بهترین زمان سفر به ایروان

بهترین زمان سفر به ایروان

۰۹ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

ایروان، در دامنه ی کوه آرارات و در راستای رود هرازدان واقع شده است که بزرگترین شهر و پایتخت ارمنستان به حساب می آید. این شهر با توجه به آثار و جاذبه های گردشگری که دارد سالانه گردشگران زیادی را با تور اقساطی ایروان جذب می کند. دلایل متفاوتی برای انتخاب ایروان به عنوان یک جاذبه وجود دارد که به برخی از آن ها می پردازیم همچنین درباره “بهترین زمان سفر به ایروان” نیز صحبت می کنیم.

آب و هوای ایروان

به طور میانگین آب و هوای این منطقه، بسیار متفاوت است و هر ماه از سال، شرایط جداگانه ای دارد؛ برای مثال از ماه آوریل تا اکتبر، ایروان گرمترین روز های خود را تجربه می کند و در دو ماه ژوئیه و اوت، دمای هوا به 40 درجه سانتی گراد می رسد. در فصل زمستان در ماه های ژانویه، فوریه و مارس و پاییز در ماه های اکتبر، نوامبر و دسامبر، این شهر روزهای سرد خود را می بیند.

بهترین زمان سفر به ایروان
بهترین فصل سفر به ایروان

بهترین زمان سفر به ایروان برای خرید

ایروان همانند ترکیه و گرجستان، یکی از قطب های خرید به حساب می آید و هرساله مردم برای خرید های خود به این شهر سفر می کنند. یکی از معروف ترین مراکز خرید کشور ارمنستان، در ایروان قرار دارد که با نام ایروان مال، شناخته می شود؛ این مرکز خرید در سال 2010 در مساحتی بالغ بر 59 هزار متر مربع ساخته شد و در سال 2014 به طور رسمی افتتاح شد. ایروان مال یکی از منبع های کسب درآمد برای شهر محسوب می شود، به طوری که گردشگران و حتی مردم بومی زیادی به این مکان رفته و خرید خود را انجام می دهند.

بهترین زمان کار برای این مرکز خرید، فصل های تابستان و بهار که گردشگران و مسافران زیادی به آن می رود، است؛ در این فصل ها شما نمی توانید کالایی را با تخفیف تهیه کنید و حتی ممکن است فروشنده ها قیمت های بالاتری را برای یک کالای معمولی در نظر بگیرند؛ پس اگر هدف شما برای رفتن به ایروان خرید است، باید فصل ها و موقعیت هایی را که در آن ها، اجناس با قیمت کمتری عرضه می شوند، انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به ایروان برای خرید، فصل های سرد یعنی زمستان و پاییز است که مسافران کمتری به آن سفر می کنند؛ و اگر شما بتوانید در این موقع از سال، خرید خود را انجام دهید، کارتان بهتر و سریعتر انجام می شود. جهت اطلاع از نکات ضروری سفر به ایروان به صفحه “راهنمای سفر به ایروان” مراجعه نمایید.

رزرو تور اقساطی ارمنستان با شرایط و امکانات ویژه

بهترین زمان سفر به ایروان برای طبیعت گردی

از اصلی ترین اهداف مسافرت به ایروان، می توان طبیعت گردی را نام برد. با توجه به این که این شهر در مناطق مرتفع و کوهستانی واقع شده است در اکثر نقاط آن، آب و هوای معتدل دیده می شود و از طرفی طبیعتی که در این شهر وجود دارد، طبیعتی سبز و متنوع است. بهترین زمان سفر به ایروان برای گردشگری، می توان حد فاصل ماه های فروردین تا خرداد یعنی فصل بهار دانست. در این شهر، جاذبه های طبیعی زیادی برای مردم تدارک دیده شده است که به بررسی این جاذبه ها می پردازیم.

