راهنمای سفر به بالی

راهنمای سفر به بالی

۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ۴ دقیقه

راهنمای سفر به بالی | بالی جزیره‌ای کوچک در کشور اندونزی است و به‌نوعی مرکز این کشور به‌حساب می‌آید. این جزیره به دلیل ویژگی‌هایی همچون سواحل رؤیایی، آب‌وهوای فوق‌العاده مرطوب، مناظر سرسبز متعدد و مهمان‌نوازی مردم آن همواره یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سرتاسر دنیا به شمار می‌رود. ولی قبل از سفر به این منطقه باید به نکاتی دقت کنید و راهنمای سفر به بالی را داشته باشید، تا تجربه سفری بهتر را داشته باشید. در مقاله “راهنمای سفر به بالی” قصد داریم شما را در سفر به جزیره بالی در کشور اندونزی راهنمایی کنیم.

نکات کلیدی و راهنمای سفر به بالی

این جزیره از نظر جغرافیایی بین دو اقیانوس آرام و هند قرارگرفته و کوچک‌ترین جزیره در بین عظیم‌ترین مجمع‌الجزایر دنیا به‌حساب می‌آید. در این جزیره که مساحتی در حدود ۶ هزار کیلومترمربع دارد جمعیتی در حدود ۳ میلیون نفر زندگی می‌کنند. در ادامه به معرفی مهمترین نکات و راهنمای سفر به بالی می پردازیم.

نکات کلیدی و راهنمای سفر به بالی

بهترین زمان سفر به بالی

از فروردین‌ماه تا اواخر شهریورماه تابستان بالی به‌حساب می‌آید که گرمای هوا زیاد بوده و به نسبت آن رطوبت نیز بالا می‌رود. در فصل تابستان در این منطقه هوا خشک بوده و باران به‌ندرت خواهید بارید. ازاین‌رو این فصل برای ورزش‌ها و تفریحات آبی همچون قایقرانی و جت اسکی بسیار مناسب می‌باشد. راهنمای سفر به بالی، گردشگران تور اقساطی بالی در این فصل می‌توانند به ارتفاعات جزیره که هوای خنک‌تری دارند بروند. افرادی که می‌خواهند از ساحل این جزیره برای آفتاب گرفتن استفاده کنند نیز باید در تابستان به این شهر سفر کنند. ازاین‌رو به‌نوعی تابستان گران‌ترین فصل سال در بالی بوده و قیمت هتل‌ها بسیار بالا می‌باشند.

در راهنمای سفر به بالی باید بدانید که از اواسط مهرماه نیز زمستان بالی و باران‌های آن آغاز می‌شوند و این روند تا فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت. در طی این مدت بادهای سرد در سطح جزیره شروع به وزیدن خواهند کرد و باعث خنکی هوا می‌گردند. افرادی که به هوای گرم علاقه ندارند ترجیح می‌دهند در این زمان به این جزیره زیبا سفر کنند. در این بازه زمانی باران به مقدار بسیار زیادی خواهد بارید و گردشگران حدوداً هرروز بارش باران را تجربه خواهند کرد.

اطلاع از بهترین زمان سفر به بالی زیباترین جزیره اندونزی

راه‌های سفر به بالی

به دلیل موقعیت این کشور که حالت جزیره دارد تنها راه سفر به اندونزی و بالی استفاده از هواپیما می‌باشد. ولی در حال حاضر پرواز مستقیمی از تهران به اندونزی وجود ندارد و گردشگرانی که قصد عزیمت به این منطقه رادارند باید ابتدا به کشور دیگری پرواز کرده و سپس ازآنجا عازم اندونزی و بالی شوند. ازاین‌رو استفاده از هواپیما بهترین و راحت‌ترین راه سفر به این جزیره می‌باشد. هزینه تورهایی که گردشگران را به این جزیره می‌برند بسته به امکاناتی که ارائه می‌دهند معمولاً به‌علاوه هزینه بلیت هواپیما محاسبه می شود.

