راهنمای سفر به بدروم

نکات مهم سفر به بدروم

۲۱ شهریور ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

راهنمای سفر به بدروم | شهر بدروم، یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است. این شهر در سمت جنوب غربی ترکیه، منطقه اژه واقع شده است و جز مهم ترین شهرهای این کشور توریستی محسوب می شود. بدروم جاذبه های توریستی فراوانی دارد و از نظر تاریخی نیز پراهمیت است. این موارد باعث شده است تا تور اقساطی بدروم طرفداران زیادی داشته و هر ساله توریتست های فراوانی به این شهر سر بزنند.

کشور ترکیه یکی از بهترین مقاصد توریستی در دنیا است. این کشور انواع و اقسام جاذبه های فرهنگی، هنری، تاریخی، تفریحی، توریستی و تجاری را دارد و از هر نظر برای گردشگری و مسافرت عالی است. شهرهای متعددی از این کشور به عنوان مقاصد توریستی محبوب در دنیا شهرت دارند. ترکیه در میان ایرانیان نیز بسیار محبوب است. توریست ها و گردشگران ایرانی به شهرهای مختلف ترکیه سر می زنند که یکی از این شهرها، بدروم است.

بدروم برای گردش و تفرج، لذت بردن از سواحل زیبا و آرماش بخش، خرید و نیز آشنایی با فرهنگ و تاریخچه ترکیه گزینه بسیار مناسبی است. در این شهر آب و هوا مطلوب بوده و آرامش خاصی حکم فرما است. در این مطلب می خواهیم به بررسی نکات جالب و راهنمای سفر به بدروم بپردازیم. اگر برای تعطیلات و خوش گذرانی به فکر ثبت نام در تور بدروم هستید، راهنمای سفر به بدروم را مطالعه کنید.

نکات مهم سفر به بدروم

خورد و خوراک در بدروم

در شهر بدروم شما می توانید انواع غذاهای ترکی و مدیترانه ای را بابید. این غذاها تنوع بسیار زیادی داشته و با ذائقه و سلیقه ایرانیان نیز همخوانی و هماهنگی بالایی دارند. ضمن آن که قیمتشان نیز بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. اگر به بدروم سفر کردید، حتما از غذاهای این شهر استفاده کنید.

همان طور که در راهنمای سفر به بدروم گفته شد، غذاهای شهر بدروم به ذائقه و سلیقه ایرانیان نزدیک است. از جمله محبوب ترین غذاهایی که در بدروم یافت می شوند می توان به کوفته، کباب ترکی (که یکی از لذیذترین انواع کباب است) و نیز مرغ کبابی اشاره کرد.

اگر می خواهید در رستوران های بدروم غذا بخورید، می توانید از اهالی شهر پرس و جو کرده یا از کسانی که قبلا در این زمینه تجربه دارند راهنمایی بگیرید. با این حال، این رستوران ها را به عنوان معروف ترین و بهترین رستوران های بدروم در ذهن خود داشته باشید: رستوران آنالیویا، رستوران لیمان کوفته جیسی

ماجراجویی و دیدن ماهی های زیر آب با غواصی در بدروم

آب و هوای بدروم

بدروم یک شهر ساحلی است و در مجاورت دریا قرار دارد. بخش قابل توجهی از بدروم مناطق ساحلی هستند. این نزدیکی به دریا باعث شده تا آب و هوای بدروم، مدیترانه ای باشد. ویژگی آب و هوای بدروم این است که دمای آن می تواند در زمان های مختلف سال متغیر باشد اما در پاییز و بهار، آب و هوای بدروم معتدل و مطلوب است.

تابستان ها در بدروم نسبتا گرم هستند و زمستان های این شهر هم بسیار سردند. از نظر آب و هوایی بهترین زمان برای مسافرت به بدروم و اقامت در این شهر، خرداد تا پایان مرداد است.

