین مناطق برای سکونت گردشگرانی است که برای دیدن این‌ شهر آمده‌اند، تعداد زیاد هتل‌ها، هاستل‌ها و آپارتمان‌ های اجاره‌ای با انواع قیمت‌های مختلف و دسترسی به تعداد زیادی کافی‌شاپ و رستوران و نزدیکی به خیابان استقلال به آن این‌جایگاه را می‌ دهد.

رزرو تور اقساطی آنتالیا با بهترین خدمات، به همراه اقامت در هتل های لوکس

اما چرا نزدیکی به خیابان استقلال یک مزیت به حساب می‌آید؟!

این‌ خیابان که از خیابان‌های معروف استانبول است و حتی برخی وقتی می‌ خواهند خیابان فرانسه یا محله بی اوغلو را معرفی کنند، به نزدیک بودن آن به خیابان استقلال اشاره می‌ کنند.

در واقع خیابان استقلال، به این‌ دلیل محله‌ی معروفی است که سرتاسر آن را پاساژها و مراکز خریدی تشکیل داده که محبوب دل گردشگران است و هم‌جواری با آن در تسریع دسترسی به مراکز خرید و کمک به مدیریت هزینه و زمان بسیار مهم است. پس در برنامه‌ریزی سفر اسم این‌ محله را برای اقامت با همه‌ی مزیت‌ هایش فراموش نکنید!!

محله بی اوغلو

خیابان استقلال؛ محبوب‌ترین خیابان استانبول

حال باید دید این خیابان که از خیابان‌های معروف استانبول است، با این ‌میزان محبوبیت دقیقا کجاست؟! خیابان استقلال، تقریبا تجاری‌ترین و یکی از خیابان‌های معروف استانبول برای خرید است. خیابانی که بسیاری از گردشگران براساس نزدیکی به آن محل اسکان و تفریح خود را برنامه‌ریزی می‌کنند. پس قطعا با ورود به این‌شهر سر زدن به خیابان سنگ‌ فرش شده‌ی استانبول با مراکزخرید شگفت‌ انگیز را از دست ندهید.

سفری دلچسب و خاطره انگیز همراه با تور اقساطی کوش آداسی

خیابان نیسپتیه؛ خیابانی برای گشت و گذار در شهر

خیابان نیسپتیه، در دسته‌ی خیابان‌های تجاری استانبول قرار می‌گیرد و به قول بسیاری از طرفداران بخش تجاری استانبول؛ جان می‌دهد برای خرید! بیشترین محبوبیت این‌خیابان به‌ خاطر، مرکز خرید آکمرکز است، مرکز خرید چهار طبقه‌ای که طرفداران بسیاری هم دارد. پس اگر دلتان لک زده است برای گشت‌ و گذار بین پاساژها و برج‌های تجاری حتما به خیابان نیسپتیه سر بزنید.

خیابان نیسپتیه

خیابان عبدی ایپکچی؛ یکی از شیک‌ترین خیابان‌های معروف استانبول

عبدی ایپکچی، اسم فردی است که برای قدردانی از او این‌خیابان را به اسم او نام‌گذاری کردند. اما عبدی ایپکچی چیست و این‌خیابان چه ویژگی‌هایی دارد که جزو خیابان‌های معروف استانبول به حساب می‌آید؟

عبدی ایپکچی، یک روزنامه‌نگار ترکی است که برای قدردانی از خدماتی که به کشورترکیه انجام داده، پس از آن‌که به قتل رسید، این‌خیابان را به اسم او، نام‌گذاری کردند. برخی آن را جزو شیک‌ترین و برجسته‌ترین خیابان‌های ترکیه و حتی خاورمیانه می‌دانند، خیابانی که از گران‌ترین مناطق این‌شهر هم بوده و برندهای محبوبی مثل گوچی، ورساچه، هوگو و… در آن مرکز خرید دارند. باید اشاره‌ کرد که این‌ محله در منطقه‌ی اروپایی‌نشین ترکیه هم قرار گرفته و به‌ علت دسترسی به این‌برندها بسیاری از گردشگران به ویژه ایرانیان که دسترسی به برندهای معتبر برای آن‌ها سخت‌تر است، این‌ خیابان را جزو گزینه‌های سفر خود قرار می‌دهند.

با خرید تور قسطی ترکیه از زیباترین شهرهای آن دیدن نمایید.

خیابان بغداد؛ خیابانی پر از برندهای معروف

خیابان بغداد در استانبول در سطح جهانی بوده و خیابانی تجاری محبوب و شیکی به‌ حساب می‌آید. خیابانی که درست مثل خیابان فرانسه، نشانه‌ای از بغداد در آن دیده‌ نمی‌شود، اما نشانه‌های زیادی از برندهای لاکچری را به همراه دارد. پس اگر به دنبال خرید از برندهای معتبر هستید و قیمت کالا برای شما در الویت نیست، این ‌منطقه برای شما بسیار مناسب است.

خیابان بغداد

منطقه امینونو استانبول؛ منطقه که نباید از دست داد!

یکی از مقاصد گردشگری محبوب در بین مسافران، منطقه امینونو است، این‌منطقه که مثل خیابان عبدی ایپکچی در قسمت اروپایی نشین استانبول واقع شده و مزایای فراوانی را به‌ همراه دارد تا جزو گزینه‌های سفر قرار گیرد.

در درجه‌ی اول، این‌ منطقه به علت نزدیکی آن به شاخ طلایی (یک‌خلیج دهانه‌ای )، جایگاه مناسبی برای تفریحات آبی و هم‌چنین دسترسی به مناطق مختلف شهر است. در کنار آن بسیاری از مراکز گردشگری، مثل مسجد آبی، پل و برج گالاتا، مسجد جامع و برج بایزید، حمام تاریخی محمودپاشا و… در این‌محله قرار دارد، و با رفتن به آن می‌توانید هم‌ زمان از چند مکان گردشگری دیدن کنید. در کنار همه‌ی این موضوعات غذاهای دریایی این‌ محله بسیار محبوب و لذیذ است .

محله اورتای؛ ساحلی اروپایی در قلب استانبول

محله اورتای را بیش از همه به کافه‌های شبانه‌ای که خوانندگان مطرحی همیشه درآن‌ها حضور دارند، می‌شناسند. کافه‌هایی که معمولا هزینه‌های بالایی دارد و باید ازقبل رزرو شود. اما این ‌تنها مزیت این‌منطقه نیست! ساحل اروپایی اورتای که منظره‌ی زیبایی دارد درکنار رستوران‌های خیابانی آن هم دربین گردشگران و اهالی استانبول دارای محبوبیت زیادی است و می‌توان ساعات تفریحی دل‌انگیزی را در آن سپری کرد.

محله اورتای

قبل از سفر به این شهر آشنایی با خیابان‌های معروف استانبول براساس قصدی که از سفر خود دارید، بسیار مهم و کاربردی است، این‌موضوع که بدانید، برای خرید هردسته از محصولات به کدام خیابان بروید، در کدام خیابان ساکن شوید؟ و ساعات تفریحی خود را در کدام منطقه بگذرانید؟

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.