هزینه سفر

از “راهنمای سفر به بالی” می توان به هزینه های سفر اشاره کرد. برای یک سفر کم‌هزینه می‌توان تخمین زد تا حدود پانصد هزار روپیه برای هر نفر هزینه در برداشته باشد. این هزینه شامل هزینه یک اتاق معمولی، استفاده از غذاخوری های خیابانی و رستوران‌های معمولی و همچنین استفاده از حمل‌ونقل عادی می‌باشد. برای یک سفر متوسط نیز باید چیزی بین پانصد هزار تا دو میلیون روپیه هزینه کرد. علاوه بر این یک سفر لوکس و لاکچری به بالی نیز بیش از دو میلیون روپیه اندونزی هزینه خواهد داشت.

چه پولی با خود ببریم؟

واحد پول کشور اندونزی روپیه می‌باشد. ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود قبل از ورود به خاک اندونزی پول‌های خود را به روپیه اندونزی تبدیل کنید.

شرایط دریافت گذرنامه و ویزا

برای سفر به اندونزی لازم است تا افراد ویزای این کشور را دریافت کنند و این ویزا برای گردشگران حدود ۱۵ الی ۳۰ روز اعتبار خواهد داشت. مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای اندونزی نیز به شرح زیر هستند:

  • فرم درخواست ویزای تکمیل‌شده
  • تصویر و اصل شناسنامه و کارت ملی
  • گذرنامه معتبر به همراه کپی آن
  • دو قطعه عکس سایز ۴×۳
  • نامه تمکن مالی و پرینت گردش حساب بانکی
  • بلیت رزرو هواپیما و تاییدیه رزرو هتل

شرایط دریافت گذرنامه و ویزا

ارزان‌ترین و گران‌ترین مراکز اقامتی

در “راهنمای سفر به بالی” باید گفت که از جهت هزینه هتل، برای هتل‌ها و اقامت گاه‌های ارزان‌قیمت با پرداخت مبلغ کمی برای هر شب می‌توان اقامت داشت. برای هتل‌های متوسط نیز هزینه یک شب یک هتل 3 ستاره مبلغ چشم گیری نبوده و هزینه یک‌شب اقامت در هتل‌های ۴ و ۵ ستاره نیز متفاوت می‌باشد.

هتل‌های لوکس و لاکچری نیز هستند که هزینه اقامت یک‌شب در آنها بین ۱۵۰ تا ۳۵۰ دلار می‌باشد. می‌توان در طی سفر خود به بالی در ویلا نیز اقامت داشت. هزینه اقامت در ویلای یک و دوخوابه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار برای هر شب می‌باشد. به همین نسبت ویلاهای دو الی چهار خوابه برای هر شب ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار هزینه خواهند داشت.

اگر قصد خرید یا رزرو تور اقساطی اندونزی را دارید می توانید لیست قیمت آن را مشاهده نمایید.

هزینه خورد و خوراک در بالی

در “راهنمای سفر به بالی” می توان به هزینه های مربوط به خورد و خوراک اشاره کرد. در مورد هزینه‌های خوردوخوراک نیز رستوران‌های خیابانی و ارزان‌قیمت بالی با ۱٫۵ الی ۲٫۵ دلار غذاهای خوش‌مزه را سرو می‌کنند. قیمت در رستوران‌های متوسط و فست فود ها نیز بین ۳٫۵ تا ۶ دلار برای هر نفر خواهد بود. رستوران‌های خوب نیز با ۱۰ الی ۲۰ دلار غذا و سرویس‌های مناسبی به مهمانان خود ارائه می‌دهند.

همچنین هزینه یک وعده‌غذا در رستوران‌های لوکس این شهر بین ۳۰ الی ۵۰ دلار خواهد بود. لازم به ذکر است که بهترین رستوران‌های بالی عبارت‌اند از رستوران لوکاوره بالی، رستوران کاسکادز، رستوران کات کچ کاسینا بالی، رستوران سایان هاوس بالی، رستوران کیو کیو، رستوران کایاپوتی، رستوران بریجس، رستوران مراه پوتیه، رستوران سارونگ و رستوران سولیل.