آب و هوای بدروم

اقامت در بدروم

یکی از اصلی ترین مسائل هنگام سفر به یک کشور خارجی، یافتن مکانی مناسب برای اقامت است. در شهر بدروم، هتل ها و اقامتگاه های متنوعی قرار دارند. اگر قصد دارید در یک مکان عادی با امکانات عادی اقامت داشته باشید و هزینه های اقامتی خود را کاهش دهید، پیشنهاد ما به شما استفاده از هاستل ها و مهمان خانه ها است.

در راهنمای سفر به بدروم اگر می خواهید از نظر اقامتی کاملا خیالتان آسوده باشد، هتل های بدروم را امتحان کنید. هتل گلدن ایج و هتل ارسان بدروم جز معروف ترین و بهترین هتل های این شهر هستند که اقامتی فراموش نشدنی برای شما رقم می زنند.

تجربه یک شب رویایی در بهترین رستوران بدروم

در بدروم چه جاذبه هایی وجود دارد؟

نمی شود از راهنمای سفر به بدروم سخن گفت و در میان آن به مهم ترین جاذبه های گردشگری در بدروم اشاره نکرد. شهر بدروم از نظر تاریخی یک شهر مهم است. این شهر همان طور که اکنون جز شهرهای مهم محسوب می شود، در گذشته نیز به دلیل موقعیت خاص خود اهمیت زیادی داشته است.

جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعددی در بدروم وجود دارند. از جمله مهم ترین جاذبه های تاریخی بدروم، قلعه سنت پیتر است؛ معروف ترین جاذبه بدروم! قدمت این قلعه تاریخی به حدود قرن 15م میلادی باز می گردد. از دیگر جاذبه های تاریخی برجسته بدروم، دروازه میندوس است که جز بقایای شهر تاریخی هالیکارنوس محسوب می شود.

یکی دیگر از مکان های دیدنی در راهنمای سفر به بدروم که دیدن آن خالی از لطف نیست، موزه باستان شناسی زیر آب بدروم است. این مکان ها و موارد دیگر، همواره مورد توجه توریست ها بوده اند.

جاذبه های بدروم

چند باید و نباید در رابطه با راهنمای سفر به بدروم

هر شهر و کشوری فرهنگ خاص خود را دارد. شما برای آن که بتوانید از سفر خود لذت بیشتری ببرید و ناخواسته دچار مشکل نشوید، باید با فرهنگ و آداب مردم آن شهر آشنایی داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به بدروم، به مواردی اشاره می کنیم که بهتر است در برخورد با مردم محلی این شهر رعایت کنید:

اکثریت مردم ترکیه مسلمان و بیشتر آن ها اهل سنت هستند. به همین دلیل لازم است در این کشور به آداب و رسوم اسلامی ترکیه و عقاید آن ها احترام بگذارید. به ویژه اگر قصد بازدید از مساجد ترکیه را دارید، با پوشش و لباس مناسب وارد شوید و با کفش وارد این مکان ها نشوید.

یکی از ویژگی های مردم بدروم مهمان نوازی بسیار آن ها است. برخورد گرم آن ها را با احترام پاسخ دهید و اگر کسی از اهالی یا فروشندگان شما را به داخل مغازه اش دعوت کرد یا به شما نوشیدنی پیشنهاد داد، درخواست او را رد نکنید.

اگر قصد خرید اجناس اصل و معتبر را در بدروم دارید (مانند پوشاک، زیورآلات و وسایل دیجیتال) به مراکز خرید معتبر و برتر بدروم مراجعه کنید. در این مکان ها می توانید بهترین اجناس اصل را با قیمت های مناسب بیابید.

باید و نباید در رابطه با راهنمای سفر به بدروم

در راهنمای سفر به بدروم، بهترین راه برای تبدیل ارز مراجعه به بانک است. بانک ها برای تبدیل پول بهتر از صرافی ها هستند زیرا این کار را با نرخ تبدیل کمتری انجام می دهند. به همین دلیل مراجعه به بانک برای شما به صرفه تر است.

پیله های عصر پرواز ارائه دهنده تور اقساطی با شرایط ایده آل

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.