معرفی ساحل پالولم گوا

ساحل پالولم گوا

۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

شهر گوا را می توان یکی از جذاب ترین مناطق توریستی، نه تنها در هند که در منطقه شرق آسیا دانست. این شهر زیبا با سواحل جذاب و آب و هوای دلپذیرش هر ساله میزبان میلیون ها مسافر و توریست از سراسر کشورهای دنیاست. غذاهای محلی و سواحل زیبای شهر گوا شهرت جهانی دارند. یکی از ساحل های این شهر که محبوبیت بیشتری نسبت به سایر ساحل ها دارد، ساحل پالولم گوا است.

معرفی شهر گوا

شهر گوا بعد از دهلی و در کنار آگرا یکی از مهم ترین شهرهای توریستی کشور هند است. این شهر زیبا  خوش آب و هوا در کوپکترین ایالت هند واقع شده است و در غرب این کشور قرار دارد. فرهنگ شهر گوای هند ترکیبی از فرهنگ پرتغال و فرهنگ هند است. با وجود آن که گوا بخشی از هند است اما درعین حال سال های طولانی تخت سلطه و اشغال نظامیان پرتغالی بوده و از فرهنگ آنان تاثیر پذیرفته است. دلیل اصلی جاذبه شهر گوا را می توان ساحلی بودن آن دانست.

سواحل گوا بسیار جذاب، زیبا و آرامش بخش هستند. با سرمایه گذاری های کلانی هم که بر روی این ساحل ها صورت گرفته، بر محبوبیت و جذابیت آن ها افزوده شده است. به همین دلیل بسیاری از توریست ها که به هند سفر می کنند، در کنار دیدن جاذبه های فرهنگی و تاریخی دهلی و آگرا، برای تفریح به گوا می روند. سواحل های این شهر همگی جذابیت بسیار دارند؛ اما ساحل پالولم، لذت و آرامش بیشتری را برای مسافران و توریست ها به ارمغان آورده است.

ساحل پالولم گوا با توجه به ویژگی ها و مزیت های خاصی که دارد تبدیل به یکی از بهترین ساحل ها در شهر گوای هند شده است. اگر قصد سفر به هند و تفریح و گشت و گذار در شهر گوا را دارید، پیشنهاد می شود حتما به ساحل پالولم گوا سر بزنید؛ در این مطلب مهم ترین مطالب در رابطه با این ساحل زیبا و پرجاذبه گردآوری شده است.

معرفی شهر گوا و ساحل پالولم گوا

معرفی ساحل پالولم گوا

ساحل پالولم گوا که در میان خود هندی ها با عبارت یاحا پالولم شناخته می شود، یکی از محبوب ترین بخش های توریستی در شهر گوا و حتی کشور هند است. این ساحل بزرگ ترین و پهناورترین ساحل در کشور هند بوده و طول آن به حدود 1.5 کیلومتر می رسد. از نظر موقعیت جغرافیایی، ساحل پالولم گوا در بخش جنوبی این شهر واقع شده است.

در واقع می توان بخش اسحل پالولم گوا را نوعی خلیج طبیعی در نظر گرفت که در پیرامون آن پرتگاه های طبیعی بلند قرار گرفته اند. دریای مجاور ساحل پالولم گوا نسبتا کم عمق بوده و معمولا آرام است. به همین دلیل برای شنا گزینه بسیار مناسب و امنی به نظر می رسد؛ همین موضوع باعث شده تا تفریحاتیی مانند شنا و قایق سواری در پیرامون ساحل پالولم رواج داشته باشد. یکی از جذاب ترین ویژگی های ساحل پالولم این است که در پیرامون آن گیاهان مختلفی مانند درختان نخل و بامبو دیده می شود. همین ویژگی زیبایی این منطقه را بیشتر کرده است.

معرفی کامل ساحل پالولم گوا

ویژگی های ساحل پالولم گوا

آفتاب زیبا و درخشان

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که در نگاه اول در ساحل پالولم گوا به چشم می خورد، آفتاب زیبا و درخشان این منطقه است. آفتاب این ساحل آن قدر گرم نیست که موجب اذیت شود؛ بلکه کاملا زیبا بوده و برای آفتاب گرفتن هم بسیار مناسب است. به همین دلیل اکثر توریست هایی که به ساحل پالولم می روند حتما زمانی را به آفتاب گرفتن و برنزه شدن اختصاص می دهند.