هزینه حمل‌ونقل در بالی

اجاره خودرو همراه با راننده برای ۱۰ ساعت هزینه‌ای تا ۶۵ دلار خواهد داشت. هزینه اجاره موتورسیکلت نیز هفته‌ای حدود ۳۰ دلار خواهد بود. محاسبه کرایه تاکسی در این شهر نیز به دو روش انجام می‌گیرد که ولی به ازای هر متر ۰٫۵ دلار و دومی به ازای هر ساعت ۲۰ دلار می‌باشد.

جاذبه‌هایی که در سفر به بالی باید آنها را ببینید

در ادامه قصد داریم تا ۱۰ تا از جاذبه‌های گردشگری مهم بالی برای گردشگران را معرفی کنیم:

۱- ساحل سانور

این ساحل در دهکده و در جنوب شرقی بالی قرار دارد. این ساحل یکی از مشهورترین مقاصد در بین جاذبه‌های گردشگری بالی می‌باشد.

۲- نوزا لِمبونگن

نوزا لِمبونگن جزیره کوچکی است که در ساحل جنوب شرقی بالی قرارگرفته است و می‌توان تمام آن را در سه الی چهار ساعت گشت.

۳-لووینا

این محل از بهترین مناطق گردشگری در شمال بالی است و بیش از هر چیزی به ماسه‌های آتش‌فشانی سیاه خود معروف است. همچنین آنجا مکانی مناسب برای شنا در زیرآب و غواصی است.

۴- معبد پورا لوهور اولاووتا

این معبد یکی از ۹ معبد هندوی مشهور بالی است که در قرن ۱۱ میلادی پایه‌گذاری شده است.

۵- کوه باتور

این کوه یکی از دراماتیک‌ترین مناظر این جزیره است و با ارتفاع ۱۷۱۷ متری، یک آتشفشان نیمه فعال است که ۴ دهانه دارد.

۶- ساحل کوتا

این ساحل مکان مناسبی برای موج‌سواری و جت اسکی می‌باشد.

ساحل کوتا

۷- پورا بساکی

پورا بساکی در دامنه‌های گونانگ آگونگ که مرتفع‌ترین کوه بالی است قرارگرفته است. پورا بساکی از مهم‌ترین معابد بالی است.

۸- سمینیاک

این منطقه که در جنوب غربی بالی قرار دارد از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی بالی است. این منطقه شهری کوچک است و شامل بوتیک‌ها و رستوران‌های درجه‌یک لوکس و هتل‌های ۵ ستاره می‌باشد.

۹- تاناه

تاناه بر روی یک تکه سنگ بزرگ قرارگرفته و قرن‌ها است که در اسطوره‌ها و افسانه‌های فرهنگ بالی نقش دارد. این معبد یکی از ۷ معبد دریایی بالی است.

۱۰- منطقه‌ی اُبود

اُبود در میان کشتزارهای برنج و در کوهپایه‌ی کوه‌های مرکزی بالی قرار دارد و قلب فرهنگی این جزیره محسوب می‌شود و مهم‌ترین موزه‌های جزیره در این منطقه قرار دارند.

منطقه‌ی اُبود

بهترین مراکز خرید بالی

در “راهنمای سفر به بالی” بهترین مراکز خرید بالی عبارت‌اند از مرکز خرید کاتا بیچ واک، مرکز خرید اوبود آرت مارکت، مرکز خرید گالریا بالی، مرکز خرید دیسکاوری، مرکز خرید سوکاواتی آرت بالی، مرکز خرید کالکشن، بازار روستای سلاک، مرکز خرید مانکی فارست، مرکز خرید کوتا اسکوئر بالی و … می باشند. 

آژانس مسافرتی پیله های عصر پرواز ارائه دهنده تور اقساطی بالی با بهترین امکانات و شرایط می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *