بهترین زمان سفر به بالی

بهترین زمان سفر به بالی

۰۷ فروردین ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

مهم‌ترین سؤالی که در ابتدا در ذهن گردشگرانی که قصد سفر به بالی را دارند این است که بهترین زمان سفر به بالی چه زمانی است؟ این سؤال ذهن بسیاری از دوستداران سفر به بالی با تور اقساطی بالی را مشغول به خود کرده و این افراد قصد دارند تا برای سفر به این جزیره واقع در اندونزی به‌درستی و دقیق برنامه‌ریزی کرده تا از سفر تفریحی خود بیشترین استفاده را کرده و نهایت لذت را تجربه کنند.

نگاهی دقیق به بهترین زمان سفر به بالی

جزیره بالی از لحاظ وضعیت جغرافیایی در ۸ درجه جنوبی خط استوا قرارگرفته است. ازاین‌رو این شهر را می‌توان جزء مناطق گرمسیری حساب کرد. دمای بالی در طول روز حدود بیست و شش تا سی و دو درجه سانتی‌گراد خواهد بود. رطوبت این جزیره نیز حدود ۷۵٪ دارد که این مقدار متغیر خواهد بود. ازاین‌رو هوای این جزیره بسیار گرم است. در بالی دو فصل بارانی و خشک وجود دارد که کاملاً ازنظر شرایط با یکدیگر متفاوت هستند.

بالی نسبت به دیگر شهرهای واقع در جنوب شرقی آسیا از میزان بارش کمتری برخوردار است. از ماه آوریل تا اکتبر، زمانی است که بادهای موسمی در بالی جریان میباشند و این شرایط حدود شش ماه از سال ادامه خواهد داشت. فصل بادهای موسمی فصلی است که در بالی فصلی خشک محسوب می‌گردد. در این فصل قسمت غربی جزیره بالی بلندترین و بهترین موج‌ها را به خود خواهد دید. ازاین‌رو این فصل برای سفر عاشقان موج‌سواری و ورزش‌های آبی بهترین فصل به‌حساب می‌آید.

با نگاهی دقیق به میزان سفر توریست‌ها به بالی می‌توان پی برد که سفر به بالی در ماه ژوئن تا سپتامبر با بیشترین استقبال روبرو بوده است. در این ماه‌ها که با اواسط خرداد تا اوایل مهر مصادف هستند قیمت هتل‌ها افزایش می‌یابد. با این تفاسیر می‌توان فصل خشک بالی ازلحاظ آب و هوایی را بهترین زمان برای سفر به بالی نامید.

بهترین زمان سفر به بالی

بهترین زمان سفر به بالی بر اساس فصول

فصل خشک بالی، فصلی است که این جزیره آب و هوایی گرم دارد. در این فصل، هیچ‌گونه بارانی نخواهید بارید و رطوبت موجود در هوا بسیار کم خواهد بود. با توجه به اینکه گردشگران قصد دارند تا در فضای آزاد در بالی فعالیت کنند و از مناطق مختلف این جزیره دیدن کنند باید عنوان کرد که فصل خشک بالی بهترین زمان سفر به بالی بر اساس فصل می‌باشد.

علاوه بر این فعالیت‌هایی مثل هایکینگ، قایق‌رانی، حمام آفتاب و موج‌سواری از بهترین تفریحات در بالی بوده که در ماه‌های آوریل تا اکتبر که زمان فصل خشک بالی محسوب می‌شوند می‌توان این فعالیت‌ها را انجام داد. ازاین‌رو این فصل داغ‌ترین فصل توریستی در بالی به شمار خواهد رفت.

تجربه یک سفر رویایی با رزرو تور اقساطی اندونزی پیله های عصر پرواز

بهترین زمان سفر به بالی بر اساس جمعیت گردشگران

به‌طور کلی می‌توان عنوان کرد که بهترین زمان سفر به بالی ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد و شهریور خواهد بود. این زمان‌ها دقیقاً پس از های سیزن و اوج سفرها خواهد بود. در این ماه‌ها در بالی هوا بسیار مطبوع بوده و رطوبت هوا بسیارکم خواهد بود. همچنین قیمت هتل و اجاره ویلا در بالی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزان‌تر از سایر ماه‌ها خواهد بود. همچنین اکثر فروشگاه‌ها و مراکز خرید نیز در این زمان تخفیف‌های خوبی اراده می‌دهند. در این زمان رستوران‌ها خلوت‌تر بوده و بالی شبیه به یک جزیره رؤیایی و زیبا می‌شود که می‌توان در آن آرامش را حس کرد. برای اطلاع از نکات ضروری سفر به بالی مطلب “راهنمای سفر به بالی” را از دست ندهید.

