کارا آدای بدروم

کارا آدا بدروم

۱۶ آبان ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

اگر به شهر بدروم ترکیه سفر کرده اید، در یکی از خلیج های آن جزیره ای به نام “کارا آدا بدروم” را پیدا خواهید کرد. این جزیره کارا آدا سی هم خوانده می شود که ترجمه اش به فارسی می شود “جزیره سیاه”. کارا آدا تنها شش کیلومتر از بدروم فاصله دارد و با این که بزرگ ترین جزیره خلیج این شهر است، با یک رانندگی ده دقیقه ای می شود به آن رسید. کارا آدا آب و هوایی معتدل و جذاب دارد. در این مطلب این منطقه زیبا را بیشتر می شناسیم.

خرید تور قسطی بدون ضامن و پیش پرداخت

تاریخچه کارا آدا بدروم

در هر فصلی به کارا آدا بدروم سفر کنید، قایق های تفریحی را می بینید که کنار ساحل پهلو گرفته اند و گردشگران روی آن ها مشغول امتحان غذاهای محلی و خوش گذراندن هسستند. همچنین می توانید از قایق ها پیاده شوید و به رستوران ها و کافه های کنار ساحل بیایید، پشت پنجره بنشینید و با منظره ساحل مدیترانه از یک نوشیدنی لذت ببرید.

ساحل کارا آدا بدروم
نمای ساحل مدیترانه کارا آدا

یونانی ها (که همسایه آبی کارا آدا هستند) این جزیره را به نام آرکوس می شناسند، جزیره ای که درست مثل خود بدروم تاریخی طولانی و غنی دارد.

در قرون وسطی، کارا آدا متعلق به شوالیه های سنت جان هاسپیتالر (St. John Hospitaller) بوده و بعد از آن توسط امپراتوری عثمانی اشغال می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تا سال 1919، مالکیت این جزیره با ایتالیا بوده! نزدیک هشتاد سال است که طبق یک توافق نامه، این جزیره دوباره تحت حکومت ترکیه درآمده است.

آشنایی با سوغات بدروم از گلیم و فرش تا غذاهای محلی

چطور به کارا آدا بدروم برسیم؟

بر خلاف اسمش که ممکن است مکانی سیاه و خشک را به یاد بیاورد، کارا آدا بدروم در محاصره درختان کاج قرار گرفته و پوشش طبیعی خیلی سرسبزی دارد. رسیدن به جزیره کارا آدا بدروم نسبتا آسان است و بیشتر افرادی که با تور یا به صورت شخصی به بدروم می روند، یک روز از سفرشان را به کارا آدا اختصاص می دهند. خود بدروم، تقریبا یک ساعت (به صورت هوایی) با استانبول فاصله دارد و البته از طریق آبی هم می توانید به آن سفر کنید.

یکی از دیگر راه های رسیدن به این جزیره، قایق های کروز (تفریحی) زیادی هستند که هر هفته از شهرهای مختلف به کارا آدا می آیند و توریست ها را همراهشان می آورند. این قایق ها برنامه هایی مثل کنسرت، رستوران و ماهی گیری در طول سفر اجرا می کنند.

نمای ساحل کارا آدا
قایق های تفریحی کارا آدا

در کارا آدا بدروم چه کنیم؟

یکی از جاذبه هایی که مردم ترکیه و البته دیگر نقاط جهان را به کارا آدا می کشاند، چشمه های معدنی این منطقه هستند که خاصیت شفابخش دارند. بسیاری از افراد از آب این چشمه ها برای تسکین دردهای ماهیچه ای و استخوانی استفاده می کنند یا در ساحل، کنار آن ها دراز می کشند.

افسانه ها می گویند که گلِ این چشمه ها، توسط کلئوپاترا برای حفظ زیبایی صورتش استفاده می کرده. در هر نقطه ای از کوهستان و سواحل این شهر می توانید بدروم را از دور ببینید. کارا آدا بدروم یکی از نقاط مورد علاقه افرادی است که به قایق رانی علاقه دارند (به خاطر سواحل گسترده و زیبایش). شما می توانید از بدروم سوار قایق شده و به طرف کارا آدا بروید تا هم از مناظر اطراف لذت ببرید و هم یک سفر آبی را تجربه کرده باشید.

امکانات جذاب تفریحی در تورک بوکو بدروم

رستوران های کارا آدا بدروم

در کارا آدا بدروم هم رستوران پیدا می کنید، هم کافه هم بار. اگر به این جزیره زیبا سفر می کنید حتما در این چند جا، غذا و نوشیدنی امتحان کنید:

  • کافه تینتو: این کافه صبحانه، برانچ و میان وعده سرو می کند. البته بیشتر افراد بخاطر ساختمان سنگی سفید و گل و گیاه های زیبایی که فضا را محاصره کرده به آن جا می آیند.
  • رستوران لا پاسیون: این رستوران هم غذاهای مدیترانه ای سرو می کند، هم غذاهای اصیل ترکی مثل پلوها و شاورماهای مختلف و هم غذاهای اروپایی مثل پاستا و پیتزا.
  • رستوران دایی بالیک: اگر عاشق غذاهای دریایی هستید و می خواهید ماهی، میگو و حتی خرچنگ باکیفیت بخورید حتما به دایی بالیک سر بزنید.
رستوران کارا آدا
رستوران لا پاسیون کارا آدا

غواصی در کارا آدا بدروم

اگر عاشق غواصی هستید، کارا آدا بدروم برای سفر بعدی تان یک مقصد ایده آل خواهد بود. این جزیره، یکی از جذاب ترین مقاصد غواصی است که بستر شفاف دریایش هم به مبتدیان و هم به غواصان حرفه ای اجازه غواصی در بدروم را می دهد. بسترهای آبی کارا آدا از شش تا سی و پنج متر عمق دارند و  آبشان آن قدر شفاف است که می شود از بالای آب، تا چند متر زیر دریا را کاملا واضح تماشا کرد. موسسات غواصی و آموزشگاه های کوچک و بزرگ زیادی در طول ساحل قرار دارند که به شما آموزش می دهند. پس این فرصت منحصر به فرد را از دست ندهید.

همچنین چند غار کوچک و بزرگ در مرز ساحلی کارا آدا بدروم قرار دارند که آب گرم در آن ها جریان دارد. خیلی از توریست ها با شنا در این آب های گرم، از خواص درمانی آن ها استفاده می کنند.

غواصی در کارا آدا
غواصی در عمق آب های کارا آدا بدروم

برای سفر به ترکیه چه برنامه ریزی هایی بکنیم؟

پیش از هر چیز، باید تاریخ سفرتان را مشخص کنید و بلیط بخرید. قیمت بلیط هواپیما در وقت های مختلف سال اختلاف دارد (مثلا در تابستان که فصل شلوغ یا high season کارا آدا و بدروم است، می تواند خیلی گران تر باشد)

بعد از خرید بلیط، ببینید که می خواهید در چه هتلی اقامت داشته باشید و چقدر بودجه نیاز دارید. پولتان را به لیر یا دلار تبدیل کنید و آماده سفر شوید. بد نیست قبل از سفر، برنامه ای برای رستوران گردی، طبیعت گردی و گشت و گذار در کارا آدا بدروم هم داشته باشید تا وقتی به این جزیره می رسید گیج نشوید (و البته وقت کم نیاورید).

نکته آخر این که فستیوال ها و جشن های مختلف ترکیه را هم بررسی کنید، شاید یکی از آن ها در مدت اقامتتان در این کشور باشد و بتوانید در آن شرکت کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.