اطلاعات کامل درباره فرودگاه ولانا مالدیو

فرودگاه ولانا مالدیو

۱۵ مهر ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

در بین مقاصد توریستی با آب و هوای استوایی، مالدیو یک بهشت تمام عیار است؛ تا جایی که واقعا لقب «بهشت استوایی» به این کشور داده شده است. جزایر کشور مالدیو از هر نظر برای داشتن یک سفر تفریحی تمام عیار و درجه یک عالی هستند. این کشور جذاب توریستی، با وجود آن که در فاصله نسبتا زیادی از سایر کشورها قرار گرفته، مسیر دسترسی مناسبی دارد. فرودگاه ولانا مالدیو، مهم ترین فرودگاه این کشور است.

مالدیو مجموعه ای جزایر بوده و پایتخت آن شهر ماله است. این کشور کوچک در جنوب اقیاس هند واقع شده و یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی مخصوصا در ماه های بین نوامبر تا مارس محسوب می شود. از جمله ویژگی هایی که باعث این محبوبیت فراوان شده اند می توان به سواحل بسیار زیبا و دل انگیز، آب های فیروزه ای و زلال دریا، آب و هوای عالی و مطلوب و امکانات رفاهی و تفریحی با بالاترین کیفیت اشاره کرد.

خرید و رزرو تور اقساطی مالدیو با امکانات عالی

درباره فرودگاه مالدیو چه می دانید؟

تنها مشکلی که ممکن است درباره مالدیو به ذهن خطور کند، مسیر دسترسی آن است. این کشور جزیره ای فاصله نسبتا زیادی از سایر کشورهای آسیایی دارد. با وجود آن که مالدیو جز آسیا محسوب می شود اما با این حال فاصله آن تا سایر کشورهای این قاره قابل توجه است. راه حل مشکل دسترسی به مالدیو، فرودگاه ولانا مالدیو، مهم ترین فرودگاه این کشور است.

اطلاعات کامل درباره فرودگاه ولانا مالدیو

در واقع تمام تورها و مسافرت ها به مالدیو باید از فرودگاه ولانا مالدیو عبور کند. این فرودگاه به دلیل نقش بسیار پر رنگی که در صنعت توریسم و گردشگری کشور مالدیو دارد، مورد توجه مسئولان این کشور بوده. می توان فوردگاه ولانا مالدیو را دروازه ورود گردگران و توریست ها به جزیره های کشور مالدیو دانست. بنابراین مشخص است که این فرودگاه تا چه اندازه اهمیت دارد. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با فرودگاه ولانا مالدیو، مهم ترین فرودگاه این کشور آسیایی آشنا شوید.

موقعیت و محل فرودگاه ولانا مالدیو

فرودگاه ولانا مالدیو با نام فرودگاه مانه هم شناخته می شود. این فرودگاه مهم و بزرگ در جزیره هول هوله مالدیو واقع شده و میزبان چند صد هزار توریست در طول سال است. با توجه به آن که کشور مالدیو از تعداد بسیار زیادی جزیره های کوچکتر تشکیل شده است، فرودگاه ولانا مالدیو در بخش مرکزی این جزیره ها ساخته شد. به این ترتیب دسترسی از فرودگاه وولانا به سایر بخش ها و جزیره های مالدیو بسیار آسان است.

نزدیک ترین بخش مهم به فرودگاه ولانا، شهر ماله است؛ پایتخت کشور که در بین دو جزیره بزرگ واقع شده. این شهر با فرودگاه ولانا مالدیو حدودا 3 کیلومتر فاصله دارد؛ بنابراین اگر بخواهید در طول سفر خود به مالدیو در این شهر اقامت داشته باشید، کار بسیار آسانی برای رفتن به آن جا خواهید داشت.

قبل از سفر به مالدیو حتما راهنمای سفر به مادیو را بخوانید.

تاریخچه فرودگاه ولانا

فرودگاه ولانا از سال 1960 میلادی کار خود را رسما آغاز کرد. در آن دوران اهمیت مسافرت و گردشگری در کشور مالدیو تا به این اندازه زیاد نبود. رفته رفته و به خصوص در طی دو دهه اخیر توجه به مالدیو و جزایر زیبا و تماشایی آن بیشتر شد. به همین دلیل مسافران و توریست های بسیاری از تور مالدیو استقبال کردند. در واقع شروع رشد گردشگری و توریسم در کشور مالدیو به دهه 80 میلادی باز می گردد. رشد گردشگری در مالدیو به صورت تصاعدی افزایش یافته است.