بهترین زمان سفر به بالی بر اساس رویدادها و فستیوال‌ها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل خشک

فستیوال هنر بالی

این فستیوال هنری بزرگ از دوم ماه ژوئن که شنبه می‌باشد تا شنبه دوم ماه جولای در این جزیره برگزار می‌شود و اجراها و نمایشگاه‌های جذاب بسیاری در آن برگزار می‌شود.

فستیوال نوسا دوئا

این فستیوال هفته‌ای جذاب، رنگارنگ و سرشار از نمایشگاه‌های هنری، اجراهای فرهنگی و رویدادهای ورزشی را شامل می‌شود. این فستیوال از سال ۱۹۹۶ در ماه آگوست و در اقامتگاه مجلل ساحلی در جنوب شرق بالی برگزار می‌شود.

 

فستیوال نوسا دوئا

گالونگان

گالونگان مهم‌ترین فستیوال سالیانه شهر بالی است. این فستیوال جذاب برای ۱۰ روز در سرتاسر جزیره بالی برگزار می‌شود. باورها بر این است که تمامی خدایان بالی در این روز برای جشن به روی زمین می‌آیند. در روز آخر فستیوال که روز دعا نام دارد، مراسم روحانی برای ارواح اجداد مردم بالی برگزار می‌شود.

فستیوال بادبادک‌های بالی

این فستیوال یک رویداد بین‌المللی است که به‌طور سالیانه در بالی برگزار می‌شود. زمان این فستیوال ماه جولای است و در منطقه پدانگ گالاک، در ساحل سانور برگزار می‌شود. بادبادک‌های سنتی، توسط تیم‌های شرکت‌کننده مختلفی که از دهکده دنپاسار در این رقابت شرکت کرده‌اند در آسمان بالی به اهتزاز درمی‌آیند.

پیله های عصر پرواز مجری مستقیم تور اقساطی آسیا با شرایط ویژه

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بارانی

نیپی

این فستیوال رویدادی جذاب است و در تمام طول روز، سکوت بر همه جای شهر حکم‌فرما می‌شود. پس از رصد ماه در ماه نهم سال، این روز به‌عنوان سال جدید بالی در نظر گرفته‌شده و روز جشن و سرور خواهد بود. اکثر گردشگرانی که از این رویداد اطلاع ندارند در این زمان با مغازه‌های بسته و رستوران‌های تعطیل روبه‌رو می‌شوند.

ارزان‌ترین فصل سفر به بالی

در بحث بهترین زمان سفر به بالی مسئله ارزان و گران بودن سفر نیز مورد توجه است. در فصل تابستان و ایام کریسمس که‌ های سیزن می‌باشد قیمت تورهای بالی گران‌تر هستند. ولی در باقی ایام سال که تعداد توریست‌های حاضر در بالی کمتر می‌شود، راحت‌تر می‌توان به رزرو تور اقساطی بالی و هتل در این جزیره پرداخت که به این زمان اصطلاحاً لو سیزن گفته می‌شود و قیمت اکثر تورها برای بالی پایین هستند.

ارزان‌ترین فصل سفر به بالی

از این رو اکثر خانواده‌ها و گردشگرانی که بحث مالی را در نظر می‌گیرند برای سفر به بالی ماه‌هایی مثل آوریل و میرا و یا ماه‌های سپتامبر و اکتبر را انتخاب می‌کنند. در این بازه‌های زمانی هوا چندان سرد نیست و هنوز گرم است ولی قیمت هتل‌ها، پروازها و هزینه کلی سفر نیز بین سی الی پنجاه درصد کاهش می‌یابد. علاوه بر این به علت خلوت‌تر بودن مکان‌های عمومی و جاذبه‌های گردشگری بالی مثل مراکز خرید، پارک آبی واتربوم، سواحل، پارک مارین، سافاری و… راحت‌تر می‌تواند از چنین مراکزی دیدن کرد و لذت برد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در پیله های عصر پرواز تماس بگیرید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.