بهترین فصل سفر به هانوی

بهترین فصل سفر به هانوی

۰۵ شهریور ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

مسلما، نقش آب وهوا تاثیر مستقیمی بر گردش شما می گذارد؛ طبیعت گردی در سفر یکی از مواردی است که به آب وهوای آفتابی با وزش باد ملایم نیاز دارد چرا که اگر هوا سرد یا بارانی باشد، آن موقعیت برای شما دل چسب نخواهد بود و از سفرتان لذت نخواهید برد. اگر می خواهید در موقعیت بسیار مطلوبی به شهر هانوی برای طبیعت گردی سفر کنید،در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین فصل سفر به هانوی، باهم بررسی نماییم.

درباره شهر هانوری بیشتر بدانید!

هانوی را می توان دومین شهر بزرگ و پایتخت ویتنام به حساب آورد که از نظر موقعیت جغرافیایی در شمال کشور واقع شده است. یکی از دلایل اهمیت این شهر را می توان قرار گرفتن این شهر در کنار رود قرمز دانست. هانوی، از شهرهای محبوب واقع در جنوب شرقی آسیا محسوب می شود که در زمان های گذشته، تقریبا در سال های ۱۸۰۲ تا ۲۰۱۰ میلادی، به عنوان مرکز مهم سیاسی کشور به شمار می رود؛ جمعیت این شهر حدود ۷ میلیون نفر است که تقریبا نزدیک به ۳ میلیون آن ها در اطراف شهر، ساکن هستند.

برای سفر به شهر هانوی همین الان تور اقساطی ویتنام را رزرو نمایید و 10 بعد هزینه اش را پرداخت نمایید.

طبق آمار داده شده در سال ۲۰۱۵، جمعیتی نزدیک به هفت میلیون، این شهر را برای گردشگری انتخاب کردند. هانوی به دلیل جاذبه های فراوانی که دارد، هرساله افراد زیادی را به عنوان گردشگر به سوی خود جذب می کند و درآمد بالایی از این راه به دست می آورند. اهمیت فراوان هانوی به فرهنگ سه هزارساله اش، باعث شده تا موزه های زیادی در آن قرار بگیرد و مردم زیادی را برای بازدید جذب کند.

جاذبه های شهر هانوی

بهترین فصل سفر به هانوی کی است؟

آب وهوای این شهر در وضعیت نیمه استوایی و مرطوب قرار دارد و بارش باران در این شهر بسیار دیده می شود؛ اگر بخواهیم درباره حجم بارش باران صحبت کنیم، باید گفت هر سال نزدیک ۱۶۸۰ میلی لیتر بارش باران در این شهر صورت می گیرد. به دلیل جاذبه های فراوان در این شهر، هتل های ۲ تا ۵ ستاره فوق العاده ای در آن ساخته شده که میزبانی از گردشگران زیادی را انجام می دهند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین زمان سفر به هانوی زیبا آشنا کنیم، اما قبل از آن اطلاعاتی درباره شهر به شما دادیم تا با آن آشنا شوید.

بهترین فصل سفر به ویتنام، چه فصلی است؟

سفر براساس آب وهوا هانوی

هوای یک منطقه، نقش مستقیمی با سفر دارد و می تواند روی برنامه های شما تاثیر مستقیمی بگذارد؛ بنابراین اگر قصد دارید از ماه های مناسب سفر به این شهر آگاه شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. اگر شما می خواهید یک آب وهوای مناسب و دلپذیر در این شهر را تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما سفر از اواسط نوامبر تا اواسط ماه آوریل است؛

آب و هوای شهر هانوی

زیرا در این ماه از سال بارش باران کم بوده و با وزش ملایم باد، آب وهوا برای شما دل نشین تر خواهد شد. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در ماه های گرم سال سفر کنید، ماه های ژوئن و جولای و می، پیشنهاد خوبی برای سفر به شهر هانوی است؛ در این هنگام میانگین آب وهوا و دمای این شهر حداقل ۷.۳ درجه سانتی گراد، در شب ها خواهد بود.

فصل بهار در هانوی

اگر می خواهید در فصل بهار به این شهر بروید، ماه های مارس تا می، ازنظر شمسی از ۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد محسوب می شود را به شما پیشنهاد می کنیم. در این فصل از سال وزش باد خنک بسیار اتفاق می افتد و بارش باران به طور ملایم صورت می گیرد.