ظرفیت بالای ساحل 

ساحل پالولم گوا طول بسیار زیادی دارد و این به معنای ظرفیت بالای آن برای پذیرایی از توریست ها و بازدیدکنندگان است. این ساحل فضایی بسیار زیبا و آرامش بخش دارد؛ شما می توانید از ترکیب منظره ساحل با شن های سفید، آفتاب طلایی رنگ درخشان، دریای فیروزه ای رنگ و آسمانی پاک و تماشایی لذت ببرید. اگر می خواهید از دغدغه ها و تنش های روزمره خود کاملا دور شوید و آرامش بیابید، حتما پیاده روی کردن در ساحل پالولم گوا را امتحان کنید.

انواع امکانات تفریحی 

انواع امکانات تفریحی در ساحل پالولم فراهم شده اند. از شنا کردن گرفته تا قایق سواری و ماهیگیری. همه این فعالیت ها به راحتی در ساحل پالولم گوا در دسترس هستند. به دلیل عمق مناسب آب این بخش از دریا که در کنار ساحل پالولم است برای شنا خطری ندارد؛ هر چند غریق نجات های ساحلی در تمام ساحل حضور دارند. هم چنین بسیاری از توریست ها با استفاده از قایق ها و ابزار مخصوص برای ماهیگیری در این دریا اقدام می کنند.

سفری خاطره انگیز  به سواحل چشم نواز گوا در تور اقساطی هند 

پاراگلایدر

هم چنین اگر به ورزش های پر از هیجان و آدرنالین بالا علاقه دارید، در نزدیکی ساحل مکانی مخصوص پاراگلایدر تعبیه شده. شما می توانید به آن جا رفته و سوار بر پاراگلایدر بر فراز منطقه جذاب ساحل پالولم پرواز کنید.

پلاژ های ساحلی

برای آسایش بیشتر توریست ها و بازدیدکنندگان پلاژهایی مخصوص در سرتاسر منطقه ساحلی پالولم قرار داده شده است. اگر می خواستید در فضایی خصوصی تر با همراهان خود از حضور در ساحل لذت ببرید می توانید به این پلاژها مراجعه نمایید.

پلاژ های ساحل پالولم گوا

رستوران ها و غرفه های غذا

در کنار برخورداری از ساحل های جذاب و تماشایی، یکی دیگر از جاذبه های اصلی شهر گوا غذاهای این شهر است. شهر گوا معروف است به این که می توان انواع غذاهای تند و خوشمزه هندی و سایر غذاهای آسیایی را در آن جا پیدا کرد. این نکته مورد توجه مسئولین شهر گوا هم بوده؛ به همین دلیل رستوران ها و غرفه های متعددی در ساحل پالولم گوا ساخته شده اند.

 اگر در حین استراحت و آفتاب گرفتن یا تفریح در ساحل احساس گرسنگی کردید، این رستوران ها در اختیار شما هستند؛ قیمت اکثر آن ها هم مناسب و مقرون به صرفه است.

هتل ها و اقامتگاه ها

در نزدیکی ساحل پالولم گوا، تعداد زیادی هتل های بزرگ و لوکس دیده می شوند. بسیاری از توریست ها به جهت آن که در سفر آسایش بیشتری داشته باشند نسبت به رزرو اتاق در این هتل ها اقدام می نمایند. در نتیجه می توانند به سادگی و در کمترین زمان به ساحل آمده و از حضور در آن لذت ببرند.

ساحل پالولم گوا یکی از بهترین مناطقی است که می توانید در سفر خود به هند، برای تفریح و آرامش در نظر داشته باشید. این ساحل در اکثر اوقات نسبتا خلوت است اما به دلیل ویژگی ها و مزیت هایی که در بالاتر ذکر شد، هزینه نسبتا بیشتری هم دارد.

ویژگی های ساحل پالولم گوا
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.