لیست دانشگاه های برتر ترکیه

بهترین دانشگاه‌ های ترکیه

۲۶ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

هر ساله تعداد افرادی که تصمیم می‌گیرند برای ادامه تحصیل به کشوری دیگر مهاجرت کنند، رو به افزایش است. ادامه تحصیل همواره یکی از گزینه‌های بسیار خوب پیش‌روی افرادی است که اهل درس‌خواندن و کسب دانش هستند. سفر به کشوری دیگر نیز به خودی خود می‌تواند با کسب تجربه فراوانی همراه باشد. پس وقتی این دو گزینه با یکدیگر ادغام می‌شوند نتیجه آن، کسب دانش و تجربه تؤامان است. یکی از کشورهایی که در سال‌های اخیر مقصد بسیاری از دانشجویان و محصلان قرار گرفته ترکیه است. در اینجا به معرفی برخی از بهترین دانشگاه‌ های ترکیه که امکان پذیرش دانشجو از تمام دنیا را دارند، می‌پردازیم.

لیست بهترین دانشگاه‌ های ترکیه
دانستنی هایی درباره دانشگاه های ترکیه

مزایای تحصیل در دانشگاه های ترکیه

یکی از مزایای ادامه تحصیل در یک کشور دیگر این است که از این طریق محصل می‌تواند در مدت تحصیلش زندگی در یک کشور دیگر را تجربه کند و اگر قصد اقامت طولانی در کشوری دیگر را دارد، با توجه به تجربه چند ساله درس خواندن و زندگی کردن در آن کشور، با دیدی بازتر و واقعی‌تر درباره اقامت تصمیم بگیرد. بسیاری از کسانی که بدون دلایل واقعی و تنها از روی فانتزی‌های ذهنی اقدام به مهاجرت به یک کشور دیگر می‌کنند، نمی‌توانند جایگاه درست و مطلوب خود را در کشور میزبان پیدا کنند و بعد از چند سال پشیمان می‌شوند. مهاجرت به کشوری دور با فرهنگی بسیار متفاوت گاهی اوقات مشکلاتی را با خود به همراه می‌آورد.

شرایط خرید تور اقساطی ترکیه در پیله های عصر پرواز

یکی از این مشکلات سختی رفت و آمد بین کشور مبدأ و مقصد است. فرض کنید برای ادامه تحصیل به امریکا رفته‌اید، جدای از اینکه امکان دریافت فرصت تحصیلی در کشوری مثل امریکا به دلیل وضع قوانین جدید بین دو کشور روز به روز سخت‌تر شده است و هزینه دانشگاه‌های خصوصی‌ نیز که سر به فلک می‌کشد، ولی باز هم فرض کنید دانشجوی دانشگاهی در امریکا هستید. هر بار رفت و آمد شما به ایران برای دیدار خانواده نه تنها هزینه سنگینی بر دوش شما می‌گذارد بلکه با پروازی حدوداً 20 ساعت مواجه هستید که بسیار خسته‌کننده است.

معرفی بهترین دانشگاه های تهران
شرایط تحصیل در دانشگاه های ترکیه

علاوه بر این، ادامه تحصیل در کشوری که هم از لحاظ موقعیت مکانی و هم از لحاظ فرهنگ و شیوه زندگی بسیار دور از کشور شما است، می‌تواند مشکلات روحی و احساسی بیشماری برای شما بوجود آورد. شما به راحتی نمی‌توانید یک اجتماع دوستانه جدید شکل دهید و ممکن است تا مدت‌ها احساس تنهایی و غربت کنید. تمام دلایلی که برشمردیم باعث شده است که در سال‌های اخیر ادامه تحصیل در کشور ترکیه مورد توجه بسیاری قرار بگیرد. کشور ترکیه چه از لحاظ مسافت و چه از لحاظ فرهنگ و شیوه زندگی مردم، بسیار به کشور ما نزدیک است.

این موضوع باعث می‌شود که دانشجو دوره تحصیل خود را با راحتی بیشتری سپری کند. علاوه بر تمام این‌ها، دانشگاه‌های ترکیه از کیفیت خوبی برخوردار هستند و امکان بورس تحصیلی نیز در آن‌ها مهیا است، یعنی شما می‌توانید با کسب پاره‌ای از امتیازات مربوطه هزینه اسکان و شهریه و اقامت خود را از دولت دریافت کنید، هرچند هزینه تحصیل در ترکیه به نسبت بسیاری دیگر از کشورهای دانشجو‌پذیر چندان زیاد نیست.

