بهترین مقاصد هند برای ماه عسل

بهترین مقاصد هند برای سفر ماه عسل کدام‌ها هستند؟

۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

تصمیم دارید برای ماه عسلتان به هند سفر کنید؟ شهرهای این کشور، از زیباترین و بهترین مقاصد هند برای ماه عسل برای زوج‌های جوان است. اول به خاطر این که زیبایی طبیعی، سنتی، فرهنگی و معماری خیلی زیادی دارد و دوم به خاطر این که نسبت به مقاصد اروپایی و بعضی از دیگر کشورهای آسیایی ارزان است.

هند کشوری خیلی بزرگ و با مردمی بسیار مهربان است که گاهی می‌تواند انتخاب یک مقصد ثابت را برای هر گردشگری سخت کند. اما خبر خوب این است که در یک سفر چند روزه با تور اقساطی هند، می‌توانید به چندین مقاصد هند برای ماه عسل سفر کنید و همه آن‌ها را با هم ببینید.

دهلی نو، سرشار از شاهکارهای معماری

در هر کوچه و پس کوچه‌ای از این شهر بزرگ هند، ساختمان‌هایی پیدا می‌کنید که شبیهشان در دنیا وجود ندارد. دهلی شهری ایده‌آل است برای زوج‌هایی که می‌خواهند جلوه تاریخی و مدرن هند را در کنار هم ببینند. بناهای تاریخی، سازه‌هایی مثل قطب مینا و مسجد جامع قدیمی دهلی در کنار آسمان‌ خراش‌های چندصدمتری، موزه‌های مدرن و سیستم متروی بزرگ گردشگران زیادی را به این شهر می‌کشانند.

علاوه بر این، دهلی بازارهای زیادی دارد که در آن‌ها می‌توانید پارچه، ادویه، انواع زیورالات و وسایل تزئینی و خوراکی‌های منحصر به فرد را امتحان کنید یا به عنوان سوغاتی بخرید. همچنین دهلی دو بخش نو و کهنه دارد که ادارات دولتی، ساختمان‌های بزرگ و بانک‌ها و شرکت‌ها در دهلی نو؛ و باغ‌ها، بناهای تاریخی و بافت سنتی در دهلی کهنه قرار گرفته‌اند.

بهترین مقاصد هند برای سفر ماه عسل

در طبیعت گوآ غرق شوید

گوآ یکی از زیباترین مناطق طبیعی و از بهترین مقاصد هند برای ماه عسل است. کارناوال‌هایی که تقریبا همیشه در شهر در حال برگزاری هستند، رستوران‌ها و کافه‎‌هایی که موسیقی و پذیرایی در آن‎‌ها تا صبح برقرار است، ورزش ‎های آبی مثل اسکی روی آب و موج سواری و سواحل فوق‌العاده زیبا، آماده پذیرایی از شما در شهر گوآ هستند.

سفر به گوا از مقاصد هند برای ماه عسل ، سفری پرانرژی خواهد بود که احتمالا در طول اقامتتان در آن جا، خیلی وقتی برای استراحت نخواهید داشت چون گوآ، تا صبح بیدار است. این شهر در کنار مناظر طبیعی بی‌نظیرش بازارهای سنتی زیبایی دارد که سوغاتی‌های محلی هند را می‎توانید از آن‌ها بخرید. فراموش نکنید که در بهار و تابستان (یعنی فصل‌هایی که توریست‌ها کمتر هند را برای سفر انتخاب می‌کنند) قیمت غذا و اقامت در گوآ به شدت پایین می‌آید و اگر به دنبال یک سفر اقتصادی هستید، احتمالا این ماه‌ها برای شما مناسب هستند.

با رزرو تور اقساطی دهلی از دیدن جاذبه های گردشگری این شهر لذت ببرید.

تاج محل را در آگرا ببینید

همه توریست‌هایی که به شهر آگرا سفر می‎‌کنند، بازدید از تاج محل را در برنامه‌شان قرار می‌دهند. تاج محل، نمادی زیبا از عشق و البته یکی از شاهکارهای معماری دنیاست که همزمان تاریخی استوار از هند را به مردم جهان نشان می‎‌دهد. داخل بنای تاج محل، یک موزه بزرگ فرار دارد که تاریخ و زندگی سازنده این بنا (شاه جهان) را به نمایش گذاشته است.

