بهترین فصل سفر به ویتنام

بهترین فصل سفر به ویتنام

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

تصمیم گیری در مورد بهترین زمان سفر به ویتنام تا حد زیادی به این موضوع بستگی دارد که بخواهید به نواحی شمالی بروید یا مقصدتان نواحی جنوبی ویتنام است! البته عوامل دیگری مانند جشنواره ها، میزان جمعیت گردشگر و خرید کردن نیز میتوانند بر تصمیم گیری درباره زمان سفر به ویتنام تاثیرگذار باشند. به طور کلی، بهترین زمان برای بازدید از ویتنام بین ماههای دسامبر تا فوریه است که درجه حرارت ملایمتر و میزان باراندگی به حداقل میرسد.

تور اقساطی ویتنام، یکی از تورهای پرطرفدار بین گردشگران ایرانی می باشد.

بهترین زمان سفر به ویتنام برای طبیعت گردی

موقعیت جغرافیای ویتنام باعث شده که این کشور دارای سه منطقه اصلی؛ شمالی، مرکزی و جنوبی باشد و انواع مختلف فصول و رویدادهای آب و هوایی را در طول سال تجربه کند، انتخاب زمان سفر به ویتنام هم برای راحتی شخصی و هم برای رسیدن به اهدافی که از سفر داریم، مهم است. به طور کلی جنوب ویتنام با بارش باران بیشتری روبرو میشود و از آب و هوای گرمسیری و استوایی برخوردار است.

با این حال، آب و هوا در هانوی و نقاط شمالی دورتر به گونهای است که دارای زمستانهایی سردتر هستند. شمال ویتنام در میان مناطق جنوب شرقی آسیا، جزو معدود نواحی است که میتوانید بدون رفتن به ارتفاعات بالاتر سرما و حتی گاهی یخبندان را تجربه کنید.

در واقع باید گفت؛ در هر زمان از طول سال میتوان به ویتنام سفر کرد و از آن لذت برد. با این وجود، آب و هوا نقش مهمی را در تصمیم گیری فصل سفر ایفا میکند، به خصوص اگر قصد دارید به فعالیتهایی مانند پیاده روی و گشت و گذار در طبیعت بپردازید. بعضی اوقات بارانهای موسمی در مناطق شهری میتوانند آنقدر شدید شوند که در خیابانها سیلاب شده و حمل و نقل کاملاً متوقف گردد.

بهترین فصل سفر به ویتنام

اگرچه ویتنام در طول ماه های خشک با بارش باران کمی روبرو میشود، اما اگر برای بازدید از جنوب ویتنام (سایگون) و پرسه زدن در میان طبیعت این منطقه به دنبال خشکترین ماهها هستید باید بگوییم معمولاً بین ماههای دسامبر و آوریل میتوانید سفر کنید. فراموش نکنید درجه حرارت و میزان رطوبت در ماه مارس و آوریل و قبل از شروع بارانهای موسمی در ماههای تابستان میتواند بسیار زیاد باشد،

فصل های بهار و پاییز برای بازدید از طبیعت شمال ویتنام (هانوی) به شدت دلپذیر هستند. شبهای زمستان میتوانند نسبتاً سرد باشند و مطمئناً هنگام بازدید از خلیج هالونگ در این فصل به یک ژاکت نیاز خواهید داشت. اگر میخواهید در طول دوره موسمی به ویتنام سفر کنید، باید سفرتان را آوریل تا اکتبر برنامه ریزی نمایید اما بهتر است دربرخی از موارد جانب احتیاط را رعایت کنید.

واحد پول ویتنام چیست؟

سفر به ویتنام برای بازدید از فستیوال ها

بزرگترین رویداد در ویتنام، تعطیلات ملی ویتنام است که مصادف با جشن سال نو ویتنامی ها که «تت» نام دارد، برگزار میشود. در این زمان به دلیل اینکه مردم در سراسر کشور به جشن و دید و بازدید میپردازند، حمل و نقل و اقامتگاهها با افزایش قیمت مواجه میشوند. گردشگران چینی که برای سال نو چینی سفر میکنند به مناطق ساحلی محبوبی مانند نهاترنگ رفته و این ایام را جشن میگیرند. جشنواره Tet که میتواند زمان بسیار جالب و هیجانانگیزی برای حضور در ویتنام باشد، یکی از بزرگترین جشنوارههای زمستانی در آسیا است و بین ژانویه و فوریه برگزار میشود.

