راهنمای سفر به هانوی

راهنمای سفر به هانوی

۰۸ مهر ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

هانوی پایتخت ویتنام یکی از شهرهای قدیمی با همان بافت سنتی و محلی که گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. هنوز هم در شهر میتوانید رفت وآمد موتورسیکلت ها و دوچرخه ها را ببینید، این شهر ترکیبی از معماری فرانسه و شلوغی شهرهای آسیایی را با هم دارد و به دلیل جاذبه های دیدنی بسیار و غذاهای محلی خوشمزه و رنگارنگ سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب میکند.

موقعیت جغرافیایی و آب وهوای هانوی

در راهنمای سفر به هانوی می توانید اطلاعاتی در مورد آب و هوا و موقعیت جغرافیایی این شهر داشته باشید؛ هانوی در شمال کشور ویتنام و در کنار رود سرخ واقع شده و دومین شهر بزرگ این کشور به شمار میرود. این شهر با آب و هوایی گرم و مرطوب، به طور متوسط سالانه 1680 میلی متر بارش دارد و بارندگی ها در ماه های مه تا سپتامبر بیشتر است.

برای سفر به شهر زیبای هانوی تور اقساطی ویتنام را خرید نمایید.

هانوی با 4 فصل کامل، در بهار یا پاییز هوای خنک تری داشته و زمان مناسب تری برای گردشگری است چون تابستان در این شهر بسیار گرم و سوزان بوده و بیرون ماندن از هتل و چرخیدن در آن کاری دشوار است.

هانوی با مساحت 3329 کیلومترمربع و جمعیت حدود 7,7 میلیون نفر از ملیت ها و قومیت های مختلف با مذهب های گوناگون به وجود آمده. بیشتر آنها به زبان خمر، زبان کامبوج و تعدادی هم به زبان انگلیسی و ماندارین تسلط دارند، جمعیت پا به سن گذاشته و مسن که در جنوب ویتنام قدیم تحصیلکردهاند به زبان فرانسوی صحبت میکنند. نسل امروزی و جوان هم به زبانهای آلمانی، چک اسلواکی، روسی و لهستانی مسلط هستند.

راهنمای سفر به هانوی

شرایط اخذ ویزای هانوی در راهنمای سفر به هانوی

با توجه به راهنمای سفر به هانوی شما میتوانید ویزای توریستی ویتنام را به سه شکل یک، دو و سه هفته ای بگیرید و با داشتن پاسپورت، دو قطعه عکس، کپی مدارک شناسایی، رزرو هتل، بلیط رفت وبرگشت و چک ضمانتی به سفارتخانه این کشور مراجعه کنید. شما با پرداخت مبلغ لازم برای صدور ویزا کار خود را انجام داده و 15 روز کاری زماندارید تا مدارک شما بررسی شود. چه پولی با خود به همراه داشته باشیم: واحد پول ویتنام دونگ است اما مسافران لازم نیست که قبل از سفر پول خود را چنج کنند، به مقدار کافی دلار تهیه کرده و بعد از رسیدن به مقصد دلار را از طریق صرافیهای ویتنام به دونگ تبدیل کنند.

هزینه اقامت در هتل های هانوی

از طریق راهنمای سفر به هانوی میتوانید هزینه هایی را که برای هتل، حملونقل، مراکز تفریحی و گردشگری در نظر دارید به خوبی موردبررسی قرار دهید، این شهر هتل ها و اقامتگاه های زیادی برای پذیرایی از مهمانان خود دارد. اکنون به معرفی اقامتگاهها، هتل های ارزان، لوکس و گران قیمت میپردازیم.

بهترین فصل سفر به هانوی کی است؟

اقامت در هاستل ها

هاستل ها با توجه به امکانات خود هزینه های مختلفی هم دارند یعنی اتاق دوتخته خصوصی با اتاق یکتخته ازنظر هزینهای متفاوت است. بیشتر هاستل ها صبحانه و وای فای رایگان دارند. اگر میخواهید خودتان آشپزی کنید حتما هاستل هایی را انتخاب کنید که امکانات آشپزی داشته باشند.

اقامت در هتل های لوکس هانوی

برای اقامت در این شهر هتلها و مهمانسراهای زیادی وجود دارد و هتل های پیشنهادی ما در راهنمای سفر به هانوی به این ترتیب هستند. هتل پان پاسیفیک هانوی: این هتل زیبا و مجلل فاصله زیادی با مرکز شهر ندارد، از امکانات آن میتوان به تخت خواب کودک، پردههای گرانقیمت و خوشرنگ، تلویزیون LCD، آب گرم، سالن بدنسازی و مربیان مجرب و ماهر، سالن ورزشی (بسکتبال، والیبال، طناب زنی) کافی شاپ، صندوق امانات، نگهبان اختصاصی، رستورانهایی با فضای دلنشین و جذاب اشاره کرد.

