موزه دریایی بدروم

موزه دریایی بدروم Deniz Muzesi

۲۰ آذر ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

یکی از مهم ترین شهرهای توریستی در ترکیه، بدروم است. این شهر که نام آن در کنار شهرهایی مانند استانبول و آنتالیا به عنوان یکی از مراکز اصلی توریسم در ترکیه مطرح است، جاذبه های بسیاری دارد. شهر بدروم یک شهر ساحلی بوده و جاذبه های تفریحی و تاریخی آن بسیار زیاد هستند. یکی از جاذبه های اصلی این شهر، موزه دریایی بدروم است.

از نظر تاریخی، بدروم پیشینه ای طولانی دارد. بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ این شهر با ساحل و دریانوردی و ماهیگیری گره خورده است. نزدیکی این شهر به دریا برای آن امتیازات متعددی داشته است. شهر بدروم از دیرباز به عنوان یکی از شهرهای فعال و مهم در عرصه کشتی سازی و تولیدات قایق سواری مطرح بوده است.

سواحل بدروم برای توریست ها و مسافرانی که به این شهر سفر می کنند به عنوان مهم ترین جاذبه گردشگری شناخته می شوند. با این حال شهر بدروم آثار تاریخی و جاذبه های فرهنگی زیادی را در خود جای داده است که بازدید از آن ها می تواند برای هر کسی جالب باشد. یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در این شهر، موزه دریایی بدروم است.

اگر قصد سفر به بدروم را دارید و می خواهید با تاریخ کشتی سازی و صنایع دریایی در این شهر آشنا شوید، موزه دریایی بدروم را امتحان کنید.

موزه دریایی بدروم
فضای موزه دریایی بدروم

اطلاعات کلی درباره موزه دریایی بدروم

تمام شهرهای ساحلی جز نقاط مهم تجاری و صنعتی محسوب می شوند. ارتباط این شهرها با دریا و امکان حمل و نقل و انتقال بار و کالا از شهرهای ساحلی به سایر نقاط، موجب می شود تا شهرهای ساحلی از هر لحاظ رشد و گسترش زیادی داشته باشند. شهر بدروم نیز از این قاعده مستثنا نیست.

بدروم یکی از مهم ترین شهرهای ساحلی در ترکیه بوده و می توان آن را مهم ترین شهر ترکیه از نظر صنایع دریایی دانست. از گذشته های دور در بدروم فعالیت هایی مانند قایق سازی، کشتی سازی، تولید تجهیزات و صناعی مخصوص کشتی سواری و ماهیگیری و فعالیت های مرتبط با این موارد رواج داشته. بخش مهمی از گسترش و پیشرفت شهر بدروم به سبب همین صنایع و فعالیت ها بوده است.

رزرو تور اقساطی بدروم بدون ضامن و با اقساط بلند مدت

در تاریخ شهر بدروم صنایع دریایی و کشتی سازی نقش مهمی ایفا می کند. به همین دلیل یک موزه مخصوص آثار مرتبط با این فعالیت ها در شهر بدروم ساخته شده است. این موزه به موزه دریایی بدروم شهرت داشته و یکی از مهم ترین موزه ها در شهر محسوب می شود. این موزه هم طراحی خاص و جالبی داشته و هم آثاری را در خود جای داده که بازدید از آن ها برای توریست ها جذاب است. علاوه بر این ها، توضیحات کامل و راهنمایی های متخصصان موزه موجب ترغیب توریست ها به ادامه بازدید از این موزه می شود.

اشیا و آثار تاریخی موجود در داخل موزه به ترتیب دوره های زمانی مرتب شده اند. برخی از اشیای موجود در موزه مبوط به دوران پیش از میلاد مسیح هستند. این اشیا نشان می دهند که فعالیت های مربوط به کشتی سازی و ماهیگیری در شهر بدروم چه پیشینه طولانی ای دارد. برخی از اشیا مربوط به دوران حکومت اسکندر مقدونی هستند.