بهترین فصل سفر به هانوی
فصل بهار در هانوی

سفر زمستانی به هانوی

اگر از آن دسته افراد هستید که بارش برف و باران را دوست دارید، ماه های پیشنهادی ما به شما ژانویه، دسامبر و فوریه است؛ زیرا در این ماه ها بارش های ملایمی اتفاق می افتد. بهترین زمان سفر به هانوی، بر اساس رطوبت و باد، در ماه مارس و دسامبر است؛ زیرا در این ماه ها، هوا بسیار مرطوب است و رطوبت آن به ۶۷.۵ درصد می رسد. بر اساس فصل بندی، معمولاً در سال تعداد کمی از مردم فصل زمستان را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند؛ اما اگر شما علاقه مند به سفر در فصل زمستان هستید، ماه های دسامبر تا فوریه، مناسب شمرده می شوند.

سفر تابستانی به هانوی

اگر فصل تابستان را برای سفر خود انتخاب می کنید، ماه های ژوئن تا آگوست، پیشنهاد خوبی خواهند بود؛ در این فصل، میوه های درختان رشد کرده و هوا برای پیاده روی بسیار مطلوب خواهد بود.

بهترین فصل سفر به هانوی
بهترین زمان سفر به هانوی

سفر پاییزی به هانوی

افرادی که علاقه مند به سفر در فصل پاییز هستند، ماه های سپتامبر تا نوامبر، برای آن ها مناسب است؛ در این فصل از سال که برگ ها زرد می شوند و وزش باد همراه با باران صورت می گیرد، مناظری با جذابیت خاص را برای شهر پدید آورده اند.

بر اساس جمعیت گردشگران

برخی از افراد دوست دارند، وقتی را برای سفر خود انتخاب کنند که بسیار شلوغ نباشد؛ زیرا آن ها از شلوغی و متعدد بودن مردم در سفر خشنود نیستند؛ پیشنهادی که برای این دسته از افراد داریم، سفر به شهر هانوی، در ماه های دسامبر تا فوریه است؛ زیرا در این فصل از سال، اکثر مردم درگیر سال نو و کریسمس هستند و سعی می کنند منزل خود را آماده کنند. همچنین به دلیل بارش های تقریبا زیاد در این منطقه، جمعیت آن چنان نخواهد بود.

برای گروه دیگر از مردم که مخالف دسته اول هستند و دوست دارند زمانی به این شهر سفر کنند که جمعیت زیادی در شهر دیده می شود، از اواسط نوامبر تا اواسط ماه آوریل می تواند برای آن ها مناسب باشد؛ زیرا این موقع از سال، به دلیل برخورداری از آب وهوای فوق العاده، مردمان زیادی از سراسر دنیا به سوی خود جذب می کند و باعث می شود که جمعیت زیادی را در سفر خود مشاهده کنید.

فصل سفر به هانوی
بهترین فصل سفر به هانوی

فستیوال های معروف هانوی

فستیوال دوسون بوفالو

این فستیوال هرسال در ماه سپتامبر یا آگوست، برگزار می شود. مردمان ویتنام اهمیت زیادی به بوفالو می دهند. در این مراسم بوفالوها با یکدیگر مبارزه می کنند تا سرانجام یکی از آن ها دیگری را شکست دهد و بوفالوی قدرتمند مشخص گردد و از آن به بعد آن بوفالو موردتوجه و اهمیت بیشتری واقع می شد.

فستیوال کریسمس

یکی از معروف ترین جشن های سراسر دنیا، مسلما جشن کریسمس خواهد بود که هرسال در تاریخ 10 ژانویه برگزار می شود. افراد سراسر دنیا برای این جشن، خانه ها و لباس های خود را نو می کنند چراکه آن ها می خواهند از سال جدید، با شور و نشاط استقبال کنند.

عید تت

این عید از مهم ترین جشن مردم این کشور است. در این رویداد که طی سه روز متوالی برگزار می شود، تمام اعضای خانواده باید دور هم جمع شوند و به ارواح نزدیکان خود وصل شده و با آن ها صحبت کنند. این مراسم هرسال در تاریخ ۵ فوریه برگزار می شود.

جشن تت
عید تت در هانوی

فستیوال کو لوآ

این مراسم هرسال در ماه فوریه، به عنوان خداحافظی از عید تت تا سال بعد، اتفاق می افتد و در این مراسم کارهایی مانند جنگ خروس ها و کشتی گرفتن مردم را مشاهده می کنید که بسیار مرسوم است و مردم از تماشای آن لذت می برند.

آیا می دانید نرخ ارز ویتنام چیست؟

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم برای شما بهترین منطقه های هانوی و بهترین زمانی که شما می توانید از آن ها دیدن کنید را معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب راحت و بهتری داشته باشید؛اما در کل ماه های نوامبر تا آوریل، پیشنهاد فوق العاده ای برای سفر به شهر زیبای هانوی خواهد بود، زیرا در این ماه ها از سال، خورشید بر فراز آسمان قرار دارد و وزش باد ملایمی که صورت می گیرد، تفریح را برای شما دل چسب تر می کند. امیدواریم توانسته باشیم به شما در این موضوع کمکی هرچند کوچک کرده باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.