اقامت در هتل های لوکس هانوی
راهنمای سفر به هانوی

هزینه اقامت در هتل های ارزان

اقامت در این هتل ها بسیار اقتصادی و بهصرفه است و با توجه به بودجهای که در نظر گرفته اید امکانات خوبی را به شما ارائه میدهند. یکی از این هتل ها، سیرین پریمر که دارای 14 اتاق، رستوران، بار، منوی ویژه افراد رژیمی، اینترنت بیسیم، پذیرش 24 ساعته، خدمات شستشو و خشکشویی و غیره است.

هتل کاملیا 6

برای علاقه مندان به مناطق قدیمی با بافت سنتی ساخته شده، در این هتل ساده و معمولی همه اتاقها تلویزیون، اینترنت بیسیم و حمام اختصاصی دارند. این هتل دارای 10 اتاق، کارمندان چندزبانه، رستوران، صندوق امانات، پذیرش 24 ساعته و غیره است.

هتل سافیتل لجند متروپل

این هتل پنج ستاره بسیار شیک و مدرن، امکاناتی نظیر مرکز ماساژ، اینترنت رایگان پرسرعت، استخر، رستوران، باشگاه بدنسازی، صبحانه رایگان، صندوق امانات را دارد و میتواند انتخاب مناسبی برای گردشگران علاقهمند به اینگونه تفریحات باشد.

در سفر به هانوی از جاذبه های هانوی دیدن نمایید.

هزینه خوردوخوراک در هانوی

در راهنمای سفر به هانوی به شما پیشنهاد میکنیم فست فود و غذاهای ایرانی را نخورید و سراغ غذاهای هیجانانگیز و رنگارنگ ویتنام رفته، طعم و مزه های جدید را تجربه کنید. غذاهای خیابانی در ویتنام بسیار لذیذ و خوشمزه است. از سوپ تا رشته فرنگی، شیرینی و ساندویچ همه چیز در این شهر با سبزیجات ساده سرو میشود. سوپ رشته فرنگی فو، از غذاهای سنتی و رایج در این شهر که اولین بار در هانوی اختراع شد و با پیاز تازه، ریحان معطر، سرکه، رشته فرنگی و فلفل تهیه میشود.

همچنین خویی زیو، برنجی چسبناک همراه با ماش و پیاز سرخشده، در رستوران های قدیمی یا کنار دریاچه هونان کیم است. بان کوان یک نوع کرپ فرانسوی تهیه شده از تخم مرغ، گندم و محصولات لبنی که در کنار سس ماهی سرو میشود. طعم غذاهای محلی و خوب این شهر را در رستوران هایی مانند پریل چری، گورمت کورنر، رد بین و اسنس امتحان کنید.

راهنمای سفر به هانهوی
غذاهای معروف هانوی

مراکز خرید هانوی

در راهنمای سفر به هانوی میتوانید از بازارها، مراکز خرید، فروشگاه های بزرگ، هایپر مارکت ها و خیابان های این شهر دیدن کنید. از مراکز خرید معروفی که بسیار شناخته شده و محبوب هستند میتوان به بازار شبانه، خیابان هانگ گای، مرکز خرید ساویکو، مرکز خرید ترانگ تین، مرکز خرید هانگ دا اشاره کرد.

هزینه حمل ونقل

کرایه خودرو، تاکسی یا رزرو راننده برای یک روز در هانوی بسیار مقرون به صرفه است، تاکسیهای موتوری (شی ام) در بیشتر نقاط شهر به چشم خورده و ارزان و سریع هستند. تاکسیهای شی ام وسیلهای برای محاسبه طول مسیر ندارند و دیگر جایی برای چانه زدن و تخفیف گرفتن نمی ماند. یکی از ارزانترین راههای حمل ونقل در هانوی استفاده از سایکلو (موتور سه چرخ) است که یک صندلی داشته و فقط یک نفر از آن استفاده میکند. از وسایل نقلیه دیگر میتوان به تاکسی، اتوبوس، قطار و هواپیما اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری هانوی

شما میتوانید با توجه به راهنمای سفر به هانوی از جاذبه های گردشگری این شهر سرسبز و زیبا دیدن کنید. از مناطق گردشگری و تفریحی این شهر میتوان به دهکده باستانی دوآنگ لام (اولین دهکده ویتنام)، معبد لیتر چر (اولین دانشگاه ویتنام)، موزه نژاد شناسی که تاریخ قومت های مختلف ویتنام را به نمایش گذاشته، برج تاپ روآ، دریاچه هون کیم، معبد انگوک، کلیسای سن ژوزف، مقبره هوچی مین، کاخ رئیس جمهوری هوچی مین و معبد چو آتران کوآک اشاره کرد.

مطالعه راهنمای سفر به هانوی
جاذبه های هانوی

در آخر شما میتوانید با خواندن راهنمای سفر به هانوی اطلاعات زیادی را در رابطه با جاذبه های گردشگری، مناطق تفریحی، هزینه های اقامت در هتل، هزینه خوردو خوراک و بسیاری مطالب دیگر کسب کنید و با برنامه ریزی دقیق و در نظر گرفتن بودجه خود، سفری به یادماندنی و خاطرهانگیز را برای خود رقم بزنید.

با خرید تور اقساطی هانوی پیله های عصر پرواز، سفر به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.