در داخل موزه دریایی بدروم اسناد و نامه های تاریخی بر جای مانده از کشتی ها و کشتی رانان قدیمی نگهداری می شود. هم چنین می توان آثار تاریخی فراوانی مربوط به قرن های پیشین یافت. از طریق این آثار تاریخی و ماکت کشتی های قدیمی می توان به خوبی با کشتی سازی و صنایع دریایی در دوره های پیشین در بدروم آشنا شد.

بازدید از موزه دریایی بدروم
قایق های قدیمی در موزه دریایی بدروم

بخش های موزه دریایی بدروم

فضای موزه دریایی بدروم به سه بخش کوچک تر تقسیم می شود:

در یکی از بخش های موزه می توان با تاریخچه ساخت و تولید کشتی ها و قایق ها در بدروم آشنا شد. در این بخش از موزه آثار بر جای مانده از کشتی های قدیمی و باستانی را می توان دید. هر یک از این آثار داستانی دارند که توسط راهنماهای موزه بیان می شود. هم چنین در این قسمت از موزه می توان ماکت هایی از کشتی های قدیمی را پیدا کرد. فراوانی و تنوع کشتی ها نشان دهنده پیشرفت چشمگیر ساکنان پیشین بدروم در ساخت تجهیزات دریایی است.

در بخشی دیگر از موزه می توان نقشه های قدیمی را مشاهده کرد. این نقشه ها که محدوده دریاهای پیرامون ترکیه را به نمایش گذاشته اند از نظر تاریخی ارزش بسیار زیادی دارند. این نقشه ها موقعیت جغرافیایی شهر بدروم و کشورهای پیرامونی ترکیه و هم چنین بخش هایی از ایران را شامل می شوند. در این بخش از موزه اطلاعات مفیدی درباره پیشینه و تاریخ صنعت ساخت کشتی و قایق پیدا می شود.

آخرین بخش از موزه دریایی بدروم به تولیدات و تجهیزات تاریخی ماهیگیری اختصاص یافته است. این بخش از موزه نسبت به دو بخش دیگر اندکی کوچکتر است؛ با این حال اشیا و آثار متنوعی در این بخش نگهداری می شوند که بازدید از آن ها برای هرکسی می تواند جذاب باشد. از جمله آثاری که در این بخش از موزه دریایی قابل مشاهده هستند می توان به ماکت قایق های قدیمی، انواع قلاب های ماهیگیری و ابزارهای قدیمی ماهیگیری اشاره کرد.

در داخل موزه دریایی بدروم، محفظه ها و بخش هایی به موجودات دریایی اختصاص داده شده اند. در این محفظه ها انواع صدف های زیبا، مرجان های دریایی، ستاره های دریایی و… را می توان دید. علاوه بر این برخی آثار ارزشمند مانند سکه ها و جواهراتی که از کشتی های غرق شده بر جای مانده در موزه دریایی بدروم وجود دارد.

گردش در موزه دریایی بدروم
مدل قایقرانی در بازدید از موزه دریایی بدروم

مسیر و ساعات فعالیت موزه دریایی بدروم

موزه دریایی بدروم همه روزه مشغول فعالیت بوده و میزبان توریست ها و بازدیدکنندگانی است که به این مجموعه سر می زنند. ساعت کار این موزه هر رویز بین ساعات 10 صبح تا 17 عصر است. این موزه در خیابان سوات شکیر شهر بدروم قرار گرفته است و دسترسی به آن با استفاده از وسایل نقلیه عمومی آسان است.

در نزدیکی موزه دریایی بدروم رستوران ها، کافه ها و مراکز خرید متعددی قرار گرفته است؛ می توانید در کنار بازدید از مجموعه موزه دریایی بدروم از این امکانات نیز استفاده کنید.

سفری رویایی و مهیج با اجاره قایق اختصاصی و غواصی در بدروم

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.