فرودگاه بین المللی بدروم

فرودگاه بین المللی بدروم

۰۸ مهر ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

یکی از شهرهای زیبا و توریستی کشور ترکیه بدروم است. این شهر همواره میزبان توریست ها از سراسر نقاط جهان بوده و با جاذبه های مختلف خود توانسته به یکی از شهرهای مهم و تجاری در ترکیه تبدیل شود. فصل های بهار و تابستان در بدروم برای گردشگری بسیار عالی بوده و در این زمان تعداد توریست هایی که به این شهر می روند بیشتر است. یکی از مهم ترین فرودگاه های ترکیه نیز متعلق به بدروم است. این فرودگاه با نام « فرودگاه بین المللی بدروم» شناخته می شود.

فرودگاه بین المللی بدروم در بین شهرهای بدروم و میلاس قرار گرفته است؛ به همین دلیل نام فرودگاه بین المللی بدروم – میلاس نیز به آن اطلاق می شود. فرودگاه بین المللی بدروم با شهر میلاس ترکیه تقریبا 16 کیلومتر و با بدروم حدود 36 کیلومتر فاصله دارد. کد یاتا این فرودگاه BJV و کد ایکائو آن هم LTFE است. فرودگاه بدروم 2 ترمینال مجزا از هم دارد.

از آن جا که پروازهای تور بدروم به مقصد این فرودگاه بزرگ و مهم انجام می شود، قصد داریم در این مطلب به معرفی و بررسی فرودگاه بین المللی بدروم بپردازیم.

فرودگاه بین المللی بدروم

پیشینه و تاریخچه فرودگاه بین المللی بدروم

قدمت فرودگاه بین المللی بدروم به سال 1997 می رسد. در این سال مراحل ساخت و ساز این فرودگاه، که یکی از بزرگترین پروژه های ساخت فرودگاه ترکیه محسوب می شود به پایان رسید. به دلیل نزدیکی این فرودگاه به دو شهر بدروم و میلاس و قرار گرفتن در میان هر دو آن ها، نام دیگر این فرودگاه، فرودگاه بین المللی میلاس – بدروم است.

فرودگاه بدروم – میلاس از سال 1998 محلی برای پروازهای بین المللی شد و از همان موقع عنوان فرودگاه بین المللی بدروم برای آن به کار می رود. در سال 1998 ترمینال های مخصوص پروازهای خارجی و بین المللی در این فرودگاه احداث شد و از همان موقع، فرودگاه بین المللی بدروم شاهراهی برای جابجایی میلیون ها مسافر شده است.

با تور اقساطی بدروم الان سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید !

با توجه به این که توریست هایی که قصد بازدید از سایر شهرهای توریستی ترکیه (نظیر دیدیم) را دارند هم باید از طریق فرودگاه بدروم جابجا شوند، اهمیت این فرودگاه بیش از پیش افزایش می یابد. طبق آمارهای منتشر شده به طور میانگین در تابستان ها، زمانی که بدروم پذیرای خیل توریست هاست، حدود 5 میلیون نفر از طریق پروازهای فرودگاه بین المللی بدروم جابجا می شوند.

به دلیل وجود شرایط توریستی مخصوص بدروم و استقبال شدید توریست ها در فصل تابستان از این شهر، پروازهای فرودگاه بدروم – میلاس به شکل فصلی انجام می پذیرد. فرودگاه بدروم از شهر بدروم فاصله نسبتا زیادی دارد و به همین جهت، برای آسان تر شدن حمل و نقل مسافران و توریست هایی که به آن فرودگاه می آیند امکانات مختلفی تدوین شده است.

فرودگاه بین المللی بدروم

کدام خطوط هوایی از ایران به فرودگاه بین المللی بدروم پرواز دارند؟

یک سوال اساسی که ممکن است برای متقاضیان تور بدروم در ایران مطرح شود این است که با پروازهای کدام خطوط هوایی می توان به بدروم سفر کرد. شرکت هواپیمایی قشم ایر، شرکت هواپیمایی آتا، شرکت هواپیمایی آسمان، شرکت هواپیمایی سان اکسپرس، شرکت هوایی معروف تورکیش ایرلاین و شرکت هواپیمایی معراج برای پروازهای بین فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بین المللی بدروم خدمت رسانی می کنند.