همچنین پنج ماه در روز، تاج محل تا صبح درهایش را باز نگه می‌دارد تا عاشقان فضای شب، آن را در نیمه شب و زیر نور ماه تماشا کنند. همچنین در آگرا، مهتاب باغ را پیدا می‎کنید که در همسایگی تاج محل قرار گرفته و وقتی در بین درخت‌های همیشه بهارش قدم می‌زنید، تاج محل را از دور می‎بینید. هر سال در بیست و یکم ماه ژوئن، روز جهانی یوگا با حضور هزاران نفر که از سر تا سر دنیا برای انجام این ورزش به آگرا آمده‌اند، در مهتاب باغ برگزار می‎شود.

تاج محل را در آگرا ببینید

جزیره زیبای آلِپی

خیلی‌ها نمی‌دانند که این کشور گرم و مرطوب، سواحل زیبایی هم دارد که شبیهشان را هیچ جا نمی‌شود پیدا کرد. در جزیره آلپی تجربه اقامت در روستاهای سنتی، آلاچیق‎‌های آفتاب‌گیر و قایق‌های مسکونی را به دست بیاورید. تجربه رمانتیکی که آلپی از مقاصد هند برای ماه عسل (که به آن وِنیز مشرق زمین هم می‌گویند) به زوج‌های جوان می‌دهد می‌تواند ماه عسل شما را از این رو به آن رو کند.

هتل‌ها، رستوران‎ ها و کافی‌شاپ‌های زیادی در ساحل این شهر فعال هستند که به شما اجازه می‌دهند وعده‌های غذایی‌تان را کنار آب‌های آبی و زیر نخل‌های سبز بخورید. آلپی یکی از قدیمی‌ترین مناطقی است که در هند نقشه‌کشی شده و به شکل شهری مدرن درامده. کانال‌های آبی، سواحل زیاد و زیبا، جنگل‌های سرسبز بارانی و مراکز تفریحی هر سال هزاران نفر را به این جزیره زیبا می‎کشانند. اگر به آلپی سفر می‌کنید، ساحل مراری در یازده کیلومتری این جزیره را از دست ندهید. این ساحل پر است از مراکز اقامتی لوکس که در آن خدماتی مثل ماساژ، اسپا و سرو غذا انجام می‌شوند.

جزیره زیبای آلِپی

کلکته‌ی زیبا و شلوغ را از دست ندهید

کلکته یکی از پویاترین، زیباترین و البته شلوغ‌ترین شهرها در کل هندوستان است و بعضی از زیباترین بازارهای این کشور هم در این شهر قرار گرفته‌اند. اگر به دنبال مقاصد هند برای ماه عسل هستید که در آن هم شهرنشینی هند را تجربه کنید و هم غذاهای هندی بخورید و البته از نزدیک در معرض فرهنگ و سبک زندگی مردم قرار بگیرید، حتما کلکته را در فهرست مقاصدتان جا بدهید.

منطقه مالک گات (Mallik Ghat) بزرگ ترین بازار گل را در غرب آسیا دارد و همچنین در خیابان کالج، بازاری چند هزار متری را پیدا خواهید کرد که کتاب‌های دست دوم می‌فروشد. در رستوران‎ های هندی غذاهای خوش طعم و بو امتحان کنید و در رستوران‌های زنجیره‌‍ای بین‌المللی برگر و پیتزا بخورید. کلکته یک شهر کاملا هندی است اما فراموش نکنید که بخشی از جهان سرمایه‌داری هم هست. به همین دلیل برندهای جهانی زیادی مثل مک دونالد، پیتزاهات و استارباکس در آن حضور دارند و البته فروشگاه‌هایی مثل اچ اند ام، منگو و دبنهامز هم محصولاتشان را به مردم هند ارائه می‌کنند.

کلکته‌ی زیبا و شلوغ را از دست ندهید

سخن پایانی مقاصد هند برای ماه عسل

قبل از اقدام و برنامه‌ریزی برای سفر به مقاصد هند برای ماه عسل، حتما نرخ ارز را چک کنید و مبالغی که باید برای هتل، غذا و خرید در این کشور بپردازید را محاسبه و یادداشت کنید. بهتر است قبل از چک کردن بلیط، این موارد را مشخص کنید. خوش بگذرانید!

اطلاع از ارزش واحد پول هند و تبدیل آن به تومان ایران

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.