تعداد پروازهای فرودگاه ولانا مالدیو

همین موضوع باعث شد تا مسئولا مالدیو به این فکر بیفتند که فرودگاه ولانا را مجهزتر کرده و ارتقا ببخشند. این باعث شد تا سرمایه گذاری های گسترده ای بر روی فرودگاه ولانا گوا صورت گیرد. این فرودگاه چندین مرتبه هم تعمیرات نسبتا جزیی داشته اکنون مجهزترین و مدرن ترین فرودگاه در کل کشور مالدیو محسوب می شود.

در سال 2011 نام ابراهیم نصیر بر روی این فرودگاه بین المللی نهاده شد. ابراهیم نصیر یکی از رییس جمهورهای کشور مالدیو و موسس این فرودگاه بوده است. پس از چند سال تصمیم بر آن شد که نام خانوادگی ابراهیم نصیر، یعنی ولانا بر روی فرودگاه گذاشته شود. از آن زمان تا کنون این فرودگاه بین المللی کشور مالدیو با همین نام شناخته می شود.

آشنایی با بهترین جاذبه های مالدیو با تور مالدیو قسطی لیانا پرواز

ویژگی های فرودگاه ولانا مالدیو

فرودگاه ولانا مالدیو یک ترمینال بسیار بزرگ و مجهز دارد. در سول چند سال اخیر بر امکانات این ترمینال به شکل قابل توجهی افزوده شده است. در داخل فرودگاه اینترنت پر سرعت رایگان در اختیار مسافران قرار گرفته است. هم چنین در سراسر ترمینال خودپرداز و باجه های بانکی دیده می شوند که می توانند برای امور مالی و تبدیل های ارزی مورد استفاده قرار بگیرند.

علاوه بر این ها چندین کافه و رستوران در داخل ترمینال هستند که می توانند در مواقع مورد نیاز به کار مسافران و حاضرین در سالن انتظار بیایند. این کافه ها در طبقه همکف فرودگاه بوده و محصولات خود را با قیمت های مناسب ارائه می دهند.

از جمله امکانات بسیار مهم و کاربردی در فرودگاه ولانا مالدیو، مرکز درمانی و داروخانه است.این دو مرکز به صورت 24 ساعته مشغول خدمت رسانی هستند. هم چنین اگر می خواهید در هنگامی که منتظر پرواز هستید حوصله کودکتان سر نرود می توانید به بخش مخصوص بازی کودکان بروید.

فضای بسیار باز و امکانات خوب متعدد در ترمینال فرودگاه ولانا موجب شده تا این فرودگاه از هر نظر برای مسافران احساس راحتی را به ارمغان بیاورد.

وسعت و بزرگی فرودگاه ولانا مالدیو

دسترسی به فرودگاه ولانا

اگر در مالدیو بخواهید به این فرودگاه بروید، می توانید از طریق قایق ها و هواپیماهای کوچک مخصوصی که وجود دارند استفاده کنید. این یکی از ویژگی های مالدیو است که آن را به یک مقصد خاص و هیجان انگیز تبدیل کرده است؛ این که برای رفتن از بخشی به بخشی دیگر لازم است با وسایل نامعمولی مانند قایق و هواپیما بروید.

معمولا برای جابجایی از جزیره های اطراف به محل فرودگاه ولانا از قایق ها استفاده می شود. هزینه قایق از شهر ماله تا فرودگاه حداکثر 1 دلار خواهد بود. زمان طی فاصله بین شهر ماله و فرودگاه ولانا مالدیو، حدود 10 دقیقه است.

از دیگر وسایلی که می توان برای رفتن به فرودگاه بین المللی ولانا مورد استفاده قرار داد، هواپیماهای سبک دریایی هستند. جابجایی با این هواپیماها اندکی گران تر از جابجایی با قایق است و در عین حال هیجان بیشتری دارد. فقط به این نکته توجه داشته باشید که این هواپیماها تنها در روز فعالیت می کنند.

معرفی واحد پول مالدیو و اعتبار و ارزش آن نسبت به تومان ایرانی

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.