اگر قصد دارید با استفاده از این پروازها به بدروم بروید، لازم است که حتما پیش از برنامه ریزی برای سفر به وبسایت یکی از این شرکت های هواپیمایی مراجعه کنید. همان طور که گفته شد برنامه پرواز برای فرودگاه بین المللی بدروم، به صورت فصلی تنظیم می شود و در این میان، فصل تابستان شرایط ویژه ای دارد. به ویژه ممکن است به دلیل شیوع کرونا و محدودیت های گردشگری ناشی از آن، این برنامه ها باز هم دستخوش تغییر شوند.

قبل از سفر با نکات مهم و راهنمای سفر به بدروم آشنا شوید !

امکانات حمل و نقل در فرودگاه بین المللی بدروم

همان طور که گفته شد، به دلیل آن که فرودگاه میلاس – بدروم 36 کیلومتر از شهر بدروم فاصله دارد، مسئولین آن برای آسان کردن حمل و نقل مسافران امکانات مخصوصی را فراهم کرده اند.
اولین وسیله نقلیه برای فرودگاه بین المللی بدروم، تاکسی های مخصوص فرودگاه هستند. این تاکسی ها در همه ساعات شبانه روز در دسترس بوده و در جایگاهی مخصوص آماده خدمت رسانی به مسافران هستند. این تاکسی ها می توانند مسافران را به هر مقصدی که می خواهند برسانند.

وسیله نقلیه دیگری که در فرودگاه میلاس – بدروم برای حمل و نقل در نظر گرفته شده است، اتوبوس های هاواس (یا هاواش) هستند. این اتوبوس ها یکی از بهترین وسایل نقلیه برای مسافران پروازهای داخلی و خارجی است. یکی از ویژگی های اتوبوس های هاواس این است که برنامه آن ها با پروازهای داخلی ترکیه هماهنگ بوده و برای هر سری مسافران که از هواپیما پیاده می شوند، یک اتوبوس مخصوص در نظر گرفته شده است.

اتوبوس های هاواس برای مسافران بین المللی نیز گزینه مناسبی هستند. تنها لازم است که برنامه پروازهای داخلی ترکیه را بدانید یا این که به ترمینال پروازهای داخلی رفته و از آن جا سوار اتوبوس شوید. اتوبوس های هاواس با قیمت 10 لیر مسافران به مرکز شهر بدروم منتقل کرده و در راه در برابر هتل مهم بدروم توقف می کنند. اتوبوس های هاواس را می توان بهترین سیستم حمل و نقل برای فرودگاه بدروم در نظر گرفت؛ زیرا هم به صورت 24 ساعته مشغول خدمت رسانی بوده و هم قیمت مناسبی دارد.

یکی دیگر از سرویس های اتوبوس در فرودگاه بین المللی بدروم اتوبوس های موتاش هستند. این اتوبوس ها هم مانند هاواس مسافران پروازهای داخلی و بین المللی فرودگاه میلاس – بدروم را به داخل شهر منتقل می کنند. سرعت این اتوبوس ها بالا بوده و می توانند شما را در کمترین زمان به مرکز شهر بدروم برسانند.

فرودگاه بین المللی میلاس

ترمینال های فرودگاه بین المللی بدروم

در داخل این فرودگاه دو ترمینال برای پروازهای خارجی و داخلی وجود دارد. در سال 2012 یک سالن جدید برای پروازهای بین المللی احداث شد. همین موضوع نشان می دهد که از نظر پروازهای بین المللی، فرودگاه بین المللی بدروم اهمیت بسیار زیادی دارد.

این دو ترمینال در کنار یکدیگر قرار گرفته و امکانات مختلفی دارند. از جمله برترین امکانات ترمینال های فرودگاه بین المللی بدروم می توان موارد زیر را نام برد: خدمات بانکی و ارزی، صرافی ها، مرکز پزشکی و سلامت، فروشگاه هایی حاوی سوغاتی و صنایع دستی ترکیه، رستوران و کافه. این دو ترمینال بسیار بزرگ بوده و ظرفیت هزاران مسافر را دارند. در این مقاله به بررسی کامل فرودگاه بین المللی میلاس پرداختیم. جهت اطلاع بیشتر از تور قسطی بدروم و شرایط رزرو آن با مشاوران ما در پیله ها عصر پرواز در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.