بازارهای محلی آنتالیا

بازارهای محلی آنتالیا برای خرید ارزان

۰۴ مرداد ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

بازارهای محلی آنتالیا کجاست؟ این شهر ساحلی، سال هاست که جای خودش را میان مقاصد گردشگری به ویژه برای هموطنان ما باز کرده است. آنتالیا هم یک تفریحگاه لوکس است هم مقصد یک سفر چند روزه کوتاه، هم برای ماه عسل خوب است و هم برای یک سفر با دوستان. اما در این مطلب، جنبه ای از آنتالیا را بررسی می کنیم که تا الان، احتمالا به آن فکر نکرده اید: بازارهای محلی آنتالیا برای عاشقان خرید.

بازار قدیمی آنتالیا در قلب کلیسی

منطقه کلیسی (Kaleiçi) در واقع بافت قدیمی شهر آنتالیاست که تعداد زیادی از دژها، بناها و ساختمان های سنگی قرون وسطایی در آن قرار دارند. این منطقه یک بازار سنتی یا قدیمی هم دارد که بیشتر مردم آن را بازار قدیمی آنتالیا می نامند. در این بازار همه چیز پیدا می کنید. از لباس های محلی، روسری های سنتی و ادویه جات گرفته تا دکه هایی که غذا و کباب ترکیه ای می فروشند. بعد از خرید می توانید به یکی از رستوران های اطراف بازار بروید و با نمای اقیانوس، یک وعده غذای خوشمزه بخورید و خستگی در کنید.

بازار قدیمی آنتالیا در قلب کلیسی

شنبه بازار لارا

این بازار، شنبه ها در منطقه شیرین یالی (Sirinyali) آنتالیا برگزار می شود و همه چیز را می توانید در آن پیدا کنید. اما گردشگران بازار لارا را بیشتر به یک سری محصول خاص می شناسند: اجناس دست دوم ارزان و در حد نو. چه به دنبال یک کاپشن با مارکی معروف باشید، چه یک جفت کتانی بخواهید و چه حتی وسایل تزئینی.

این بازار اجناس نو (یا برگشت خورده از کارخانه) را با قیمتی خیلی پایین تر از مغازه ها و بوتیک ها به فروش می رساند. البته در بازار لارا همه چیز هم دست دوم نیست! کافه های کوچک خیابانی آماده هستند که در آن ها یک لیوان قهوه بخورید و میوه فروشی های داخل بازار میوه های محلی تازه به توریست ها می فروشند.

اطلاع از شرایط رزرو تور اقساطی آنتالیا از دم قسط، تنها با یک چک صیادی

خیابان کاظم اوزالپ (Kazım Özalp Caddesi)

این خیابان، در واقع یک پیاده راه بزرگ است که هیچ ماشینی در آن رفت و آمد نمی کند و جان می دهد برای چند ساعت ها خرید و تفریح و پیاده روی. دو طرف خیابان را تعداد زیادی مغازه تشکیل داده اند که بیشترشان لباس و کیف و کفش دارند و البته نسبت به مال های بزرگ آنتالیا، قیمتی ارزان تر. اگر خسته شدید، روی یکی از نیمکت های فضای سبز بلوار بنشینید و در یکی از رستوران های ساحلی (که فاصله چندانی با این بلوار ندارند) غذای محلی بچشید.

خیابان کاظم اوزالپ

بازار ماناوگات

از میوه و سبزیجات تازه گرفته تا حبوبات و آجیل های خوشمزه و داغ، از ادویه های محلی ترکیه تا غذاهایی که پیش چشمتان پخته می شوند. این مورد از بازارهای محلی آنتالیا مختص خوش خوراک هاست. بازار ماناوگات آن قدر بزرگ است که باید یک نصف روز از سفرتان را به آن اختصاص بدهید و البته صبر و حوصله داشته باشید چون خیلی از فروشنده های محلی این بازار، عاشق گفتگو و چانه زدن هستند. شاید حتی شما را به یک فنجان چای مهمان کنند. مساحت بازار ماناوگات تا حدی زیاد است که باید هنگام وارد شدن، نقطه ورودتان را روی نقشه یا در اپلیکیشن مسیریاب تلفنتان وارد کنید تا گم نشوید.