دریاچه سون

این دریاچه یکی از منبع های آب شیرین در این شهر حساب می شود که در شمال شرقی ایروان، مشغول به فعالیت است و همچنین بر ارتفاعی 1916 متری از سطح زمین، واقع شده است. در این محیط آبی، آبزیان متفاوتی از جمله ماهی ی قزل آلای اشخان، زندگی می کنند.

جنگل خسرو

این جنگل یکی از مناطقی است که به دست انسان ساخته شده است و تصمیم بر آن بود که در این محیط، انواعی از حیوانات را نگهداری کنند و با آن منطقه، همانند یک شکارگاه برخورد کنند.

راه پله ی آبشاری

این مجموعه شامل 1000 پله و تراس های زیادی است که با گل تزئین شده اند، زمانی که شما این پله ها را طی کردید، می توانید منظره ی کوه آرارات را به طور کامل ببینید؛ همچنین در این مجموعه می توانید از گالری های متنوع که در آن ها سخنرانی ها و نمایش و فیلم های متفاوت پخش می شود، دیدن کنید.

بهترین فصل سفر به ایروان
بهترین زمان سفر به ایروان

بهترین زمان سفر به ایروان بر اساس جمعیت گردشگران

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید در زمان های شلوغ به جایی نروید، باید سفر به ایروان در تابستان و بهار را فراموش کنید چرا که در این دو موقعیت زمانی، گردشگران و مسافران زیادی به این شهر سفر کرده اند. ایروان در ماه های آبان تا آذر و اواخر زمستان بسیار برای گردشگری مناسب است و شما می توانید بدون شلوغی و ازدحام، از سفرتان لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به ایروان بر اساس فستیوال ها

در ارمنستان و پایتخت آن، فستیوال ها و مراسم های خاصی هرساله انجام می شود و بسیاری از افراد ترجیح می دهند سفر خود به ایروان را در زمان های این مراسمات انجام دهند. اکنون به بررسی این فستیوال ها و آداب و رسومشان می پردازیم.

روز جاز در ایروان

روز سی ماه آوریل، در تقویم این شهر، روز جاز نام گذاری شده است. علاقه مندان به این سبک از موسیقی، می توانند به کاسکاد ایروانیا همان هزار پله مراجعه کنند و در کنار جمعیت زیادی که از هر قشر و قومی هستند به شنیدن موسیقی بپردازند.

شرایط استثنایی رزرو تور اقساطی آسیا با یک چک به تاریخ ۱۰ ماه بعد

فستیوال دلمه

این فستیوال که از سال 2011 در حال انجام است، نشان دهنده ی فرهنگ و تاریخ ایروان محسوب می شود. دولمه یا دولما در ارمنستان جایگاه ویژه ای دارد. در این جشن، گوشت خرد شده را در بین برگ انگور می پیچینند و اجازه می دهند غذا آماده شود، البته روش های مختلفی از پخت دلمه موجود است که در این شهر مورد استفاده قرار می گیرد. این فستیوال فقط به خوردن دلمه محدود نمی شود و در آن رقص و پایکوبی نیز وجود دارد.

جشنواره رنگ

جشنواره رنگ، یکی دیگر از جذابیت فستیوال های ایروان محسوب می شود که در آن مردم به یکدیگر رنگ پرتاب می کنند. این جشن تاریخ معینی ندارد اما به صورت کلی در اواسط ژوئیه است. مردان و زنان در این جشن، شروع به پرتاب رنگ می کنند و زمانی که 3 زن و 3 مرد از خط پایان گذشت، بازی به اتمام می رسد.

بهترین فصل سفر به ایروان
فصل سفر به ایروان

ارزان ترین فصل سفر به ایروان

زمانی هزینه ی سفر به یک منطقه کم می شود که در آن موقع از سال، خلوت باشد. ایروان در فصل زمستان، نسبت به فصل تابستان خلوت تر است و هزینه های تور و بلیط و محل سکونت، به مراتب کم می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.