تور اقساطی ازمیر با بهترین شرایط

آیا دانشگاه‌ های ترکیه از استاندارهای جهانی برخوردارند؟

ترکیه کشوری است با تاریخی بسیار غنی که از زمان‌های دور به عنوان گذرگاه غرب و شرق از موقعیت استراتژیک خاصی برخوردار بود. امروزه نیز ترکیه با دو بخش آسیایی و اروپایی خود آسیا را به اروپا وصل می‌کند و به نوعی محل تلاقی این دو قاره به حساب می‌آید. همین موضوع باعث شده است که ترکیه از لحاظ فرهنگی هم در شرق ریشه داشته باشد و هم در غرب.

سنت‌ها و آداب زندگی شرقی با پیشرفت‌های مدرنیته غربی در ترکیه پیوند یافته است و حاصل آن کشوری شده است که سالانه تعداد بسیار زیادی توریست و مسافر و مهاجر و دانشجو را در دل خود جای می‌دهد. ترکیه دارای تعداد زیادی دانشگاه دولتی و خصوصی است که از اعتبار جهانی برخوردار هستند. طبق رده‌بندی جهانی نظام آموزشی ترکیه در رده 43 جهان قرار دارد.

مهم‌ترین چیز در اعتبار یک دانشگاه، اعتبار بین‌المللی مدرک آن دانشگاه است. یعنی اگر شما دوره‌ی کارشناسی خود را در دانشگاهی در ترکیه تمام کردید و خواستید برای کار و یا ادامه تحصیل به کشور دیگر وارد شوید، آن کشور سوم مدرک دانشگاهی که شما در آن درس خواندید را معتبر بشمارد. از این جهت ترکیه دارای دانشگاه‌هایی با مدارک معتبر بین‌المللی است که از کیفیت و استانداردهای جهانی تبعیت می‌کنند. اکثر دانشگاه‌های ترکیه عضو آراسموس پلاس +Erasmus هستند که از تبادل دانشجویان بین‌المللی پشتیبانی می‌کند.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های ترکیه
بهترین دانشگاه های بین المللی ترکیه

بهترین دانشگاه‌ های ترکیه

در اینجا برخی از معروف‌ترین و بهترین دانشگاه‌های ترکیه را بر اساس جدول رتبه‌بندی دانشگاه‌های اروپا و آسیا (EECA) معرفی می‌کنیم.

دانشگاه‌ فنی خاورمیانه METU

دانشگاه فنی خاورمیانه یکی از دانشگاه‌های مطرح ترکیه است که در رنکینگ EECA رتبه هشتم را دارد. EECA سایت رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر اروپا و آسیای مرکزی است. دانشگاه فنی خاورمیانه که سالانه تعداد زیادی دانشجو می‌پذیرد در آنکارا واقع شده و زبان تحصیلی در آن انگلیسی است.

تور قسطی آنکارای ترکیه با شرایط و مزایای جدید

دانشگاه کوچ Koç University

دانشگاه کوچ که به نام بنیانگذار آن کوچ نامیده شده است در استانبول قرار دارد. این دانشگاه بین‌المللی است و زبان تدریس در آن انگلیسی است. دانشگاه کوچ رتبه دوازدهم را در میان دیگر دانشگاه‌های موجود در لیست EECA دارد.

دانشگاه بیلکنت Bilkent Unvesity

دانشگاه بیلکنت که رتبه چهاردم رنکینگ EECA را از آن خود کرده است، اولین دانشگاه خصوصی و غیرانتفاعی ترکیه است که در سال 1914 تأسیس شد. این دانشگاه بزرگ با امکانات فراوان، کتابخانه‌ای بزرگ و آزمایشگاهایی مجهز در آنکارا واقع شده است. دانشگاه‌های خصوصی در ترکیه شهریه بالاتری نسبت به دانشگاه‌های دولتی از دانشجویان دریافت می‌کنند ولی ارتباط بیشتری با صنعت و بخش خصوصی دارند و دانشجویان را در پروژه‌های صنعتی و بازار کار مشارکت می‌دهند.

شناخت بهترین دانشگاه های ترکیه
برترین دانشگاه های ترکیه

دانشگاه بغازیچی Boğazçi Unvesity

دانشگاه بغازیچی یک دانشگاه امریکایی است که با نظام آموزشی امریکا همسان‌سازی شده. این دانشگاه که در استانبول قرار دارد رتبه دهم لیست رتبه‌بندی EECA را دارد و زبان تدریس و تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است.

تور استانبول اقساطی با بهترین قیمت و امکانات

دانشگاه سابانجی از بهترین دانشگاه‌ های ترکیه

(Sabanci University) واقع در استانبول، دانشگاه فنی استانبول (Boğaziçi University) واقع در شهر استانبول، دانشگاه آنکاراAnkara) (University واقع در شهر آنکارا و دانشگاه حاجت تپه(Hacettepe University) واقع در شهر آنکارا و دانشگاه دولتی استانبول(Istanbul University) واقع در شهر استانبول نام ببریم.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.