بهترین شهر بازی ها و تفریحات آبی آنتالیا را بشناسید!

بازار بزرگ آلارا

یکی دیگر از بازارهای محلی آنتالیا که در آن هم قهوه خانه و چای خانه پیدا می کنید، هم رستوران و بار و هم مغازه های لوازم ارایشی و لباس فروشی. این بازار، به خاطر کیف و کفش و پوشاک ارزان در آنتالیا مشهور است اما شما چیزهای دیگری را هم در آن پیدا می کنید. اگر در یک فصل توریستی مثل بهار یا تابستان به آنتالیا سفر کرده اید و تحمل شلوغی را ندارید، این بازار را به شما پیشنهاد نمی کنیم چون با وجود قیمت پایین مغازه هایش، تقریبا در تمام روز شلوغ است و ممکن است به جای تفریح، کلافگی برایتان به ارمغان بیاورد.

بازار بزرگ آلارا

بازار کاگلایان (Çağlayan)

یک بازار سنتی دیگر که توسط مردم محلی و در نقاط محلی برپا می شود. اما خبر خوب این است که در محله کاگلایان، بازاری به بزرگی آن پیدا نخواهید کرد. مجموعه ای از تازه ترین میوه ها و سبزیجات، ادویه، مرغ و ماهی و آجیل و البته ده ها نوع زیتون طعم دار و مختلف که از روستاها و مناطق زراعی ترکیه می آیند، در این بازارهای محلی آنتالیا به فروش می رسند. همچنین اگر به بررسی فرهنگ سنتی و دیدار با افراد محلی علاقه دارید، این بازار ایده آل شماست. چون تعداد زیادی از مردم برای خرید روزانه شان به آن سر می زنند.

ارزان‌ترین هتل‌های آنتالیا برای یک سفر خاطره‌انگیز

بهترین زمان سفر به آنتالیا

آنتالیا یک تفریحگاه تابستانی است و طبعا دو فصل تابستان و بهار فصل شلوغی یا high season آن هستند. در این دو فصل، فستیوال های زیادی در این منطقه به راه می افتند، جشنواره های خرید برگزار می شوند و ساحل ها خوش آب و هوا ترین و البته زیباترین زمان خودشان را می گذرانند. اما فصل شلوغی آنتالیا مثل اسمش، می تواند خیلی خیلی شلوغ باشد. فراموش نکنید که بلیط هواپیما هم همیشه در این ماه ها در اوج قیمت قرار دارد.

اگر قصد یک سفر اقتصادی و ارزان را دارید بهترین فصل سفر به آنتالیا، فصل پاییز یا زمستان است. شاید آب و هوا ان قدر جادویی و جذاب نباشد اما این طوری هم سفرتان ارزان تمام شده و هم از شلوغی سرسام آور بازارها و خیابان ها راحت خواهید بود. قبل از خریدن بلیط پرواز، حتما وضعیت هتل ها و اقامتگاه ها، قیمت ارز و وضعیت مرزها را چک و برای سفرتان برنامه ریزی کنید.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

جمع بندی پایانی

در این مطلب بازارهای محلی آنتالیا را بررسی کردیم که بیشتر جنبه محلی و ارزان دارند. اگر به دنبال یک خرید لوکس هستید یا می خواهید سوغاتی های گران قیمت و خاص برای دوستانتان ببرید، احتمالا این چند جا پیدایش نمی کنید. اما اگر می خواهید ببینید روزهای یک فرد محلی در ترکیه چطور می گذرند و چه تجربه ای از فرهنگ خرید پیدا می کند، حتما به این بازارهای محلی آنتالیا سر بزنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.