از دیگر تعطیلات بزرگ ملی میتوان به اول ماه می (روز جهانی کارگر) و ۲ سپتامبر (روز ملی) اشاره کرد. روز اتحاد مجدد در ۳۰ آوریل است که در این روز جشنی بزرگ برای اتحاد مجدد ویتنام شمالی و ویتنام جنوبی در پایان جنگ ویتنام برپا میگردد. علاوه بر این؛ جشنواره نیمه پاییز (جشنواره ماه چینی) در ماه سپتامبر یا اکتبر (بر اساس تقویم لنیزولار) نیز به عنوان یکی از فستیوالهای جذاب ویتنام شناخته شده است.

فستیوال های مهم ویتنام

از دیگر فستیوال های جذاب ویتنام میتوان به جشنواره موسیقی Quest که در نوامبر برگزار میشود، اشاره کرد. این فستیوال که در فضای باز برپا میگردد، توجه گردشگران زیادی را به خود جلب میکند. در جشنواره موسیقی Quest میتوانید به مدت ۳ روز انواع ژانرها و سبکهای موسیقی را بشنوید و همراه بومیان ویتنامی به جشن و پایکوبی بپردازید.

جمعیت گردشگر برای سفر به ویتنام

همانطور که عنوان کردیم ویتنام در ماه های مارس و آوریل دارای آب و هوایی گرم است و میانگین دما در این ماهها به حدود ۸۰ درجه فارنهایت میرسد. به طور معمول باران از اواخر آوریل شروع و تا ماه می ادامه دارد بنابراین؛ گرما و رطوبت شدید خواهد شد و نسبتاً جمعیت کمتری از گردشگران به این کشور سفر میکنند. در فصلهای موسمی که باد و بارانهای موسمی به اوج خود میرسد، ویتنام تقریباً به نسبت سایر مواقع در خلوتترین زمان خود به سر میبرد.

برای رفتن به ویتنام در شرایطی که این کشور کمترین میزان گردشگر را به خود میبیند، ماههای سپتامبر تا اکتبر را انتخاب نمایید.ماههای ژوئن تا جولای در ویتنام یکی از زمانهایی است که با جمعیت زیادی از گردشگران به خصوص از افریقای جنوبی، روبرو خواهید شد. همچنین اوایل فوریه نیز به دلیل برگزاری عید تت، از فصلهای شلوغ ویتنام شناخته میشود.

بهترین فصل سفر به ویتنام کی است

ارزانترین فصل سفر به ویتنام

یکی از شلوغترین و بهترین زمان سفر به ویتنام معمولاً در ماه های ژوئن و جولای است. شما در این دوره با فرودگاههای شلوغ و پروازهای پر شده روبرو خواهید شد. قیمت بلیط هواپیما و اقامتگاهها در این ماهها به شدت افزایش خواهند یافت. بنابراین اگر به دنبال سفری ارزان هستید، این دوره و همچنین در زمان برگزاری عید تت (اوایل فوریه)، سفر به ویتنام را انتخاب نکنید.

چنانچه بین ماههای فوریه (البته بعد از عید تت) و آوریل به ویتنام سفر کنید، میتوانید نسبت به ژوئن تا جولای بلیط هواپیما را با کاهش ۱۷ درصدی خریداری کرده و پیش از ازدحام گردشگران تابستانی، سفری مقرون به صرفه و ارزانتر داشته باشید. اقتصادی و ارزانترین سفر به ویتنام در ماههای سپتامبر تا اکتبر خواهد بود. در این دوره جمعیت گردشگران به طور چشمگیری کمتر بوده و هزینههایی مانند بلیط هواپیما و قیمت هتل ها ارزانتر میگردد.

بهترین فصل خرید در ویتنام
بهترین فصل سفر به ویتنام

بهترین زمان برای خرید در ویتنام

اگر در طی سفرتان در ویتنام به دنبال داشتن خریدهای ارزان و مقرون به صرفه هستید، احتمالاً حضور در حراجیهای آخر فصل میتواند شما را به هدفتان برساند. البته پرسه زدن در حراجیهای آخر هر سال و حراجیهای تابستانی نیز یکی از بهترین فرصتها برای داشتن خریدی با قیمت مناسب خواهد بود.

بهترین فصل یفر به ویتنام
مراکز خرید معروف ویتنام
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.